AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: AJ Arena...

Legg inn av Geiroe »

Snikendeugle skrev: 10 mai 2019, 08:13 Uten å ha sjekket for mange kilder, så mener jeg mye av poenget med høyere oktan blant annet er for å forhindre "detonation" som følge av at bensinen antennes uten tennpluggens hjelp, men kun basert på høyt trykk (=høy temperatur).
Det er som regel bare relevant for sylindre med spesielt høyt trykk for ytelsens skyld. Det er vel ingen fabrikkproduserte sykler eller biler som behøver dette med mindre grep er gjort for å få et høyere trykk.


Utover det så tror jeg ikke høyere oktan gir noen særlig bedre ytelse, om jeg har forstått det rett.

http://www.leesracing.com/articles/a3.html

"Higher octane does not necessarily mean more power. If a racer's engine is detonating on 92 octane gasoline, using a higher-octane quality fuel is definitely a plus. If your engine is detonation-free on 92 octane gasoline, the benefit of using a higher octane product is limited to the distillation characteristics discussed earlier. "
Motorer med bankesensor, som gjelder de fleste produsert siste 20år, justerer tenninga hele tida til så høy tenning(fortenning) som mulig uten å få tenningsbank. Med høyere oktan, vil man da kunne få høyere tenning uten bank, som igjen vil øke ytelsen.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: AJ Arena...

Legg inn av Rune75 »

Geiroe skrev: 10 mai 2019, 08:32
Motorer med bankesensor, som gjelder de fleste produsert siste 20år, justerer tenninga hele tida til så høy tenning(fortenning) som mulig uten å få tenningsbank. Med høyere oktan, vil man da kunne få høyere tenning uten bank, som igjen vil øke ytelsen.
I denne tråden forklares oktantallets betydning veldig forståelig. Det er en som skal kjøre drag med sin s1000rr.

https://www.google.com/amp/s/www.s1000r ... ml%3famp=1

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av gsx750_80 »

Snikendeugle skrev: 10 mai 2019, 08:13 Uten å ha sjekket for mange kilder, så mener jeg mye av poenget med høyere oktan blant annet er for å forhindre "detonation" som følge av at bensinen antennes uten tennpluggens hjelp, men kun basert på høyt trykk (=høy temperatur).
Det er som regel bare relevant for sylindre med spesielt høyt trykk for ytelsens skyld. Det er vel ingen fabrikkproduserte sykler eller biler som behøver dette med mindre grep er gjort for å få et høyere trykk.


Utover det så tror jeg ikke høyere oktan gir noen særlig bedre ytelse, om jeg har forstått det rett.

http://www.leesracing.com/articles/a3.html

"Higher octane does not necessarily mean more power. If a racer's engine is detonating on 92 octane gasoline, using a higher-octane quality fuel is definitely a plus. If your engine is detonation-free on 92 octane gasoline, the benefit of using a higher octane product is limited to the distillation characteristics discussed earlier. "
Utdrag fra https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og ... sinregning :
"....bioetanol innblandet i bensin gir høyere forbruk og dermed noe høyere kostnad, fordi etanol har lavere energiinnhold enn bensin. Bensinen E5, som enkelte selger i dag har 1,7 prosent lavere energiinnhold, og E10 har 3,5 prosent lavere energiinnhold.
Det betyr at du må tanke litt oftere."

98 oktan fra Shell (og Esso?) er E0, dvs inneholder ikke etanol.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: AJ Arena...

Legg inn av Sakkle »

gsx750_80 skrev: 10 mai 2019, 10:54 Utdrag fra https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og ... sinregning :
"....bioetanol innblandet i bensin gir høyere forbruk og dermed noe høyere kostnad, fordi etanol har lavere energiinnhold enn bensin. Bensinen E5, som enkelte selger i dag har 1,7 prosent lavere energiinnhold, og E10 har 3,5 prosent lavere energiinnhold.
Det betyr at du må tanke litt oftere."

98 oktan fra Shell (og Esso?) er E0, dvs inneholder ikke etanol.
Mulig 95 gir høyere forbruk da? Men 98 er jo dyrere per liter :P Vanskelig å si hva som blir billigst da (om det er det som betyr noe). Jeg tipper 95 fremdeles er billigere.

Fyller likevel 98 når jeg kan, rett og slett fordi KTM-verkstedet sa det var å anbefale. Jeg vet ikke hvorfor de skulle sagt det om det ikke var sant. De jobber jo ikke for Shell...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Forsåvidt hyggelig at dere bruker bloggtråden min til å diskutere bebsinkvaliten... :P .
Men jeg likevel gjerne at den fortsetter her:

viewtopic.php?p=359061#p359061
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da er Vaude teltet satt opp for første overnatting denne sesongen.
Campingsenga er også gjort klar.

