MC-ulykker
-
- Innlegg: 106
- Registrert: 05 nov 2014, 23:15
- Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400
Re: MC-ulykker
Fra BIKE:
Som mange sikkert har merket seg er mc-sesongen i gang og med den kommer ulykkene. Hver ulykke er en liten spiker i kista til den hobbyen vi alle er så opptatt av og derfor er det ekstra gledelig at noen, som f.eks. Henry Enoksen som har skrevet innlegget under, tar seg tid til å reflektere og gi råd. Henry er det vi kaller godt voksen og kjører sykkel hele året: Norge om sommeren, Spania om vinteren. Han bør derfor ha erfaring nok til at betraktningen har vekt. Og vær så snill – ikke avfei dette som besserwissser – avisoverskriftene forteller at han er inne på noe….
Vår. Fra hele landet kommer meldinger om at sesongen er mer eller mindre i gang. De fleste motorsyklistene har hatt en lang kjørepause. Mange kommer til å delta på rustløserkurs. En aktiv handling for å vekke til live kunnskaper fra høsten i fjor. Positivt. Sannsynligvis bidrar kurs til færre ulykker. Jeg har deltatt på ulike kurs, riktignok for noen år sida. Nå har det blitt sånn at jeg kjører sykkel hele året. Jeg bruker mye tid på å filosofere og analysere kjøringa mi med referanse til oppgavene på rustløserkursa. Jeg ender med å tenke at kursa burde vært utvikla; at oppgavene burde være mer omfattende. Eksempel på oppgaver samt tanker om hvordan de kan gjennomføres:
Svingteknikk består av mange elementer. Jeg minnes vi ble instruert i kontrastyring. Fartstilpasning, svingpunkt, gass, blikk. Deretter brems i sving. En vekker for mange. For min egen del har jeg dratt dette videre ved å trene inn variabler av ovennevnte handlinger: blindsving, underlag, synlig kurvatur, mulig motgående trafikk, – plassering inn i, gjennom og ut av svingen. Når bremser du, når slippes bremsen. Aktiv bruk av bak- og forbrems. Bakbrems i svingen drar sykkelen ned og inn. Frambrems det motsatte. Kan brukes aktivt når man må forholde seg til uventa fenomener som trafikk i mot, hindringer i veibanen, løsgrus, ujevnheter, bitumenslanger. Noen sykler har kombi-bremser, da blir det å jobbe mer presist med kontrastyringa. Kombinasjonen av å unngå et hinder for eksempel ved hjelp av frambremsen og så fange sykkelen med gassen i det nye nedlegget. En kan fortsette med detaljer her.
Ingen sving er lik den neste.
Noen eksempler på bruk av brems er nevnt over. Som oppgave på etkurs tenker jeg at det er lurt å finne grensene for låsing både foran og bak. Grensa går der eventuell ABS trår inn. Mange sykler mangler dette ennå, desto viktigere å finne samt handtere grensene. Forankring ved nødbrems. Knærne klemt mot tanken, avslappa armer. Den beste øvelsen er å trene nødbrems med ei hånd på styret. Bremsing med grus på asfalten. Blikkbruk. Jeg har opplevd å kjøre på litt tøffe grusveier hvor ABS er ubrukelig; så liten motstand fra underlaget at man mister bremseeffekt. Sånn kan man fortsette. Hvis et rustløserkurs trigger førere til å utvikle detaljene, er det bra. Skulle man gå inn på detaljene på et kurs, måtte det vare i flere dager. Trene både på bane og utvalgte veier utafor banen. Trene og gjenta, om og om igjen. Skal en detalj sitte trenger du kanskje tusen gjentakelser. Du trener inn riktige instinktive handlinger. Du unngår å stivne i en krisesituasjon; velger automatisk den rette handlinga
Som mange sikkert har merket seg er mc-sesongen i gang og med den kommer ulykkene. Hver ulykke er en liten spiker i kista til den hobbyen vi alle er så opptatt av og derfor er det ekstra gledelig at noen, som f.eks. Henry Enoksen som har skrevet innlegget under, tar seg tid til å reflektere og gi råd. Henry er det vi kaller godt voksen og kjører sykkel hele året: Norge om sommeren, Spania om vinteren. Han bør derfor ha erfaring nok til at betraktningen har vekt. Og vær så snill – ikke avfei dette som besserwissser – avisoverskriftene forteller at han er inne på noe….
