Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av spidair »

GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...

Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...

Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...

Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Bosted: Telemark

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av LoneRider »

Bjerknez skrev: På våt asfalt derimot har jeg overhode ingen aning når det kommer til veigrep, bortsett fra at jeg fra før vet at det er litt dårligere. Spørsmålet er da HVOR mye dårligere.
I starten hadde jeg også en følelse av å kjøre på is når det var vått, men det sitter bare i hodet, og jeg har etter hvert funnet ut at man kan kjøre omtrent som normalt, men med mykere akselerasjon og brems. Jeg tror det skal mye til før din tunge sykkel mister veigrepet så sant du har brukbare dekk.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3512
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av JohnnyTh »

Nå har du lov til å kjøre og kan begynne å lære det :thumleft ta det rolig i regn, tillitten til å kjøre forttere kommer av seg selv etter en stund.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...

Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...

Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...

Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.

Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt. :prop:

Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3512
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...

Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...

Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...

Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.

Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt. :prop:

Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)
40 mil er jo småtur det og. Sikker på at du kan kjøre mye lengre og mye mer aktivt etter litt. Har sett både HD og andre cruisere kjørt rimelig aktivt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...

Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...

Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...

Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.

Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt. :prop:

Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)
40 mil er jo småtur det og. Sikker på at du kan kjøre mye lengre og mye mer aktivt etter litt. Har sett både HD og andre cruisere kjørt rimelig aktivt.
Joda... men det er vertfall erfaringen jeg har så langt. Er jo uansett sjelden man kjører 40 mil i strekk. Må jo stoppe litt også :)

Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av spidair »

Bjerknez skrev:
Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.
Var rimelig "støl" i ræva etter den andre dagen på motardens smale sete, men så var det ikke noe problem lenger... Nå som jeg er vant til setet kan jeg kan jeg kjøre i timesvis, som på søndag, da jeg kun stoppet for å fylle bensin og ta et bilde mot Rjukan og gausta toppen, resten av tiden satt jeg på sykkelen... Så det venner du deg til... :)

Din sykkel er nok mer behagelig å dra på lang tur med enn min motard, og rette strekker er drit kjedelig på motarden, for det er i svingete og dårlige veier motarden kommer til sitt ess, med den lange fjæringsveien (25 cm) og heftige nedlegg og lettkjørheten. Er som å kjøre moped på steroider egentlig.. :)

En dag i fremtiden vil jeg nok gå for en lang distanse cruiser jeg også, ala adventure sykkel eller noe slikt (syntes GS'n til BMW er jævli pen og maskulin...), men frem til da skal jeg kose meg skikkelig på motarden, elsker den sykkelen jeg og er kjempeglad for at jeg valgte den, da den innfrir alt det jeg ønsker meg i en sykkel enn så lenge... Det er en sykkel etter norske forhold og veistandarder har jeg lagt merke til... Så får motorveier være motorveier, selv om motarden helt fint klarer å holde følge med det meste der også, ihvertfall på norske motor veier der hastigheten skjeldent overstiger 130km/t... Motarden går fortere enn 130km/t (ihvertfall 165 km/t har jeg, hmm, latt meg fortelle.. tror maks hast er 180 ett eller annet...), men det er ikke behagelig å føle at man henger etter armene over et stup mens noen prøver å dytte deg bakover i brystet i hastigheter over 130km/t... For det er sånn det føles når lufta treffer deg der du sitter oppreist i hastigheter over 130 uten kåpe eller vindskjerm... :)

Men kjøring er uansett veldig veldig gøy, selv om jeg nok ikke trodde jeg ville klare 500 mil på tre uker... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

spidair skrev:
Bjerknez skrev:
Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.
Var rimelig "støl" i ræva etter den andre dagen på motardens smale sete, men så var det ikke noe problem lenger... Nå som jeg er vant til setet kan jeg kan jeg kjøre i timesvis, som på søndag, da jeg kun stoppet for å fylle bensin og ta et bilde mot Rjukan og gausta toppen, resten av tiden satt jeg på sykkelen... Så det venner du deg til... :)

Din sykkel er nok mer behagelig å dra på lang tur med enn min motard, og rette strekker er drit kjedelig på motarden, for det er i svingete og dårlige veier motarden kommer til sitt ess, med den lange fjæringsveien (25 cm) og heftige nedlegg og lettkjørheten. Er som å kjøre moped på steroider egentlig.. :)

