MCvideoer litt utenom det vanlige...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av ega16 »

"Some people hate motorcylce-drivers so much in these countries (or want to loot their corpses), they span thin steel-cables across the roads to kill them. That antenna-like rod protects your neck."

Egentlig ganske forståelig dersom alle der kjører slik.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av fikse »

Fyren _bør_ være ruset på noe :prop: I he.....! Med den farten skulle eg kommet meg på jobb på halv tid. Men nei... =;
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av JanK »

ega16 skrev:Egentlig ganske forståelig dersom alle der kjører slik.
Den kommentaren er ikke riktig. Videoen er fra Brasil, min brasilianske kompis sier at drageflyging er ganske vanlig flere steder å pinnen på styre er for å unngå trådene. Han sier dog at det ikke er et stort problem.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av ega16 »

JanK skrev:
ega16 skrev:Egentlig ganske forståelig dersom alle der kjører slik.
Den kommentaren er ikke riktig. Videoen er fra Brasil, min brasilianske kompis sier at drageflyging er ganske vanlig flere steder å pinnen på styre er for å unngå trådene. Han sier dog at det ikke er et stort problem.
Hm, det høres litt rart ut det med drager. Jeg tviler ikke på at det er mange som flyr drager i Brasil men hvor ofte og hvem er det som prøver å sende opp drager med et slakt snøre som går på tvers over hele veien? Når en dragen er i lufta har jo snøret en ganske spiss vinkel som går oppover i lufta.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av ega16 »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_ZMoz70YwDE[/video]

Utrolig at fyren bare fikk en hjernerystelse og brakk venstre arm og bein! Merker jeg blir utrolig provosert, ser ut som bilen plutselig legger seg over 2 filer samtidig verken uten å blinke eller se seg for, presser han rett ut i autovernet og gidder ikke engang stoppe. Håper han ble tatt og sitter inne for drap.

Når det er sagt så var det ikke akkurat defensiv kjøring fra motorsyklisten heller.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av jhn »

ega16 skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=_ZMoz70YwDE[/video]

Utrolig at fyren bare fikk en hjernerystelse og brakk venstre arm og bein! Merker jeg blir utrolig provosert, ser ut som bilen plutselig legger seg over 2 filer samtidig verken uten å blinke eller se seg for, presser han rett ut i autovernet og gidder ikke engang stoppe. Håper han ble tatt og sitter inne for drap.

Når det er sagt så var det ikke akkurat defensiv kjøring fra motorsyklisten heller.
Motorsyklisten ser ut til å ha planlagt en forbikjøring ... han har jo større fart enn den øvrige trafikk ... han bruker heller ikke blinklys. Har også en mistanke om at også han burde vært litt mere oppmerksom.
Vil si de var like gode her omtrent
Hvorfor skulle bilisten blitt innesperret for drap :scratch

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av mekkern »

ega16 skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=_ZMoz70YwDE[/video]

Utrolig at fyren bare fikk en hjernerystelse og brakk venstre arm og bein! Merker jeg blir utrolig provosert, ser ut som bilen plutselig legger seg over 2 filer samtidig verken uten å blinke eller se seg for, presser han rett ut i autovernet og gidder ikke engang stoppe. Håper han ble tatt og sitter inne for drap.

Når det er sagt så var det ikke akkurat defensiv kjøring fra motorsyklisten heller.
.
Etter hva jeg kunne se lå sykkelen i blindsona og berørte aldri bilen-antaglig merket bilføreren ikke noe.

høyere hastighet enn annen trafikk og feltskifter lager slike situasjoner -og trafikken i russland er ikke mild....

vil si at begge førerene strakk strikken...får helt noia av enkelte ut/inn av oslo i rushet.. :-)å
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av ega16 »

Det er jo selvfølgelig en mulighet at bilen ikke så noe, men man ser tydelig at bremselysene på bilen kommer på rett etter at MCen har gått i autovernet. For ikke snakke om at den førerløse MCen forstetter oppover hele svingen.

Ja, ser stadig vekk uforsvarlige feltskifter på E18 inn og ut av Oslo i rushen. Er jo bare å se lese om de nærmest daglige ulykkene der. Spørs om jeg ikke kommer til å holde meg unna derfra med MCen til sommeren.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av gorbys »

Virker som han "fryser" og at det kunne gått bra dersom han hadde fått knekt ned sykkelen? Jaja, lett å synse, verre når en er midt oppi det :roll

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av Andreas »

Med så mange folk som kom til, så reagerte jeg på at ingen satt seg ned å snakket med han, støttet han opp å generelt sagt til han at "alt går bra" :sorry Han lå jo bare der å pintes!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av jhn »

Andreas skrev:Med så mange folk som kom til, så reagerte jeg på at ingen satt seg ned å snakket med han, støttet han opp å generelt sagt til han at "alt går bra" :sorry Han lå jo bare der å pintes!!
Etter hva jeg har lært, så er det jo riktig å "la han ligge å pines".
Man vet jo ikke hvordan det står til med rygg og nakke ... så sant han har frie luftveier så skal han ligge i ro til det kommer fagfolk og henter han.

Jeg har selv ligget og pintes, og er takknemlig for at ingen skulle støtte meg opp :prf

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av Andreas »

jhn skrev:
Andreas skrev:Med så mange folk som kom til, så reagerte jeg på at ingen satt seg ned å snakket med han, støttet han opp å generelt sagt til han at "alt går bra" :sorry Han lå jo bare der å pintes!!
Etter hva jeg har lært, så er det jo riktig å "la han ligge å pines".
Man vet jo ikke hvordan det står til med rygg og nakke ... så sant han har frie luftveier så skal han ligge i ro til det kommer fagfolk og henter han.

Jeg har selv ligget og pintes, og er takknemlig for at ingen skulle støtte meg opp :prf
Joda, skriker å hyler man, så er det nå ivertfall liv å finne. Men alle står jo bare med ryggen til, det skader vell ikke å sette seg ned på huk ved siden av å prøve å "trøste" å få kontakt?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av jhn »

Andreas skrev:
jhn skrev:
Andreas skrev:Med så mange folk som kom til, så reagerte jeg på at ingen satt seg ned å snakket med han, støttet han opp å generelt sagt til han at "alt går bra" :sorry Han lå jo bare der å pintes!!
Etter hva jeg har lært, så er det jo riktig å "la han ligge å pines".
Man vet jo ikke hvordan det står til med rygg og nakke ... så sant han har frie luftveier så skal han ligge i ro til det kommer fagfolk og henter han.

Jeg har selv ligget og pintes, og er takknemlig for at ingen skulle støtte meg opp :prf
Joda, skriker å hyler man, så er det nå ivertfall liv å finne. Men alle står jo bare med ryggen til, det skader vell ikke å sette seg ned på huk ved siden av å prøve å "trøste" å få kontakt?
Neida, det har du rett i, det skader ikke. Det kunne de jo ha gjort, enig i det.

Triton
Innlegg: 2
Registrert: 18 des 2012, 10:51
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 1987

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av Triton »

AJ skrev:OBS! OBS! til dere som sysler med tanken på å bytte til noe som åpenbart må være heftige saker fra NKG... :oh

He he, økonomitrimming. Det var nok å skifte EN tennplugg.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: MC videoer litt utenom det vanlige...

Legg inn av Hjernen »

Sikkert noen som har sett den før men en reprise av slik nostalgi skader ikke..
PS: Musikken er/kan være irriterende!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=qp-9w7f7c60[/video]
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Svar