Heisann.
Da får jeg melde meg på.
Her kommer det et nytt medlem som ikke engang har MC lappen
Er en mann som har rekket å bli 38 år og har tilhørighet i de dype skoger i indre østfold.
Skulle egentlig ha tatt lappen for en del år tilbake, alt var klar for starte på kurs.
Men grunn av en uventet opphold på sykeus og en operasjon gjorde at alt måte legges på is.
Og med det så gikk også tiden, men det det å ta lappen har ligget å ulmet i bakhode hele tiden.
Jeg savner den tiden da jeg var "ung" å kjørte moped til alle døgnes tider både sommer og vinter (kjørte avisa)
Savner frihetsfølelsen jeg hadde da, på 2 hjul. En bil blir ikke det samme. Så i januar ble det bestemt at nå var tiden kommet. Intro til MC kurset ble bestilt.
Oppstart av kurset er førstkommende tirsdag (14) Hvis alt går etter planen så skal lappen være i hende seneste slutten av Mai.
Sykkel er kjøpt inn. Noe utstyr også, resten blir kjøpt inn denne uken.
Planen er å øvelsekjøre en del på egen sykkel. har en kamerat som har hatt lappen en del år som har sakt seg villig
til å være min ledsager.
Jeg håper og tror at det å ta lappen skal gå ganske så greit. Har som sakt mange mil på "mopeden" har også kjørt noe cross (mosjonist) etter jeg ble 18.
Så giring og håntering av sykkel med motor føler jeg at ikke er noe problem. Samme med trafikkforståelse (har hatt klasse B siden jeg var 18). Det jeg må øve på er plassering og bli sett. Sikkert noe mer også
Men i påvente av å få starte, så har jeg googlet og surfet en del om mc.
Og da fant jeg dette flotte forumet. Har dog vært "gjest" en stund. Før jeg tok motet til meg å registrete meg.
Må si det å være fryktlig moro å lese bloggene her inne. Samt andre diskusjoner rundt og om MC.
Jeg håper å få mange mil på sykkel denne sommeren, og håper dere har plass til enda en sykkel på treffene som holdes i sommer.
Hilsen en MC spire