Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Da har Held Monsun ankommet og dressen satt som et skudd :thumleft .

Var lett å dra på seg med støvler og skinndressen på. Helt perfekt. Nå håper jeg den bare holder vannet ute de gangene jeg blir nødt til å passere noen byger :redface

Bilde
Jeg synes du hermer etter meg her, selv om jeg tok bildet utenfor badet. Morsomt å se at jeg startet en slik trend. Sånn er det vel å være populær.
Mitt bilde er lagt ut på forumet 30/5
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Haha, det er nok langt flere her inne som har gjort det samme mener jeg å ha sett, men du har rett i at bildene var overraskende like :knegg

I går tok jeg turen til Ashland for litt moralsk bistand vedrørende bytte av sidedekslene på sykkelen. Er ikke så veldig rart jeg ble litt usikker heller, når dem ikke klarer og ta med all detaljene i monteringsannvisningen...
Men det skal sies at det uansett var svært enkelt. Vi måtte løsne totalt fire skruer som satt lett tilgjengelig og deretter var det bare å lirke dekslene rett av.

Takk for moralsk bistand Ashland :thumleft

En ting er sikkert! Plasten bidrar en god del til designet...

Bilde

Brukeravatar
Ashland

Legg inn av Ashland »

Bare hyggelig å kunne være til hjelp, Hr. B :thumleft

Patenten til BMW´n din var en smule bedre enn den jeg har på min, der ga jeg opp til slutt...

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ashland skrev:Bare hyggelig å kunne være til hjelp, Hr. B :thumleft

Patenten til BMW´n din var en smule bedre enn den jeg har på min, der ga jeg opp til slutt...
Hehe, det som faktisk utgjorde at dette gikk knirkefritt hos deg er at du dro frem lommelykten og fikk bekreftet at der den satt fast bare var et slikt "pluggfeste" og at den ikke var skrudd fast. :lol

Men som sagt, min tolmodighet når det kommer til slikt =0 :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Et bilde etter byttet må jo til også...
Ble ikek helt imponert over meg selv med tanke på S1000R merket som ikke ble helt perfekt, men dette bytter man jo evt. lett senere. Evt. kan det tas på en service slik at det blir skikkelig gjort. Er vel også fort gjort og feste dette merket for de som kan det. Men det sitter noe så inn i gamperæva langt inne å kjøpe et nytt merke til 590,- grunnet dette. Jeg tror til og med rydding i klesskapet har høyere prioritet enn dette akkurat nå :lol

Bilde

Brukeravatar
Fsva
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015

Legg inn av Fsva »

Ganske bra kilopris på dette klistremerket, du kunne vel nesten dekorert hele sykkelen i 24K bladgull for hva det kostet :lol
Sykkelen ser ihvertfall helt ny ut igjen nå :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Ganske rimelig at plasten utgjør en vesentlig del av designet, på en.........plastrakett. :lol
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ja, du har et poeng der :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Når det er sagt, så har plastrakketten din ganske mange fine detaljer, og ikke bare plastdetaljene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ja, S1000R er en flott sykkel på mange måter.

Den er smooth å kjøre hvis man vil det, og man kan justere demperne elektronisk med et tastetrykk samt endre kjøremodus for å få litt mer fart på sakene. Rett og slett en hærlig sykkel.

Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke helt blitt vant til motoren ennå. Det er fortsatt litt skremmende og gi flatt gjern gjennom de første to girene. Faktisk så tror jeg nesten ikke det er mulig uten at man lander på ryggen. Jeg har til og med opplevd hjulløft i 4-giret.

Man har jo wheeliekontrollen som slår inn som hindrer slikt, men da reduserer jo sykkelen trekkkraften og man får ikke noe nytte av den reelle aksellerajonen. Som tidligere nevnt... Rett og slett for mye krefter, og da lurer jeg samtidig på hvordan 1290 SuperDuke R vil føles med enda mer moment og hester. Får man virkelig brukt disse kreftene?

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Kom deg på bane hvor du kan lære deg å kontrollere kreftene bedre i trygge omgivelser :D

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Ja, S1000R er en flott sykkel på mange måter.

Den er smooth å kjøre hvis man vil det, og man kan justere demperne elektronisk med et tastetrykk samt endre kjøremodus for å få litt mer fart på sakene. Rett og slett en hærlig sykkel.

Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke helt blitt vant til motoren ennå. Det er fortsatt litt skremmende og gi flatt gjern gjennom de første to girene. Faktisk så tror jeg nesten ikke det er mulig uten at man lander på ryggen. Jeg har til og med opplevd hjulløft i 4-giret.

Man har jo wheeliekontrollen som slår inn som hindrer slikt, men da reduserer jo sykkelen trekkkraften og man får ikke noe nytte av den reelle aksellerajonen. Som tidligere nevnt... Rett og slett for mye krefter, og da lurer jeg samtidig på hvordan 1290 SuperDuke R vil føles med enda mer moment og hester. Får man virkelig brukt disse kreftene?
Wheelie bar - enda bedre enn wheelie control

Bilde

Evt bare la det stå til. Går det fort nok ser det tøft ut uansett..

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Haha, er da ikke problem og håndtere kreftene så lenge forholdene ligger til rette som feks. På bane. Men i virkeligheten så kjører man jo på vanlig vei med de faktorene som spiller inn med tanke på grus i veien, møtende trafikk, ujevn asfalt etc.

Men jada, det blir nok banekjøring på meg en vakker dag :thumleft

Toven

Legg inn av Toven »

Kjøp en 125 så får du brukt alle kreftene :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det :P :p

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det :P :p

Må en ha anledning å bruke alle krafter overallt?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det :P :p

Må en ha anledning å bruke alle krafter overallt?
Overhodet ikke...

Men hvis man ikke får brukt alle kreftene så er jo de kreftene overflødige på en måte. Har sett en video av en som prøver sge fra 0-100 med en SuperDuke 1290 og han klarer det ikke på under 4sek. Rett og slett fordi det blir for mye krefter og temme i starten. Min gamle (og gode) Street Triple klarte jo under 4sek. lett i følge mine uhøytidelige målinger.

Men så klart... lenger opp i hastighet er man sjanseløs... :-)å

Toven

Legg inn av Toven »

Men så handler ikke mc kjøring om å kjøre rett frem fra 0-100 eller 150-350 (i mine øyne ihvertfall) :P :p

Tror en superduke er ufattelig moro på svingete veier, ref. Olden :knegg :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Men så handler ikke mc kjøring om å kjøre rett frem fra 0-100 eller 150-350 (i mine øyne ihvertfall) :P :p

Tror en superduke er ufattelig moro på svingete veier, ref. Olden :knegg :-)å
Du har forsåvidt et poeng Toven, men allikevel... :redface

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.
Akkurat det jeg mener også, men turte ikke å være først ute med å si det høyt :lol

Toven

Legg inn av Toven »

Haha :lol

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Cutless skrev:Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.
Hehe :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

For mye power blir det vel aldri?

Selv om man ikke får brukt all effekten på hver tur, betyr ikke at du vil kvitte deg med den?

Glem alt som handler om 0-100 / 50-80. Det er morrofaktoren som teller. Da tror jeg KTM SuperDuke R skårer meget høyt, så mye moment må være sinnsykt gøy overalt på veien.

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Power meg her og power meg der haha :) nå er det vel egentlig sånn at de aller fleste mc'er går mer en bra nok og det helt til man er dum nok å prøve noe som går bedre en det man har selv da .... Det er sjelden lurt :)

Men selv med mine 48hk så storkoser jeg meg heeeelt til jeg prøver andre sine sykler som går bedre, men etter en stund så er jeg tilbake til å kose meg på min egen igjen :) alt handler ikke bare om hk,mm,tørrvekt,våtvekt, 0-100km/t 0-200km/t osv for meg , det som betyr mest er

1 . Har jeg det gøy når jeg er på tur ohhhyess :)
2. Får jeg frihetsfølelsen en 2hjuling gir ohhhyess
3. Liker jeg sykkelen min utseende og låta i den ohhhyess :)

Og er de 3 overnevnte punkter i orden så er jeg stort sett fornøyd , men har merket i det siste at jeg har savnet litt mere krutt .

Men det virker litt tøft å ha en sykkel man ikke tør å drs på skikkelig med også fordi den går så sinnsykt bra :) der er ikke jeg da ihvertfall Hehe :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar