knutk skrev:Det er viktig å ikke blande fornuft inni en diskusjon om hvilken MC man vil ha.
Man har aldri et behov på forhånd.
Behov er ikke noe vi har, behov skaper vi i vårt eget hode etter behag.
Kloke ord knutk Sykkel har ingenting med fornuft å gjøre når en handler for over 200k. Men gleden den gir er større enn fornuften, så dermed vinner behovet
En kollega har pendlersykkel til ca 30k som jeg tror han prutet en ca 8 lapper på og var kjempefornøyd. Den er fornuftig, men gir han stort sett kun glede forbi køen som er hans behov. Han er meget fornøyd og lurer sikkert ofte på hva jeg driver og kaster bort nesten 300k på Vi kjører jo i samme kø... ihvertfall frem og tilbake til jobb. Men der slutter likheten. Han kommer hjem og tar på tøflene mens jeg planlegger neste tur.
Pr idag er mitt behov dekket av en GSA
Hehe , jeg føler det kjempefornuftig når jeg tenker tanken på å bytte en to år gammel sykkel i en ny med LED lys
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Dine Kubbikk er vel tvangs-pusta Da "lurer" du Mottorn til å tru at den er dobbelt så stor som den egentlig er, altså 1620 ccm.
Så innerst inne er du nok en Stor-kubbikk-wanna-be, du og
Bringisen skrev:Hehe , jeg føler det kjempefornuftig når jeg tenker tanken på å bytte en to år gammel sykkel i en ny med LED lys
Da går fornuften over til å bli et behov La fornuften vinne over behovet og kjøp ny lykt med LED
Å f..... er det mulig?
Nå når jeg endelig fant et fornuftig poeng ved å bytte ut sykkelen
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
KTM har skjønt at det må være skikkelig beak på den nye 1190`en!
Og så har dem kjøpt opp restlageret av forrige generasjons boxere fra BMW så det blir skikkelig kvalitet på sakene. Detta blir gromt
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
Ser mer ut som en ørn/fugl fra siden i alle fall, enn den maursluker-saken som BMW har på noen av modellene. Thumbs up fra meg i alle fall, selv om jeg ikke er nevneverdig stor fan av nebb...
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
TheHaughom skrev:Ser mer ut som en ørn/fugl fra siden i alle fall, enn den maursluker-saken som BMW har på noen av modellene. Thumbs up fra meg i alle fall, selv om jeg ikke er nevneverdig stor fan av nebb...
KTM har skjønt at det må være skikkelig beak på den nye 1190`en!
Og så har dem kjøpt opp restlageret av forrige generasjons boxere fra BMW så det blir skikkelig kvalitet på sakene. Detta blir gromt
Slapp av Erling, det er bare noe skrapmetall som er festet
på siden av den eminente KTM-motoren så den skal slippe
skjemmende riper ved extremallroading
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
ojda skrev:Slapp av Erling, det er bare noe skrapmetall som er festet
på siden av den eminente KTM-motoren så den skal slippe
skjemmende riper ved extremallroading
Puhhh, ja, det fins vel ennå skrap igjen fra 2 verdenskrig.