Bruker du refleksvest når du kjører?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av mekkern »

Hadde ikke lyst til å skrive mer her men skal foreta et "forums-harakiri" før jeg sier takk for meg .

-Kan ikke bare de som vil bruke denne vesten bruke den da-uten å måtte finne en "legitimering"/"alibi" ved stadig å gnåle og kværulere om fortreffligheten den KAN ha?
Er det familien som skal beroliges med at -"neida jeg bruker SIKKERHETSVEST jeg, så da er det er ikke farlig"?
Den virker ikke bedre eller dårligere ved synsing i et forum.
alle seriøse undersøkelser sier en vest KAN ha en effekt men mener at lyskonfigurasjon på MC er der man antaglig-ANTAGLIG har mest å vinne på synlighet.
Men at BEVISSTGJØRING er det viktigste virkemidlet for å bli sanset/sett i trafikken.


noen blir pløyd ned av en idiot som er blind/rusa/på flukt-og som ikke enser andre traffikanter.
noen greier seg et helt liv uten vest- andre dauer i første kryss med vest
noen tryner/kræsjer/kjører aldri ut-andre flere ganger i sesongen
noen får aldri bot-andre mister stadig lappen
vi er alle forskjellige og har heller ingen kontroll på andre i trafikken.
Den eneste løsningen som har høy effekt for oss enkelpersoner pr i dag er å parkere motorsykkelen.

NEI-jeg benytter ikke vest-annet enn ved driftstans med bil/mc
benytter dog gulgrønn regndress ved tett regnføyke/tett tåke.


Ha en god sesong og gjør som dere tror er best for å overleve i trafikken.

takk for meg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av ojda »

"Forums-harakiri" var vel et drøyt tilltak i denne settingen :scratch
Tillater meg å fåreslå et "Refleksvesttråd-harakiri" som et mer egnet tilltak :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av knutk »

Gul vest er definitivt ikke løsningen på alle problem.
Synes faktisk at hele vest-greia har utvikla seg til nærmest hysteriske proporsjone. Snart kan man vel ikke utføre sine ekteskalige plikter uten å være iført gul vest. selv ungkarer som øver til ekteskapet må vel snart øve iført gul vest :lol

Helt enig med siste skribent. Hver enket får gjøre hva de vil, uten å behøve å begrunne sitt valg med en lenger, godt dokumentert utredning.
Dog har vel tråden her dreiet seg om hvorfor, og enkelte har redgjort for sitt syn. Jeg ser således de ulike innleggene som bidrag til debatten mer enn forsøk på retferdiggjørelse av egne synspunkt

Personlig har jeg gjort mitt valg, men det valget har jeg kun gjort for meg selv, og begrunnelsen har jeg redgjort for i tidligere innlegg, ikke mere å si.

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av GSF »

Kunne ikke vært mer enig med mekkern. Hvorfor skal noen bry seg med om hva andre velger?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Banditmannen »

Som harakiri betraktet, syns jeg det var usedvanlig reflektert og saklig!

Selv har jeg et meget avslappet holdning til vest/ikke vest, men lot meg provosere til å skrive noen innlegg, som ikke nødvendigvis er såååå nøytrale som jeg skulle ønske at de var.... :P :p

Men jeg MÅ jo si jeg syns det er "artig" at noen nærmest mener det er helt horribelt å argumentere for bruk av vest, og at en slik argumentasjon er med på å legitimere et eventuelt påbud om vest! :roll

Da sier jeg også takk for meg i denne tråden(med mindre lar meg provosere igjen) ;-)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:Hadde ikke lyst til å skrive mer her men skal foreta et "forums-harakiri" før jeg sier takk for meg .

-Kan ikke bare de som vil bruke denne vesten bruke den da-uten å måtte finne en "legitimering"/"alibi" ved stadig å gnåle og kværulere om fortreffligheten den KAN ha?
Er det familien som skal beroliges med at -"neida jeg bruker SIKKERHETSVEST jeg, så da er det er ikke farlig"?
Den virker ikke bedre eller dårligere ved synsing i et forum.
alle seriøse undersøkelser sier en vest KAN ha en effekt men mener at lyskonfigurasjon på MC er der man antaglig-ANTAGLIG har mest å vinne på synlighet.
Men at BEVISSTGJØRING er det viktigste virkemidlet for å bli sanset/sett i trafikken.


noen blir pløyd ned av en idiot som er blind/rusa/på flukt-og som ikke enser andre traffikanter.
noen greier seg et helt liv uten vest- andre dauer i første kryss med vest
noen tryner/kræsjer/kjører aldri ut-andre flere ganger i sesongen
noen får aldri bot-andre mister stadig lappen
vi er alle forskjellige og har heller ingen kontroll på andre i trafikken.
Den eneste løsningen som har høy effekt for oss enkelpersoner pr i dag er å parkere motorsykkelen.

