Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av thewiz »

Det kan jeg faktisk si meg enig i. Kanskje 1000cc da? Av og til føler jeg 185hk blir litt overkill.

Toven

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Toven »

Da kunne du også gått for en sv650 da :knegg :P :p

Sett på Aprilia Shiver? Syntes de er kule, kunne tenkt meg en :P :p
Sist redigert av Toven den 16 apr 2015, 23:49, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Med 2-sylindre kunne jeg fint klart meg med 70-90HK


ZX10r er nok overkill da ja.
Kunne gått for en Aprilia Mana hehe den har 76hk :prop:
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av KawaJens »

CBR929RR
Bilde
Street Triple
Bilde

Ingen problem med dreimomentet på en 929

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Da er ikke denne ZX12R noe og var justert til litt mer i mellom registeret enn på topp.Bilde er fra før og etter service da de må ha gjort noe som hadde innvirkning for merket det godt at ca 9hk forsvant.Det er riktignok brukt to forskjellige dynobenker.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av gorbys »

Bunndrag? Hayabusa eller zx14 da :-D eventuelt triumph rocket eller goldwing :-P

Toven

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Toven »

gorbys skrev:Bunndrag? Hayabusa eller zx14 da :-D eventuelt triumph rocket eller goldwing :-P
haha :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av TBI81 »

Pyse! :knegg

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av KawaJens »

Elolz skrev:Haha, nei jeg vil samtidig ha en sykkel som ikke er så tung og som er litt mer letthåndterlig enn de der. ;-)
Må spise mer grøt :P :p

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av KawaJens »

Åå går ikke daytona mer en 115kmt? :erte :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av LordShaft »

hvorfor er denne så overpriset? husk på at de fleste r sykler halverer seg i pris etter 5 år... derfra synker det sakte nedover mot 50 - 70 tusen, hvor den holder seg relativt lenge om den ser bra ut og er godt holdt :-k

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Tysnes »

Elolz skrev:Denne så ganske fin ut, men var nå jævlig overprisa?? Hva er egentlig grei pris på denne, forutsatt at ventiljusteringer er tatt og dekk og slitedeler etc er ok? :-k :
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=58123720
Bilde
Hei, mener denne skal ha første ventilsjekk ved 40000 km.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av biker7 »

Elolz skrev:Jeg synes ihvertfall 68k for en 2000modell er drøyt, ut i fra markedet vil jeg si den ligger rundt 10k over verdi.

For å ikke snakke om denne som ble diskutert i en tråd her tidligere som er priset 15-20k over verdi...
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=57524515

Irriterende når det finnes sykler på markedet som er interessante, men selgerne setter priser som er totalt urealistiske. :sk?
Hvis noen vil kjøpe den for den prisen, så er det vel rett pris.. :-k MEN personlig mener jeg denne ligger alt for høyt. 50-55tusen er realistisk pris hvis den er meget bra, er min mening.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av freddy123 »

reiser du over grensa til sverige så burde det vel gå greit å finne en nyere r-sykkel til rundt 60k ferdig momset og regga.

tok å regna på en gsxr 1000cc for moro skyld før idag og den kom på 70k, med den prisen selger hadde lagt ut for ofte får man jo kanskje pruta litt også :-k så skal nokk ikke se bort ifra at man kan klare å presse de ned i 60k, den jeg så på var 06mod.

og utvalget i norge er jo så dårlig og det som er spennende er som du sier dyrt, eller prisa etter markedet i norge.
syntes ikke akkuratt at på litt eldre brukt sykkler typ 7 år og eldre så har det skjedd lite etter avgiftskuttet på mc.

skal du ha en triumph daytona så må man jo nesten utenlands for de er det lenge mellom hver gang jeg ser på finn.no ihvertfall :scratch

men du får ha lykke til om 1 år så sitter nokk jeg der også å kikker etter ny sykkel, men jeg har allerede begynt som smått nå så regner med at jeg har det klart hva jeg vil ha når våren kommer :prop:

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av thewiz »

Er du redd for turtall eller? Bare morro det vel?

Jeg så på en 07 R6 i dag. Pen sykkel. Han skulle ha 70k, vurderer det sterkt. Syns ikke prisen er ille. Har ikke gått langt heller.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av mortenolb »

Jeg tror fortsatt ikke du skal utelukke en 1000cc R-sykkel, på tross av at de kan ha effekten på toppen, så er det nok fortsatt mer anvendelig mellomregister på de. Særlig i forhold til 600 R-sykler. Du blir liggende å jage mye mer på dem. For eksempel ZX-6R 636 så følte jeg at det var slitsomt for normal bruk den lille prøveturen jeg hadde, tilogmed i forhold til min egen sykkel.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av thewiz »

Hehe ja. 250R i 4 sesonger ja, da skjønner jeg at du er hypp på litt tyngre skyts nå.

