Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...
Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...
Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...
Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...
Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...
Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
I starten hadde jeg også en følelse av å kjøre på is når det var vått, men det sitter bare i hodet, og jeg har etter hvert funnet ut at man kan kjøre omtrent som normalt, men med mykere akselerasjon og brems. Jeg tror det skal mye til før din tunge sykkel mister veigrepet så sant du har brukbare dekk.Bjerknez skrev: På våt asfalt derimot har jeg overhode ingen aning når det kommer til veigrep, bortsett fra at jeg fra før vet at det er litt dårligere. Spørsmålet er da HVOR mye dårligere.
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Nå har du lov til å kjøre og kan begynne å lære det
ta det rolig i regn, tillitten til å kjøre forttere kommer av seg selv etter en stund.

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...
Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...
Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...
Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt.

Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
40 mil er jo småtur det og. Sikker på at du kan kjøre mye lengre og mye mer aktivt etter litt. Har sett både HD og andre cruisere kjørt rimelig aktivt.Bjerknez skrev:Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...
Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...
Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...
Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt.![]()
Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Joda... men det er vertfall erfaringen jeg har så langt. Er jo uansett sjelden man kjører 40 mil i strekk. Må jo stoppe litt også :)JohnnyTh skrev:40 mil er jo småtur det og. Sikker på at du kan kjøre mye lengre og mye mer aktivt etter litt. Har sett både HD og andre cruisere kjørt rimelig aktivt.Bjerknez skrev:Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...
Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...
Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...
Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt.![]()
Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)
Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Var rimelig "støl" i ræva etter den andre dagen på motardens smale sete, men så var det ikke noe problem lenger... Nå som jeg er vant til setet kan jeg kan jeg kjøre i timesvis, som på søndag, da jeg kun stoppet for å fylle bensin og ta et bilde mot Rjukan og gausta toppen, resten av tiden satt jeg på sykkelen... Så det venner du deg til... :)Bjerknez skrev:
Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.
Din sykkel er nok mer behagelig å dra på lang tur med enn min motard, og rette strekker er drit kjedelig på motarden, for det er i svingete og dårlige veier motarden kommer til sitt ess, med den lange fjæringsveien (25 cm) og heftige nedlegg og lettkjørheten. Er som å kjøre moped på steroider egentlig.. :)
En dag i fremtiden vil jeg nok gå for en lang distanse cruiser jeg også, ala adventure sykkel eller noe slikt (syntes GS'n til BMW er jævli pen og maskulin...), men frem til da skal jeg kose meg skikkelig på motarden, elsker den sykkelen jeg og er kjempeglad for at jeg valgte den, da den innfrir alt det jeg ønsker meg i en sykkel enn så lenge... Det er en sykkel etter norske forhold og veistandarder har jeg lagt merke til... Så får motorveier være motorveier, selv om motarden helt fint klarer å holde følge med det meste der også, ihvertfall på norske motor veier der hastigheten skjeldent overstiger 130km/t... Motarden går fortere enn 130km/t (ihvertfall 165 km/t har jeg, hmm, latt meg fortelle.. tror maks hast er 180 ett eller annet...), men det er ikke behagelig å føle at man henger etter armene over et stup mens noen prøver å dytte deg bakover i brystet i hastigheter over 130km/t... For det er sånn det føles når lufta treffer deg der du sitter oppreist i hastigheter over 130 uten kåpe eller vindskjerm... :)
Men kjøring er uansett veldig veldig gøy, selv om jeg nok ikke trodde jeg ville klare 500 mil på tre uker... :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Har ikke kjørt så fort med min heller (jo...okey...litt da..) men har hatt den i rundt 140km/t på E6. har så klar mye mer å gi, men man får all luften rett i brystkassa også på min. Dog hadde jeg nok følt meg tryggere på min sykkel enn på din i slike hastigheter (Hvis jeg får lov til å synse litt...). Aner ikke toppfarten på min sykkel og det er ikek så veldig interresant heller. Har hørt den skal gjøre opp mot 230km/t men da vil vertfall ikke jeg sitte på. :-)åspidair skrev:Var rimelig "støl" i ræva etter den andre dagen på motardens smale sete, men så var det ikke noe problem lenger... Nå som jeg er vant til setet kan jeg kan jeg kjøre i timesvis, som på søndag, da jeg kun stoppet for å fylle bensin og ta et bilde mot Rjukan og gausta toppen, resten av tiden satt jeg på sykkelen... Så det venner du deg til... :)Bjerknez skrev:
Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.
Din sykkel er nok mer behagelig å dra på lang tur med enn min motard, og rette strekker er drit kjedelig på motarden, for det er i svingete og dårlige veier motarden kommer til sitt ess, med den lange fjæringsveien (25 cm) og heftige nedlegg og lettkjørheten. Er som å kjøre moped på steroider egentlig.. :)
En dag i fremtiden vil jeg nok gå for en lang distanse cruiser jeg også, ala adventure sykkel eller noe slikt (syntes GS'n til BMW er jævli pen og maskulin...), men frem til da skal jeg kose meg skikkelig på motarden, elsker den sykkelen jeg og er kjempeglad for at jeg valgte den, da den innfrir alt det jeg ønsker meg i en sykkel enn så lenge... Det er en sykkel etter norske forhold og veistandarder har jeg lagt merke til... Så får motorveier være motorveier, selv om motarden helt fint klarer å holde følge med det meste der også, ihvertfall på norske motor veier der hastigheten skjeldent overstiger 130km/t... Motarden går fortere enn 130km/t (ihvertfall 165 km/t har jeg, hmm, latt meg fortelle.. tror maks hast er 180 ett eller annet...), men det er ikke behagelig å føle at man henger etter armene over et stup mens noen prøver å dytte deg bakover i brystet i hastigheter over 130km/t... For det er sånn det føles når lufta treffer deg der du sitter oppreist i hastigheter over 130 uten kåpe eller vindskjerm... :)
Men kjøring er uansett veldig veldig gøy, selv om jeg nok ikke trodde jeg ville klare 500 mil på tre uker... :)
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Jeg har aldri kjørt 40 mil i ett strekk. Pleier å ta en liten pause etter 12-15 mil. Bensinen varer heller ikke så mye mer enn 35 mil. Teoretisk skal jeg klare 44 mil uten å fylle... Hmmm skulle kanske prøveBjerknez skrev:Joda... men det er vertfall erfaringen jeg har så langt. Er jo uansett sjelden man kjører 40 mil i strekk. Må jo stoppe litt også :)JohnnyTh skrev:40 mil er jo småtur det og. Sikker på at du kan kjøre mye lengre og mye mer aktivt etter litt. Har sett både HD og andre cruisere kjørt rimelig aktivt.Bjerknez skrev:Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...
Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...
Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...
Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt.![]()
Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)
Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Liten tank?Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Tenkte mer på hvis man skulle prøvd å kjøre så langt som mulig på en tank, så kan man fort gå på en smell og gå tom langt fra en stasjon. Derfor ville jeg hatt med meg en 5 liters kanne i tillfelle. :-)JohnnyTh skrev:Liten tank?Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Hvis du lurte på om min tank er liten så er den på rundt 19-20 liter tror jeg.
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Prøvde det en gang på 125'en... den stoppet 100 meter fra bensinpumpa på 33 mil blank... sure 100m å skubbe sykkelenBjerknez skrev:Tenkte mer på hvis man skulle prøvd å kjøre så langt som mulig på en tank, så kan man fort gå på en smell og gå tom langt fra en stasjon. Derfor ville jeg hatt med meg en 5 liters kanne i tillfelle. :-)JohnnyTh skrev:Liten tank?Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Hvis du lurte på om min tank er liten så er den på rundt 19-20 liter tror jeg.


BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Til sammenligning: Bensintanken på MSX'en er på 5,5 liter. Ei brusflaske ville gitt nesten halv tankBjerknez skrev:Hvis du lurte på om min tank er liten så er den på rundt 19-20 liter tror jeg.JohnnyTh skrev:Liten tank?Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å

Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Kjørte som nevnt sykkel på jobb i dag, og da ble det også en time ekstra omvei på vei hjem i dag
Svei av rundt 7 mil i dag også gitt :)
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?

Svei av rundt 7 mil i dag også gitt :)
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Jeg fyller alltid etter 50 mil, sånn for å være på den sikre sidenJohnnyTh skrev:
Jeg har aldri kjørt 40 mil i ett strekk. Pleier å ta en liten pause etter 12-15 mil. Bensinen varer heller ikke så mye mer enn 35 mil. Teoretisk skal jeg klare 44 mil uten å fylle... Hmmm skulle kanske prøve

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
I morgen ser det ut til at sykkelen får stå i fred. Meldt ruskevær gitt...
Men til helgen er det tur å kjør!!! :)
Men til helgen er det tur å kjør!!! :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Hakke du sånn Klim dress a? 
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Klim dress eller ikke. Når værmeldinga sier 20 mm. nedbør på noen timer hadde jeg også latt sykkelen stå. Vannscooter kan være et alternativ? 

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Joda, har det, men så lenge det er meldt betydelige mengder nedbør så tar jeg heller bilen :)Snikendeugle skrev:Hakke du sånn Klim dress a?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Bosted: på ei øy
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?
Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Ja, det tar vel på og kjøre Tiger'n helt ut dit for deg :)TomB skrev:Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?
Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Hadde vert trivelig det TomB skal spandere halvliteren på deg for at du har holdt ut med meg på veien :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Tok en liten kveldstur i dag rett etter at regnet hadde gitt seg, men oppholdet varte ikke lenge. Like etter dette bildet ble tatt på FMV i Fredrikstad så virket det som om regnet fulgte meg konstant. Kjørte innom Shell på Kråkerøy å kjøpte meg en varm kakao før jeg kjørte hjem igjen. Ble bare en liten kveldstur dette.
Som dere ser så hadde jeg også med meg den nye tankveska denne gangen
Som dere ser så hadde jeg også med meg den nye tankveska denne gangen

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Bosted: på ei øy
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Tiger`n blir fort sliten :-)å det er ca 10 min, det går akkuratBjerknez skrev:Ja, det tar vel på og kjøre Tiger'n helt ut dit for deg :)TomB skrev:Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?
Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Hadde vert trivelig det TomB skal spandere halvliteren på deg for at du har holdt ut med meg på veien :)

Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Bjerknez
- Innlegg: 24592
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Ja, du har vel daukjørt'n! :)TomB skrev:Tiger`n blir fort sliten :-)å det er ca 10 min, det går akkuratBjerknez skrev:Ja, det tar vel på og kjøre Tiger'n helt ut dit for deg :)TomB skrev:Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?
Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Hadde vert trivelig det TomB skal spandere halvliteren på deg for at du har holdt ut med meg på veien :)