Vår. Fra hele landet kommer meldinger om at sesongen er mer eller mindre i gang. De fleste motorsyklistene har hatt en lang kjørepause. Mange kommer til å delta på rustløserkurs. En aktiv handling for å vekke til live kunnskaper fra høsten i fjor. Positivt. Sannsynligvis bidrar kurs til færre ulykker. Jeg har deltatt på ulike kurs, riktignok for noen år sida. Nå har det blitt sånn at jeg kjører sykkel hele året. Jeg bruker mye tid på å filosofere og analysere kjøringa mi med referanse til oppgavene på rustløserkursa. Jeg ender med å tenke at kursa burde vært utvikla; at oppgavene burde være mer omfattende. Eksempel på oppgaver samt tanker om hvordan de kan gjennomføres:
Svingteknikk består av mange elementer. Jeg minnes vi ble instruert i kontrastyring. Fartstilpasning, svingpunkt, gass, blikk. Deretter brems i sving. En vekker for mange. For min egen del har jeg dratt dette videre ved å trene inn variabler av ovennevnte handlinger: blindsving, underlag, synlig kurvatur, mulig motgående trafikk, – plassering inn i, gjennom og ut av svingen. Når bremser du, når slippes bremsen. Aktiv bruk av bak- og forbrems. Bakbrems i svingen drar sykkelen ned og inn. Frambrems det motsatte. Kan brukes aktivt når man må forholde seg til uventa fenomener som trafikk i mot, hindringer i veibanen, løsgrus, ujevnheter, bitumenslanger. Noen sykler har kombi-bremser, da blir det å jobbe mer presist med kontrastyringa. Kombinasjonen av å unngå et hinder for eksempel ved hjelp av frambremsen og så fange sykkelen med gassen i det nye nedlegget. En kan fortsette med detaljer her.
Ingen sving er lik den neste.
Noen eksempler på bruk av brems er nevnt over. Som oppgave på etkurs tenker jeg at det er lurt å finne grensene for låsing både foran og bak. Grensa går der eventuell ABS trår inn. Mange sykler mangler dette ennå, desto viktigere å finne samt handtere grensene. Forankring ved nødbrems. Knærne klemt mot tanken, avslappa armer. Den beste øvelsen er å trene nødbrems med ei hånd på styret. Bremsing med grus på asfalten. Blikkbruk. Jeg har opplevd å kjøre på litt tøffe grusveier hvor ABS er ubrukelig; så liten motstand fra underlaget at man mister bremseeffekt. Sånn kan man fortsette. Hvis et rustløserkurs trigger førere til å utvikle detaljene, er det bra. Skulle man gå inn på detaljene på et kurs, måtte det vare i flere dager. Trene både på bane og utvalgte veier utafor banen. Trene og gjenta, om og om igjen. Skal en detalj sitte trenger du kanskje tusen gjentakelser. Du trener inn riktige instinktive handlinger. Du unngår å stivne i en krisesituasjon; velger automatisk den rette handlinga
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39775
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Ja her var det mye godt...ja alt er no vel godt reflektert og preget av erfaringer, med god holdbarhet.AJ skrev:for denne saken fra [mention]Duke944[/mention] !
Jeg tror imidlertid at de som planlegger "rustløsere" bør beholde det enkelt og la det som her kommer frem bli en del 2.
Men for å understreke det viktigste, vi har alltid noe å trene på, å bli bedre på.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MC-ulykker
https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... il-ulleval
Det sagt, fyren har tydeligvis kjørt som en tulling. Føreren stakk først av fra en UP kontroll, så ble det meldt om trafikkulykke kort tid etterpå.
