Foto ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
PAULUS
Innlegg: 79
Registrert: 01 okt 2011, 15:48
Motorsykkelen din: Suzuki GS 500 F
Sted: Oslo

Re: Foto ?

Legg inn av PAULUS »

Bilde

Foto: Zenith russisk speilrefleks
MC: Jawa CZ 350 cc

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

tagesk skrev:[img]http://g3.img-dpreview.com/ED5DF0EFDD17 ... 3B2A4B.jpg[/img]
Klikk på bildet og se hva Fujifilm X100S produserer med ISO 6400.
Hentet fra DPreview sine test-skudd.

Rett og slett fantastisk for et kamera som koster under 10.000 kroner med linse.

[TaSK]
KONGE!

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
tagesk skrev:[img]http://g3.img-dpreview.com/ED5DF0EFDD17 ... 3B2A4B.jpg[/img]
Klikk på bildet og se hva Fujifilm X100S produserer med ISO 6400.
Hentet fra DPreview sine test-skudd.

Rett og slett fantastisk for et kamera som koster under 10.000 kroner med linse.

[TaSK]
Ja , i riktig belysning og med de rette innstillingene er det utrolig hva et moderne kamera kan prestere på høy ISO. Lar man kameraet bestemme helt og i opptaks situasjoner med mye skygger og mørkedetaljer stiller man kameraet mer på prøve.

Her er et i vanskelig opptaks situasjon med 5D MkIII med ISO 25000

Bilde
"Noe" må man jo få for penga, og det er ingen tvil hos meg hvilket FF jeg hadde valgt, nemlig MkIII ja, men til mc-bruk synes jeg speilrefleks er alt for mye å dra på, samt lett å ødelegge.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
tagesk skrev:[img]http://g3.img-dpreview.com/ED5DF0EFDD17 ... 3B2A4B.jpg[/img]
Klikk på bildet og se hva Fujifilm X100S produserer med ISO 6400.
Hentet fra DPreview sine test-skudd.

Rett og slett fantastisk for et kamera som koster under 10.000 kroner med linse.

[TaSK]
Ja , i riktig belysning og med de rette innstillingene er det utrolig hva et moderne kamera kan prestere på høy ISO. Lar man kameraet bestemme helt og i opptaks situasjoner med mye skygger og mørkedetaljer stiller man kameraet mer på prøve.

Her er et i vanskelig opptaks situasjon med 5D MkIII med ISO 25000

Bilde
"Noe" må man jo få for penga, og det er ingen tvil hos meg hvilket FF jeg hadde valgt, nemlig MkIII ja, men til mc-bruk synes jeg speilrefleks er alt for mye å dra på, samt lett å ødelegge.
Joda , alt er relativt. Og når det gjelder mye å dra på så er det ikke så farlig med den rette sykkelen ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

Elolz skrev:Var på lagerutsalg hos Foto Knudsen i dag, kom hjem med 2 svære rammer og 4 fulle bæreposer :knegg Ble blant annet et D3100 med 2 objektiver og skikkelig fotobag til min søster for 2500kr :-)å Raske 16gb minnekort som normalt sett ligger til 300kr stk ble solgt 2 for 100kr. Til meg ble det et lite og lett digitalkamera til en hundrelapp, Casio Exilim med 10+ megapiksler og mer enn bra nok for mitt sjeldne bruk. Er samboeren som tar bildene her i huset med sitt 5D MKII ;-) Som om ikke tilbudene var gode nok fikk vi også med hvert vårt gavekort på 250kr på deres nye nettbutikk, til alle som handler for over 500kr :D
Grattis :vs Jeg har sett at Foto Knudsen har dratt i gang noen skikkelige opphørs salg for tiden. Synd at en slik gammel fotobutikk går ned , men det er en knallhard konkurranse i bransjen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

Bilde

Da var godbiten kommet. Overraskende bra byggekvalitet , litt tung men skikkelig metallbygget , på høyde med L-optikken min.
Førsteinntrykket er veldig bra rask fokusering og deilig følelse. Nå blir det spennende i påsken når den skal testes ut skikkelig , nå er det øving til prøve på skolen i morgen.
For øvrig virker 7000,- rimelig for denne gluggen.

Obs , bildet er tatt med mobilkamera :redface
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

Se hvor spesielt man kan gjøre det med et objektiv med så stor blender som f 1,4 , gøy.... :P :p

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av tagesk »

Hv a med en kameravurdering som starter slik:
Let me set the stage… Picture a bar scene…

There’s a distinguished looking ol’ fellow sitting at the bar. He has silver hair and laugh lines around his eyes.
He’s well dressed. Well groomed. Well traveled. You can tell he’s seen a lot in his time. His classic Morgan is parked outside.
There’s a pretty young girl on his arm listening to his stories of being a globe trotting documentary photographer.
He sips his 50 year old Chivas Regal. His name is Leica. Yeah, he’s the world’s most interesting man.

