Jeg jobber som instruktør selv, og har en del kurs både teoretisk og praktisk.... Det er helt utrolig hva en opplever fra enkelte hold

Tvilsomt. Han er nok mer PlayStation typen. Måtte bare få ut litt frustrasjon og her var bedre enn Facebook.Busa Trond skrev:Kanskje han skulle ut en tur for å sjekke mc-siden :-)å
La ikke merke til at du hadde spurt om dette. Jeg jobbet bare i 2 dager. Var hjemme igjen på fredag. Har aldri hatt mer ekstrem jetlag enn denne gangen når jeg kom hjem.LordShaft skrev:Lenge blir du denne gangen?
De *er* av plast, men billige er de ikkeJohnnyTh skrev:<snip>En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige.<snip>
En gang jeg er med sykkel i Stavangerområdet så blir det en prøvetur hvis det er mulig. Er litt greiere hvis man har alt kjøreutstyret man er vant til. Tipper det blir en hel del annerledes enn GTR'en. Håper jeg får lang nok tur til å prøve den på litt svingete vei. De skal jo gå så fælt på disse veienepoulet_cavalier skrev:De *er* av plast, men billige er de ikkeJohnnyTh skrev:<snip>En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige.<snip>![]()
![]()
Spøk tilside så har vel bryterene på gamle GS'er vært solide. På '13 modellen har det vært noe svikt i kvaliteten og mange har fått ny brytersats (inklusive meg selv - og uten mukk fra BMW). Jeg synes kvalitetsfølelsen er bra jeg.
Når det gjelder falmet plast så har jeg aldri lagt merke til det på noen GS? Men mange GS'er har hatt et hardt liv, og bokstavelig talt blitt dratt gjennom gjørma.
Du må ta deg tid til en prøvetur. Hadde vært artig å høre hva du synes sammenlignet med GTR'en.
Over en mill i snitt er nok å overdrive, men offshorearbeidere tjener godt, spesielt med noen moderate overtidstimer, la oss si 150 timer i året. Stort sett bedre enn folk med mastergrad som hadde hatt en tilsvarende jobb (mtp timer osv), i tillegg er det endel som kommer med "grunnlønn", som er misvisende sånn endel brukere det (altså slik at du faktisk tjener langt over en "grunnlønn" selv om du ikke jobber en time overtid).LordShaft skrev:At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Som jeg har sagt før så tjente jeg ca 450.000kr i året med overtid og feriepenger. Grunnlønn på 178kr/timen. Isofag arbeidere får lavtlønnet tillegg ved lønnsforhandlinger. Om du jobber i tilsvarende jobb så spiller det ingen rolle om du har en mastergrad. Men ikke mange med en master som har lavtlønnet jobb i nordsjøen, så skjønner ikke argumentet ditt.ATWindsor skrev:Over en mill i snitt er nok å overdrive, men offshorearbeidere tjener godt, spesielt med noen moderate overtidstimer, la oss si 150 timer i året. Stort sett bedre enn folk med mastergrad som hadde hatt en tilsvarende jobb (mtp timer osv), i tillegg er det endel som kommer med "grunnlønn", som er misvisende sånn endel brukere det (altså slik at du faktisk tjener langt over en "grunnlønn" selv om du ikke jobber en time overtid).LordShaft skrev:At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Men lavtlønnet er man ikke offshore, selv om enkelte som har vært der ute lenge nok begynner å innbille seg de ikke tjener godt :)
Argumentet mitt var at med de vilkårene man får med en mastergrad når man er i nordsjøen innimellom er av en sånn art at om man hadde jobbet normal offshore-rotasjon (med sitt normale "master-arbeid") hadde man ikke tjent mer enn mange (de fleste?) fagarbeiderene som jobber fast.JohnnyTh skrev:Som jeg har sagt før så tjente jeg ca 450.000kr i året med overtid og feriepenger. Grunnlønn på 178kr/timen. Isofag arbeidere får lavtlønnet tillegg ved lønnsforhandlinger. Om du jobber i tilsvarende jobb så spiller det ingen rolle om du har en mastergrad. Men ikke mange med en master som har lavtlønnet jobb i nordsjøen, så skjønner ikke argumentet ditt.ATWindsor skrev:Over en mill i snitt er nok å overdrive, men offshorearbeidere tjener godt, spesielt med noen moderate overtidstimer, la oss si 150 timer i året. Stort sett bedre enn folk med mastergrad som hadde hatt en tilsvarende jobb (mtp timer osv), i tillegg er det endel som kommer med "grunnlønn", som er misvisende sånn endel brukere det (altså slik at du faktisk tjener langt over en "grunnlønn" selv om du ikke jobber en time overtid).LordShaft skrev:At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Men lavtlønnet er man ikke offshore, selv om enkelte som har vært der ute lenge nok begynner å innbille seg de ikke tjener godt :)