Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Olden »

Jeg kan skrive under på at 1290 SuperDuke er ett beist på svingete vei og aktiv kjøring! :twisted
Det er krefter uansett hvilket turtall du kjører på, vri på gassen så skyter den avgårde :-)å

Som det nevnes her så er ikke dette en sykkel som er veldig egnet til 0-100kmt testing, men den fungerer veldig bra på dragrace når man først får inn teknikken! :-)

Med så mye krefter helt nede på registeret som SDR har så kan det for noen bli noe enn må bli vandt med når man kommer ifra rekke4'er.
Jeg kan kun sammenligne med 1998 Yamaha R1 her, og det tok litt tid før jeg ble helt komfortabel med kreftene SDR har kontra R1! :-)
Som freddy sier så er jo ikke power alt, men det er greit å ha litt ekstra på lur :knegg

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Jompa »

Klarer den ikke null til hundre på ei akseptabel tid ? :-k
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Power meg her og power meg der haha :) nå er det vel egentlig sånn at de aller fleste mc'er går mer en bra nok og det helt til man er dum nok å prøve noe som går bedre en det man har selv da .... Det er sjelden lurt :)

Men selv med mine 48hk så storkoser jeg meg heeeelt til jeg prøver andre sine sykler som går bedre, men etter en stund så er jeg tilbake til å kose meg på min egen igjen :) alt handler ikke bare om hk,mm,tørrvekt,våtvekt, 0-100km/t 0-200km/t osv for meg , det som betyr mest er

1 . Har jeg det gøy når jeg er på tur ohhhyess :)
2. Får jeg frihetsfølelsen en 2hjuling gir ohhhyess
3. Liker jeg sykkelen min utseende og låta i den ohhhyess :)

Og er de 3 overnevnte punkter i orden så er jeg stort sett fornøyd , men har merket i det siste at jeg har savnet litt mere krutt .

Men det virker litt tøft å ha en sykkel man ikke tør å drs på skikkelig med også fordi den går så sinnsykt bra :) der er ikke jeg da ihvertfall Hehe :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil tippe at du kommer til å måtte bite deg i de utsagnene der litt den dagen du faktisk får mulighet til å kjøre noe som er litt heftigere. Så fort du får smaken av mer krefter så er du stort sett like fucked som alle oss andre :thumleft

Som du sier selv.. så savner du mer kraft... :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Olden skrev:Jeg kan skrive under på at 1290 SuperDuke er ett beist på svingete vei og aktiv kjøring! :twisted
Det er krefter uansett hvilket turtall du kjører på, vri på gassen så skyter den avgårde :-)å

Som det nevnes her så er ikke dette en sykkel som er veldig egnet til 0-100kmt testing, men den fungerer veldig bra på dragrace når man først får inn teknikken! :-)

Med så mye krefter helt nede på registeret som SDR har så kan det for noen bli noe enn må bli vandt med når man kommer ifra rekke4'er.
Jeg kan kun sammenligne med 1998 Yamaha R1 her, og det tok litt tid før jeg ble helt komfortabel med kreftene SDR har kontra R1! :-)
Som freddy sier så er jo ikke power alt, men det er greit å ha litt ekstra på lur :knegg
Ikke noe galt i å ha krefter i overflod Olden. Det er jo litt "tøft" og hele tiden vite at man har i overkant mye muskler, selv om det ikke alltid tar oss fortere fra A-B på svingete vei. Men jeg har forstått at du er en meget oppegående og kapabel sjåfør så det kan nok være at du takler denne SuperDuken bedre enn de fleste andre.

Men på langstrekka på en bane under ordnede forhold så ser jeg så absolutt poenget med mest mulig kraft. På vanlig vei er jeg mer tilbakeholden angående det utsagnet, selv om det som sagt er artig å vite at man har det lille ekstra :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... appropo får'n vel si... men jeg fant ikke nøklene til BMW'en i sted da de mikke lå der jeg alltid pleier å legge dem fra meg. Etter litt obligatorisk leting i diverse lommer så fant jeg til slutt ut at jeg måtte ut å sjekke om dem sto i tenningen, noe jeg med skrekk og gru fant ut stemte! :-)å :-)å

Er veldig glad for at jeg bor på landet og sykkelen står parkert i carport. Da er dne vertfall ikke veldig synlig. Merker noen ganger at flaksen blir gradvis brukt opp, så nå er sykkelen sikret med rattlås, den orginale alarmen samt Abus sin skivelås med innebygget alarm. :-)å

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Olden »

Bjerknez skrev: Ikke noe galt i å ha krefter i overflod Olden. Det er jo litt "tøft" og hele tiden vite at man har i overkant mye muskler, selv om det ikke alltid tar oss fortere fra A-B på svingete vei. Men jeg har forstått at du er en meget oppegående og kapabel sjåfør så det kan nok være at du takler denne SuperDuken bedre enn de fleste andre.

Men på langstrekka på en bane under ordnede forhold så ser jeg så absolutt poenget med mest mulig kraft. På vanlig vei er jeg mer tilbakeholden angående det utsagnet, selv om det som sagt er artig å vite at man har det lille ekstra :knegg
Det er mye sant i det du sier her! :-)
Det er greit å ha kreftene tilgjengelig slik at man slipper å ligge å jage etter dem :-)
Som du sier så tar det oss ikke alltid så mye raskere fra A-B, men det er noe enklere å kjøre forbi sinker i trafikken (Vogntog,bobiler etc.) når man krefter i overflod noe jeg opplever veldig ofte når jeg kjører sammen med andre som ikke har fullt så mye krefter som meg. :-)
På bane så vil man jo ha mest mulig krefter tilgjengelig, mens det på vanlig vei er greit å vite at man har det.

@Jompa : Den er nok nede på 3 tallet, men da med en god sjåfør! Er ett par klipp på youtube med en som er litt treg med å gire som har bestetid på 4,02 men man får nok ikke denne "wow" tiden med superduke. :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Olden skrev:
Bjerknez skrev: Ikke noe galt i å ha krefter i overflod Olden. Det er jo litt "tøft" og hele tiden vite at man har i overkant mye muskler, selv om det ikke alltid tar oss fortere fra A-B på svingete vei. Men jeg har forstått at du er en meget oppegående og kapabel sjåfør så det kan nok være at du takler denne SuperDuken bedre enn de fleste andre.

Men på langstrekka på en bane under ordnede forhold så ser jeg så absolutt poenget med mest mulig kraft. På vanlig vei er jeg mer tilbakeholden angående det utsagnet, selv om det som sagt er artig å vite at man har det lille ekstra :knegg
Det er mye sant i det du sier her! :-)
Det er greit å ha kreftene tilgjengelig slik at man slipper å ligge å jage etter dem :-)
Som du sier så tar det oss ikke alltid så mye raskere fra A-B, men det er noe enklere å kjøre forbi sinker i trafikken (Vogntog,bobiler etc.) når man krefter i overflod noe jeg opplever veldig ofte når jeg kjører sammen med andre som ikke har fullt så mye krefter som meg. :-)
På bane så vil man jo ha mest mulig krefter tilgjengelig, mens det på vanlig vei er greit å vite at man har det.

@Jompa : Den er nok nede på 3 tallet, men da med en god sjåfør! Er ett par klipp på youtube med en som er litt treg med å gire som har bestetid på 4,02 men man får nok ikke denne "wow" tiden med superduke. :-)
Uten at jeg skal dra denne diskusjonen så veldig mye lenger så har jeg aldri følt at kreftene i noen av syklene jeg har eid har vert hemmende med tanke på forbikjøring av bobiler/lastebiler. Cruiseren var kanskje ikke den som dro skinnet av pølsa, men de fleste oppegående gatesykler med over 100HK'er klarer seg nok utmerket til å kjøre forbi bobiler, selv på de korteste strekningene.

Men ja, jeg ser morrofaktoren med å ha ekstremt moment stort sett hele tiden og uansett hastighet.

Jeg må så absolutt få prøvd en slik SuperDuke 1290 en dag. Jeg føler jeg har blitt vant til BMW's finmekanikk nå, så det blir nok uvant å sette seg på et pressluftborr i vegvesen størrelse... :-)å

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Kawagutten »

Hehe skulle likt å sett trynet på de som for første gang satt seg på ZX12R`n som jeg hadde med over 200hk i motor,litt mer i mellomregisteret enn på topp bare for moro hehe han som prøve kjørte den før meg snudde i første sving og kjørte tilbake og sa dette turte han ikke hehe.Etter at jeg kjøpte den så fikk jeg tunet den i benk så den ble enda villere enn når jeg kjøpte den:-) På 5k omdreininger så ville den enten opp eller spole så var mer enn nok power enn det de fleste takler men det var farlig moro for lappen så tenk mens dere kjører :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Hehe skulle likt å sett trynet på de som for første gang satt seg på ZX12R`n som jeg hadde med over 200hk i motor,litt mer i mellomregisteret enn på topp bare for moro hehe han som prøve kjørte den før meg snudde i første sving og kjørte tilbake og sa dette turte han ikke hehe.Etter at jeg kjøpte den så fikk jeg tunet den i benk så den ble enda villere enn når jeg kjøpte den:-) På 5k omdreininger så ville den enten opp eller spole så var mer enn nok power enn det de fleste takler men det var farlig moro for lappen så tenk mens dere kjører :-)
Hehe, å sette seg på noe slikt som fersking er jo bare helt villt spør du meg. Jeg er sååå glad for at jeg gikk gradene :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Lurer litt på om jeg skal ta meg tid til en turbovask av sykkelen før helgen... :-k
Kjedet må vertfall smøres...

Er det forresten noen her som vet om salen på S1000R er skinn/lær? Synes nesten det føles ut som om det er noe stoffaktig... ?