Og selv om det ikke står direkte må de ha forsøkt å forfølge føreren for det står at spesialenheten for politisaker er koblet inn noe som tilsier at det er spørsmål rundt politiets atfærd knyttet til denne ulykken.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .O9PyhCtd3
Det store spørsmålet er jo hvordan han ble "delvis påkjørt", enten så blir man påkjørt, eller så blir man ikke påkjørt. Delvis påkjørt?MC veltet ved Slependen: – Fører kjørt til Ullevål
Nødetatene rykket lørdag ettermiddag ut til melding om en trafikkulykke ved Slependen i Bærum.
Oslo politidistrikt sier til VG at ulykken skal ha skjedd ved et bråstopp som følge av stans i trafikken. MC-føreren flyttet seg da over til motsatt kjørefelt, hvor han ble delvis påkjørt.
Personen blir nå fraktet til Ullevål sykehus.
Sykkel og personbil er fjernet og kjørefeltene er nå åpnet.
Det sagt, fyren har tydeligvis kjørt som en tulling. Føreren stakk først av fra en UP kontroll, så ble det meldt om trafikkulykke kort tid etterpå.
Og selv om det ikke står direkte må de ha forsøkt å forfølge føreren for det står at spesialenheten for politisaker er koblet inn noe som tilsier at det er spørsmål rundt politiets atfærd knyttet til denne ulykken.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .O9PyhCtd3
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-ulykker
Nå gjelder. vel dette 2 separate hendelser- oslo og Gjøvik?SilverSmurfer skrev: 24 apr 2023, 01:23 https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... il-ulleval
Det store spørsmålet er jo hvordan han ble "delvis påkjørt", enten så blir man påkjørt, eller så blir man ikke påkjørt. Delvis påkjørt?MC veltet ved Slependen: – Fører kjørt til Ullevål
Nødetatene rykket lørdag ettermiddag ut til melding om en trafikkulykke ved Slependen i Bærum.
Oslo politidistrikt sier til VG at ulykken skal ha skjedd ved et bråstopp som følge av stans i trafikken. MC-føreren flyttet seg da over til motsatt kjørefelt, hvor han ble delvis påkjørt.
Personen blir nå fraktet til Ullevål sykehus.
Sykkel og personbil er fjernet og kjørefeltene er nå åpnet.
Det sagt, fyren har tydeligvis kjørt som en tulling. Føreren stakk først av fra en UP kontroll, så ble det meldt om trafikkulykke kort tid etterpå.
Og selv om det ikke står direkte må de ha forsøkt å forfølge føreren for det står at spesialenheten for politisaker er koblet inn noe som tilsier at det er spørsmål rundt politiets atfærd knyttet til denne ulykken.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .O9PyhCtd3
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Canutus
- Innlegg: 617
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Leste ett sted (?) at politiet hadde forfulgt to MC-førere, da disse hadde delt lag hadde politiet mistet de av syne, og kort tid senere var ulykken skjedd. (med fare for feilsitering).
Dette er vel ett dilemma politiet til stadighet har. Forfølgeser gjør dessverre noe med pulsen, og med den kommer også feilvurderingene og som veldig ofte fører til ulykker som ofte rammer flere enn bare den forfulgte. På den annen side kan en ikke la vær å forfølge heller, for da blir det jo helt anarki.
Tror dessverre der er en oppfattelse der ute om at hvis en bare kjører fort nok, så har ikke politiet lov å forfølge, og da er det ikke rart folk prøver på det.
Dette er vel ett dilemma politiet til stadighet har. Forfølgeser gjør dessverre noe med pulsen, og med den kommer også feilvurderingene og som veldig ofte fører til ulykker som ofte rammer flere enn bare den forfulgte. På den annen side kan en ikke la vær å forfølge heller, for da blir det jo helt anarki.
Tror dessverre der er en oppfattelse der ute om at hvis en bare kjører fort nok, så har ikke politiet lov å forfølge, og da er det ikke rart folk prøver på det.
SilverSmurfer skrev: 24 apr 2023, 01:23 https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... il-ulleval
Det store spørsmålet er jo hvordan han ble "delvis påkjørt", enten så blir man påkjørt, eller så blir man ikke påkjørt. Delvis påkjørt?MC veltet ved Slependen: – Fører kjørt til Ullevål
Nødetatene rykket lørdag ettermiddag ut til melding om en trafikkulykke ved Slependen i Bærum.
