MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Bosted: Hurum

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Æljen »

Jeg la opp strøm til min trafo via et rele, så nå er jeg sikker på at den ikke trekker strøm når tenningen er av :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av simpson »

joo skrev:
ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.
Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri? :knegg :knegg
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Bosted: Heimdal

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Coach »

simpson skrev:
joo skrev:
ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.
Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri? :knegg :knegg
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).

Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av simpson »

Coach skrev:
simpson skrev:
joo skrev:
ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.
Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri? :knegg :knegg
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).

Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
Ok, så Ceteklader kan ikke brukes?
I såfall, hvordan lader?

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Bosted: Heimdal

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Coach »

simpson skrev:
Coach skrev:
simpson skrev:
joo skrev:
ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.
Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri? :knegg :knegg
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).

Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
Ok, så Ceteklader kan ikke brukes?
I såfall, hvordan lader?
Nei ikke Cetec laderen nei. den er laget for blybatteri eller gelbatteri. Har du noe nettside og refferere til om batteriet du har kjøpt?
Aldri hørt om bruk av Lithium batterier for bruk i MC.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av joo »

simpson skrev: Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri? :knegg :knegg
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Ja kjenner jo Biltemakvaliteten. Hasta å sette inn noe nytt men ble strengt tatt ikke overraska over at de hadde feilmerka og lagt et 7V-batteri i ei eske merka med 12V. Selv de proffene kan jo gjøre feil :lol

Har ikke tenkt på Lithium-batteri til syklene enda. Salget har ikke tatt helt av selv om de har vært tilgjengelige et par år. Det lille jeg har sett av tester sier at de tilsynelatende virker bra. Levetiden er vel foreløpig uviss.

Har også meget lang erfaring med Lithium-teknologien fra en annen hobby. Har brukt det i modellfly, har oppsett som leverer nærmere 4000W til propellen. Tilsvarer en hvass 50ccm totakter. Men der er flere typer lithium-batterier. Den første tida brukte vi Lithium-ion. Det er samme som har vært i mobiltelefoner etc i veldig mange år nå. De klarer ikke store strømmer. Har brukt Lithium-polymer (Li-Po) mye i det siste, og de kan levere store strømmengder. Typisk kan et med kapasitet på 5Ah levere 200A! Det som jeg er nesten helt sikker brukes i f.eks MC-batterier er LiFEPO4. Dette er mer stabilt enn Li-Po igjen.
JA, de krever mye mht lading. Men jeg er ganske sikker på at alt som skal ta seg av det er innebygd i batteriene til MC. De kobles jo bare inn uten noen bokser utenom. Så jeg regner sterkt med de kan lades med Cetec-laderen. Regner med instruksene som er med sier alt. Det som er farlig for slike batterier er overspenning...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av simpson »

Coach skrev:
simpson skrev:
Coach skrev:
simpson skrev:
joo skrev:
ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.
Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri? :knegg :knegg
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).

Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
Ok, så Ceteklader kan ikke brukes?
I såfall, hvordan lader?
Nei ikke Cetec laderen nei. den er laget for blybatteri eller gelbatteri. Har du noe nettside og refferere til om batteriet du har kjøpt?
Aldri hørt om bruk av Lithium batterier for bruk i MC.
Kjøpte dette.
http://www.ebay.com/itm/Shorai-Lithium- ... 69&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av SuperMorten »

Var på posten og hentet min siste Ebay-bestilling. Scottoiler V-system. Hva jeg har gjort? Gjett. Er akkurat ferdig med montering og justering. Skal kjøre en runde i morgen og la det få gå seg til, og så se om justeringen holder. I følge bruksanvisningen anbefalte de 1-2 dråper olje pr minutt. En how to-Youtube video jeg så, justerte man og fikk 1 dråpe pr 40 sek. Dette var bra sa montøren. Og der er jeg nå. 40 sek mellom hver. Vi får se :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av TheHaughom »

SuperMorten skrev:Var på posten og hentet min siste Ebay-bestilling. Scottoiler V-system. Hva jeg har gjort? Gjett. Er akkurat ferdig med montering og justering. Skal kjøre en runde i morgen og la det få gå seg til, og så se om justeringen holder. I følge bruksanvisningen anbefalte de 1-2 dråper olje pr minutt. En how to-Youtube video jeg så, justerte man og fikk 1 dråpe pr 40 sek. Dette var bra sa montøren. Og der er jeg nå. 40 sek mellom hver. Vi får se :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Kjempefornøyd med min Scottoiler, har sluttet helt å tenke på kjedesmøring osv. :thumleft
Husk å stille den opp noe (1 per 20-30 sek) om det regner, trenger litt ekstra olje når det er vått...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av SuperMorten »

Takk for tipset :-) regn er nettopp et av mine hovedargumenter for å montere denne. 10 mil på jobb i regn sliter hardt på tradisjonell kjedespray.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Banditmannen »

I dag har jeg funnet ut at elektriske komponenter trenger både pluss og minus, ikke bare pluss eller minus... :P :p

I fjor høst virka både varmehåndtak og ladebraketen til GPSen som de skulle, så tok jeg ut batteriet før jeg satte inn sykkelen for vinteren.

