AJ Arena...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: AJ Arena... tilbake på jobb. Men nye MCeventyr står i kø!
Hørt mye bra om Grimsdalen. Så den turen må tas en gang. Om ikke i år så i hvert fall neste år
.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Grimsdalen anbefales på det sterkeste! Grusvei (sist jeg kjørte der) av varierende kvalitet, men ingenting ekstremt. I bakkene mot vest, før nedstigningen begynner var det en del vaskebrett. Men ingen store utfordringer med TDMen som jeg hadde da. https://mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=8314&start=90AJ skrev: 20 aug 2019, 20:34 Hørt mye bra om Grimsdalen. Så den turen må tas en gang. Om ikke i år så i hvert fall neste år.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Her noen flere bilder fra Jotunheimveien:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Vakkert! Tror jeg skal ta en dagstur over Jotunheimvegen på søndag. Jeg ble inspirert!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Så braxyvind skrev: 21 aug 2019, 21:44 Vakkert! Tror jeg skal ta en dagstur over Jotunheimvegen på søndag. Jeg ble inspirert!

Ingenting å lure på med en allsidig turmaskin du nå har skaffet deg :) .

- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Ja, det der ser helt nydelig ut :)
Mulig jeg tar meg en overnattingstur til helgen, hvis jeg rekker. Satser da på Grimsdalen (og på at Grimsdalshytta har en ledig sengeplass sånn utenom høysesong
), og vurderer å da Jotunheimvegen på vei hjemover på søndag. Har ikke hatt meg en skikkelig fjelltur med sykkelen i år, og føler behov for å komme meg litt opp på høyden nå...
Mulig jeg tar meg en overnattingstur til helgen, hvis jeg rekker. Satser da på Grimsdalen (og på at Grimsdalshytta har en ledig sengeplass sånn utenom høysesong

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Anbefales på det høyeste!Skogstrollet skrev: 22 aug 2019, 10:41 Ja, det der ser helt nydelig ut :)
Mulig jeg tar meg en overnattingstur til helgen, hvis jeg rekker. Satser da på Grimsdalen (og på at Grimsdalshytta har en ledig sengeplass sånn utenom høysesong), og vurderer å da Jotunheimvegen på vei hjemover på søndag. Har ikke hatt meg en skikkelig fjelltur med sykkelen i år, og føler behov for å komme meg litt opp på høyden nå...
Nordover anbefales Ringebufjellet gjennom Rondane fra Ringebu til Fallet ved Folldal hvor Grimsdalsveien starter i øst når du kjører nordover. Om du velger Østerdalen nordover, så kjør av ved Atna nord for Koppang og ta Atnadalen videre til Fallet.
Ellers er det litt synd at du ikke kommer til Soknedal på forumtreff, men det er jo ennå en god del mil lenger nord

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Liten grusveitur i ettermiddag i strålende vær
!
Opp Haakenstadlinna fra gamle riksvei 4 ved Shell på Roa, deretter første vei til høyre og så rett til skogs
.
Men på Brovoll var det stopp med skilt hvor det sto at veien var stengt for gjennomkjøring - muligens bom, noe det ikke var for noen år siden da jeg kjørte Moto Guzzi Stelvio fra Bjørgeseter til Haakenstadlinna.
Veien etter skiltet var også fylt på med grov pukk og ikke spesielt egnet for MC-kjøring uansett. I hvert fall ikke sykkel av den størrelsen jeg har og med de dekkene den har...
Og en fører som ikke er spesielt grusinteressert. Spesielt ikke med en stor tung sykkel som KTM'en.
Men en Husaberg 450 eller 570 hadde vært noe! Da trives også jeg på grusen.
Midtveis mellom Haakenstadlinna og Brovoll går det en vei til Skjerva, som da ender ut i fylkesveien som går mellom Roa og Maura. Ca. en mil med god grusvei så vidt jeg husker fra tidligere. Og ingen fysisk bom, mener jeg bestemt å huske. Men det strekket kjørte jeg ikke i dag.
Jeg kjørte derimot ut porten fra Brovoll. Spent på om den reagerte på MC, men det gjorde den.
Se for øvrig bildet nedenfor av skiltet som står i krysset hvor man kan kjøre mot Skjerva for mer info. Høyreklikk og åpne bildet i egen fane for full størrelse.

