MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
I dag har jeg funnet ut at elektriske komponenter trenger både pluss og minus, ikke bare pluss eller minus...
I fjor høst virka både varmehåndtak og ladebraketen til GPSen som de skulle, så tok jeg ut batteriet før jeg satte inn sykkelen for vinteren.
For noen uker siden satte jeg i nytt batteri, og da virka hverken lader eller håndtak!
Alle kabler var kobla til batteriet... Tok det ikke så tungt, er ingen stor bruker av noen av delene.
Men jeg liker jo at ting virker som de skal, så i dag så jeg litt nærmere på koblingene,
og fant ut at varmehåndtaket var koblet til plusspolen med begge ledninger, og laderbrakketen til minus med begge ledninger! :-)å
Nu går alt så meget bedre!
I fjor høst virka både varmehåndtak og ladebraketen til GPSen som de skulle, så tok jeg ut batteriet før jeg satte inn sykkelen for vinteren.
For noen uker siden satte jeg i nytt batteri, og da virka hverken lader eller håndtak!
Alle kabler var kobla til batteriet... Tok det ikke så tungt, er ingen stor bruker av noen av delene.
Men jeg liker jo at ting virker som de skal, så i dag så jeg litt nærmere på koblingene,
og fant ut at varmehåndtaket var koblet til plusspolen med begge ledninger, og laderbrakketen til minus med begge ledninger! :-)å
Nu går alt så meget bedre!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Siden jeg har hatt en Zard slip-on liggende i garasjen noen uker, tenkte jeg at denne fredagen kunne være en passende ettermiddag for å sjekke vanskelighetsgraden av å bytte potta på Stelvio.
Som sagt, så gjort...
Det tok selv meg, med ni 'tommeltotter', fem minutter å bytte til Zard. Og det med en liten pause midt i prosessen .
Veldig lettvint
Så ut på en testtur og det jeg kan si er at det brummer mer i den hvite italieneren nå, ja. Var ikke så verst lyd i originalen heller, men absolutt mer temperamentsfull straks Zard fikk lov til å velge toneart
Ikke mer popping ved motorbrems og kanskje en liten bedring i gangen på lavgir i krypkjøringsfart...
Glemte for øvrig helt i et par inspirerte svingveiøyeblikk at nye slipons kanskje må kjøres inn...?
Regner med at potta tålte det lille ekstra trøkket
Ble bra synes, synes jeg. Her et par-tre bilder straks etter monteringen:
Som sagt, så gjort...
Det tok selv meg, med ni 'tommeltotter', fem minutter å bytte til Zard. Og det med en liten pause midt i prosessen .
Veldig lettvint
Så ut på en testtur og det jeg kan si er at det brummer mer i den hvite italieneren nå, ja. Var ikke så verst lyd i originalen heller, men absolutt mer temperamentsfull straks Zard fikk lov til å velge toneart
Ikke mer popping ved motorbrems og kanskje en liten bedring i gangen på lavgir i krypkjøringsfart...
Glemte for øvrig helt i et par inspirerte svingveiøyeblikk at nye slipons kanskje må kjøres inn...?
Regner med at potta tålte det lille ekstra trøkket
Ble bra synes, synes jeg. Her et par-tre bilder straks etter monteringen:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Så bra ut disse AJ
Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn
Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Ikke jeg heller, LordshaftLordShaft skrev:Så bra ut disse AJ
Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn
Kom liksom bare plutselig på at ooops!, kanskje det, gitt? da jeg i disse inspirerte svingøyeblikkene ga på sånn at det luktet litt nytt varmt metal
Neida, slip-ons kan bare boltes på og kjøres for full musikk fra starten
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Hehe... høres bra ut
Det er flere som får litt horn i pannen av god lyd og vindsus i hjelmen :-)å
Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene før hvor fant du disse?
Det er flere som får litt horn i pannen av god lyd og vindsus i hjelmen :-)å
Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene før hvor fant du disse?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!LordShaft skrev: Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene før hvor fant du disse?
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.
Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris .
Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak... :
http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs..
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Det er den integrerte Schuberth sin (Schuberth SRC-system). Har foreløpig ikke gjort annet enn å lade den, og etter litt stygg munnbruk, kjefting på kjerring og unger osv, klarte jeg til slutt å få den presset på plass i hjelmen der den skulle være.. Så får vi se etterhvert hvordan den virkerCarpa skrev:Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Ok, tror jeg tar med hele hjelmen til Hof MC når jeg skal kjøpe, mener å huske han tilbød seg å montere dette for megSuperMorten skrev:Det er den integrerte Schuberth sin (Schuberth SRC-system). Har foreløpig ikke gjort annet enn å lade den, og etter litt stygg munnbruk, kjefting på kjerring og unger osv, klarte jeg til slutt å få den presset på plass i hjelmen der den skulle være.. Så får vi se etterhvert hvordan den virkerCarpa skrev:Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs..
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Det er nok ikke utenkelig at du har halvert vekten. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å få av effekt bare med slip-on. Men nå er vel ikke effekt det en er på jakt etter når en går for slip-onAJ skrev: Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.
Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris .
Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak... :
http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;
Det så bedre ut det de leverer til din sykkel, enn hva de kunne levere til min (etter min mening)
Takk for info, dette var helt nytt for meg.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Sted: Karmøy
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Klart slip ons må kjøres inn, helst rett etter montering.
For livets glade gutter går solen aldri ned.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Fikk montert og nesten koblet på strømuttaket og byttet speedometer wire idag
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Verdens styggeste sveiseskjøt på potta til S1k!LordShaft skrev:Det er nok ikke utenkelig at du har halvert vekten. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å få av effekt bare med slip-on. Men nå er vel ikke effekt det en er på jakt etter når en går for slip-onAJ skrev: Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.
Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris .
Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak... :
http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;
Det så bedre ut det de leverer til din sykkel, enn hva de kunne levere til min (etter min mening)
Takk for info, dette var helt nytt for meg.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
TheHaughom skrev:Verdens styggeste sveiseskjøt