Dansekris skrev: 06 jun 2018, 10:37
Har du fått testa Tomtom Rider'ern din nå?
Veldig spent på å høre om du har gjort deg opp noen tanker.
Utseende, form og forsåvidt lesbarheten også er fra god til brukbar. Mye bedre enn den klumpete enheten forrige Rider'en var.
Likevel savner jeg den gamle siden jeg synes den på mange måter var enklere i bruk og inneholdt mer relevant info/flere POI muligheter, som overnattingssteder og mange andre.
På den nye er det kun varslinger om bensinstasjoner og fotobokser.
Den nye har flere valgmuligheter når det gjelder veivalg med flere innstillinger på svingete veier og i tillegg valg av topografi, dvs. hvor bratt du vil kjøre.
Med "spenstige" innstillinger her så velger enheten alle mulige og umulige veier, virker det som.
Prøvde noen av disse innstillingene her jeg bor og da valgte TomTom'en veier jeg overholde ikke ville begi meg inn på...
Så jeg har behov for å lære meg TomTom'en på nytt med denne i forhold til den gamle, som jeg altså syntes var enklere å forholde seg til.
Skulle gjerne sett at det beste fra den hadde blitt puttet inn i den nye slanke og lettere formen som den nye har.
Men mine innsigelser handler vel i det store og hele om tilvenning.
Jeg er ingen typisk duppe-titter, som liker å sette meg inn i nye ting. Egentlig kviser jeg meg litt hver gang jeg må kjøpe noe nytt for å finne ut av hvordan tingen fungerer for før endelig får nytte av den...

.
Nå skal det legges til at jeg enda ikke har brukt den nye GPS'en i områder jeg ikke kjenner og heller ikke ditto byer og større tettsteder i tillegg til områder i utlandet jeg ikke har vært tidligere.
Den gamle funka veldig bra i byer, så det tar jeg for gitt at også den nye gjør.
Manns- og damestemmen som leser opp kjøreanvisningene funker helt fint på den nye, som den også gjorde på den forrige jeg hadde.