Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Lonely rider, Videoer fra Tyrkiaturen sommeren 2013, s22

Legg inn av LordShaft »

Asså, For det første, svette er utrolig kleint, det kan lukte, sveisen/frisyren blir ødelagt å svette kan gi generelt ubehag noen timer.... :roll :roll

Jeg jobber som instruktør selv, og har en del kurs både teoretisk og praktisk.... Det er helt utrolig hva en opplever fra enkelte hold :roll :lol

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Kanskje han skulle ut en tur for å sjekke mc-siden :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Busa Trond skrev:Kanskje han skulle ut en tur for å sjekke mc-siden :-)å
Tvilsomt. Han er nok mer PlayStation typen. Måtte bare få ut litt frustrasjon og her var bedre enn Facebook.
Han har 8 timer. Jeg tviler sterkt på at han rekker det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Blir ikke noe MC messe på meg. Flyet mitt til Seoul går på lørdag. Blir bare en kort tur denne gangen. Kun to dager med jobb, så kanskje man kan få kjørt litt når man kommer hjem igjen.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Sitter på Sola. Turen har blitt forlenget med en dag. Håper ikke det fortsetter slik. Plutselig er sesongen over og jeg har enda ikke kommet meg hjem.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Lenge blir du denne gangen?

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Lenge blir du denne gangen?
La ikke merke til at du hadde spurt om dette. Jeg jobbet bare i 2 dager. Var hjemme igjen på fredag. Har aldri hatt mer ekstrem jetlag enn denne gangen når jeg kom hjem.

Nå gleder jeg meg bare til at sesongen begynner for fult.
Bilde

Har fått til noen småturer, men ikke det helt store enda.

PS bildet er lånt fra nettet.

Brukeravatar
JohnnyTh

Re: Lonely rider, Har endelig sett på BMW

Legg inn av JohnnyTh »

Hadde noen timer å slå i hjel i Stavanger på torsdag og tenkte jeg endelig skulle ta en tur å kikke på litt BMW. Selv om jeg er skeptisk, så er jeg veldig nysgjerrig på en GS modell.
Den første var en 2006 modell. Plasten var utrolig falmet. Den var ikke kjørt mer enn 30 000km, men den ødelagte fargen på all plast ødela inntrykket. Så jeg gikk videre til neste. Denne var nyere og så veldig flott ut. Så kikket jeg på bryterne for de har jeg jo hørt at skal være i så utsøkt kvalitet. Men her opplevde jeg det motsatte. Venstre bryter var løs og knappene virket "slakke". Den neste hadde faktisk det samme og den etter der og. En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige. Ellers så er det jo flotte sykler og jeg var overrasket over bredden på tanken og kan se for meg at vindbeskyttelsen er bedre enn jeg trodde.
Den jeg likte best var en 800GSA. Men har en følelse at 800 blir litt lite.
Får se om jeg tar en prøvetur en gang. Kanskje det gir et litt bedre inntrykk.

Noe som jeg hadde mye mer lyst på var et par Rukka hansker, men 1700kr var litt avskrekkende. Så det ble ikke noe handel.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

JohnnyTh skrev:<snip>En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige.<snip>
De *er* av plast, men billige er de ikke :P :p

Spøk tilside så har vel bryterene på gamle GS'er vært solide. På '13 modellen har det vært noe svikt i kvaliteten og mange har fått ny brytersats (inklusive meg selv - og uten mukk fra BMW). Jeg synes kvalitetsfølelsen er bra jeg.

Når det gjelder falmet plast så har jeg aldri lagt merke til det på noen GS? Men mange GS'er har hatt et hardt liv, og bokstavelig talt blitt dratt gjennom gjørma.

Du må ta deg tid til en prøvetur. Hadde vært artig å høre hva du synes sammenlignet med GTR'en.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

poulet_cavalier skrev:
JohnnyTh skrev:<snip>En 2014 GS1200 hadde ikke løs bryter men knappene virket plastikaktige og billige.<snip>
De *er* av plast, men billige er de ikke :P :p

Spøk tilside så har vel bryterene på gamle GS'er vært solide. På '13 modellen har det vært noe svikt i kvaliteten og mange har fått ny brytersats (inklusive meg selv - og uten mukk fra BMW). Jeg synes kvalitetsfølelsen er bra jeg.

Når det gjelder falmet plast så har jeg aldri lagt merke til det på noen GS? Men mange GS'er har hatt et hardt liv, og bokstavelig talt blitt dratt gjennom gjørma.

Du må ta deg tid til en prøvetur. Hadde vært artig å høre hva du synes sammenlignet med GTR'en.
En gang jeg er med sykkel i Stavangerområdet så blir det en prøvetur hvis det er mulig. Er litt greiere hvis man har alt kjøreutstyret man er vant til. Tipper det blir en hel del annerledes enn GTR'en. Håper jeg får lang nok tur til å prøve den på litt svingete vei. De skal jo gå så fælt på disse veiene :P :p

Den nevnte GS'en hadde ikke tegn av noe hardt liv. OG var bare kjørt 30 000km og tror ikke den hadde sett mye søle. Kan tenkes den hadde stått mye ute. Det har Suzukien min fra 88 og den er ikke mer falmet enn det denne var.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Du kommer til å bli positivt overrasket.
Nja, de bryterne fra Nokia kan være litt sådær...dog er mine fine etter 20k km..og BMW dekker nye om nødvendig da. Jeg gir de en dusj spray om høsten før jeg lagrer...er så fine atte :)

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Nytt dekk montert i dag. Skal bli godt å slippe å fylle luft hver eneste dag. Har fått byttet olje på kardangen og, så nå kan sesongen bare fortsette!

ATWindsor
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Over en mill i snitt er nok å overdrive, men offshorearbeidere tjener godt, spesielt med noen moderate overtidstimer, la oss si 150 timer i året. Stort sett bedre enn folk med mastergrad som hadde hatt en tilsvarende jobb (mtp timer osv), i tillegg er det endel som kommer med "grunnlønn", som er misvisende sånn endel brukere det (altså slik at du faktisk tjener langt over en "grunnlønn" selv om du ikke jobber en time overtid).

Men lavtlønnet er man ikke offshore, selv om enkelte som har vært der ute lenge nok begynner å innbille seg de ikke tjener godt :)

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

ATWindsor skrev:
LordShaft skrev:At gjennomsnittlønnen er 1 mill, er bare tull... da må de ha tatt med plattforsjefer og de som sitter høyt oppe. De fleste som jobber i havet, tjener ikke i nærheten av 1 mill
Over en mill i snitt er nok å overdrive, men offshorearbeidere tjener godt, spesielt med noen moderate overtidstimer, la oss si 150 timer i året. Stort sett bedre enn folk med mastergrad som hadde hatt en tilsvarende jobb (mtp timer osv), i tillegg er det endel som kommer med "grunnlønn", som er misvisende sånn endel brukere det (altså slik at du faktisk tjener langt over en "grunnlønn" selv om du ikke jobber en time overtid).

Men lavtlønnet er man ikke offshore, selv om enkelte som har vært der ute lenge nok begynner å innbille seg de ikke tjener godt :)
Som jeg har sagt før så tjente jeg ca 450.000kr i året med overtid og feriepenger. Grunnlønn på 178kr/timen. Isofag arbeidere får lavtlønnet tillegg ved lønnsforhandlinger. Om du jobber i tilsvarende jobb så spiller det ingen rolle om du har en mastergrad. Men ikke mange med en master som har lavtlønnet jobb i nordsjøen, så skjønner ikke argumentet ditt.

ATWindsor
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Legg inn av ATWindsor »

JohnnyTh skrev:
ATWindsor skrev:

Som jeg har sagt før så tjente jeg ca 450.000kr i året med overtid og feriepenger. Grunnlønn på 178kr/timen. Isofag arbeidere får lavtlønnet tillegg ved lønnsforhandlinger. Om du jobber i tilsvarende jobb så spiller det ingen rolle om du har en mastergrad. Men ikke mange med en master som har lavtlønnet jobb i nordsjøen, så skjønner ikke argumentet ditt.
Argumentet mitt var at med de vilkårene man får med en mastergrad når man er i nordsjøen innimellom er av en sånn art at om man hadde jobbet normal offshore-rotasjon (med sitt normale "master-arbeid") hadde man ikke tjent mer enn mange (de fleste?) fagarbeiderene som jobber fast.

Svar