AJ Arena...
- Stian87
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Re: AJ Arena...
Herlig AJ! Utrolig gøy med ny sykkel! Blir spennende å høre mer om hva du synes når du har fått den!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Slik en du venter på?

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Yes, akkurat maken. Men uten veltebøyler (enn så lenge... kan hende det blir ettermontert senere) og de nye sideveskene. Jeg beholder de jeg har og får satt i nye låser slik at nøklene til nysykkelen passer.
Har også bestilt komfortseter.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kvase
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Kontakt:
Fikk en kjedelig melding fra en som nettopp hadde kjøpt seg 1290 - det var en recoal på modellen på grunn av 2 spjeld i motoren derpå måtte de dele hele motoren å dette skulle ta lang tid.
Pålitelig kilde trur han skulle sende deg en melding AJ -
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har fått info om dette, ja. Men så langt verken fra KTM eller forhandler. Men tar kontakt der jeg har kjøpt sykkelen rett over helga.kvase. skrev: 14 apr 2018, 09:42 Fikk en kjedelig melding fra en som nettopp hadde kjøpt seg 1290 - det var en recoal på modellen på grunn av 2 spjeld i motoren derpå måtte de dele hele motoren å dette skulle ta lang tid.
I beste fall er feilen rettet på de siste produksjonsseriene. I verste fall blir det å vurdere kansellering av kjøpet om sykkelen min er blant de berørte...
Etter å ha ventet på sesongstart så lenge etter en lang vinter blir det ikke aktuelt å la sykkelen stå lang tid på verksted for å få en recall fikset...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kvase
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Kontakt:
Ser det biten etter lang venting du jeg fikk greia på det fra an kar fra Hellegjerde ?
Han kansellerte å det ble en BMW i stede - kjedelig å oppleve er vist på flere en bare 1290 etter det jeg har hørt
så jeg skal kjekke ut min lille 1090
Han kansellerte å det ble en BMW i stede - kjedelig å oppleve er vist på flere en bare 1290 etter det jeg har hørt
så jeg skal kjekke ut min lille 1090
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Har så langt ikke funnet noe info om denne recallen på nett...
Det pleier ikke å drøye altfor lenge før noen i MC media plukker opp slik nyheter.
Så en får bare ha is i magen enn så lenge..
Det pleier ikke å drøye altfor lenge før noen i MC media plukker opp slik nyheter.
Så en får bare ha is i magen enn så lenge..

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Da har jeg fått skriftlig svar fra forhandler om det ikke foreligger noen recalls på VIN-nummeret på min sykkel.
Jeg har heller ikke kommet over info om denne recallen som skal dreie seg om en monteringsfeil i motoren.
Omfattende arbeid som folk fra fabrikken kommer for å rette på, har jeg fått vite.
Siden forhandler ikke har hørt om recallen og jeg heller ikke har funnet noe om den på nett, så er jeg rimelig trygg på at feilen gjelder kun et fåtall sykler levert i fjor og at feilen ble oppdaget tidlig og unngått på senere produksjonsserier.
Det tilfellet jeg fikk vite om av en bruker her inne var på en S modell levert i fjor høst, dvs. førsteårsproduksjon av en ny modell, selv om motoren ikke er ny.
Men det kan jo hende nye Euro krav har gjort det nødvendige med modifiseringer i motoren og at det i enkelte av disse skjedde en monteringsfeil.
Jeg har heller ikke kommet over info om denne recallen som skal dreie seg om en monteringsfeil i motoren.
Omfattende arbeid som folk fra fabrikken kommer for å rette på, har jeg fått vite.
Siden forhandler ikke har hørt om recallen og jeg heller ikke har funnet noe om den på nett, så er jeg rimelig trygg på at feilen gjelder kun et fåtall sykler levert i fjor og at feilen ble oppdaget tidlig og unngått på senere produksjonsserier.
Det tilfellet jeg fikk vite om av en bruker her inne var på en S modell levert i fjor høst, dvs. førsteårsproduksjon av en ny modell, selv om motoren ikke er ny.
Men det kan jo hende nye Euro krav har gjort det nødvendige med modifiseringer i motoren og at det i enkelte av disse skjedde en monteringsfeil.