En dag i fremtiden vil jeg nok gå for en lang distanse cruiser jeg også, ala adventure sykkel eller noe slikt (syntes GS'n til BMW er jævli pen og maskulin...), men frem til da skal jeg kose meg skikkelig på motarden, elsker den sykkelen jeg og er kjempeglad for at jeg valgte den, da den innfrir alt det jeg ønsker meg i en sykkel enn så lenge... Det er en sykkel etter norske forhold og veistandarder har jeg lagt merke til... Så får motorveier være motorveier, selv om motarden helt fint klarer å holde følge med det meste der også, ihvertfall på norske motor veier der hastigheten skjeldent overstiger 130km/t... Motarden går fortere enn 130km/t (ihvertfall 165 km/t har jeg, hmm, latt meg fortelle.. tror maks hast er 180 ett eller annet...), men det er ikke behagelig å føle at man henger etter armene over et stup mens noen prøver å dytte deg bakover i brystet i hastigheter over 130km/t... For det er sånn det føles når lufta treffer deg der du sitter oppreist i hastigheter over 130 uten kåpe eller vindskjerm... :)

Men kjøring er uansett veldig veldig gøy, selv om jeg nok ikke trodde jeg ville klare 500 mil på tre uker... :)
Har ikke kjørt så fort med min heller (jo...okey...litt da..) men har hatt den i rundt 140km/t på E6. har så klar mye mer å gi, men man får all luften rett i brystkassa også på min. Dog hadde jeg nok følt meg tryggere på min sykkel enn på din i slike hastigheter (Hvis jeg får lov til å synse litt...). Aner ikke toppfarten på min sykkel og det er ikek så veldig interresant heller. Har hørt den skal gjøre opp mot 230km/t men da vil vertfall ikke jeg sitte på. :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3512
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
spidair skrev:GRatulere med lappen :) Tok lappen selv for tre uker siden og har, merkelig nok, passert 500 mil på min KTM SMCR 690 MED sertifikat... De passerte jeg i går...

Du merker fort at du blir mer smidig i trafikken OG at dine kjøre ferdigheter snart er på høyde med hva som er sykkelens ytegrenser... Men kjør forsiktig, ikke ta noen sjanser! Er du i tvil, la det være er mitt eminente råd, enten det gjelder forbi kjøringer eller annet i trafikken...

Ellers kan du bare nyte livet på to hjul, er bare så utrolig deilig!!! Kom på søndag sist i en laaaaaaaang kø oppover fra Notodden mot Kongsberg, men etter drøye tre minutter med "brraaap- braaap" var jeg plutselig først gitt og tro meg, det gir en mektig følelse å sitte på en maskin med så mye krefter at du nå kan kjøre forbi på steder der du ikke i dine villeste mareritt ville forsøkt med en bil... Men hver forsiktig, veldig lett å havne i "tunellen" der alt stemmer bedre og bedre og farten blir større og større paralellt med at motet blir større og større til det plutselig sier bang og grensen er oversteget... Hadde selv den følingen ned fra gaustatoppen mot tuddal på søndag, der det gikk bedre og bedre og fortere og fortere til jeg gløttet kjapt ned på speedometeret ut av en sving og det sto 130km/t der... Det vekket meg, for ikke faan om det kjentes ut som det gikk i 130 km/t i de svingene, men det gjorde det åpenbart!! Og den største overraskelsen var hvor ufattelig lett det var å havne der, (jeg har tross alt 29 år bak et ratt og har vel i gjennomsnitt kjørt 20-25 000 hvert år, noen år mer... alt som trengs er "flyt"... så glemmer du pokker meg alt annet og alle sansene er i et med sykkelen og når vektfordeling, brems, gir, aks, ja alt stemmer, så kommer tunellen og tar deg og du enser ikke en dritt før det smeller...

Så vær forsiktig!!! Skremmende lett å komme dit, tro meg :) Selv etter stakkarslige tre uker... Eller kanskje nettopp derfor... :)
Det var noe av poenget med at jeg kjøpte de nsykkelen jeg gjorde, for fart er jeg liksom litt ferdig med. Joda, å dra på litt inni mellom på sletter er greit samt morsomt, men newton tillater ikke noe aktiv kjøring med min sykkel på den måten. Har selv kjørt en CB500 og det er HELT noe annet og den er laget for langt mer aktiv kjøring. Min sykkel er stor og tung med et enormt bunndrag. En sykkel ala CB500 etc. føles som et lite leketøy i forhold. Hadde jeg hatt pengene så hadde jeg kjøpt meg en slik CB500 elelr lignende sykkel (brukt) som nummer to sykkel for jobbpendling og småkjøring. men så lenge jeg har planer om å kjøre langt så kan jeg rett og slett ikke kjøre en slik "gatesykkel". Jeg sitter ikke noe godt på dem over lenger tid.