Oslo politidistrikt sier til VG at ulykken skal ha skjedd ved et bråstopp som følge av stans i trafikken. MC-føreren flyttet seg da over til motsatt kjørefelt, hvor han ble delvis påkjørt.
Personen blir nå fraktet til Ullevål sykehus.
Sykkel og personbil er fjernet og kjørefeltene er nå åpnet.
Det sagt, fyren har tydeligvis kjørt som en tulling. Føreren stakk først av fra en UP kontroll, så ble det meldt om trafikkulykke kort tid etterpå.
Og selv om det ikke står direkte må de ha forsøkt å forfølge føreren for det står at spesialenheten for politisaker er koblet inn noe som tilsier at det er spørsmål rundt politiets atfærd knyttet til denne ulykken.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .O9PyhCtd3
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MC-ulykker
Blir litt usikker men begge linker gjelder hendelser 22/4. Går ut i fra at det er samme hendelse?
Eller så var det to forskjellige MC førere som ble "delvis påkjørt" i løpet av en og samme dag.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-ulykker
den på gjøvik innbefatter skadd mcfører og bilist-begge kjørt til Gjøvik sykehus og polijakt-mens slependen var velt og "delvis påkjørsel"SilverSmurfer skrev: 24 apr 2023, 12:35Blir litt usikker men begge linker gjelder hendelser 22/4. Går ut i fra at det er samme hendelse?
Eller så var det to forskjellige MC førere som ble "delvis påkjørt" i løpet av en og samme dag.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MC-ulykker
Det ser ut til at du har rett ja.mekkern skrev: 24 apr 2023, 14:26 den på gjøvik innbefatter skadd mcfører og bilist-begge kjørt til Gjøvik sykehus og polijakt-mens slependen var velt og "delvis påkjørsel"
![]()
Da er det tydeligvis på moten å bli "delvis påkjørt".
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Ho dama som rygget på min BMW S1000R slik at den veltet over en krakk på bensinstasjonen i Lom sa at hun var glad for at det bare var en motorsykkel og ikke en bil. Hun sa også etter å ha sett på sykkelen etterpå at det var bra det ikke ble noen bulker og skader.
Jeg tenkte mitt om den uttalesen mens jeg sa at vi burde skrive skademelding. Hun spurte hvor skadene var hvor jeg vuste hun noen riper samt noen klips bak sidedeksel som hadde løsnet. Jeg fortalte også at bak disse dekslene så kan det gå kabler og slanger som må sjekkes hos et verksted.
Hun spurte om vi kunne gjøre opp på stedet hvor hun tilbød meg en 1000-lapp hvor jeg sa at jeg kan garantere at dette vil koste mye mer enn 1000 kroner så jeg sa at jeg ville skrive den skademeldingen.
Til slutt gjorde vi det, og et par uker senere fikk jeg greie på at Leeres Motorsport hadde takstert jobben til 18.000 kroner. Hadde dette kunnet blitt fikset på en rimeligere måte? Garantert, men jeg hadde ikke mye til lvers for den dama og jeg syntes hun fortjente en smekk for en fullstendig unødvendig påkjørsel.
Hun ble varslet av ryggesensor (jeg hørte den pipe helt ut på krakken der jeg satt da hun hadde vinduet åpent) og i tillegg ropte jeg og veviet med armene. Hun bare fortsatte å rygge sagte bakover og dultet borti sykkelen. Det er nesten så jeg vil karakterisere ho som tilbakestående.
Hvorfor slike folk har førerkortet er meg en gåte. Helt blottet for reaksjonsevne og trafikal forståelse.
Dette var midt i fellesferien på en tettpakket bensinstasjon. Unger løp rundt og spiste pølser og is. Hun kunne lett ha rygget rett over en barnevogn eller en unge og bare fortsatt å rygge.
Jeg ringte politiet og ga dem min versjon av hendelsen samt skiltnummer på bil samt navnet på sjåfør. Dem takket meg for tipset, men sa samtidig at dem nok ikke kom noe videre med saken. Men dem fikk loggført hendelsen og beskrivelsen min.