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Re: AJ Arena... da er 2018-sesongen i gang!
Da ble det en runde på sånn ca. 5 mil, som en forsiktig start på den nye sesongen
:) .
Langs Randsfjo9rden og en tur innom Hadeland MC hvor en ny turrigget Honda Africa Twin sto klar og ventet på sin nye eier.
Sort Africa Twin i all sin prakt - flott sykkel! Nesten sånn at jeg angret på KTM Super Adventure S kjøpet mitt
...
Neida, ikke fullt så galt.
I morgen går turen til Lillehammer for å hente den. Blir litt vemodig å kvitte seg med den jeg har og som har vært en trygg og trivelig turkamerat i 55000 km. siden april 2015.
Det er meldt strålende vær så jeg satser på at dette blir en riktig fin tur.
Får se om jeg husker kameraet, noe jeg glemte på dagens jomfrutur for sesongen...
.

Langs Randsfjo9rden og en tur innom Hadeland MC hvor en ny turrigget Honda Africa Twin sto klar og ventet på sin nye eier.
Sort Africa Twin i all sin prakt - flott sykkel! Nesten sånn at jeg angret på KTM Super Adventure S kjøpet mitt

Neida, ikke fullt så galt.
I morgen går turen til Lillehammer for å hente den. Blir litt vemodig å kvitte seg med den jeg har og som har vært en trygg og trivelig turkamerat i 55000 km. siden april 2015.
Det er meldt strålende vær så jeg satser på at dette blir en riktig fin tur.
Får se om jeg husker kameraet, noe jeg glemte på dagens jomfrutur for sesongen...

Lykke til !
Kjør pent!
( Man kan fort bli for ivrig
)
Kjør pent!

"Do the right thing"
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Gikk veldig rolig for seg i dag

Blir det samme i morgen. Dels fordi man fortsatt er litt rusten etter en lang vinter og dels fordi det fortsatt er grus og en del telehiv mange steder og ikke minst fordi trafikkpoltiet i Norge har en storoffensiv med å sjekke farten denne uka...

Det kribler når man kjenner krefter man ikke har kjent på et halvt årAJ skrev: 18 apr 2018, 21:48Gikk veldig rolig for seg i dag.
Blir det samme i morgen. Dels fordi man fortsatt er litt rusten etter en lang vinter og dels fordi det fortsatt er grus og en del telehiv mange steder og ikke minst fordi trafikkpoltiet i Norge har en storoffensiv med å sjekke farten denne uka....

Telehiv, ja, mange fine mc veier som er ødelagt nå. Lurer på når, og hvor mange , veier de får fikset..
"Do the right thing"
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Telehiv bryr jeg meg ikke noe om. Har jo adaptive og elektronisk styrte dempere 

Jeg ble nysgjerrig :)Bjerknez skrev: 19 apr 2018, 07:27 Telehiv bryr jeg meg ikke noe om. Har jo adaptive og elektronisk styrte dempere![]()
Funker det så bra at om du kommer på eln litt større hump i fart i en sving,,så spiller det ikke særlig rolle?
"Do the right thing"
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Det var nok litt overdrevet, og det var derfor jeg slengte på en

Men S1000R er helt klart bedre rustet mot telehiv med adaptive dempere enn sykler uten. Vertfall de jeg har kjørt :)
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Vi venter på bilder.. 
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Stian87
På lokalveien opp til der jeg bor er det noe solid telehiv, bla en skikkelig hump i en sving og en på et rett strekke. Jeg har samme sykkel som bjerknez, og har ikke opplevd de store problemene, du hopper litt i salen, men grepet ellers er godt. Det er riktignok såpass ubehagelig at jeg kjører ganske rolig. De mindre humpene er uproblematiske.Bjerknez skrev: 19 apr 2018, 09:07Det var nok litt overdrevet, og det var derfor jeg slengte på en![]()
Men S1000R er helt klart bedre rustet mot telehiv med adaptive dempere enn sykler uten. Vertfall de jeg har kjørt :)
Etter hva jeg har forstått skal det rette seg ut når det blir varmt nok?
LocaToWeb Profilside
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Bilder kommer senere i kveld

Middag først...

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det gjør det. Telehiv er egentlig bare en indikasjon på at fundamentet i veien er for dårlig. Dette medfører at grunnen under veien har ujevn kvalitet, noen steder er massene tørre, andre steder er de fuktige. Når bakken fryser (tele) vil fuktige masser utvide seg og lage kuler, tørrere masser utvider seg minde og vil fortone seg som søkk i veien.Stian87 skrev: 19 apr 2018, 18:48
- Stian87
Takk for oppklaringen! Entrepenøren som har bygget veien hos oss er litt sløv når det kommer til masser, så det overrasker meg ikkekjellv skrev: 19 apr 2018, 19:17Det gjør det. Telehiv er egentlig bare en indikasjon på at fundamentet i veien er for dårlig. Dette medfører at grunnen under veien har ujevn kvalitet, noen steder er massene tørre, andre steder er de fuktige. Når bakken fryser (tele) vil fuktige masser utvide seg og lage kuler, tørrere masser utvider seg minde og vil fortone seg som søkk i veien.Stian87 skrev: 19 apr 2018, 18:48