NEI-jeg benytter ikke vest-annet enn ved driftstans med bil/mc
benytter dog gulgrønn regndress ved tett regnføyke/tett tåke.


Ha en god sesong og gjør som dere tror er best for å overleve i trafikken.

takk for meg.


Er så enig!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jhn »

Jævla mye svada å lese i denne tråden ... spesiellt fra motstandernes side.
Jonny lurte vel bare på om vesten har noen effekt .. det har den helt klart ... på folks blodtrykk, og evne til å forholde seg saklig.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jhn »

l
mekkern skrev: ...men skal foreta et "forums-harakiri" før jeg sier takk for meg
... ...
... ...
takk for meg.
Ingenting å takke for

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg synes egentlig gult og sort er litt stilig sammn.

Nedover europa er det vanskelig å finne gult kjøreutstyr i butikker. Sikkert mindre populært der nede. Kanskje på grunn av andre lysforhold
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

knutk skrev:
teeU skrev:
Banditmannen skrev:Jeg spør igjen: Er det noen som har et "godt" argument for IKKE å bruke vest/jakke med varselfarge og refleks?
Det er stygt, "godt" nok for meg.
Jeg er enig i at vest ikke er det peneste som finnes, men så ser jeg meg selv i speilet, og da innser eg at det er ikke vesten som er problemet :knegg

I tillegg tror jeg heller ikke at jeg tar meg særlig godt ut smurt utover fronten på en lastebil.

Således fremstår vest for meg som det minste av flere onder.
Det er jo velkjent at for noen ligger hele "imaget" og "selvtilliten" i hva de kjører og hvordan de ser ut. For folk med personlighet og individualitet derimot, spiller det ingen rolle.

De er de de er uansett hva de kjører og hvordan de kler seg. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:Jævla mye svada å lese i denne tråden ... spesiellt fra motstandernes side.
Jonny lurte vel bare på om vesten har noen effekt .. det har den helt klart ... på folks blodtrykk, og evne til å forholde seg saklig.
HaHa, ja DET er i hvertfall helt sikkert! :lol
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

GSF skrev:Kunne ikke vært mer enig med mekkern. Hvorfor skal noen bry seg med om hva andre velger?
Og hvem bryr seg om hva andre velger?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

knutk skrev:Gul vest er definitivt ikke løsningen på alle problem.
Synes faktisk at hele vest-greia har utvikla seg til nærmest hysteriske proporsjone. Snart kan man vel ikke utføre sine ekteskalige plikter uten å være iført gul vest. selv ungkarer som øver til ekteskapet må vel snart øve iført gul vest :lol

Helt enig med siste skribent. Hver enket får gjøre hva de vil, uten å behøve å begrunne sitt valg med en lenger, godt dokumentert utredning.
Dog har vel tråden her dreiet seg om hvorfor, og enkelte har redgjort for sitt syn. Jeg ser således de ulike innleggene som bidrag til debatten mer enn forsøk på retferdiggjørelse av egne synspunkt

Personlig har jeg gjort mitt valg, men det valget har jeg kun gjort for meg selv, og begrunnelsen har jeg redgjort for i tidligere innlegg, ikke mere å si.
Men hvilken debatt følger du egentlig? Det er ingen som forfekter et pålegg her. Det er ingen som kritiserer de som ikke bruker vest.

Det debatten går på er fremdeles om vest har en nytteverdi eller ikke. Hvor ligger dramatikken i det? Spesielt siden dette sist jeg sjekket, var et diskusjonsforum. Og hva gjø man der? JA NETTOPP, man utveksler meninger!