Opp Haakenstadlinna fra gamle riksvei 4 ved Shell på Roa, deretter første vei til høyre og så rett til skogs

Men på Brovoll var det stopp med skilt hvor det sto at veien var stengt for gjennomkjøring - muligens bom, noe det ikke var for noen år siden da jeg kjørte Moto Guzzi Stelvio fra Bjørgeseter til Haakenstadlinna.
Veien etter skiltet var også fylt på med grov pukk og ikke spesielt egnet for MC-kjøring uansett. I hvert fall ikke sykkel av den størrelsen jeg har og med de dekkene den har...
Og en fører som ikke er spesielt grusinteressert. Spesielt ikke med en stor tung sykkel som KTM'en.
Men en Husaberg 450 eller 570 hadde vært noe! Da trives også jeg på grusen.
Midtveis mellom Haakenstadlinna og Brovoll går det en vei til Skjerva, som da ender ut i fylkesveien som går mellom Roa og Maura. Ca. en mil med god grusvei så vidt jeg husker fra tidligere. Og ingen fysisk bom, mener jeg bestemt å huske. Men det strekket kjørte jeg ikke i dag.
Jeg kjørte derimot ut porten fra Brovoll. Spent på om den reagerte på MC, men det gjorde den.
Se for øvrig bildet nedenfor av skiltet som står i krysset hvor man kan kjøre mot Skjerva for mer info. Høyreklikk og åpne bildet i egen fane for full størrelse.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Re: AJ Arena...
Ble det helt stopp på hydrogenbiltestinga ?AJ skrev: 09 mai 2019, 19:10Det er selvfølgelig et helt naturlig spørsmål å stille.Rune75 skrev: 09 mai 2019, 19:04 Hvis du synes du kan spørre så ville det vært interessant å vite hva som har satt bilen ut av spill så lenge. Er jo ganske relevant for noen som vurderer kjøp om ventetiden på verksted/service /deler er mange uker.
Så får man se hva slags svar man får...
Også får man håpe av demobilen de har satt av til nettopp pressefolk fortsatt er tilgjengelig og ikke sendt ut av landet.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Har visst glemt å gjenoppta kontakten med Hyundaiimportøren ang. dette...

Sender en mail til dem i morra.
Jeg for min del er fortsatt interessert så det holder. Er bare det at det har skjedd mye annet bra denne sommeren som har gjort at hele hybridgreia har gått i glemmeboka.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Da er mail sendt.
Så får vi se hva de svarer...

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Grustur i strålende augustvær!
Kjapt og dessverre nedslående svar...
:

Er vel pga den fyllestasjonen som gikk i lufta det da. Kjipt å eie hydrogenbil nå.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Det er det selvfølgelig.Rune75 skrev: 29 aug 2019, 22:18
Er vel pga den fyllestasjonen som gikk i lufta det da. Kjipt å eie hydrogenbil nå.
Et kraftig tilbakeslag på et ikke akkurat noe gunstig tidspunkt...
Så får vi se om hybridtilhengerne får noe å juble for senere.
Jeg er blant de og håper også at politi og evt. andre granskere finner årsaken til eksplosjonen og at forskning og utviklingsfolkene kommer opp med en så billig produksjonsløsning av hydrogen som mulig slik at dette drivstoffet blir så konkurransedyktig som mulig i forhold til bensin, diesel og el.

Skjer ikke :-) (ikke for personbiler iallfall)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Det er fortsatt lov å håpe, selvfølgelig

Og mye kan skje i nær framtid.
Uansett er det spennende tider framover med drivstoff vi er godt vant med, el og ikke minst hydrogen:
https://www.drivkraftnorge.no/Drivstoff ... /hydrogen/

