Lonely rider, lurt igjen.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Åja, du tenker på kranførere??LordShaft skrev:... og de som sitter høyt oppe.

_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Som sagt, det er en stund siden jeg hørte det. Lurer på om dette er saken jeg hørte om på radio:
http://www.dn.no/nyheter/energi/2010/08 ... 000-kroner" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dn.no/nyheter/energi/2010/08 ... 000-kroner" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Liten tvil om at de som jobber for oljeselskapene tjener godt.LordShaft skrev:At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Samme med enkelte i drilling også.
De som jobber som Subsea har latterlige lønning. En eks kollega fikk jobb som Subsea med begynnerlønn som trainee på 1.2 mil, etter ett år stiger han til 1,7 mil.
Har selv fått jobbtilbud som rig mekanikker. Lønn ca 750.000. Det var for lite til at jeg i det hele tatt vurderte dette.
Tror nok at de som jobber fast rotasjon for oljeselskap/drilling selskap har generelt høyere lønn og med betalt fritid enn de som går på forskjellige vedlikeholdskontrakter, prosjekter og div kampanjer og tilfeldige turer.
Men ingen tvil om at mange tjener godt i Nordsjøen selv om ikke alle gjør det.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Hvordan de kan få et gjennomsnitt på 1 mill er ubegripelig. En prosessoperatør hos Statoil tjener ca 800 000 på et normal år med mye ekstra jobbing.LordShaft skrev:At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Når man da vet at isofag er som oftest den største disiplinen på en rig og de har halvparten så lurer jeg på hvem som drar opp snittet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
https://www.offshoreutdanning.no/hjelp/ ... ore/loenn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Forpleining
http://www.tu.no/petroleum/2014/03/11/d ... -utdanning" onclick="window.open(this.href);return false;
Forpleining
http://www.tu.no/petroleum/2014/03/11/d ... -utdanning" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Dette er tarifflønn, altså det minste de kan betale. Ingen har den lønna.JohnnyTh skrev:https://www.offshoreutdanning.no/hjelp/ ... ore/loenn/
Forpleining
http://www.tu.no/petroleum/2014/03/11/d ... -utdanning" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er også uten tillegg. De aller, aller fleste jobber også nattskift, så de får natttillrgg for halve tiden de er på jobb. Pluss kurs på fritiden, overtid osv osv
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Vel jeg kan kun prate for eget fag og mange tjener mindre.simpson skrev:Dette er tarifflønn, altså det minste de kan betale. Ingen har den lønna.JohnnyTh skrev:https://www.offshoreutdanning.no/hjelp/ ... ore/loenn/
Forpleining
http://www.tu.no/petroleum/2014/03/11/d ... -utdanning" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er også uten tillegg. De aller, aller fleste jobber også nattskift, så de får natttillrgg for halve tiden de er på jobb. Pluss kurs på fritiden, overtid osv osv
Jeg har sett på de siste lønnsslippene jeg har og snittet mitt før jeg ble leder er 475 000kr. Inkludert alle tillegg, feriepenger og overtid.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Før jeg startet for meg selv, var jeg ufaglært sikkerhetsvakt i staten. Hadde over 600.000 i året. I dag har jeg mer 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Er det rart jeg har sluttetSuperMorten skrev:Før jeg startet for meg selv, var jeg ufaglært sikkerhetsvakt i staten. Hadde over 600.000 i året. I dag har jeg mer
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Kveldene på hytta mi her i Arendal blir lange så mesteparten blir tilbrakt på jobb der jeg holder på å restaurere en jeep.
Stadig nye deler blir brakt tilbake til livet.
Dette setet har fått ny sitteplate.

Luftfilteret ble nesten som nytt

Grunningen må være rød, slik den var i 1944

Det tar tid å lakkere alle smådelene

Stadig nye deler blir brakt tilbake til livet.
Dette setet har fått ny sitteplate.

Luftfilteret ble nesten som nytt

Grunningen må være rød, slik den var i 1944

Det tar tid å lakkere alle smådelene

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Bra jobbet! Gleder meg til sluttresultatet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Stilig skulle vrikelig ønske jeg hadde tid og plass til å kunne gjort lignende, men det kommer vell etterhvert.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Dere må nok vente lenge. Har holdt på i 2 år nå. Dette er noe jeg gjør når jeg holder kurs. Greit å ha noe å gjøre i arbeidstiden! :-)
Nå blir det mest sannsynlig utenlands jobbing NeXT og da blir det stop igjen. Men nesten alt er ferdig sveis og lakkert nå. Så kan snart begynne å monter.
Nå blir det mest sannsynlig utenlands jobbing NeXT og da blir det stop igjen. Men nesten alt er ferdig sveis og lakkert nå. Så kan snart begynne å monter.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Denne uken kjører jeg praktisk eksamen for kursdeltakerne. I dag er det en deltaker på 21 år som tar prøven. Etter en litt over en time sier han: Jeg må ta en pause. Jeg kjenner at jeg begynner å bli svett så må gå ut og ta en pause. Sitat slutt
Å ta av seg genseren eller bare bli svett var liksom ikke noe alternativ.
Av og til så mister jeg litt troen på Norsk ungdom...
Å ta av seg genseren eller bare bli svett var liksom ikke noe alternativ.
Av og til så mister jeg litt troen på Norsk ungdom...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Asså, For det første, svette er utrolig kleint, det kan lukte, sveisen/frisyren blir ødelagt å svette kan gi generelt ubehag noen timer....
Jeg jobber som instruktør selv, og har en del kurs både teoretisk og praktisk.... Det er helt utrolig hva en opplever fra enkelte hold