Dere fremstår jo som noen dramadronninger som ikke en gang takler en relativ sakelig og snill debatt en gang. :sk?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

mekkern skrev:Hadde ikke lyst til å skrive mer her men skal foreta et "forums-harakiri" før jeg sier takk for meg .

-Kan ikke bare de som vil bruke denne vesten bruke den da-uten å måtte finne en "legitimering"/"alibi" ved stadig å gnåle og kværulere om fortreffligheten den KAN ha?
Er det familien som skal beroliges med at -"neida jeg bruker SIKKERHETSVEST jeg, så da er det er ikke farlig"?
Den virker ikke bedre eller dårligere ved synsing i et forum.
alle seriøse undersøkelser sier en vest KAN ha en effekt men mener at lyskonfigurasjon på MC er der man antaglig-ANTAGLIG har mest å vinne på synlighet.
Men at BEVISSTGJØRING er det viktigste virkemidlet for å bli sanset/sett i trafikken.


noen blir pløyd ned av en idiot som er blind/rusa/på flukt-og som ikke enser andre traffikanter.
noen greier seg et helt liv uten vest- andre dauer i første kryss med vest
noen tryner/kræsjer/kjører aldri ut-andre flere ganger i sesongen
noen får aldri bot-andre mister stadig lappen
vi er alle forskjellige og har heller ingen kontroll på andre i trafikken.
Den eneste løsningen som har høy effekt for oss enkelpersoner pr i dag er å parkere motorsykkelen.

NEI-jeg benytter ikke vest-annet enn ved driftstans med bil/mc
benytter dog gulgrønn regndress ved tett regnføyke/tett tåke.


Ha en god sesong og gjør som dere tror er best for å overleve i trafikken.

takk for meg.
Har du drekki hell? Alle her så lang jeg kan se er i mot et påbud og for frivillighet. Så hvor får du alt dette fra?

Dette er et diskusjonsforum hvor folk utveksler meninger. Om alle var enige, ja da blir det dårlig med diskusjoner. Debatten har så langt jeg kan se hold seg på et relativt sakelig og akseptabelt nivå. Langt under takhøyden så langt jeg kan vurdere det og slik jeg ser det så har det vært en særdeles snill debatt.

Du har selv valgt å delta i debatten og jeg må si at tåler du ikke dette nivået her en gang, ja da har du lite på et diskusjonsforum å gjøre slik jeg ser det.

For meg, så fremstår du som en furten dramadronning som overdramatiserer dette LANGT utover det nivået debatten faktisk har hold seg på. Det virker som du tar dette MEGET personlig og da er det like greit å begå forumharakiri først som sist.

Og, det er ingenting å takke for.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jonnykr »

Duville skrev:
mekkern skrev:Hadde ikke lyst til å skrive mer her men skal foreta et "forums-harakiri" før jeg sier takk for meg .

-Kan ikke bare de som vil bruke denne vesten bruke den da-uten å måtte finne en "legitimering"/"alibi" ved stadig å gnåle og kværulere om fortreffligheten den KAN ha?
Er det familien som skal beroliges med at -"neida jeg bruker SIKKERHETSVEST jeg, så da er det er ikke farlig"?
Den virker ikke bedre eller dårligere ved synsing i et forum.
alle seriøse undersøkelser sier en vest KAN ha en effekt men mener at lyskonfigurasjon på MC er der man antaglig-ANTAGLIG har mest å vinne på synlighet.
Men at BEVISSTGJØRING er det viktigste virkemidlet for å bli sanset/sett i trafikken.


noen blir pløyd ned av en idiot som er blind/rusa/på flukt-og som ikke enser andre traffikanter.
noen greier seg et helt liv uten vest- andre dauer i første kryss med vest
noen tryner/kræsjer/kjører aldri ut-andre flere ganger i sesongen
noen får aldri bot-andre mister stadig lappen
vi er alle forskjellige og har heller ingen kontroll på andre i trafikken.
Den eneste løsningen som har høy effekt for oss enkelpersoner pr i dag er å parkere motorsykkelen.

NEI-jeg benytter ikke vest-annet enn ved driftstans med bil/mc
benytter dog gulgrønn regndress ved tett regnføyke/tett tåke.


Ha en god sesong og gjør som dere tror er best for å overleve i trafikken.

takk for meg.


Er så enig!
Ja, betviles ikke. :sk?
Tut & Kjør!

Svar