da er årets mc sesong over også ... ahhhhh denne sesongen har vært fin og på årets 16k km så har jeg fått opplevd mye :) det har blitt flere lengre turer i år og færre av de korte kveldsturene jeg var blitt litt lei av en del ruter som jeg kjørte mye året før. så årets sesong er det blitt kjørt en del lange dagsturer og en lengre europatur somm ga mersmak ....
sesong-start 2015
Sesongen begynte tidlig og når jeg kikker tilbake så hadde jeg første turen allerede 10 mars :) det var en kjølig start men husker hvor deilig det var og endelig få høre godlåta fra HD`n etter 5mnd dvale , så kjørekåt som den dagen hadde jeg ikke vært siden jeg henta sykkelen fra forhandler :)
men jeg hadde ikke liggi på latsida denne vintern, jeg hadde vært smart og brukt dødtida til nyttige ting som foreksempel finne noen skikkelige låsbare saddlebags som passer bra inn til sykkelen min og planlagt europaturen som jeg og en kompis hadde :)
så jeg hadde mye å glede meg til...
den 12.april så hadde jeg 10 000km jubileum og jeg hadde allerede kjørt 2000km nesten bare i mars mnd det var 2000 iskalde km, noe som minner meg på at ved neste mc jeg skal kjøpe så skal det være varmeholker eller så skal dette monteres asap :)
våren er her
når våren endelig kom eller kom den skikkelig i år ?? så begynte det å nærme seg avreise til europatur og jeg måtte få ut fingern og få bestillt både saddlebags og kiel-billetter :)
jeg hadde jo sett meg ut hvilke bagger jeg ville ha men det var litt styrete siden de ikke sendte til norge så jeg oppretta en post adresse i usa som de sendte de til for så og sende de videre til meg.
jeg var også på biltema og fikk handlet inn et pluggkitt som skulle vise seg at ikke var årets dummeste kjøp... typisk...
det nærmet seg også tiden for skifte av dekk og dette ville jeg ha i orden før jeg skulle nedover på eventyr i det store utland så jeg endte etterhvert opp med et sett med ww-dekk fra cobra som har virket plettfritt annet en at den hvite delen av dekket selvfølgelig er et helvette og holde rent over tid med bremsestøv og all faenskap..
den soloturen som sitter best i minnet var en som jeg kjørte på bursdagen min den 15.mai da kjørte jeg en lengre dagstur i telemark og det var skikkelig knallvær hele dagen :)
her er noen bilder fra bakkene opp flatdal

og den fellesturen som sitter best i minnet er turen som tommas arrangerte med grilling av pølser oss søsteren hans som trodde det skulle komme en par mc-er , men så endte vi vel opp med og bli en god gjeng husker ikke hvor mange det var men sikkert over 10stk...
når jeg endelig hadde fått saddlebagsa så tok jeg meg en harryhandel og fikk handlet inn litt sprit og diverse øl... det fikk ligge i sideveskene og klinge mens jeg danset meg en tur utom skjærhalden osv

da var nesten alt klart for avreisen nedover til europa og det var disse dekkene da som gjenstod ... jeg hadde avtalt med mr.pitlane om et skifte og jeg stroppet dekkene fast til ryggen ved hjelp av fattern og kjørte avgårde det var deilig og bli ferdig med det siden det bare var 1 uke til europaturen ...
her er et bilde av turklar sykkel

sånn det var sånn ca del 1 av mc sesongen 2015 så kommer del 2 en annen gang :)