Så får vi se om første natt i telt denne sesongen gir mersmak på turen vest og nord i landet sener i sommer... :8-[ .
Vaude 26052019.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

AJ testkjører Moto Guzzi V85TT - i hele dag!

Legg inn av AJ »

:yahoo !

Så langt er jeg veldig positivt overrasket!

Kommer bilder og mer om hva jeg mener om sykkelen senere i dag :crazy: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

:D
MG Test2.JPG
MG Test3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av simpson »

Er du fristet til sykkelbytte?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

simpson skrev: 28 mai 2019, 14:03 Er du fristet til sykkelbytte?
Første sykkelen på lang, lang tid som gir meg skikkelig kjøpelyst :yeyeye !
Det er noe spesielt med Guzzi, altså!

Tror jeg trygt kan si at maskineriet som sitter i denne er det ypperste Moto Guzzi noen sine har laget.

Kommer flere meninger om sykkelen etter hvert... :crazy: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av TGR »

AJ skrev: 28 mai 2019, 17:38 Første sykkelen på lang, lang tid som gir meg skikkelig kjøpelyst :yeyeye !
Det er noe spesielt med Guzzi, altså!
Tror jeg trygt kan si at maskineriet som sitter i denne er det ypperste Moto Guzzi noen sine har laget.
Siste Guzzien jeg kjørte var min Le Mans 1000 fra 1986. Det jeg husker best er vel hvor ofte jeg måtte synke gasserne. Men det er vel ganske annerledes nå, vil jeg tru... :lol

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1077
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av Tore L »

Blir morro å høre hva du synes om V85'en AJ, :)
Synes at den er i et spennende segment når det gjelder størrelse, 800-900 ccm og 80-100 Hk, er mere en nok å dra på tur med.


Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 28 mai 2019, 18:00 Blir morro å høre hva du synes om V85'en AJ, :)
Jo, nå skal du høre :crazy: ...

Yes :yahoo !
Da har jeg brukt det meste av dagen i salen på nye Moto Guzzi V85 TT.
Og det må jeg virkelig si har vært en svært hyggelig opplevelse!

Jeg finner meg skikkelig til rette i den komfortable og romslige salen på denne sykkelen. Salhøyden er behagelig og passer meg utmerket. Husker ikke i farten hvor høy den er, men merkbart lavere enn de 86-87 centimeterne på KTM'en.
Knevinkelen er også perfekt og jeg har ingen problemer med knærne i forhold til sylindrene.

Styret på sykkelen er bredt, men ikke for bredt. Mer enn nok til at sikten i bakspeilene er svært god. Det er heller ingen vibrasjoner i speilene. Bra! Slik var det ikke på Stelvio'en...
I det hele tatt er det nesten ikke merkbare vibrasjoner i sykkelen, hverken i styre eller fotpinner.
Men får man støvelhælen borti andre deler av sykkelen under kjøring merker man fort at det er vibrasjoner, men disse forplanter seg altså ikke av betydning i fotpinner og styre. Det tyder på at Moto Guzzi har gjort en god jobb med disse tingene.

Når man starter opp en Moto Guzzi blir man på en måte hensatt til flere tiår tilbake.
Straks startknappen trykkes inn rister Guzzier til live med umiskjennelige høyresideveis rykning og en startlyd som minner om riktig gamledager. Artig!
Men så gir man gass og V-twin maskineriet brummer turtallsvillig akkurat passe høyt.
Å sette sykkelen i 1. gir skjer uten samme klunking som på KTM'en. Kløtchen tar kontant og tidlig og vi er i gang som førstemann til å kjøre denne sykkelen.
Artig det også!

Det tar ikke mange hundre meterne før man er ganske så komfortabel med V85 TT. Man sitter godt, ser godt i speilene og det er ingen høy forstyrrende skjerm som skjemmer sikten framover.
Vindstøyen er overraskende lav og turbulens grunnet vindkast og luftstrømmer etter trafikk man ligger bak, er ubetydelig.