LocaToWeb Profilside
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ja, da kommer det et lite knippe bilder fra dagens tur til Lillehammer med 2015 modellen for å hente den nye SA S'en.
Kommer til å savne "gammer'n", men regner med å få like stor glede av nykommeren.
Gamlesykkelen fikk gode skussmål av de som takserte den. Det kan ikke bety annet enn av dette er solide saker :) .
Selv synes jeg den gikk bedre enn noen gang på slutten av forrige sesong og det samme syntes jeg da jeg la ut på tur i dag.
Da får det holde med skriverier i denne omgang. Kommer mer senere om opplevelsen av sykkelen. Her er bildene:
Den gamle traveren på Lygna
Fornøyd eier med skikkelig hjelmsveis og greier og greier
Nysykkelen på Lygna på vei til sitt nye hjem...
Må bare nevne at jeg så langt er veldig godt fornøyd med selger Anders hos Motorspeed AS på Lillehammer. Trivelig, blid og imøtekommende og alltid rask med å svare på spørsmål jeg hadde.
Så langt er denne unge herremannen den klart beste av selgerne jeg har kjøpt fire nye sykler og en demosykkel av siden 2006
.
Kommer til å savne "gammer'n", men regner med å få like stor glede av nykommeren.
Gamlesykkelen fikk gode skussmål av de som takserte den. Det kan ikke bety annet enn av dette er solide saker :) .
Selv synes jeg den gikk bedre enn noen gang på slutten av forrige sesong og det samme syntes jeg da jeg la ut på tur i dag.
Da får det holde med skriverier i denne omgang. Kommer mer senere om opplevelsen av sykkelen. Her er bildene:
Den gamle traveren på Lygna
Fornøyd eier med skikkelig hjelmsveis og greier og greier

Nysykkelen på Lygna på vei til sitt nye hjem...
Må bare nevne at jeg så langt er veldig godt fornøyd med selger Anders hos Motorspeed AS på Lillehammer. Trivelig, blid og imøtekommende og alltid rask med å svare på spørsmål jeg hadde.
Så langt er denne unge herremannen den klart beste av selgerne jeg har kjøpt fire nye sykler og en demosykkel av siden 2006

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Sjefen sjøl, jo!
Gratulerer med ny sykkel. Regner med den stod til forventningene!
Gratulerer med ny sykkel. Regner med den stod til forventningene!
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Gratulerer
Overleveringsbilder er kjekke greier. Første gang eieren sitter på nysykkelen er alltid et høydepunkt, dette er lett å fange med kamera.

Overleveringsbilder er kjekke greier. Første gang eieren sitter på nysykkelen er alltid et høydepunkt, dette er lett å fange med kamera.

Flott sykkel, gratulerer
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Dansekris, kjellv og Ketil:
Takk
!
Alltid litt vemodig å kvitte seg med en sykkel man har vært storfornøyd med.
Tanken om å beholde gamlesykkelen og kjøre på den en skikkelig voksen kjørelengde (100.000 km. ++) var der lenge før jeg satte meg ned å ba om tilbud på S-modellen fra et par KTMforhandlere.
Enden på visa ble altså ny S, som jeg satser på at jeg ikke ser noen grunn til å angre på.
Så langt har sykkelen svart til forventningene. Men så har jeg da bare kjørt den fra Lillehammer og hjem.
Ny tur i morra. Sykkelen skal jo kjøres inn skikkelig før førstegangsservicen den 30. april, dagen for den virkelig store utfartsdagen for oss aktive MC-folk
!
Takk

Alltid litt vemodig å kvitte seg med en sykkel man har vært storfornøyd med.
Tanken om å beholde gamlesykkelen og kjøre på den en skikkelig voksen kjørelengde (100.000 km. ++) var der lenge før jeg satte meg ned å ba om tilbud på S-modellen fra et par KTMforhandlere.
Enden på visa ble altså ny S, som jeg satser på at jeg ikke ser noen grunn til å angre på.
Så langt har sykkelen svart til forventningene. Men så har jeg da bare kjørt den fra Lillehammer og hjem.
Ny tur i morra. Sykkelen skal jo kjøres inn skikkelig før førstegangsservicen den 30. april, dagen for den virkelig store utfartsdagen for oss aktive MC-folk