Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Au da, den er lei. Men før eller siden skal vi alle en liten tur i bakken. Vær glad det bare er kosmetiske skader og alt står bra til ellers. Det er jævlig irriterende, men langt bedre enn personskade.

Få verksted til å takser skadene. Du finner fort ut om bonustapet er verdt det eller ikke

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23190
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Joda, ikke noe krise dette, men litt kjipt. Heldigvis så ble det bare kosmetiske skader, og sykkelen fungerer ellers. Ikke noe er bøyd eller ødelagt etc.

Vil jo gjerne få fikset dette i går, men jeg må nok kjøre rundt med noen skrammer en stund. Plastdeler blir vel bare byttet ut og ikke lakkert så sånn sett bør det jo ikke være rare jobben, men.... Vi får se :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Kan jo ta noen verkstedtimer å bytte ut plastdeler, så det kan du jo fort tjene litt på om du velger å skru det av og på sjæl!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23190
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Her er noen bilder av skadene:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Hell i uhell, kunne jo både kommet andre i mot og du kunne landet forkjært og brukket noe.

Ta en telefon til forhandler, kanskje de kan være greie på pris (siden sykkelen er klink ny). Alternativet er jo også å sjekke i Sverige.
Jeg kjøpte to deksler til min (ville ha annen farge), og de koster nøyaktig 3 ganger så mye som i nabolandet...

Og han tyske ingeniøren kan lite gjøre om det ikke er noe som helst grep å leke med.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23190
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Joda Tommas, det kom en bil i møte i andre enden av tunellen, men det kjøres så sagte på den veien at dette var nok ikke et stort problem uansett. Men at jeg ikke fikk sykkelen over vitale deler var nok mer flaks kanskje. Husker egentlig ikke så mye detaljer av selve velten, men jeg husker jeg avga en rar lyd når jeg traff bakken som jeg mener jeg ikke har hørt før. :lol

mulig jeg bare kjøper delene og dår noen til å hjelpe meg med å sette dem på. Er jo stort sett bare plast. Men motordekslet (se bilde over) er kanskje litt mer vrient. Potta må jo også byttes...

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

Uff faen så kjipt a døh , er det den hevnfulle street triple som har lagt sin forbannelse over nyesykkelen montro ?

Hadde det der vært meg så hadde jeg ikke sovet godt ihvertfall dem 2 første nettene etterpå , hadde bare ligget og irritert meg selv over skadene , men virker som du tar det greit da ihvertfall.

Siden potta må byttes har du gyllen mulighet til gromt effektanlegg da :)
Sist redigert av freddy123 den 12 jul 2015, 19:20, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av 929rr »

Kjedlig greier det der.
Bra det skjedde i lav fart da.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Potta har jeg erfart at er fullt mulig, og ikke så vanskelig, å gjøre selv. Var jo med Blommern og bytta eksosanlegg på han sin sykkel. Mye mindre nervepirrrende enn jeg hadde sett for meg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Å bytte eksosanlegg er en smal sak å fikse selv. Men du må forberede deg på mange timer med knot. Spesielt der du skal huke av de vaierene som styrer de spjeldene :thumleft


Note4

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Tror Bjerknez planla dette som en unnskyldning til å bytte til slipon og masse masse karbondeler :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23190
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Uff faen så kjipt a døh , er det den hevnfulle street triple som har lagt sin forbannelse over nyesykkelen montro ?

Hadde det der vært meg så hadde jeg ikke sovet godt ihvertfall dem 2 første nettene etterpå , hadde bare ligget og irritert meg selv over skadene , men virker som du tar det greit da ihvertfall.

Siden potta må byttes har du gyllen mulighet til gromt effektanlegg da :)
Nja, det har begynt å gå innover meg nå og jeg har slått meg mer eller mindre til ro med at det bare er kosmetiske skader. Men jada, det er jo kjipt uansett så klart. Men jeg får nok sove. :thumleft

Bellypan kan jeg kanskje få polert/rubbet opp greit nok selv, og plastdelene får jeg sikkert hjelp til å bytte. Bremsehendelen har bare ubetydelige skader så den kan vente evt. Den lille dingsen ytterst på styret skal jeg nok klare selv. Men motordekselet og potta er jeg mer usikker på. Ser ut til at skruene i motordekselet har fått seg en smell og jeg tviler på at en vanlig nøkkel passer der...

Men uansett, sykkelen blir som ny igjen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23190
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skal nok ikke synke så lavt å skylle på noen forbannelse fra Streeten her :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Uffda... :sorry
Men bra det gikk såpass godt som det gjorde, når du først skulle være uheldig.
Din første velt, kanskje?
Den ville nok kommet før eller senere uansett, slik den har med stort sett alle oss andre.
Heldigvis lenge siden for egen del - bank i bordet og alt det der... :gk :overtro

En erfaring å ta med seg dette også, på godt og vondt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23190
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Uffda... :sorry
Men bra det gikk såpass godt som det gjorde, når du først skulle være uheldig.
Din første velt, kanskje?
Den ville nok kommet før eller senere uansett, slik den har med stort sett alle oss andre.
Heldigvis lenge siden for egen del - bank i bordet og alt det der... :gk :overtro

En erfaring å ta med seg dette også, på godt og vondt.
Hehe, jeg var ikke så høy i hatten når jeg reiste opp sykkelen og kjørte av gårde. Billisten som stoppet i den andre enden lurte på om det gikk bra og smilet hen fikk fra meg var nok ikke veldig ekte for å si det sånn :lol

Jeg gruer meg til å stoppe lenger ned for å ta skadene i nærmere øyesyn og det så jo langt værre ut til å begynne med da det var mye gjørme på sykkelen. Men selv om jeg ikke ble overglad etter en vask, så så det vertfall bedre ut :thumleft

Men så klart skjedde det på en søndag hvor alt er stengt. Jeg får ikke helt ro i sjelen før jeg får vite hva dette kommer til å koste. Ikke fordi jeg er bankrott, men forsi jeg vil fort i gang med prosessen.

Nå sitter jeg her og bare venter på at det skal bli mandag så jeg får ringt litt rundt. Fikk et tips om å dra til BMW i Ålesund av kjellv i morgen, slik at jeg får noen svar og ikke minst ca.priser. Er jeg uberheldig så har dem både deler og tid til å hjelpe meg, men med tanke på dagens hendelse, så tror jeg ikke jeg skal stole på engler og gode feer :lol

Svar