I og med at hydrogen er så energi-ineffektivt så håper jeg at det forblir et nisjeprodukt. Det kan gi mening å utnytte hydrogen som biprodukt fra annen industri, men ikke som primærbærer for vanlig persontransport. Da må vi i tilfelle få tak en utømmelig og svært billig energikilde. Men håper selvfølgelig at energitettheten i batterier øker signifikant de neste årene slik at man slipper å kjøre rundt med 600kg dødvekt.
- kvase
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Kontakt:
Ja Grusturen sist helg ble her samen alle de trivelige folka på filmen
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
jeg ser et par ting i nærmeste fremtid:
det planlegges en stor fabrikk i norge for elektrolyserør for hydrogenproduksjon og det er straks i boks med produksjon av bensin og diesel med utgangspunkt i co2 og elektrisitet..da kan vi også fortsette med eksisterende kjøretøy uten fossilt forbruk i en overgangsfase.Til dette kan vi benytte blandt annet overskuddsstrømmen fra "vårflommen" til å produsere.
Transport og lagring av energi i batterier er heller ikke på langt nær tapsfritt-det er store mengder med energi som tap.
De har forøvrig funnet feilen med stasjonen som smalt-feilmontering fra leverandøren med feil moment på bolter.
det er bare i Norge at de ikke er gjenåpnet-dessuten har eierne av hydrogenbilene fått erstatningkjøretøy mens stasjonene har vært stengt.
Andre steder i verden har tyngre kjøretøy tatt i bruk Hydrogen som energibærer-dog i liten målestokk ennå.
Tyskland har allerede begynt med tog.
https://www.dagsavisen.no/innenriks/vil ... -1.1207200
Men man får se... det er mye spennende på gang og mange stemmer som roper om mye rart..
det planlegges en stor fabrikk i norge for elektrolyserør for hydrogenproduksjon og det er straks i boks med produksjon av bensin og diesel med utgangspunkt i co2 og elektrisitet..da kan vi også fortsette med eksisterende kjøretøy uten fossilt forbruk i en overgangsfase.Til dette kan vi benytte blandt annet overskuddsstrømmen fra "vårflommen" til å produsere.
Transport og lagring av energi i batterier er heller ikke på langt nær tapsfritt-det er store mengder med energi som tap.
De har forøvrig funnet feilen med stasjonen som smalt-feilmontering fra leverandøren med feil moment på bolter.
det er bare i Norge at de ikke er gjenåpnet-dessuten har eierne av hydrogenbilene fått erstatningkjøretøy mens stasjonene har vært stengt.
Andre steder i verden har tyngre kjøretøy tatt i bruk Hydrogen som energibærer-dog i liten målestokk ennå.
Tyskland har allerede begynt med tog.
https://www.dagsavisen.no/innenriks/vil ... -1.1207200
Men man får se... det er mye spennende på gang og mange stemmer som roper om mye rart..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Re: AJ Arena... 31. aug., en spesiell dag...
Om man deler de fire årstidene i fire like lange perioder kan vi trygt slå fast at 31. august er årets siste sommerdag.
Sånn er det bare selv om september selvfølgelig kan bli varm og fin. Men det er ingen særlig tvil om at høsten nærmer seg dag for dag...
For meg er 31. august en spesiell dag som overskygger disse tingene og alt annet.
I dag ville nemlig min nesteldste sønn Håkon fylt 35 år.
Dessverre ble det ikke slik...
Vår kjære Håkon døde bare 24 år ung 19. september 2008.
Hvil fortsatt i fred, kjære sønn - der du sannsynligvis holder øye med oss med ditt milde blikk og omfavnende smil.
Denne ble spilt høyt i kirken før Håkon ble båret til sitt siste hvilested. En god og sterk opplevelse...:
Sånn er det bare selv om september selvfølgelig kan bli varm og fin. Men det er ingen særlig tvil om at høsten nærmer seg dag for dag...
For meg er 31. august en spesiell dag som overskygger disse tingene og alt annet.
I dag ville nemlig min nesteldste sønn Håkon fylt 35 år.
Dessverre ble det ikke slik...
Vår kjære Håkon døde bare 24 år ung 19. september 2008.
Hvil fortsatt i fred, kjære sønn - der du sannsynligvis holder øye med oss med ditt milde blikk og omfavnende smil.
Denne ble spilt høyt i kirken før Håkon ble båret til sitt siste hvilested. En god og sterk opplevelse...:

- barske
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sterkt å lese, AJ! Mistet selv en bror i en drukningsulykke når jeg var liten. Det jeg trøster meg med er at, for å oppleve virkelig glede må man også ha opplevd sorg <3
Jeg blir rørt!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Hva kan man si..... Alle foreldres mareritt. Godt at du står oppreist AJ, selv om savnet og sorgen er livsvarig .....
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Trist dette AJ. Dog likte jeg faktisk låta du postet over og som ble spilt i kirken. Det hører nok med til sjeldenhetene at jeg liker låtene du poster da vi mildt sagt har forskjellig musikksmak, hehe.
Derimot er jeg litt enig med barske også. Uten sorg hadde det heller ikke funnets noe glede. Desverre.
Kan ikke si jeg har opplevd noe lignende selv, annet enn det som mer kan kalles naturlige dødsfall. Vertfall ikke i nær familie. Men man trenger vel ikke å være noe einstein for å forstå at noe av det værste man kan miste er sin sønn/datter så alt for tidlig.
Trist.
Derimot er jeg litt enig med barske også. Uten sorg hadde det heller ikke funnets noe glede. Desverre.
Kan ikke si jeg har opplevd noe lignende selv, annet enn det som mer kan kalles naturlige dødsfall. Vertfall ikke i nær familie. Men man trenger vel ikke å være noe einstein for å forstå at noe av det værste man kan miste er sin sønn/datter så alt for tidlig.
Trist.
Ingen skulle få oppleve å gravlegge sine barn.