Da tenker jeg at jeg vertfall har gjort det jeg kan gjøre.
Jeg tenkte mitt om den uttalesen mens jeg sa at vi burde skrive skademelding. Hun spurte hvor skadene var hvor jeg vuste hun noen riper samt noen klips bak sidedeksel som hadde løsnet. Jeg fortalte også at bak disse dekslene så kan det gå kabler og slanger som må sjekkes hos et verksted.
Hun spurte om vi kunne gjøre opp på stedet hvor hun tilbød meg en 1000-lapp hvor jeg sa at jeg kan garantere at dette vil koste mye mer enn 1000 kroner så jeg sa at jeg ville skrive den skademeldingen.
Til slutt gjorde vi det, og et par uker senere fikk jeg greie på at Leeres Motorsport hadde takstert jobben til 18.000 kroner. Hadde dette kunnet blitt fikset på en rimeligere måte? Garantert, men jeg hadde ikke mye til lvers for den dama og jeg syntes hun fortjente en smekk for en fullstendig unødvendig påkjørsel.
Hun ble varslet av ryggesensor (jeg hørte den pipe helt ut på krakken der jeg satt da hun hadde vinduet åpent) og i tillegg ropte jeg og veviet med armene. Hun bare fortsatte å rygge sagte bakover og dultet borti sykkelen. Det er nesten så jeg vil karakterisere ho som tilbakestående.
Hvorfor slike folk har førerkortet er meg en gåte. Helt blottet for reaksjonsevne og trafikal forståelse.
Dette var midt i fellesferien på en tettpakket bensinstasjon. Unger løp rundt og spiste pølser og is. Hun kunne lett ha rygget rett over en barnevogn eller en unge og bare fortsatt å rygge.
Jeg ringte politiet og ga dem min versjon av hendelsen samt skiltnummer på bil samt navnet på sjåfør. Dem takket meg for tipset, men sa samtidig at dem nok ikke kom noe videre med saken. Men dem fikk loggført hendelsen og beskrivelsen min.
Da tenker jeg at jeg vertfall har gjort det jeg kan gjøre.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MC-ulykker
Viktig å tipse om slike folk hvis det skulle bli flere saker senere, noe det fort kan bli.
- Canutus
- Innlegg: 617
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
NRK melder om alvorlig ulykke mellom bil og MC i tunell (Gyltvikvasstunnellen E6)
https://www.nrk.no/nordland/alvorlig-fr ... 1.16386549
https://www.nrk.no/nordland/alvorlig-fr ... 1.16386549
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Stavanger: Motorsyklist omkom
13 timer siden - 19:01
Oda Ording
En motorsyklist er bekreftet omkommet etter en singelulykke i Ryfylketunnelen i Stavanger mandag kveld. Det var kun én person på motorsykkelen.
- Det er for tidlig å si noe om hendelsesforløpet. Foreløpig har vi ikke kommet i kontakt med vitner som har sett ulykken. Etterforskningsskritt vil gjerne kunne si noe om foranledningen og hvordan det har skjedd. Vi innhenter eventuell videoovervåkning, sier operasjonsleder Roger Litlatun til Dagbladet i 20-tida.
Politiet meldte først at helsepersonell jobbet med den skadde motorsyklisten på stedet.
Tunnelen er fortsatt stengt etter ulykken.
- Den vil bli stengt en periode framover mens politiet og Statens vegvesens ulykkesgruppe jobber der, sier Litlatun videre.
VET IKKE HVA MAN SKAL SI.
Trasig er det uansett.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
13 timer siden - 19:01
Oda Ording
En motorsyklist er bekreftet omkommet etter en singelulykke i Ryfylketunnelen i Stavanger mandag kveld. Det var kun én person på motorsykkelen.
- Det er for tidlig å si noe om hendelsesforløpet. Foreløpig har vi ikke kommet i kontakt med vitner som har sett ulykken. Etterforskningsskritt vil gjerne kunne si noe om foranledningen og hvordan det har skjedd. Vi innhenter eventuell videoovervåkning, sier operasjonsleder Roger Litlatun til Dagbladet i 20-tida.
Politiet meldte først at helsepersonell jobbet med den skadde motorsyklisten på stedet.
Tunnelen er fortsatt stengt etter ulykken.
- Den vil bli stengt en periode framover mens politiet og Statens vegvesens ulykkesgruppe jobber der, sier Litlatun videre.
VET IKKE HVA MAN SKAL SI.
Trasig er det uansett.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: MC-ulykker
Syntes det er mye så tidlig i sesongen allerede 

-
- Innlegg: 180
- Registrert: 13 okt 2019, 00:13
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE
Re: MC-ulykker
Jeg er nygjerrig om vedkommende kom fra Vårsleppet som ble arrangert der.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: MC-ulykker
Det kan være vedkommende kjørte vårsleppet, men ulykken skjedde flere timer etter vårsleppet var ferdig. Litt usikker når de siste dro fra Klepp, men det var ganske tomt rundt 14:00.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39775
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Alvorlig MC-ulykke på velkjent motorsykkelstrekning for veldig mange av oss...
https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio? ... 82207-6650

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio? ... 82207-6650
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MC-ulykker
125 scooter, våt tunnel, minusgrader.... var vist nok ikke kontakt mellom sykkel og bil.Canutus skrev: 25 apr 2023, 11:25 NRK melder om alvorlig ulykke mellom bil og MC i tunell (Gyltvikvasstunnellen E6)
https://www.nrk.no/nordland/alvorlig-fr ... 1.16386549
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7063
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: MC-ulykker
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .0Ca6WlBfgMC-fører kjørte av bane og inn i husvegg
Klokken kvart på ti skal en kjøreelev på motorsykkel ha kjørt ut av en kjøringsbane i Hunndalen og krasjet inn i en husvegg.
– Fører er bevisst, men skadet og tas hånd om av helse, skriver politiet i Innlandet på Twitter.
Øvelseskjøringen der hendelsen fant sted er i regi av en trafikkskole. Dermed er arbeidstilsynet varslet.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MC-ulykker
Litt usikker på hva journalisten mener med "kjøringsbane" i denne sammenhengen, om det er en form for kjøregård, øvningsbane liknende gokartbane eller om det skulle stå kjørebane og skjedde på offentlig vei under kjøretime.dypen skrev: 12 mai 2023, 20:10https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .0Ca6WlBfgMC-fører kjørte av bane og inn i husvegg
Klokken kvart på ti skal en kjøreelev på motorsykkel ha kjørt ut av en kjøringsbane i Hunndalen og krasjet inn i en husvegg.
– Fører er bevisst, men skadet og tas hånd om av helse, skriver politiet i Innlandet på Twitter.
Øvelseskjøringen der hendelsen fant sted er i regi av en trafikkskole. Dermed er arbeidstilsynet varslet.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7063
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: MC-ulykker
Det er på lukka område (bane) på Hunndalen ..
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MC-ulykker
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... a3092b1ba8
MC-Fører kastet 45 meter etter alvorlig møteulykke. Dame i 70 åra fratatt førerkort inntil videre.
MC-Fører kastet 45 meter etter alvorlig møteulykke. Dame i 70 åra fratatt førerkort inntil videre.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: MC-ulykker
Dessverre ny ulykke med verste utfall i Akershus i dag : https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... =share-btn
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MC-ulykker
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... e43ba26bb4
Så er det på'n igjen..
En med lette skader, en med alvorlige skader og luftambulanse..
Begynner nesten å lure på om ettervirkningene av covid kan ha en sammenheng med flere ulykker.
Så er det på'n igjen..
En med lette skader, en med alvorlige skader og luftambulanse..
Begynner nesten å lure på om ettervirkningene av covid kan ha en sammenheng med flere ulykker.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39775
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Eller den overdrevne vaksineringen...SilverSmurfer skrev: 21 mai 2023, 18:49
Begynner nesten å lure på om ettervirkningene av covid kan ha en sammenheng med flere ulykker.
Uten at jeg skal legge opp til en diskusjon om det.
Men mye forskjellig synes å øke nå i pandemiens kjølvann. Også trafikkulykker...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.