Du lenær dække nåkk føre loktær svidd a øræ

Joda, men jeg merket ikke noe forskjell fra Corsa til PR4 på Streeten jeg hadde. Altså med tanke på grep. Jeg mistenker dem sitter bra i svingene, men ved fullt pådrag rett frem så bruker man jo den hardeste delen av dekket og da ble den tyske ingeniøren litt ivrig :-)åTommas skrev:Tror til en viss grad man må finne balansen mellom:
Sitter som tyggegummi <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Varer 20k km
Hadde aldri noen som helst antydning til slipp på Corsa dekkene, og det var mye inspirert kjøring. Men så var de vel strengt tatt modne for skraphaugen etter drøye 4k.
Pilot Power 3 har jeg allerede hatt blinking i tractionlampa, og forhjulsslipp. Mulig sjåføren ble en tendens overentusiastisk, men virker som grepet har blitt en smule redusert i jakten på bedre slitstyrke.
Noe annet ville vel kanskje vært rart?
Hehe, det skal sies jeg var i "Road-modus" så kan hende traction kontrollen var litt overfølsom. Jeg kjente ikke at dekket spant, jeg bare så lampen blinket og da feiget jeg ut. Jeg hadde kjørt en runde på ca. to mil på tørr asfalt før jeg testet så dekkene var vel varme vil jeg tro? Traction lampa blinket når jeg var rundt 7.000rpm.LordShaft skrev:Neste gang du stopper ved siden av en som har sportsdekk, skal du dra fingeren din hardt ned i en av rillene på sporet på begge dekkene. Så blir du nok noe overrasket.
Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.
Å når jeg prøvde å nødbremse, tok det merkbart lengre tid før abs'en slo inn i forhold til pilot power 3.
LordShaft skrev:Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.
+1!Toven skrev:Flytte litt på stumpen da, få deg knepucker og skrape kne
Se på bakdekket mitt på disse bildene her. Jeg er godt forbi stadiet hvor kyllingstripene forsvinner. Nå skal det sies at jeg kjørte med litt lavere trykk enn jeg gjør på vei for å få litt større kontaktflate, og dermed bedre grep i sving. Men jeg kan fint skrape fothvilere ved normalt trykk også, bare ikke i de hastighetene jeg hadde her.Bjerknez skrev:Bør ikke ha noen betydning det, men i mitt hode så beveger man seg over der hvor dekkflaten faktisk begynner å minske ved videre nedlegg.. eller?
Et godt poeng, og litt sånn jeg tenker selv. Tror kanskje traction kontrollen var litt overfølsom. Får prøve i Dynamic Pro :-)åKawaJens skrev:Selv om TC slår inn så betyr det nødvendigvis ikke at hjulet hadde mistet grep med TC slått av.
Når du skriver det slik så begynner jeg å bli veldig usikker faktisk...Bikes4life skrev:Nå vet ikke jeg hvordan de elektroniske hjelpemidlene på BMW er, men når du akselerer hardt på første gir vil jo sykkelen opp på bakhjulet. Denne har vel "wheelie control" som fungerer via hjulsensorene og eventuel gyro. Når du får hjulløft vil elektronikken lukke spjeldene i spjeldhusene (RBW) og/eller retardere tenningen. Den vil jo indikere dette gjennom TC indikatoren, og betyr ikke at hjulet spinner, men at de har ulik hastighet.
Bjerknez skrev:Når du skriver det slik så begynner jeg å bli veldig usikker faktisk...Bikes4life skrev:Nå vet ikke jeg hvordan de elektroniske hjelpemidlene på BMW er, men når du akselerer hardt på første gir vil jo sykkelen opp på bakhjulet. Denne har vel "wheelie control" som fungerer via hjulsensorene og eventuel gyro. Når du får hjulløft vil elektronikken lukke spjeldene i spjeldhusene (RBW) og/eller retardere tenningen. Den vil jo indikere dette gjennom TC indikatoren, og betyr ikke at hjulet spinner, men at de har ulik hastighet.![]()
Hvis dette var wheelie controllen som grep inn så gjorde den det på en slik måte at det kjentes ut som om bakdekket glapp litt. Altså ved at turtallet økte så vidt og farten gikk noe ned noen hundredelssekunder. Men jeg mener jeg har sett en blå blinkende lampe i displayet når wheelie kontrollen griper inn. Mulig jeg innbiller meg dette. Jeg er egentlig litt på bærtur nå føler jeg...![]()
Jeg vet bare at ABS lampen blinket...
Det kjentes ut som hjulslipp, men det kan være wheelie kontrollen som har "lurt" meg...
Skal prøve i dag mens jeg prøver i Dynamic mode. Dynamic pro tør jeg ikke...ennå.. da er jo alle sikkerhetssystemer avslått...
Hadde aldri trodd jeg skulle kjøre en sykkel som jeg ikke turte å gi flatt gjern med fra første gir
Merker jeg har blitt litt småpysete etter velten jeg hadde for noen uker siden. Ikke fordi at det skyldtes idiotkjøring av noe slag, men fordi man liksom får en liten påminnelse om at man ikke er udødelig. Var jo bare selvtillitten som fikk seg en knekk, men slikt har man jo uansett i bakhodet frem til det punktet hvor man ikke føler seg udødelig lengerBikes4life skrev:Jeg kan garantere deg at wheelie control slår inn på første, andre og muligens tredje gir bare du er hard nok på gassen. Dette vil den indikere i instrumentet. Du vil nok ikke merke hvor mye elektronikken egentlig jobber før du er mann nok til å slå de av