
xyvind's logg [ADVENTURE]
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Skal si markedet for MC-salg er utrolig hot for tiden. Ikke bare fikk jeg solgt min egen sykkel på under 24 timer, men de syklene jeg avtaler å få en visning på blir også solgt før man kommer så langt!
Er dette normalt? Eller er det bare de syklene jeg ser meg ut som tilfeldigvis er veldig populære? Det går ihvertfall unna både hos forhandlere og på bruktmarkedet.

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Uenig ass. Synes ikke de der er noe pene.


-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
888 
Å tørrclutch er jo halve kjennemerket til ducati, samt lyden de klarer å produsere av motorene sine


Å tørrclutch er jo halve kjennemerket til ducati, samt lyden de klarer å produsere av motorene sine


Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
En annen ting.
Er inne på Gjensidige for å sjekke forsikring på Kawasaki Z1000SX. Finner ikke akkurat den modellbeskrivelsen der inne.
De har listet modellene Z1000, ZX-10, ZX-10R og ZX1000.
Hvilken skal jeg velge? Jeg går ut ifra at ZX1000 er den de mener er Z1000SX?
Er inne på Gjensidige for å sjekke forsikring på Kawasaki Z1000SX. Finner ikke akkurat den modellbeskrivelsen der inne.
De har listet modellene Z1000, ZX-10, ZX-10R og ZX1000.
Hvilken skal jeg velge? Jeg går ut ifra at ZX1000 er den de mener er Z1000SX?
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
njaei, zx1000 er vel en annen betegnelse på zx10r?
Mener bestemt at jeg fant z1000sx der før de gikk over til det "nye" systemet for å søke forsikring. Uansett vil den vel ikke ligge så langt unna Z1000? Helt OK der, 7362kr i året for meg. En del, men i forhold til sportssykler i 1000cc-klassen er det jo greit. Tracern får jeg dog for 3800.. :-)å
11500 for GSX-R 1000
Mener bestemt at jeg fant z1000sx der før de gikk over til det "nye" systemet for å søke forsikring. Uansett vil den vel ikke ligge så langt unna Z1000? Helt OK der, 7362kr i året for meg. En del, men i forhold til sportssykler i 1000cc-klassen er det jo greit. Tracern får jeg dog for 3800.. :-)å

11500 for GSX-R 1000

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
På meg med 70% 1. år:mortenolb skrev:njaei, zx1000 er vel en annen betegnelse på zx10r?
Mener bestemt at jeg fant z1000sx der før de gikk over til det "nye" systemet for å søke forsikring. Uansett vil den vel ikke ligge så langt unna Z1000? Helt OK der, 7362kr i året for meg. En del, men i forhold til sportssykler i 1000cc-klassen er det jo greit. Tracern får jeg dog for 3800.. :-)å
11500 for GSX-R 1000
Z1000 - 10 024,-
Tracer - 4 365,-
Monster 796 - 4 365,-
Street Triple - 10 024,-
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
70 % 1. år her også. Lønner seg visst å være YS-medlem! 
(Sett bortifra kontigenten på 420kr i mnd)

(Sett bortifra kontigenten på 420kr i mnd)
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Men denne er litt funny..
MT-09 Tracer 4 365,-
MT-09 10 024,-
MT-09 Tracer 4 365,-
MT-09 10 024,-
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Er nok utelukkende utseendet. Du har jo sett at det går an å herje med tracer også
Og litt at folk ikke har eid den lenge nok til å ha noe stor statistikk på å kræsje den..


Og litt at folk ikke har eid den lenge nok til å ha noe stor statistikk på å kræsje den..

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Åssen er denne a?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyggelig pris eller?? Maks med utstyr jo.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyggelig pris eller?? Maks med utstyr jo.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24645
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Den var jeg faktisk og så på i går. Veldig tøff den derxyvind skrev:Åssen er denne a?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyggelig pris eller?? Maks med utstyr jo.

Men kjapp deg, det var nemlig kona til BMWilly i forumet som vurderte kjøp av denne når jeg var der

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Jeg liker nebbene.
Konesykkel? Enough said
Konesykkel? Enough said