Selv startet jeg på Thundercat (600cc 100hk). Vurderer som sagt R6 nå, mye på grunn av at jeg ønsker nyere sykkel med innsprøytning, syns R6 fra 06 ser veldig fin ut, + at jeg ønsker R sykkel med mer krefter. 07 R6 har 130hk, mye av poweren er over 8000 men merket tidligere i dag at fartsgrensen brytes rimelig enkelt uansett hvor man er i turtallsregistreret.

For meg blir 180hk ++ litt overkill nå. Jeg ønsker såpass "ny" sykkel som 07 ++ og da finnes det ikke 1000cc RR som ikke har over 180hk.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av biker7 »

Men har du vurdert Kawasaki ZX9R da ?? Hvis ikke, bør du vurdere denne. Kjempesykkel ! :thumleft (fra og med 1998modellene) Slitesterk motor, ikke så ekstrem kjørestilling som de andre R-syklene, ganske lett (183kg tørr mener jeg), går godt (143hk), du får forholdsvis mye for penga. Kan brukes til det meste, fra touring til bane. Kjøpte en -99mod i 2010 med 51000km på telleren, solgte den 2012 med 78000km på telleren. Null problemer i mitt eie. Ser ut til å være flere på Finn i ditt prisleie: http://www.finn.no/finn/mc/used/result? ... x9r&sort=9" onclick="window.open(this.href);return false; Her et bilde av den jeg hadde, klar for tur :D :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Tysnes »

Elolz skrev:Hmm, hadde egentlig tenkt meg noe nyere og med injection. Denne er ikke langt unna :-k Kunne jo kaanskje tatt en kikk på den i det minste:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=57890672
Rett justerte forgassere, funker minst like godt som di første modellene med innspr. Denne Kawaen såg jo bra ut. Kjøp ikkje eldre enn 98 mod,da disse er 30 kg tyngre.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av biker7 »

Ring på denne, prut ned noen tusenlapper, ta bussen, og tut og kjør. Så ikke gæli ut denne :-) : http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=58147362" onclick="window.open(this.href);return false;
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av freddy123 »

Husk at går du for en litt dyrere sykkel fra Sverige så får du nokk tilbake mye pengene ved et salg også.

Og kjøp deg noe du tror du kommer til å bli fornøyd med noe annet blir bare feil.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

biker7 skrev:Ring på denne, prut ned noen tusenlapper, ta bussen, og tut og kjør. Så ikke gæli ut denne :-) : http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=58147362" onclick="window.open(this.href);return false;

Den så fin ut men med butikk pris :thumleft

Enda bedre denne her og i den byen er du jo kjent nå hehe
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... ORT&noec=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:Fikk litt mer info om den ZX9R'en nå:

"Jeg har aldri hatt problemer motoren, den starter alltid og går som en klokke. I 2011 en uke etter jeg kjøpte den var jeg uheldig og sklei i en rundkjøring med oljesøl. Dette skjedde riktig nok i lav fart. Sykkelen fikk da nytt kåpesett, kjølevæsketank og kjølevæsken ble byttet.

Bakdekket ble byttet i 2012 da jeg fikk en skrue i det. Under service i 2012 ble det i tillegg til olje service byttet tennplugger.

I 2013 ble det tatt oljeservice og byttet bremseklosser foran, bremseklosser bak ble kjøpt inn men ikke byttet da de ikke var slitt. Disse følger med sykkelen.

I 2014 ble tatt oljeservice.

Kjede og drev er i ok stand og skivene holder nok en stund til.

Jeg var ute en kort tur med sykkelen i finværet i dag, og jeg skulle parkere den i garasjen oppdaget jeg at ene demperen foran lakk litt olje. Dermed blir demperene overhalt før salg. Når jeg holder på med dette kan jeg også bytte bremsevæsken."


Akkurat det med demperne tenkte jeg faktisk på tidligere i dag, at de burde vel gjerne vært byttet olje og simringer på, så er jo godt å vite at det er gjort. Tror kanskje jeg må ta en kikk på denne altså. Prøvesitte/prøvekjøre og slenge inn et bud om den virker grei. :-k
Men er vel på tide med kjølevæskebytte hvis den ikke er tatt siden 2011?
Hvem zx9r da? link?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Kawagutten »

Falt ikke for den for min del.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Elolz den sykkelløse

Legg inn av Tysnes »

Syns den såg fin ut eg. Viss du vil ha en til å sørve sykkelen er Terje Bergsvåg, ett godt alternativ. Tidlegere RR fører,jobbet med sykler siden 70-tallet(Kårbø sport som mc mekaniker). Enkeltmanns foretak. Holder vel til på Bontveit , Fana. Vert å ha i tankene :-)

Svar