GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Globes Logg; Messingskruer og "hjemmemekaniker" er ikke

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:SVARTE!!!..Messingskruer og liiiiiit feil størrelse på stjernejernet, og liiiiitt for lite fast trykk på jernet...gir slike hoder:

Kjenner det koker i huet nå....tar en pause...må finne ut om jeg skal gi opp denne...eller finne en måte å få "tak i den" på.

Selvgripstang er det ikke plass til inntil godset, mulig jeg kan file den om til å kunne ta den med skrujern..eller rett og slett BANNE DEN UT :ills :ills
Sånn som det der skjer 99% av gangene når jeg tar mot til meg og skrur noe som helst - derfor holder jeg meg laaaaangt borte fra slikt... ;e

PS! Jeg så det gikk godt til slutt for deg :thumleft - det hadde ikke skjedd for meg. ](*,)

Ha en riktig god 1. mai tur....

Brukeravatar
Zahir
Motorsykkelen din: ZZR 1100 - 1993

Legg inn av Zahir »

Globe skrev:SVARTE!!!..Messingskruer og liiiiiit feil størrelse på stjernejernet, og liiiiitt for lite fast trykk på jernet...gir slike hoder:

Bilde

Kjenner det koker i huet nå....tar en pause...må finne ut om jeg skal gi opp denne...eller finne en måte å få "tak i den" på.

Selvgripstang er det ikke plass til inntil godset, mulig jeg kan file den om til å kunne ta den med skrujern..eller rett og slett BANNE DEN UT :ills :ills
Kjenner igjen problemet her ](*,) Ett tips kan være å bruke en slagskrutrekker om man merker at skruen sitter fast, og selvfølgelig med rett størrelse på bitsen. Går ikke dette, så er ett annet alternativ å borre ut skruen med ett litt mindre borr enn dimensjonen på skruen. Kan begynne med ett tynt borr for så å fortsette med en dimensjon større helt til det bare er en tynn "hinne" igjen av skruen. Det er da fullt mulig å pirke ut det som er igjen av skruen med en tynn flat skrutrekker og en spiss nebbtang. Dette er prøvd og det fungerer om man er forsiktig og har rett dimensjon slik at gjenger ikke blir ødelagt. Går selvfølgelig å friske opp gjengene med en gjengetapp om man skulle være LITT uheldig med borringa. Kjanske greit å gjøre uansett...
Om man skulle havne i den situasjonen at gjengene blir helt ødelagt kan man om det er mulig borre og gjenge opp til en større dimensjon. Det finnest også på markedet som kalles HELICOIL. Det fungerer slik at man borrer opp hullet og gjenger opp dette med medfølgende gjengetapp. Så skrur man inn en hylse som har de opprinnelige gjengene innvendig. Ved innskruing av hylsen så er det ett tips å ha på litt gjengelås (Loctite) slik at den blir sittende fast og ikke blir med ut neste gang skruen skal ut.
Jeg for min del har det som vane å ha på litt MOLYCOTE på alle skruer jeg setter på plass igjen slik at det er mulig å skru dem ut igjen ved en senere anledning.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Mange gode tips folkens....mange takk! :=D> :notworthy: :thx

Dere er kjappe, løsningsorienterte, erfaringsbaserte, humoristiske og mer eller mindre støttende ;e :terge

Slagskrutrekker skal uannsett bli neste "kjekt å ha" innkjøp til vektøysamlingen :thumleft

Volsiaen ble montert ferdig og startet opp igjen i morges. Jeg greide å knekke kontakten på en temp.følger på forgasserhuset. Limte den med Epoxy i går kveld, herdet i natt, dermed ble det ikke oppstart for i morges:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=SvrnqU9BLpE[/video]

1.mai-tur ble det ikke noe av...men det er grunnet været ](*,) Sluddbyger og dermed kaldt!

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Sluddbyger??!! :oh Ikke bra... sol her men nordavinden er iskald... :(
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmm...det er ikke videre hyggelig å legge seg når natta utenfor ser slik ut ](*,) ](*,)

Håpet om tur i morgen er syltynt akkurat nå :sorry

BildeBilde

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Hmmm...det er ikke videre hyggelig å legge seg når natta utenfor ser slik ut ](*,) ](*,)

BildeBilde

ER DET SNØ??

Noen bor for langt Nord i dette landet----- :lol

ikke for å være ufin, men....