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Løp og kjøp
Note4
Note4
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Men åssen er den 800-motoren? Veldig daff eller?LordShaft skrev:Løp og kjøp
Note4
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Den så veldig bra ut da! Special edition.
Ser bedre ut på video, og veldig fin uten koffertene.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=CU4zvE9mJfI[/video]
Ser bedre ut på video, og veldig fin uten koffertene.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=CU4zvE9mJfI[/video]
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Jeg hadde en identisk 800xc en kort periode, SE-versjonene er helt lik foruten røde detaljer. Sykkelen er veldig smooth mtp motor og gir samt sittekomfort. Det negative for min del var det veldig tynne framdekket med 21" diameter som gjorde den tregstyrt og ustabil ved nedlegg i sving. Demperkvaliteten er helt ok, ikke mer. Hadde jeg skulle hatt en sånn så hadde jeg definitivt lagt på noen tusenlapper og valgt den nye versjonen med WP dempere......kan forklare litt mer hvis du trenger, rekker ikke mer nå:)
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Takk for innspill. Det har streifet meg at de smale dekkene kan gjøre noe med kjøreegenskapene. Jeg trenger en god all-rounder, men kommer nok kun til å kjøre asfalt, så vidt jeg vet.Tobben84 skrev:Jeg hadde en identisk 800xc en kort periode, SE-versjonene er helt lik foruten røde detaljer. Sykkelen er veldig smooth mtp motor og gir samt sittekomfort. Det negative for min del var det veldig tynne framdekket med 21" diameter som gjorde den tregstyrt og ustabil ved nedlegg i sving. Demperkvaliteten er helt ok, ikke mer. Hadde jeg skulle hatt en sånn så hadde jeg definitivt lagt på noen tusenlapper og valgt den nye versjonen med WP dempere......kan forklare litt mer hvis du trenger, rekker ikke mer nå:)
Hvordan er Hypermotard 1100S?? Krevende? Eller bare en drøm å kjøre?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
I tillegg så begrenser det dekkutvalget veldig da du må ha dekk med slange i. Skal du kjøre en del offroad så er det sikkert en ideel sykkel, men det ble ikke noe særlig med det for min del. Når det er sagt så kan Tiger 800 ikke XC, men XR(nye modellen) være et kjempevalg for din del hvis du liker utseende.
hyper 1100 er en knallsykkel for min del og gjør set jeg trenger av den som er kjøring til og fra jobb, litt lengte utflukter inni mellom og banekjøring. Den er på mange måter litt ekstrem mtp at den er luftkjølt, har tørrklutsj og absolutt ingen elektroniske hjelpemidler eller abs. Utover det så er det så gøy å kjøre den at jeg sitter med et bredt glis inni hjelmen stort sett gele tiden:)
hyper 1100 er en knallsykkel for min del og gjør set jeg trenger av den som er kjøring til og fra jobb, litt lengte utflukter inni mellom og banekjøring. Den er på mange måter litt ekstrem mtp at den er luftkjølt, har tørrklutsj og absolutt ingen elektroniske hjelpemidler eller abs. Utover det så er det så gøy å kjøre den at jeg sitter med et bredt glis inni hjelmen stort sett gele tiden:)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24645
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Mest mulig sykkel for pengene når budsjettet er ca. 130.000,- må vel sette Traceren langt opp. Man får jo neeeesten en klin ny Tracer for den summen med motor i bøtter og spann. Man har plass nok på sykkelen på langturer og den er samtidig liten nok til å føles som en "asfalt racer". Yamaha gir 5 års garanti og så vidt meg bekjent er forsikringen lav og hovedservice er vel hver 40.000km?.
Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over
Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktig
Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over

Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktig

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Det som er så håpløst er at jeg ikke vet hva jeg vil ha enda. Tror aldri jeg greier å bestemme meg heller. Jeg tror Tracer hadde vært det tryggeste valget, men da blir jeg litt sånn igjen at jeg tenker at det også hadde vært det kjedeligste valget. Har hengt meg litt opp i Ducati også. Nå som jeg har sjansen..Bjerknez skrev:Mest mulig sykkel for pengene når budsjettet er ca. 130.000,- må vel sette Traceren langt opp. Man får jo neeeesten en klin ny Tracer for den summen med motor i bøtter og spann. Man har plass nok på sykkelen på langturer og den er samtidig liten nok til å føles som en "asfalt racer". Yamaha gir 5 års garanti og så vidt meg bekjent er forsikringen lav og hovedservice er vel hver 40.000km?.
Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over![]()
Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktig

Jeg er ikke student. Er da 10 år siden jeg var ferdig med den slags

Jeg synes den sorte Traceren ser best ut. Men den har matt lakk, og det hadde nok gått meg på nervene når ripene begynte å dukke opp på den. Derfor ser jeg ingen annen utvei enn å bli glad i den røde, eventuelt.. Så rød hadde jeg nok blitt happy med!
Jeg har bare så lyst til å prøvekjøre noen flere før jeg handler. Vi får se da, hva som skjer på mandag.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24645
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Skal du ha en mer leken sykkel med tanke på motor så tror jeg nok Traceren har overtaket i den prisklassen du sikter til. Men en Ducati Monster er jo bare rett og slett en veldig flott sykkel, men skulle JEG hatt en Monster i dag så mådde det blitt den nye 1200S. Men da er den ikke billig lenger... :-)åxyvind skrev:Det som er så håpløst er at jeg ikke vet hva jeg vil ha enda. Tror aldri jeg greier å bestemme meg heller. Jeg tror Tracer hadde vært det tryggeste valget, men da blir jeg litt sånn igjen at jeg tenker at det også hadde vært det kjedeligste valget. Har hengt meg litt opp i Ducati også. Nå som jeg har sjansen..Bjerknez skrev:Mest mulig sykkel for pengene når budsjettet er ca. 130.000,- må vel sette Traceren langt opp. Man får jo neeeesten en klin ny Tracer for den summen med motor i bøtter og spann. Man har plass nok på sykkelen på langturer og den er samtidig liten nok til å føles som en "asfalt racer". Yamaha gir 5 års garanti og så vidt meg bekjent er forsikringen lav og hovedservice er vel hver 40.000km?.
Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over![]()
Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktigai ai ai, dette er ikke enkelt.
Jeg er ikke student. Er da 10 år siden jeg var ferdig med den slags![]()
Jeg synes den sorte Traceren ser best ut. Men den har matt lakk, og det hadde nok gått meg på nervene når ripene begynte å dukke opp på den. Derfor ser jeg ingen annen utvei enn å bli glad i den røde, eventuelt.. Så rød hadde jeg nok blitt happy med!
Jeg har bare så lyst til å prøvekjøre noen flere før jeg handler. Vi får se da, hva som skjer på mandag.
Men jeg har synset før så jeg synser igjen. En monster 796 med rundt 80-90HK'er har jo omtrent de samme kreftene som sykkelen du hadde, men siden dette er en V-Twin så vil jeg tippe den er langt mer leken enn CB650'en. Lyden er nok også noe så inni h**** ut på viddene bedre. Utseendet er konge etc. Men hvordan den er på langturer tør jeg ikke synse noe om, men satt på en Monster 696 en gang og følte at denne var ganske fremoverlent til å være en nakensykkel. Mener også å huske at salen føltes hard....
Men få prøvekjørt en Monster. Da blir det nok lettere og bestemme seg i etterkant