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Bare å komme hit til Telemark det, så har du nok vann å kjøre sykkelen igjennom :-)å

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ole m. »

Bjerknez skrev:Er det forresten noen her som vet om salen på S1000R er skinn/lær? Synes nesten det føles ut som om det er noe stoffaktig... ?
Det er nok skai/kunstlær, som er et bedre materiale til mc-saler enn lær. Lær tåler ikke vann, og er derfor lite egnet.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Zadnez »

Det er skinn fra skai-dyret skutt på Sotra utenfor Bergen
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Lurer litt på om jeg skal ta meg tid til en turbovask av sykkelen før helgen... :-k
Kjedet må vertfall smøres...

Er det forresten noen her som vet om salen på S1000R er skinn/lær? Synes nesten det føles ut som om det er noe stoffaktig... ?


Uansett hva det er så tror jeg ikke du skal bruke høytrykkspyler på salen,får nok ikke tørket den før neste år da.Eller har du allerede gjort det kanskje?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, grunnen til at jeg spør er rett og slett fordi jeg fikk noen merker på salen jeg ikke får fjernet. Det var litt oljerester fra en kjedespray i fargen sølv. Ikke mye, men det er der. Spørsmålet er om jeg skal bruke såkalt "skinnrens" eller om jeg kan tillate meg å bruke sterkere lut. Jeg får det vertfall ikek fjernet med vanlig såpe og mikrofiber. Heller ikke parafin....faktisk...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »


Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Kawagutten »

Du må slutte med den smugdrekkingen for du bare røper dine scooterfantasier :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Du må slutte med den smugdrekkingen for du bare røper dine scooterfantasier :lol
Hadde en liten vennefest om lørdagen og utspekulert som jeg er så bestiller jeg alltid en tidlig taxi til byen og tilbyr meg å betale. Hvorfor gjør jeg det?
Taxi til byen kostet meg ca. 200,-. Dem slapp da en utgift på 66,- hver seg. Men i kjøleskapet sto det igjen hele 14stk. halvlitere med pils siden vi dro veldig tidlig. Så det ser ut til at jeg kom godt ut av regnestykket allikevel :lol

14stk. halvlitere a kr. 25,- = 350,-. Trekker man fra de 130 kronene jeg måtte betale ekstra for taxien så gikk jeg 220,- i pluss og jeg kan i tillegg glede meg selv med en pils eller to i flere kvelder på rad :lol

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tomgsx-r »

Utspekulerte jævel! :lol

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Geiroe »

Sånn skal det gjøres. :knegg :thumleft
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

:mk :twisted

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Bosted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Hansien »

Tilfeldigvis du, og 3 andre, som stod parkert utenfor pers på Gol tidligere i dag?
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hansien skrev:Tilfeldigvis du, og 3 andre, som stod parkert utenfor pers på Gol tidligere i dag?
Jepp!

Det var meg, Tommas, Agnar og en anonym venn :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hadde en kanonflott tur sammens med Tommas, Agnar og en anonym venn av Tommasi helgen. Gikk inn døra akkurat kl. 20:00 i går kveld og da må jeg inrømme at jeg var fornøyd. Ble totalt litt i overkant av 160 mil på meg i helgen. Mye fin kjøring og jeg fikk også prøvekjørt både SuperDuke'n til Tommas og Speed Triplen til OlavK i litt friske partier i løpet av turen.

Bilder, video, samt egne erfaringer med tanke på syklene jeg kjørte etc. kommer senere i dag... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Har noen ledige minutter så kan skrive litt om hva jeg synes om KTM Superduke 1290 og Speed Triple (OlavK sin).

KTM 1290 var rett og slett en fantastisk morsom sykkel. Uten at jeg fikk alt for store horn i panna så føles den som S1000R med tanke på drag, men draget sitter på denne lenger ned. Føles like rask samlet sett, men KTM'en har mer drag fra bunnen. Har egentlig ikke noe å utsette på denne sykkelen. Girkassen var fantastisk, lyden var episk, de små vibrasjonene likte jeg og utseendet er jo skikkelig tøft. Bremsene var gode og i det hele tatt likte jeg sykkelen veldig godt.

Speed Triplen til OlavK var et hyggelig bekjentskap. (Med Street Triplen sterkt i minne). Jeg fant meg fort til rette. Salen var dritgod, og lyden var også her veldig mye "tøffere" enn i S1000R'en. Jeg satt rett og slett litt bedre på STreet Triplen. Motoren var nok ikke helt på høyde med BMW'en. Bunndraget var nok ganske likt (muuuligens nooooe bedre?) men opp i fart er nok BMW'en ganske overlegen. Bremsene var litt slappere enn på BMW'en. Ellers så skjønner jeg godt at onkel trives med å kjøre 40 mil før kl. 11:00 på denne. Skikkelig flott sykkel å kjøre :thumleft

Bilder fra turen samt video kommer senere :vs

Svar