Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ikke glem wetwipes... det tørker rent det meste. ... har jeg hørt
Note4
Note4
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Da legger vi oss
Cutless krøyp i teltet og jeg ligger ute. Strålende vær. Vindstille og stjerneklar himmel

Cutless krøyp i teltet og jeg ligger ute. Strålende vær. Vindstille og stjerneklar himmel

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
God natt! Håper ikke myggen eter deg opp der du ligger uten noe beskyttelse mot dette rovdyret...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

La dere ganske tidlig, synes jeg.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det er ulv også i dette området, stemmer ikke det Ove?
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Var det ikke 50-60 sau ulven hadde spist i Østmarka der? Den er grådig sulten nå på seinsommern.
Montro Bjerknez sniker seg inn i teltet ila natta :-)å 

Jeg synes ikke ulver er så skumle jeg

Men denne er litt kjip å ligge og tenke på ute om natta under åpen himmel

og denne

Men denne er litt kjip å ligge og tenke på ute om natta under åpen himmel

og denne

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Finnes verre ting en ulv, for de som husker denne 

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Haha, takker for all bidrag her folkens
Jeg overlevde helt fint med å sove under åpent himmel.
Bilder samt video og fyldigere rapport kommer om ikke så alt for lenge...

Jeg overlevde helt fint med å sove under åpent himmel.

Bilder samt video og fyldigere rapport kommer om ikke så alt for lenge...
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Bjerknez og Cutless...
... drar en Lars Monsen...
Det hele startet med en forespørsel fra Cutless via Facebook sitt legendariske chattesystem. Jeg var ikke sen med å svar ja på denne og satt sporenstreks i gang med å finne en fin teltplass via google Street View. Her må man holde tunga i munn, for Cutless hadde en del krav til teltplassen og vanskelighetsgraden steg i takt med kravene som kom inn. Ikke for nærme hovedveien, ikke i nærheten av folk, helst en dass i nærheten, må ligge ved et vann, må være enkelt å parkere syklene uten at dem syns fra veien, teltplassen måtte være plan etc. etc. Det skal sies at noen av kravene også var mine :)
Men jeg fant et par plasser som var interresante så da bestemte vi oss for å utforske begge to før vi bestemte oss for hvilken plass vi skulle besudle. Når vi kom til plass nummer to så var dette en skikkelig innertier og dermed så salet vi av syklene og gjorde klar teltplassen. Været var strålende og utover kvelden ble det HELT vindstille. En skikkelig fin kveld og en litt idyllisk stemning. Ved siden av noen ØL-pølser, edle dråper etc. så måtte jo bare dette bli en suksess. Ikke veldig overraskende så trakk Cutless seg inn i teltet for å hvile øynene (eller kanskje polere rakketten?) mens jeg bestemte meg for å fortsette festen litt litt til. Så da var det på med Spotify og noe gammel listepop mens jeg tømte en pils.
Jeg sov faktisk veldig godt og liggeunderlaget var mer enn bra nok. Mens jeg rullet ut liggeunderlaget mitt på to sekunder, så ble Cutless blå i trynet av å blåse opp sin. Men når den først var oppblåst, så ble den så staselig å fin atte... Fantes ikke misunnelig i det hele tatt...
Men... nok prat og over til noen bilder:
Hvem pokker trenger vel traktor for å kjøre litt i skog og mark!?

Et fint lite tjern som lå like ved...

Ble ganske idyllisk utover kvelden også...

Cutless koser seg på den finfine madrassen sin...

Skoene er parkert og ØL-boksen er åpnet...

Jepp! Dette er ikke feil...

Ikke dette heller ser det ut til...

Fikk fyr på bålet gjorde vi også. (Se hvordan i videoen under)

Her hadde Cutless en filosofi om at man trengte ikke å bruke så mye tid på og ta det "perfekte bildet. Han mente at hvis man tok mange nok så ville alltid ett av dem bli bra. Etter å ha sjekket bildene Cutless så tok du desverre feil der...

Så helt til slutt så må jeg jo legge ved en liten video fra teltplassen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=1M7gWl6r4ZA[/video]
... drar en Lars Monsen...
Det hele startet med en forespørsel fra Cutless via Facebook sitt legendariske chattesystem. Jeg var ikke sen med å svar ja på denne og satt sporenstreks i gang med å finne en fin teltplass via google Street View. Her må man holde tunga i munn, for Cutless hadde en del krav til teltplassen og vanskelighetsgraden steg i takt med kravene som kom inn. Ikke for nærme hovedveien, ikke i nærheten av folk, helst en dass i nærheten, må ligge ved et vann, må være enkelt å parkere syklene uten at dem syns fra veien, teltplassen måtte være plan etc. etc. Det skal sies at noen av kravene også var mine :)
Men jeg fant et par plasser som var interresante så da bestemte vi oss for å utforske begge to før vi bestemte oss for hvilken plass vi skulle besudle. Når vi kom til plass nummer to så var dette en skikkelig innertier og dermed så salet vi av syklene og gjorde klar teltplassen. Været var strålende og utover kvelden ble det HELT vindstille. En skikkelig fin kveld og en litt idyllisk stemning. Ved siden av noen ØL-pølser, edle dråper etc. så måtte jo bare dette bli en suksess. Ikke veldig overraskende så trakk Cutless seg inn i teltet for å hvile øynene (eller kanskje polere rakketten?) mens jeg bestemte meg for å fortsette festen litt litt til. Så da var det på med Spotify og noe gammel listepop mens jeg tømte en pils.
Jeg sov faktisk veldig godt og liggeunderlaget var mer enn bra nok. Mens jeg rullet ut liggeunderlaget mitt på to sekunder, så ble Cutless blå i trynet av å blåse opp sin. Men når den først var oppblåst, så ble den så staselig å fin atte... Fantes ikke misunnelig i det hele tatt...
Men... nok prat og over til noen bilder:
Hvem pokker trenger vel traktor for å kjøre litt i skog og mark!?

Et fint lite tjern som lå like ved...

Ble ganske idyllisk utover kvelden også...

Cutless koser seg på den finfine madrassen sin...

Skoene er parkert og ØL-boksen er åpnet...

Jepp! Dette er ikke feil...

Ikke dette heller ser det ut til...

Fikk fyr på bålet gjorde vi også. (Se hvordan i videoen under)

Her hadde Cutless en filosofi om at man trengte ikke å bruke så mye tid på og ta det "perfekte bildet. Han mente at hvis man tok mange nok så ville alltid ett av dem bli bra. Etter å ha sjekket bildene Cutless så tok du desverre feil der...

Så helt til slutt så må jeg jo legge ved en liten video fra teltplassen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=1M7gWl6r4ZA[/video]
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Så skikkelig hyggelig ut!
Road of bones neste :-)
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Jepp, det var det ogsåTommas skrev:Så skikkelig hyggelig ut!

Første gang siden militæret jeg overnattet i telt ute i frimark. Sov under åpen himmel gjorde jeg også. Så vidt meg bekjent så bruker Lars Monsen en slik gapahuk som tak når han sover utendørs. Pingle

- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Kan starte din egen biker survival på youtuben duBjerknez skrev:Jepp, det var det ogsåTommas skrev:Så skikkelig hyggelig ut!
Road of bones neste :-)![]()
Første gang siden militæret jeg overnattet i telt ute i frimark. Sov under åpen himmel gjorde jeg også. Så vidt meg bekjent så bruker Lars Monsen en slik gapahuk som tak når han sover utendørs. Pingle

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Hehe, det skal ikke mer enn litt regn til for å sette meg ut av spill, så tror nok det hadde blitt litt amputerthakhap skrev:Kan starte din egen biker survival på youtuben duBjerknez skrev:Jepp, det var det ogsåTommas skrev:Så skikkelig hyggelig ut!
Road of bones neste :-)![]()
Første gang siden militæret jeg overnattet i telt ute i frimark. Sov under åpen himmel gjorde jeg også. Så vidt meg bekjent så bruker Lars Monsen en slik gapahuk som tak når han sover utendørs. Pingle![]()

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Flotte bilder... Moro! 

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Takk for det Flanker 

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Godt dere overlevde forsøket begge to, tross alle farene som truer ute når det er mørkt...
Håper dere fikk slokt det ulovlige bålet også på betryggende vis
Håper dere fikk slokt det ulovlige bålet også på betryggende vis

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Jeg sjekket så klart opp dette før vi dro og så vist meg bekjent så står det følgende om Generel bålforbud:
http://www.sikkerhverdag.no/brann/foreb ... enner-bal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siden vi kjørte inn på et kommunalt tilrettelagd område med WC lenger borte samt krakker etc. Og kransen til dette bålet allerede var der, så antok jeg at dette var en bålplass som var tilrettelagt for slik bruk.
Og hvis ikke det var tilleffellet så skal alle vite at at det hele var en stor missforståelse
http://www.sikkerhverdag.no/brann/foreb ... enner-bal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siden vi kjørte inn på et kommunalt tilrettelagd område med WC lenger borte samt krakker etc. Og kransen til dette bålet allerede var der, så antok jeg at dette var en bålplass som var tilrettelagt for slik bruk.
Og hvis ikke det var tilleffellet så skal alle vite at at det hele var en stor missforståelse

- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Artig lesing ;D
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Fsva skrev:Artig lesing ;D

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Drakk du deg så sanseløs at du ikke husker noe mer eller? Var det noen erfaringer du gjorde deg mens dere slo opp teltet? Er teltet selvstående eller hva faen det heter? Sov du i sovepose? Sommer/vinter pose? Ja gi litt utfyllende historie på de tingene. Er dette noe som ble mye heft hvis du skulle brukt telt som overnatting flere netter på lengre sykkelturer.
Hva med teltet? Hvor stort er det? hvilket er det? noe som kunne vært bedre eller ikke osv
Flotte bilder
Hva med teltet? Hvor stort er det? hvilket er det? noe som kunne vært bedre eller ikke osv

Flotte bilder

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Det var klosset av meg å utelate informasjon, så her kommer kjape svar på spørsmålene dine:LordShaft skrev:Drakk du deg så sanseløs at du ikke husker noe mer eller? Var det noen erfaringer du gjorde deg mens dere slo opp teltet? Er teltet selvstående eller hva faen det heter? Sov du i sovepose? Sommer/vinter pose? Ja gi litt utfyllende historie på de tingene. Er dette noe som ble mye heft hvis du skulle brukt telt som overnatting flere netter på lengre sykkelturer.
Hva med teltet? Hvor stort er det? hvilket er det? noe som kunne vært bedre eller ikke osv![]()
Flotte bilder
Nei.Drakk du deg så sanseløs at du ikke husker noe mer eller?
I grunn ikke. Var Cutless som sto for den biten...Var det noen erfaringer du gjorde deg mens dere slo opp teltet?
Jepp. Det sto helt av seg selv...Er teltet selvstående eller hva faen det heter?
Ja.Sov du i sovepose?
Sommer.Sommer/vinter pose?
Jeg drakk meg som sagt ikke sanseløs. Ble noen få pils. Cutless må nok skrive litt om erfaringene rundt teltoppslåingen. Men jeg er helt sikker på at teltet sto helt av seg selv. Jeg som i sovepose av typen sommer. En billig en fra XXL av merket "Helsport Nordmarka" Telting flere netter på rad blir nok ikke aktuelt for min del. Jeg har ikke sykkel med nok plass til slikt.Ja gi litt utfyllende historie på de tingene.
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Fikk en liten følelse av Deja Vu i går når jeg og Cutless stanset for å handle inn litt turproviant. Vi gikk inn i butikken en og en da vi bestemte oss for at en skulle stå og passe på syklene inkludert bagasje etc. Der kom det ett par trivelige men nyskjerrige guttevalper på tråsykkel som hadde 140.000stk. spørsmål om motorsykler. Først så fikk jeg passet mitt påskrevet ved at han ene sa: "Lager BMW motorsykler?? Det var rart...".
Ja, jeg kan faktisk forstå at dem ikke tror at BMW lager motorsykler. Når jeg var liten var det kun Yamaha/Kawasaki/Suzuki/Honda som var av interesse. Alt annet var bare rart og slik er det nok i dag også. Ducati'en til Cutless virket nok litt mer interresant for de gutta der. Dem spurte meg så klart også om hvor fort jeg hadde kjørt, etc. Og som den gode samaritan jeg er så svarte jeg så klart: "Jeg kjører alltid hensynsfullt, aktpågivende og varsomt..." (Eller noe i den duren...
)

Ja, jeg kan faktisk forstå at dem ikke tror at BMW lager motorsykler. Når jeg var liten var det kun Yamaha/Kawasaki/Suzuki/Honda som var av interesse. Alt annet var bare rart og slik er det nok i dag også. Ducati'en til Cutless virket nok litt mer interresant for de gutta der. Dem spurte meg så klart også om hvor fort jeg hadde kjørt, etc. Og som den gode samaritan jeg er så svarte jeg så klart: "Jeg kjører alltid hensynsfullt, aktpågivende og varsomt..." (Eller noe i den duren...

- TomB
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sorry, det er generell bål forbud, så har sendt bilder osv til de rette myndigheter. 

Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig