Jeg ser hovedlyset .

Hehe,herr Baron von Schnellfahren,har nok mest tro på gul vest,om det roterer iBaron von Waffel skrev:Jeg har ikke all verdens tro på at farget vest gjør at jeg blir sett av de som ellers ikke ville sett meg. Da heller en knallgul hjelm. Eventuelt med roterende gult lys på toppen?
Enig i det,men synes at alt skjer så forbannet sakte med meldingsskjema og vegvesenet.Onsløv skrev:Du skal fylle ut veifelleskjemaet til nmcu, og sende dette til nmcu og vegvesenet i ditt området.
Ser daglig sykler "på bakskjermen" til bilene og der er ikke særlig imponerende..Globe skrev:Nok en ulykke der MC kjører på bil ...bakfra....Nå må vi passe på avstand folkens!!
Bilfører har nok mye ansvar de også i trafikken, men ansvar for bakenforliggende MC kan man ikke legge på dem!!![]()
Nå blir det mange signeringer og "Amen" her, men jeg vil være enig likevel. Det er i grunnen liten vits i å ligge å trykke oppi støtfangeren eller gjemme seg rett bak en trailer (som ikke engang vet de er der i mange tilfeller, tror jeg), hvis man likevel ikke har noen mulighet for å komme forbi. F.eks. mellom Tønsberg-Sandefjord hvor det er dobbel gul linje, "ruflet" opp i midten og for smalt til å komme forbi. Dessuten er det liten vits i når trafikken likevel går i 75-90 i 80-sonen. Vet ikke hvor mange ganger jeg ser motorsyklister hver dag som ligger tett opptil bilen foran. Man tjener jo overhodet ingenting og blir bare enda mer sliten av å måtte være på "alerten" hele tida.Relax skrev:Ser daglig sykler "på bakskjermen" til bilene og der er ikke særlig imponerende..Globe skrev:Nok en ulykke der MC kjører på bil ...bakfra....Nå må vi passe på avstand folkens!!
Bilfører har nok mye ansvar de også i trafikken, men ansvar for bakenforliggende MC kan man ikke legge på dem!!![]()
Vi bråker fælt om bilister som ikke "ser oss" eller tar hensyn.,,mn først må vi være litt smartere selv også;)
evike skrev:Nå blir det mange signeringer og "Amen" her, men jeg vil være enig likevel. Det er i grunnen liten vits i å ligge å trykke oppi støtfangeren eller gjemme seg rett bak en trailer (som ikke engang vet de er der i mange tilfeller, tror jeg), hvis man likevel ikke har noen mulighet for å komme forbi. F.eks. mellom Tønsberg-Sandefjord hvor det er dobbel gul linje, "ruflet" opp i midten og for smalt til å komme forbi. Dessuten er det liten vits i når trafikken likevel går i 75-90 i 80-sonen. Vet ikke hvor mange ganger jeg ser motorsyklister hver dag som ligger tett opptil bilen foran. Man tjener jo overhodet ingenting og blir bare enda mer sliten av å måtte være på "alerten" hele tida.Relax skrev:Ser daglig sykler "på bakskjermen" til bilene og der er ikke særlig imponerende..Globe skrev:Nok en ulykke der MC kjører på bil ...bakfra....Nå må vi passe på avstand folkens!!
Vi bråker fælt om bilister som ikke "ser oss" eller tar hensyn.,,mn først må vi være litt smartere selv også;)