LordShaft skrev:Jeg hadde store mengder film lagret på feil sted selv....Skulle bruke vinteren på å lage litt film...men dette klarte jeg å slette når jeg skulle ta en clean install av mac'en. Jævlig ergerlig, men learning by doing.
Du er jo sånn Google mann....er det noen mulighet for å bruke disk på samme måte som photobucket?
Jeg også var overrasket over hvor blasse bildene på z2 ble, spesielt i en del lysforhold. Mobil kamera på note 4 og s5 er et lysår bedre.
Har begynt å bruke Picasa på Mac til bildene mine. Enkelt og langt mer oversiktlig enn iphoto
Note 4
Skummelt det der med lagringsplassen... tror jeg må lage meg en server som står bortgjemt uten strøm når den ikke er i bruk, vi har hatt mange lynnedslag her nå i det siste...
Google+ ja, det er en enkel måte å bruke bildene på samme måte som i photobucket, man må trykke en gang mer enn i photobucket, men det er så mye billigere å bruke at det er verdt det.
Så skal vi ser her...
1. gå til
http://www.plus.google.com/u/0/photos
2. Trykk på last opp
3. Velg bilder
4. Last opp, du vil få valg om å merke personer, og om du vil dele med andre. Her bruker jeg å hoppe over delingen, dersom jeg ikke deler med familien (har alle feriebilder og andre familiære bilder opplastet her).
5. Gå inn på bildet du vil dele, her kan du blandt annet redigere dem enkelt, legge på en ramme mm. Dersom man har GPS på kamera/mobil så vil stedet og posisjonen til bildet ligge på høyre side.
6. Høyreklikk på bildet og velg kopier bildenettadressen, deretter går du inn hit og bruker img-kode knappen og limer inn bildelinken.
7. Jeg bruker å lage albumer på Google+ photos, disse må som i photobucket lages før bildet deles.
Jeg har autobackup påskrudd på mobilen, har også autobackup på pc'en, ett lite google program som laster opp bilder når nye legges til. Du vil også få spørsmål om å laste opp bilder når ett minnekort settes inn i dataen (dette kan man såklart skru av...). Man velger hvilke mapper som blir sjekket for nye bilder på hardisken.
Inne på google+ bilder får man også muligheten til å søke opp bilder via en kalender, noe som kan være greit når man leter etter bilder!
I skrivende stund har jeg 56.000 bilder på google+, og da er 75% av mine 125gb oppbrukt.
Merkelig det der med Sony Z2 kameraet, Sony Z1 ble sagt å være ett av de beste kameraene på mobil...