Jeg jobber som instruktør selv, og har en del kurs både teoretisk og praktisk.... Det er helt utrolig hva en opplever fra enkelte hold


- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Kanskje han skulle ut en tur for å sjekke mc-siden :-)å
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Tvilsomt. Han er nok mer PlayStation typen. Måtte bare få ut litt frustrasjon og her var bedre enn Facebook.Busa Trond skrev:Kanskje han skulle ut en tur for å sjekke mc-siden :-)å
Han har 8 timer. Jeg tviler sterkt på at han rekker det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Blir ikke noe MC messe på meg. Flyet mitt til Seoul går på lørdag. Blir bare en kort tur denne gangen. Kun to dager med jobb, så kanskje man kan få kjørt litt når man kommer hjem igjen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Sitter på Sola. Turen har blitt forlenget med en dag. Håper ikke det fortsetter slik. Plutselig er sesongen over og jeg har enda ikke kommet meg hjem.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
Lenge blir du denne gangen?
Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22
La ikke merke til at du hadde spurt om dette. Jeg jobbet bare i 2 dager. Var hjemme igjen på fredag. Har aldri hatt mer ekstrem jetlag enn denne gangen når jeg kom hjem.LordShaft skrev:Lenge blir du denne gangen?
Nå gleder jeg meg bare til at sesongen begynner for fult.

Har fått til noen småturer, men ikke det helt store enda.
PS bildet er lånt fra nettet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW
Hadde noen timer å slå i hjel i Stavanger på torsdag og tenkte jeg endelig skulle ta en tur å kikke på litt BMW. Selv om jeg er skeptisk, så er jeg veldig nysgjerrig på en GS modell.
Den første var en 2006 modell. Plasten var utrolig falmet. Den var ikke kjørt mer enn 30 000km, men den ødelagte fargen på all plast ødela inntrykket. Så jeg gikk videre til neste. Denne var nyere og så veldig flott ut. Så kikket jeg på bryterne for de har jeg jo hørt at skal være i så utsøkt kvalitet. Men her opplevde jeg det motsatte. Venstre bryter var løs og knappene virket "slakke". Den neste hadde faktisk det samme og den etter der og. En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige. Ellers så er det jo flotte sykler og jeg var overrasket over bredden på tanken og kan se for meg at vindbeskyttelsen er bedre enn jeg trodde.
Den jeg likte best var en 800GSA. Men har en følelse at 800 blir litt lite.
Får se om jeg tar en prøvetur en gang. Kanskje det gir et litt bedre inntrykk.
Noe som jeg hadde mye mer lyst på var et par Rukka hansker, men 1700kr var litt avskrekkende. Så det ble ikke noe handel.
Den første var en 2006 modell. Plasten var utrolig falmet. Den var ikke kjørt mer enn 30 000km, men den ødelagte fargen på all plast ødela inntrykket. Så jeg gikk videre til neste. Denne var nyere og så veldig flott ut. Så kikket jeg på bryterne for de har jeg jo hørt at skal være i så utsøkt kvalitet. Men her opplevde jeg det motsatte. Venstre bryter var løs og knappene virket "slakke". Den neste hadde faktisk det samme og den etter der og. En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige. Ellers så er det jo flotte sykler og jeg var overrasket over bredden på tanken og kan se for meg at vindbeskyttelsen er bedre enn jeg trodde.
Den jeg likte best var en 800GSA. Men har en følelse at 800 blir litt lite.
Får se om jeg tar en prøvetur en gang. Kanskje det gir et litt bedre inntrykk.
Noe som jeg hadde mye mer lyst på var et par Rukka hansker, men 1700kr var litt avskrekkende. Så det ble ikke noe handel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW
De *er* av plast, men billige er de ikkeJohnnyTh skrev:<snip>En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige.<snip>


Spøk tilside så har vel bryterene på gamle GS'er vært solide. På '13 modellen har det vært noe svikt i kvaliteten og mange har fått ny brytersats (inklusive meg selv - og uten mukk fra BMW). Jeg synes kvalitetsfølelsen er bra jeg.
Når det gjelder falmet plast så har jeg aldri lagt merke til det på noen GS? Men mange GS'er har hatt et hardt liv, og bokstavelig talt blitt dratt gjennom gjørma.
Du må ta deg tid til en prøvetur. Hadde vært artig å høre hva du synes sammenlignet med GTR'en.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW
En gang jeg er med sykkel i Stavangerområdet så blir det en prøvetur hvis det er mulig. Er litt greiere hvis man har alt kjøreutstyret man er vant til. Tipper det blir en hel del annerledes enn GTR'en. Håper jeg får lang nok tur til å prøve den på litt svingete vei. De skal jo gå så fælt på disse veienepoulet_cavalier skrev:De *er* av plast, men billige er de ikkeJohnnyTh skrev:<snip>En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige.<snip>![]()
![]()
Spøk tilside så har vel bryterene på gamle GS'er vært solide. På '13 modellen har det vært noe svikt i kvaliteten og mange har fått ny brytersats (inklusive meg selv - og uten mukk fra BMW). Jeg synes kvalitetsfølelsen er bra jeg.
Når det gjelder falmet plast så har jeg aldri lagt merke til det på noen GS? Men mange GS'er har hatt et hardt liv, og bokstavelig talt blitt dratt gjennom gjørma.
Du må ta deg tid til en prøvetur. Hadde vært artig å høre hva du synes sammenlignet med GTR'en.


Den nevnte GS'en hadde ikke tegn av noe hardt liv. OG var bare kjørt 30 000km og tror ikke den hadde sett mye søle. Kan tenkes den hadde stått mye ute. Det har Suzukien min fra 88 og den er ikke mer falmet enn det denne var.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.