Jeg kjørte over 20 mil i går med min sykkel og jeg fantes ikke sliten noe sted. Jeg kunne kjørt 20 mil til lett. Den passer meg rett og slett helt perfekt. :prop:

Tiden får vise om det blir noe sykkelbytte, men det blir vertfall ikke på en lang stund ennå! :)
40 mil er jo småtur det og. Sikker på at du kan kjøre mye lengre og mye mer aktivt etter litt. Har sett både HD og andre cruisere kjørt rimelig aktivt.
Joda... men det er vertfall erfaringen jeg har så langt. Er jo uansett sjelden man kjører 40 mil i strekk. Må jo stoppe litt også :)

Men når jeg satt over 30 minutter på skolesykkelen (Honda CB500) så begynte jeg å kjenne det på kroppen. jeg kunne rett og slett ikke kjørt denne sykkelen så veldig langt.
Jeg har aldri kjørt 40 mil i ett strekk. Pleier å ta en liten pause etter 12-15 mil. Bensinen varer heller ikke så mye mer enn 35 mil. Teoretisk skal jeg klare 44 mil uten å fylle... Hmmm skulle kanske prøve :redface
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3512
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Liten tank?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Liten tank?
Tenkte mer på hvis man skulle prøvd å kjøre så langt som mulig på en tank, så kan man fort gå på en smell og gå tom langt fra en stasjon. Derfor ville jeg hatt med meg en 5 liters kanne i tillfelle. :-)

Hvis du lurte på om min tank er liten så er den på rundt 19-20 liter tror jeg.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av MLeikarnes »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Liten tank?
Tenkte mer på hvis man skulle prøvd å kjøre så langt som mulig på en tank, så kan man fort gå på en smell og gå tom langt fra en stasjon. Derfor ville jeg hatt med meg en 5 liters kanne i tillfelle. :-)

Hvis du lurte på om min tank er liten så er den på rundt 19-20 liter tror jeg.
Prøvde det en gang på 125'en... den stoppet 100 meter fra bensinpumpa på 33 mil blank... sure 100m å skubbe sykkelen :lol en brusflaske med bensin anbefales dersom man skal prøve dette :prop:
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:Da skulle jeg vertfall hatt med meg en 5-liters kanne :-)å
Liten tank?
Hvis du lurte på om min tank er liten så er den på rundt 19-20 liter tror jeg.
Til sammenligning: Bensintanken på MSX'en er på 5,5 liter. Ei brusflaske ville gitt nesten halv tank ;)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

Kjørte som nevnt sykkel på jobb i dag, og da ble det også en time ekstra omvei på vei hjem i dag :prop:
Svei av rundt 7 mil i dag også gitt :)

Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:
Jeg har aldri kjørt 40 mil i ett strekk. Pleier å ta en liten pause etter 12-15 mil. Bensinen varer heller ikke så mye mer enn 35 mil. Teoretisk skal jeg klare 44 mil uten å fylle... Hmmm skulle kanske prøve :redface
Jeg fyller alltid etter 50 mil, sånn for å være på den sikre siden :prop
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

I morgen ser det ut til at sykkelen får stå i fred. Meldt ruskevær gitt...

Men til helgen er det tur å kjør!!! :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Snikendeugle »

Hakke du sånn Klim dress a? ;)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Flanker »

Klim dress eller ikke. Når værmeldinga sier 20 mm. nedbør på noen timer hadde jeg også latt sykkelen stå. Vannscooter kan være et alternativ? ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Hakke du sånn Klim dress a? ;)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Joda, har det, men så lenge det er meldt betydelige mengder nedbør så tar jeg heller bilen :)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?

Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?

Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Ja, det tar vel på og kjøre Tiger'n helt ut dit for deg :)

Hadde vert trivelig det TomB skal spandere halvliteren på deg for at du har holdt ut med meg på veien :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

Tok en liten kveldstur i dag rett etter at regnet hadde gitt seg, men oppholdet varte ikke lenge. Like etter dette bildet ble tatt på FMV i Fredrikstad så virket det som om regnet fulgte meg konstant. Kjørte innom Shell på Kråkerøy å kjøpte meg en varm kakao før jeg kjørte hjem igjen. Ble bare en liten kveldstur dette.

Som dere ser så hadde jeg også med meg den nye tankveska denne gangen :thumleft
bilde-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:
Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?

Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Ja, det tar vel på og kjøre Tiger'n helt ut dit for deg :)

Hadde vert trivelig det TomB skal spandere halvliteren på deg for at du har holdt ut med meg på veien :)
Tiger`n blir fort sliten :-)å det er ca 10 min, det går akkurat :prf
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24592
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
TomB skrev:
Bjerknez skrev:
Noen som er klar for en Claustaler på Skjærhalden til Helgen samt litt skjitprat?

Ikke umulig, om jeg orker å kjøre så langt :-)å
Ja, det tar vel på og kjøre Tiger'n helt ut dit for deg :)

Hadde vert trivelig det TomB skal spandere halvliteren på deg for at du har holdt ut med meg på veien :)
Tiger`n blir fort sliten :-)å det er ca 10 min, det går akkurat :prf
Ja, du har vel daukjørt'n! :)

Svar