GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av Globe »

Intruder skrev: Hehe Globe,noen må jo være den første ? , som Josef spurte Maria. :oh
Han var den første som virkelig var en tøffelhelt.. :thumleft

:knegg :lol :rofl: :rofl: Vet det er tidlig på dagen enda...men dette da være dagens :lol :rofl:

*Ler høyt og uhemmet

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Tenkte meg en tur til Hamar idag,vel ute på hovedveien kom en traktor fra venstre
og rett ut i veien... :-#
Takket være rask reaksjon fra begge to gikk det bra,og etter en kort passiar var jeg og traktorføreren godvenner igjen (en nabo). \:D/ :janikk
Jeg er så lei meg,sa han !---Greit det,jeg er lei deg jeg også,sa jeg !
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Flotte bilder Globe!! :-)
Skal også på vårsleppet i morgen hvis det ikke er øs pøs... Det er meldt fint vær men blir usikker gitt når det regner så voldsomt som det gjør nå.
Her i Rogaland er det bryne mc klubb trur jeg det var som står som arrangør. Turen tar deg fra bryne til sandnes, så stavanger og ned til egersund. Pause med kaffe og en matbit så RV44 langs kysten opp til bryne igjen. Fin tur som jeg kjører ofte til vanlig. Rund 160km totalt, legger ved ett kart.

Bilde

Når det kommer til refleksvesten er det noe jeg ikke kommer til og kjøpe eller og bruke, syntes det hele bare er en falsk trygghet og av min personlige mening føler ikke at forskjellen er nevneverdig mtp og bli sett. Treffer du riktig type i trafikken legger han ikke merke til deg uansett trur jeg. Mye av ulykkene som man er ute for er at bilist feilbedømmer farten din og svinger ut foran deg, dette vil han jo da gjøre uansett om du har en refleksvest eller ei.
En del av jobben min består av og kjøre utrykning med brannbil. De nye lastebilene har denne gule alarmfargen slik som vestene, når det kommer til og kjøre utrykning har jeg erfart av egene opplevelser at det spiller ingen rolle om jeg kjører gul eller rød brannbil med tanke på og bli sett og vi er STORE, selv blålysa er ubrukelig til tider, her er det sirena som gjelder. Bare for og sette det litt på spissen.. :knegg

NMCU hadde jo en sak oppe i 2007 der det var snakk om og få ned ett påbud om refleksvest. Dette ble jo ganske kjapt avfeid like fort som det kom. En refleksvest i andre trafikksammenheng skal jo gjøre trafikanter ekstra oppmerksomme og varsomme ved spesielle situasjoner som ulykker o.l. Hvis dette da hadde blitt et påbud slik at alle motorsykkelister måtte bruke disse hadde det til syvende og sist blitt en meget slapp holdning til denne "alarm" fargen, jeg bruker selv slik en vest når jeg er på jobb og vi kommer opp i en trafikkulykke og må jobbe på eller i en vei..
Som regel er det større kjøretøy som står ansvarlig når det er ei ulykke med en motorsykkelist, hvis du ikke da brukte denne vesten og uhellet hadde vært ute så ville det bli til at den store stygge ulven ble da oss som i utgangspunktet er det svakeste ledet i trafikken, turister på 2hjul ville også få et problem da dem ikke hadde kjent til dette. Nå er vi jo over på ett helt annet tema men fant en side på nettet her der NMCU ahdde skrevet en del men har klart og somle den vekk.. Kjekk og lese!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

mekkern skrev:Globe: skal du sette på andre potter enn de orginale?
Hvis ikke er det vel ingen grunn til å øke bensinforbruket? eller er det et problem at den ikke får nok bensin,f.eks lugging eller lignende? Skifting av luftfilter har MINIMAL påvirkning på oppsettet i forgasseren-hvor mye større er hoveddysen i settet?
Nei, det blir ikke nye potter...enda ;e

Jeg vil ikke si at jeg har noe problem, men litt lugging på lavt turtall, kan oppleve små "gulp" ved pådrag fra tomgang, og skal gå over til KN-filter.

Dysesettet leveres med hoveddyser for følgende kombinasjon, i tillegg til ny nål og fjær:

1: For original eksos og originalt filter
2: For original eksos og KN-filter
3: For "effektanlegg" til eksos og KN-filter

Jeg kjører nå alternativ 2. Ved skifte av eksosanlegg skulle det da bare være å skifte ut hoveddysa.

Ny dyse er (regnet fra tommer til mm med 2,54 som faktortall) 1.63mm, den originale tror jeg er 1,24mm.

Er det kun økt besinforbruk å hente med KN-filter og slikt dysesett, med mindre enn "tar den helt ut" og skifter til "effektanlegg" også?

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Globe »

SVARTE!!!..Messingskruer og liiiiiit feil størrelse på stjernejernet, og liiiiitt for lite fast trykk på jernet...gir slike hoder:

Bilde

Kjenner det koker i huet nå....tar en pause...må finne ut om jeg skal gi opp denne...eller finne en måte å få "tak i den" på.