--- jo - ser i etterkant at det var visst (litt) ufint men skitt au----

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Duville skrev:
Globe skrev:Hmmm...det er ikke videre hyggelig å legge seg når natta utenfor ser slik ut ](*,) ](*,)

BildeBilde

ER DET SNØ??

Noen bor for langt Nord i dette landet----- :lol

ikke for å være ufin, men....

--- jo - ser i etterkant at det var visst (litt) ufint men skitt au----
Ikke nødvendigvis ufint men feil
Det e vel æ som bor lengst nord her på forumet og her går det fint å kjøre
sæ en liten tur

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; det er VÅR.......igjen :)

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev: Det er når jeg leser slikt, jeg blir frustrert over at jeg dessverre er skapt med 12 tommeltotter når det gjelder å skru... ](*,)
Bubbu skrev:Globe lager arbeidmanual han så kan andre se hva han gjør. Med bilder å piler. Da må du ikke gjøre feil da :scratch
Med vilje, litt evne og så mange tommeltotter en måtte være i besittelse av, det er bare å skru i vei. Det finnes alltid hjelp å få om/når en står fast :)

Forgassermekken resulterte i noe "motstand" i en messingskrue = hodebry...løste seg; så jeg knakk en tempføler i forkant av forgasser=hodebry...løste seg. Som AJ har skrevet i signaturen sin: Try and fail, but don't fail to try.

Denne er laget til deg GV :thumleft...ingen grunn til ikke å mekke litt sjæl ;e
[video]http://www.youtube.com/watch?v=a7lGQkTKNJA[/video]

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Re: Globes Logg; ...litt mekking :)

Legg inn av Bubbu »

:notworthy: Arbeidsmanual av klasse. Hvor var jeg ? har du sladdet meg bort :punch Råbra :thumleft
(The Beast )

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; ...litt mekking :)

Legg inn av Globe »

Endelig kom sola! \:D/

Ble en tur sammen med Jolly Jumper i kveld. Vi dro fra Trondheim og kjørte sør/vest-over til Orkanger. Det ble ikke lange turen, ca 9 mil, men ved å kjøre gammelveien til Orkanger via Buvika og Børsa får man kjørt langs med fjorden, og vi kjørte i en fantastisk solnedgang. Koste oss hele veien, hadde en obligatorsk bensinstasjonsstopp hvor vi ble bedre kjent med Leiv Vidar ;e

Tok noen bilder og en liten filmsnutt, kjørende...men dette får jeg legge ut på mandag. Skal ha early morning start i morgen, sammen med 15 andre, for å delta på Holmenkollstafetten i Oslo på lørdag. :-) Skulle gjerne kjørt motorsykkel selv ned, men...turen og returen i buss sammen med "Gutta Boys" er halve moroa med helga, så jeg håper på noen fine kjøredager til uka!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg; Da er våren her...igjen!

Legg inn av AJ »

Holmenkollstafetten!? :oh
Ok... :eh

Du får hilse til oss her på Forumet da, om du kommer på TV :knegg
Kanskje jeg tar meg en tur innover på lørdag for å sjekke arrangementet litt nærmere.
Om jeg skal løpe en etappe eller fem? Tru'kke det gitt... :[-(

Uansett, lykke til - måtte den lureste vinne... (den som vet om de beste snarveiene uten å bli oppdaget...) :D

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Re: Globes Logg; Da er våren her...igjen!

Legg inn av Onsløv »

Morsomt, bedriften vår skal være med på de greiene der også, ikke jeg da...
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; Pakke ankommet..warning: BLING-alarm!!

Legg inn av Globe »

Da kom det en pakke hit gett......hele veien fra U S of A, nettsted Republic Cycle.

FØR-bilder:

Bilde
Før oppakking

Bilde
Etter oppakking :jada:
Sidecovers, neckcovers, oilfill cap, fendertip og radiatorcover..alt i CHROME..... :rop BLING ;e

ETTER-bilder
Bilde
Bilde

Ikke enkelt å ta bilder med alt dette blanke :knegg
Bilde
Bilde

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe utnevnes herved til Mr. Chrome :thumleft

Brukeravatar
Vulcan
Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750

Legg inn av Vulcan »

Flott sykkel, flotte bilder, og en kanonbra mekkevideo du har laget :thumleft . Ser at jeg må ha chrome-polishen klar i baklomma når jeg passerer Trondheim om en måneds tid. Må vel stoppe i Stjørdal og polere litt :vs

Svar