Man kommer kjapt ut på den nye firefelten fra Hadeland MC, som velvillig ga meg muligheten til å testkjøre sykkelen en hel dag.
Og her er det bare å mate på med gir og forsere all annen trafikk i venstrefila. Sykkelen er lekent med på førerens kommandoer, særlig gassrulla. Motoren er virkelig turtallsvillig og det sies at den oppgraderte 850 motoren, er den mest turtallsvillige Moto Guzzi har laget.
Den har kun to ventiler pr. sylinder og den konstruksjonen er med på å gi motoren mye punch og moment fra litt mer enn tomgangsfart til det begynner å blinke et par lamper i displayet. Pga. innkjøring ser det ut til at turtallsgrensa for slik varsling er satt noe lavere enn det motoren skal tåle.
Så vi holder oss innafor slik at det blinker minst mulig... Likevel går det unna i overraskende godt tempo, også ved forbikjøring i både 5. og 6. gir.
Et lite flatt punkt i momentkurven merkes dog, før motoren kjapt kvikner til og får sykkelen i fint driv igjen.
Motoren er så kjapp og leken at den inviterer til kjappere giring enn girkassa greier å håndtere. Det blir en og annen bomgiring, som selvfølgelig kan skyldes føreren. Men jeg fikk mer følelsen av at tørrkløtchsystemet og girkassa altså ikke hang helt med på notene.
Jeg tror denne sykkelen absolutt burde vært utstyrt med quickshifter, som ville gjort den enda morsommere å kjøre.

Det ble også en del svingkjøring i dag. Og jeg har absolutt ingenting å utsette på hvordan V855 TT ter seg i svinger. Lettsvingt og sporsikker og responsvillig ut av svingene.
Skikkelig morsom å kjøre!

V85 TT er, etter min vurdering, velbygd og kompakt med solid finish i alle detaljer. Litt vel kompakt i enkelte detaljer, som gjør at tåballplassering på fotpinnene kommer i konflikt med deler av sykkelen på begge sider, del av sidestøtta på den ene siden og fotpinnebrakett på den andre.
Men med litt justering av fotbladet uten at dette går utover forankringen i sykkelen og sittestillingen, så unngår man dette. Og man venner seg fort til en slik liten justering.

Jeg må si jeg har lite å utsette på sykkelen utover det lille jeg har nevnt. Kan også nevne at metallklangen som sidestøtta frambringer når denne vippes opp, er lyden fra gamle MC-dager. Her kunne Moto Guzzi ha kostet på seg en løsning for å dempe den litt "billige" metallyden.
Men en slik detaljer er småtteri man ikke kommer til å bry seg om i gleden over alt det andre som egentlig bare er så bra!

Kan nevne en ting til også, som antakelig en del gruskjøringspurister vil påpeke, nemlig at alubeskyttelsesplata under motoren på V85 TT er i tynneste laget og at den ikke dekker den store katalysatorboksen, som ligger utsatt til når det virkelig går over stokk og stein.
Jeg prøvde også sykkelen på grusvei og fikk fort stor tillit til V85'en på slike veier. Med annen dekkutrustning ville jeg ikke betenkt meg på å ta en lengre grustur med denne.

Jeg fikk virkelig go'følelsen av denne sykkelen i dag og kjente flere ganger underveis at "Nå er jeg på årntlig motorsykkeltur". Det var nesten som å oppdage motorsyklismen på nytt. Nesten magisk, faktisk!

Så der var jeg i mål – puh... :-)å
De som har spørsmål må gjerne spørre og jeg skal etter beste evne forsøke å svare.
I mens, nyt disse bildene:
V85 TT 1.JPG
V85 TT 2.JPG
V85 TT 3.JPG
V85 TT 4.JPG
V85 TT 5.JPG
V85 TT 6.JPG
V85 TT 7.JPG
V85 TT 8.JPG
V85 TT 9.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1077
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av Tore L »

Hørtes veldig bra ut AJ, får prøve å få meg en prøvetur i løpet sommeren - husker du vekta på V85'en
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 28 mai 2019, 20:02 Hørtes veldig bra ut AJ, får prøve å få meg en prøvetur i løpet sommeren - husker du vekta på V85'en
Husker ikke i farten, men tror den ligger på 220+.
Men det tenkte man overhode ikke på når man satte seg på sykkelen og fór avgårde med den. Lavt tyngdepunkt og god balanse i sykkelen gjorde at den også var lett å buksere på trange plasser på såvel asfalt som grus.
Under kjøring merket man ingenting til vekten. En klassisk floskel man bruker om de fleste MC'er, jeg vet... :redface .
Men i V85'ens tilfelle så mener jeg det virkelig.
En skikkelig lettkjørt sykkel, som jeg tror vil overraske mange.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 28 mai 2019, 20:02 Hørtes veldig bra ut AJ, får prøve å få meg en prøvetur i løpet sommeren - husker du vekta på V85'en
Kanskje du kan vurdere å ta deg en tur helga 14. - 16. mai siden Randsfjord MC og MCsiden.no planlegger no' greier hos nettopp Randsfjord MC denne helgen.
Dagstur går helt fint og Hadeland MC reserverer nok ganske sikkert demosykkelen til deg lørdag 15. hvis du bestemmer deg for å ta turen :) .
Overnattingsmuligheter i nærheten fullt mulig på Sløvika Camping
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Gordon
Innlegg: 148
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Bosted: Hokksund

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av Gordon »

Bra test beskrivelse AJ. Jeg kikket på en V85 TT da jeg var på Hadeland MC og Fritid for et par uke siden. Det er fristende å bytte min Stelvio for noe slik. (Kommer til å savner min 32 ltr bensin tank).

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av Geiroe »

Jeg så det var ganske stor forskjell på fuel forbruket, er det håndteringa av gassrulla.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av simpson »

Jeg tror at din neste sykkel blir en Guzzi....
Du var fornøyd med Stelvio og er litt svak for italienske skjønnheter. Mulig allerede i sommer? :twothumbs:
Sist redigert av simpson den 28 mai 2019, 20:39, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

Geiroe skrev: 28 mai 2019, 20:35 Jeg så det var ganske stor forskjell på fuel forbruket, er det håndteringa av gassrulla.
Litt forskjell på kjørte 18 og 129 km... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

simpson skrev: 28 mai 2019, 20:37 Jeg tror at din neste sykkel blir en Guzzi....
Du var fornøyd med Stelvio og er litt svak for italienske skjønnheter. Mulig allerede i sommer? :twothumbs:
Det ligger vel ganske klart i kortene at min neste sykkel etter alle solemerker blir en Guzzi :knegg
Men i sommer?
Tror ikke det.
Jeg vil gjerne ha en hel problemfri sesong med KTM'en, som jeg også synes er en helt fantastisk motorsykkel, men mangler det italienske jeg liker spesielt godt med Moto Guzzi.
Som kjent bød fjorårssesongen på noen KTM problemer helt i starten av sesongen...

Planlegger en lengre Norgestur med sykkelen og ser virkelig fram til det :thumleft .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

Jeg liker for øvrig displayet på V85'en, selv om jeg synes de kunne laget det litt større. Men det var godt lesbart og skiftet til nattmodus i tunneler og skyggepartier rimelig kjapt.

Cruisekontrollen fungerte også godt og er enkel å betjene fra venstre styreholke.

Det jeg derimot stusset litt over var hvor tregt girindikatoren reagerte når man sjaltet inn girene.
Ingen stor sak, men litt rart siden det skjer langt kjappere på KTM'en.

Også må jeg nevne lysene på sykkelen. Veldig bra :thumleft !
Ekstralysene på veltebøylene fungerte også helt strålende.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av simpson »

Mulig bare det er meg, men jeg har lettere for å akseptere at sånn er det bare eller det er ikke noe stort problem når det gjelder ting du ikke er helt fornøyd med når det gjelder en sykkel du har i hjertet. Litt lettere å akseptere litt smårusk.
Ser at det er gjennskinn i vindskjemen fra instrumentpanelet i tuneller på Ducatien, ikke noe problem eller sjenerende, men hadde garantert hengt meg opp i det hvis det av ett annet merke som jeg ikke hadde hatt ett lidenskapelig forhold til :knegg
Sist redigert av simpson den 28 mai 2019, 21:09, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av AJ »

Det jeg synes er ekstra stas med V85 TT er at motoren er så grunnleggende motorsyklistisk som det er omtrent mulig å komme.
Luftkjølt uten oljekjølingsregister, to ventiler pr. sylinder, lett å gjøre service som ventiljusteringer, olje- og filter bytte og bytte av luftfilter.

En herlig ekte nymotens gammaldags motorsykkel :yeyeye !

Men Moto Guzzi fabrikken burde ha greid å lage eikefelger til slangeløse dekk... :sk? .
Men kanskje det kommer en mer gateorientert modell etter hvert med støpte felger :-k ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: AJ Arena... Testkjører Moto Guzzi V85 TT - akkurat NU!

Legg inn av simpson »

Det er noe med gammel sjarm men med ny kvalitet.
Eikefelger med slangeløst dekk er relativt dyrt å produsere kontra å putte inn en slange.
Men det vil garantert komme.
Men ser egentlig ingen fordeler med eiker ved vanlig bruk og ett helvete å holde rent.

Svar