Selvgripstang er det ikke plass til inntil godset, mulig jeg kan file den om til å kunne ta den med skrujern..eller rett og slett BANNE DEN UT :ills :ills

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Jolly Jumper stakk innom...alltid godt å kjefte sammen med andre ;e ..en ny person inn kan fort bidra med et litt mer åpent sinn til problematikken..

Selvgripstanga ble for stor....men...nedi en skuff her i garasjen fant jeg en liiiten rørtang jeg kjøpte som "kjekt å ha" en gang....Jolly Jumper hold et godt tak i forgasseren...jeg lot den lille rørtanga forsvinne inn i neven, knuget og strammet til det jeg kunne, dro til "anti clockwise"......KNIKK...der løsnet den aaahhhhh..et forløsende knikk.

Da er hoveddysen skiftet, nåla er skiftet...kun montering står nå igjen...dere skal se det blir 1.mai tur likevel :bananas

Det er HELT typisk meg å begynne med slikt...en fredags kveld...før en event!! :-J

Pollti

Legg inn av Pollti »

4000 rpm Misha ? Du er ei pyse som kjører med Honda blokk og Jammaha sylindre altså. Her går det i 7300 rpm på østerisk møl supertrimmet av en sinnsyk spagetti gnafser. Merkelig, men jeg liker det jeg . \:D/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Det er HELT typsik meg å begynne med slikt...en fredags kveld...før en event!! :-J
:knegg
Kjenner igjen typen, ja... Gjør det samme rett som det er jeg også. Og når ting ikke går helt veien så blir det kjefting og smelling, noe fruen her i huset enda ikke skjønner nødvendigheten av, tross 30 års bofellesskap... :roll

Bra det ble årnings :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Nettopp det jeg skulle til å foreslå. Dvs liten rørleggertang som kan få grep om selve skruehodet. Feiler det så spørs det om man ikke må til med siste metoden her:
http://www.busandcamper.com/door-screw- ... ricks.html Dvs sveise noe fast til den ](*,) skruen - og for all del kjøpe stålskrue i samme format som erstatning. (Hvis det ikke er en spesiell grunn til at det er messing da... (som at gjengeforingen den skrus inn i også er av messing)).

Kjøpte engang fine aluminiums ventilhetter til bildekkene mine... de så jo litt kule ut i eloksert blå metallic, men aluminiumet og metallet i ventilen reagerte jo så de grodde sammen og satt fastere enn med superlim etter en sesong. Problemet da var at jeg kunne ikke bruke ubegrenset kraft på å vri de av, for da ville sikkert ventilen tatt skade, så ble faktisk nødvendig å file av ventilhettene med baufil - det tok sin tid... Heretter bruker jeg bare helt vanlige ventilhetter som enten er av samme metall som ventilen eller i plast. Lærepengen er at funksjon får gå foran forfengelighet :D
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Banne den ut fungerer ikke. Det har jeg prøvd mange ganger.
Se om du får filt opp et spor og bruk et flatt skrujern?
Alternativet er å borre midt i skruen, og bruke en skrueutrekker for å skru den ut igjen.
Evnt bare borre i hullets størrelse og gjenge opp igjen.

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Eller kanskje leve med at den kom ut til slutt Onsløv :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Pollti skrev:4000 rpm Misha ? Du er ei pyse som kjører med Honda blokk og Jammaha sylindre altså. Her går det i 7300 rpm på østerisk møl supertrimmet av en sinnsyk spagetti gnafser. Merkelig, men jeg liker det jeg . \:D/
Rotet vekk brillene nå igjen? Du er i feil blogg... :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Globe skrev:Jolly Jumper stakk innom...alltid godt å kjefte sammen med andre ;e ..en ny person inn kan fort bidra med et litt mer åpent sinn til problematikken..

Selvgripstanga ble for stor....men...nedi en skuff her i garasjen fant jeg en liiiten rørtang jeg kjøpte som "kjekt å ha" en gang....Jolly Jumper hold et godt tak i forgasseren...jeg lot den lille rørtanga forsvinne inn i neven, knuget og strammet til det jeg kunne, dro til "anti clockwise"......KNIKK...der løsnet den aaahhhhh..et forløsende knikk.

Da er hoveddysen skiftet, nåla er skiftet...kun montering står nå igjen...dere skal se det blir 1.mai tur likevel :bananas

Det er HELT typisk meg å begynne med slikt...en fredags kveld...før en event!! :-J
Et annet alternativ til rørtang er en sveisetang.

http://biltema.episerverhotell.net/no/V ... veisetang/

Disse fås i flere størrelser og er lettere å spenne fast rundt slike småskruer, og det er mindre risiko for å glippe taket når man skal prøve å løsne skruen, for tangen sitter (forhåpentligvis) fast på skruehodet.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Misha skrev:
Pollti skrev:4000 rpm Misha ? Du er ei pyse som kjører med Honda blokk og Jammaha sylindre altså. Her går det i 7300 rpm på østerisk møl supertrimmet av en sinnsyk spagetti gnafser. Merkelig, men jeg liker det jeg . \:D/

Han har nok det.... :D Han forsøkte å levere selvangivelsen her inne i går :lol

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Globe skrev:
Misha skrev:

Han har nok det.... :D Han forsøkte å levere selvangivelsen her inne i går :lol
:knegg DAGENS!!! :rofl:
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar