Bikerbaben's logg, ny b(ikers)logg, Karavanseraiet.no

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Ragnhild »

Nei, må vel ut i bua og se om snøfresen har tint såpass at den vil starte. Lurer på om det er ei frosset vannperle i bensintilførselen, for han starta og gikk på choken, men så døde han og ikke om han ville mer. Kan jo være at pluggen er våt og kald og ikke vil slå gnist :scratch
Men sist han begynte på den måten tok jeg ham inn på løftebordet i bua og så litt strengt på ham, og da starta og gikk han omtrent som om han skulle fått betaling, så jeg prøver igjen.
Til vanlig står snøfresen oppe hos eks'n fordi der er det mer snø, men jeg kom hjem til et nedsnødd borettslag, hvor Alle, Noen og Enhver har ansvaret for måkinga. Og da må a' mor sjøl til.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Intruder »

Kunne hjulpet deg jeg,skjønne jomfru :-k
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Desmo »

Snøfresere som ikke vil gå er lite morsomme. De er ikke no' tess å bruke som skyffel, fordi de blir litt tunge og uhånterlige. Gi fresen en liten dram med Dry Gas, så vil eventuell kondens være en saga blott.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Ragnhild »

Fint det Intruder Bilde Snøbrettet står rett utfor døra her. Og tørk av deg på beina når du kommer inn.

Takk for tipset Desmo, skulle kanskje fylle på no kondensfjernerlignende :-k
Mnei, var ikke kondens likevel. Har landa på at det er pluggen, så det blir nok tur på Felleskjøpet en av de første dagene etter en ny.

Er fjærbelasta tappeskrue på flottørhuset på Tekumsehen fant jeg ut etter å ha skrudd av no dekselstyr, og den når man med en finger uten å fjerne det samme dekslet. Pirker litt borti'n så renner det ut, fri flyt fra tanken og rett inn i flottørhuset, ikkeno som ligner på en kran eller filter en gang. Får vel henge på et bensinfilter når jeg er i farta, bare sånn for moro skyld liksom.

Pollti

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Pollti »

Jeg er sterk motstander av startgass etter å ha sett en mekaniker (av alle ting )prestere å gi en Mercruiser så mye startgass at den rev en sylinder. :[-X Det er bedre å bruke CRC feks eller hvis det er mulig å dramme den på direkten.

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av mekkern »

en god dash med gowfuel med 16%nitro er superstart..er det gnist og komp så starter det uansett.... :notlistening

dette er bedre enn startgass for det er ca10% olje...drukna påhengere fyrer på3-4 runder..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Pollti »

Hmm. Endelig et godt råd !

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av cheron »

mekkern skrev:en god dash med gowfuel med 16%nitro er superstart..er det gnist og komp så starter det uansett.... :notlistening

dette er bedre enn startgass for det er ca10% olje...drukna påhengere fyrer på3-4 runder..

Hmm.. Må innom Norwegian Modellers jeg også skjønner jeg....
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Desmo »

Glowfuel bør vel ikke brukes i litervis ved tungstartede motorer? Har en anelse om at det kan bli skadelige turtall av det. I hvertfall ble gresstrimmeren min hyperaktiv da den fikk glowfuel og totaktsbensin. Nå var blandingsforholdet riktignok 50/50......... :redface
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Pollti »

Den blandinga kan være nyttig når vi skal drive flathogst i haven til AJ ! :knegg

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Desmo »

Blir ikke igjen stubber engang med slik blanding. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Ragnhild »

Holder meg unna denslags jeg. Til vanlig altså :-
Vi hadde en gang i verden en gammel Brøyt X2B med en 6-sylindra 100 hesters Perkins. Den starta bare med en halv boks startgass i luftfilteret, uansett om den var varm eller kald.

Tekumsehen på fresen starta så fint som bare det etter at eks'n hadde vært og fått i ny plugg på Felleskjøpet. Så nå er det nesten framkommelig gårdsplassen her.

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av mekkern »

glowfuel skal kun brukes i steden for startgass.... ikke kjøres på...da må du ha ca 3 ganger så stor dyse...og tenningen justeres da det faktisk brenner saktere enn bensin....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Desmo »

Nei, det blir for mye hokuspokus. :-
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Re: Bikerbaben's logg

Legg inn av Ragnhild »

Hvor mye koster det av tankearbeid for en mekaniker å henge en slage på en luftenippel, skru opp nippelen, pumpe med hendelen og få lufta ut av slangen til en hydraulisk drevet clutch?
Ørkendyret var på service før jul og kom tilbake med en clutch som virka i takt med kornprisene på Hawaii. Ble noen ureglementerte stopp i lyskryssa rundt omkring av det.
Og nå var han inne på nytt fordi de ikke hadde dynamoreim, så den skifta de mens jeg var borte nå. Og da skulle de lufte clutchen samtidig.
Var og henta ham i går, og det første jeg kjente etter var clutchendelen, den var mistenkelig løs, så jeg sa fra til ekspeditøren at jeg kanskje kom tilbake hvis det viste seg at clutchen fremdeles ikke var lufta godt nok.
Og det var den ikke, litt bedre var den, men det var enda ei luftblære som lå og laga ukjo slik at clutchen ikke alltid kobla helt ut.
Var tilbake i går og klaga og fikk med en boks med riktig væske. Er ikke bremsevæske på den hydrauliske clutchen, men no anna flytende. Han jeg snakka med skulle ta dem et vers på mandag sa han, for sånn kunne det ikke være.
I kveld tok jeg en tynn slange og kobla på luftenippelen. (Den er nederst for å gjøre ting enklere)
Skrudde forsiktig opp på nippelen og pumpa. Ganske riktig, ei passe stor luftblære kom pent og pyntelig etter bare noen få tak på hendelen. Og hendelen ble med en gang mye strammere.
Det tok meg fem minutter, og jeg er ikke en dreven mekaniker.

Låst