For noen uker siden satte jeg i nytt batteri, og da virka hverken lader eller håndtak! :scratch
Alle kabler var kobla til batteriet... Tok det ikke så tungt, er ingen stor bruker av noen av delene.

Men jeg liker jo at ting virker som de skal, så i dag så jeg litt nærmere på koblingene,
og fant ut at varmehåndtaket var koblet til plusspolen med begge ledninger, og laderbrakketen til minus med begge ledninger! :prf :lol :-)å


Nu går alt så meget bedre! :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39825
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av AJ »

Siden jeg har hatt en Zard slip-on liggende i garasjen noen uker, tenkte jeg at denne fredagen kunne være en passende ettermiddag for å sjekke vanskelighetsgraden av å bytte potta på Stelvio.

Som sagt, så gjort...
Det tok selv meg, med ni 'tommeltotter', fem minutter å bytte til Zard. Og det med en liten pause midt i prosessen :knegg .
Veldig lettvint :thumleft

Så ut på en testtur og det jeg kan si er at det brummer mer i den hvite italieneren nå, ja. Var ikke så verst lyd i originalen heller, men absolutt mer temperamentsfull straks Zard fikk lov til å velge toneart :prf
Ikke mer popping ved motorbrems og kanskje en liten bedring i gangen på lavgir i krypkjøringsfart...

Glemte for øvrig helt i et par inspirerte svingveiøyeblikk at nye slipons kanskje må kjøres inn...? :-k
Regner med at potta tålte det lille ekstra trøkket :prop:

Ble bra synes, synes jeg. Her et par-tre bilder straks etter monteringen:

Bilde

Bilde

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av LordShaft »

Så bra ut disse AJ :thumleft

Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39825
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Så bra ut disse AJ :thumleft

Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn :scratch
Ikke jeg heller, Lordshaft :knegg
Kom liksom bare plutselig på at ooops!, kanskje det, gitt? da jeg i disse inspirerte svingøyeblikkene ga på sånn at det luktet litt nytt varmt metal :\m/: :prop:

Neida, slip-ons kan bare boltes på og kjøres for full musikk fra starten :prf
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av LordShaft »

Hehe... høres bra ut :thumleft
Det er flere som får litt horn i pannen av god lyd og vindsus i hjelmen :-)å

Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene før :-k hvor fant du disse?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av SuperMorten »

Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39825
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev: Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene før :-k hvor fant du disse?
Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.

Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris ;-).

Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak... :P :p :

http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs.. :prf
Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs.. :prf
Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.
Det er den integrerte Schuberth sin (Schuberth SRC-system). Har foreløpig ikke gjort annet enn å lade den, og etter litt stygg munnbruk, kjefting på kjerring og unger osv, klarte jeg til slutt å få den presset på plass i hjelmen der den skulle være.. Så får vi se etterhvert hvordan den virker :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:
Carpa skrev:
SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs.. :prf
Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.
Det er den integrerte Schuberth sin (Schuberth SRC-system). Har foreløpig ikke gjort annet enn å lade den, og etter litt stygg munnbruk, kjefting på kjerring og unger osv, klarte jeg til slutt å få den presset på plass i hjelmen der den skulle være.. Så får vi se etterhvert hvordan den virker :prop:
Ok, tror jeg tar med hele hjelmen til Hof MC når jeg skal kjøpe, mener å huske han tilbød seg å montere dette for meg :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av LordShaft »

AJ skrev: Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.

Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris ;-).

Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak... :P :p :

http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er nok ikke utenkelig at du har halvert vekten. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å få av effekt bare med slip-on. Men nå er vel ikke effekt det en er på jakt etter når en går for slip-on :knegg

Det så bedre ut det de leverer til din sykkel, enn hva de kunne levere til min (etter min mening) :P :p
Takk for info, dette var helt nytt for meg.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Bosted: Karmøy

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Sprint »

Klart slip ons må kjøres inn, helst rett etter montering. :lol
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av hakhap »

Fikk montert og nesten koblet på strømuttaket og byttet speedometer wire idag
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:
AJ skrev: Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.

Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris ;-).

Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak... :P :p :

http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er nok ikke utenkelig at du har halvert vekten. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å få av effekt bare med slip-on. Men nå er vel ikke effekt det en er på jakt etter når en går for slip-on :knegg

Det så bedre ut det de leverer til din sykkel, enn hva de kunne levere til min (etter min mening) :P :p
Takk for info, dette var helt nytt for meg.
Verdens styggeste sveiseskjøt på potta til S1k! :O
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr

Legg inn av Busa Trond »

TheHaughom skrev:Verdens styggeste sveiseskjøt :O
:thumleft :lol

Svar