In the corner we have Olympus, Panasonic, and Sony. They’re in a heated debate about Dungeons & Dragons
or something. Sony is smart. He’s a brilliant guy. Ugly as hell. Clunky. Clumsy. Out of balance… but very smart.
Olympus is more fashionable than his friends Sony and Panasonic but you can tell he’s just trying too hard.
He’s cute, but sitting next to Sony shows he’s not that smart. Panasonic is just staring into his beer. A single
tear drops into his IPA. He just released the GF5 and has realized it’s a total pain in the ass of a camera and wishes
he could go back to the good ol’ days of the GF1.

“Remember when I created cult followings guys? Remember that? Remember?”

Sony and Olympus share glances and mumble something about the wizard losing his potion.
“Hey, at least we aren’t those two assholes over there.” as they point to Canon and Nikon.
Resten er her.
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av tagesk »

Forskjellen mellom D7100 og D600 er mye, mye mindre enn jeg hadde trodd.

Detaljer her.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

tagesk skrev:Hv a med en kameravurdering som starter slik:
Let me set the stage… Picture a bar scene…

There’s a distinguished looking ol’ fellow sitting at the bar. He has silver hair and laugh lines around his eyes.
He’s well dressed. Well groomed. Well traveled. You can tell he’s seen a lot in his time. His classic Morgan is parked outside.
There’s a pretty young girl on his arm listening to his stories of being a globe trotting documentary photographer.
He sips his 50 year old Chivas Regal. His name is Leica. Yeah, he’s the world’s most interesting man.

In the corner we have Olympus, Panasonic, and Sony. They’re in a heated debate about Dungeons & Dragons
or something. Sony is smart. He’s a brilliant guy. Ugly as hell. Clunky. Clumsy. Out of balance… but very smart.
Olympus is more fashionable than his friends Sony and Panasonic but you can tell he’s just trying too hard.
He’s cute, but sitting next to Sony shows he’s not that smart. Panasonic is just staring into his beer. A single
tear drops into his IPA. He just released the GF5 and has realized it’s a total pain in the ass of a camera and wishes
he could go back to the good ol’ days of the GF1.

“Remember when I created cult followings guys? Remember that? Remember?”

Sony and Olympus share glances and mumble something about the wizard losing his potion.
“Hey, at least we aren’t those two assholes over there.” as they point to Canon and Nikon.
Resten er her.
Det der var en stilig historie, og sier mye om hvor høyt vedkommende verdsetter X100S. :-)

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Nå om ikke så lenge skal min G9 få hvile, jeg skal bytte kompaktkamera. For meg er det viktig, (antagelig mer viktig enn hos de som "bare skal ha et kamera"), at det har bra spec og reviews på bildekvalitet, er tilstrekkelig lite og har bra finish, og det bør koste under 5-6000. Jeg er da kommet frem til to kandidater, Fujifilm X20 og Sony Alpha NEX 5R, med høvelig lita linse. Har du noen formening om hvilket jeg bør velge? Skal ikke ha noen diger linse.

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Foto ?

Legg inn av mammut89 »

Det ble en tur til Drøbak igår , fortsatt noe is i skyggen men grei anledning å ta fram kamera i sola

http://www.flickr.com/photos/mammutit/s ... 121497917/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Foto ?

Legg inn av RuneMC »

@mammut89 - hehe, artig, jeg var på andre siden (Hurum) akkurat da det skipet med UBC på siden passerte

@ZZR-Erling : Tja, jeg ville valgt NEX av de to pga APS-C sensor, men det er jo begrenset utvalg små linser til den - kun 16mm "pancake" som optisk sett er middelmådig (jeg har den...) og den nye 16-50mm PowerZoom (den har jeg ikke, så vet ikke noe om den). En detalj på NEX, som jeg savner på RX-100'n jeg kjøpte, er egentlig det å kunne vippe opp skjermen for å ta foto på Hasselblad-manér
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Foto ?

Legg inn av mammut89 »

nice :D
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

RuneMC skrev:@mammut89 - hehe, artig, jeg var på andre siden (Hurum) akkurat da det skipet med UBC på siden passerte

@ZZR-Erling : Tja, jeg ville valgt NEX av de to pga APS-C sensor, men det er jo begrenset utvalg små linser til den - kun 16mm "pancake" som optisk sett er middelmådig (jeg har den...) og den nye 16-50mm PowerZoom (den har jeg ikke, så vet ikke noe om den). En detalj på NEX, som jeg savner på RX-100'n jeg kjøpte, er egentlig det å kunne vippe opp skjermen for å ta foto på Hasselblad-manér
Ja, det er ei stor sensorbrikke i NEX'en, kontra X20'en. Dog liker jeg veldig godt retrostilen hos Fuji :roll
Dersom NEX'en blir så stor, pga ei brukbar linse, kan jeg likesågodt dra med meg 500D'en, og den har jeg noen linser til også. Det er vanskelig å bestemme seg. :-)å

Svar