Se på denna http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33436421" onclick="window.open(this.href);return false; hadde jeg ikke allerede hatt for mange sykkler , så.....
Men den ser jo altfor bra ut til å ta ut i saltet

Ja den er jo litt Transalp-lookalike, med noen herlige designtabber. Det med høyden er kanskje ikke det gunstigste for min del heller. Er relativt kort i lortfallet. Liker definitivt ikke XL/Transalp-høyden. Styggest i rød? Seriøst? Klikket du deg inn på den lenken til finn?Stranger skrev:
De er det ikke mange av, men ja kjenner til dem. Er lilleknerten som tror den er i slekt med transalp, lettkjørt,behagelig, funket selv på lengre turer. Noe høy etter min smak. Og er jo en honda, en kamerat av meg hadde en i mange år. Bortsett fra att den spyttet ut tennpluggen en gang var det stort sett normalt vedlikehold.
Hvor den er laget aner jeg ikke, men stygg, treg, driftsikker, grei og kjøre og gikk man på trynet så gjorde det ingenting.Og er absolut styggest i rød. Jeg likte den.
På alle måter en sykkel som burde vært vurdert. Bortsett fra høyden (og egentlig litt vekten også). Jeg klarer bare ikke å trives på så høye sykler.ArcticTiger skrev:Hvorfor ikke en gammal, rimelig xt600 til vintersykkel? Da vet du jo omtrent hva du får. Har da inntrykk av at de som har de er fornøyd?
Ojja meg. Den så fjong ut! Men du: 600 kubikk på 1 sylinder. Kickstart og 945mm setehøyde. Må kjøpe meg stige og støttehjul i så fallArcticTiger skrev: Se på denna http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33436421" onclick="window.open(this.href);return false; hadde jeg ikke allerede hatt for mange sykkler , så.....
Men den ser jo altfor bra ut til å ta ut i saltet
Er ikke ute etter en rakett, bare den holder trafikken og litt til, så er det greit. Duke-en holder helt fint følge den, med sine 15 HK, så jeg er ikke kravstor akkurat. Skal bare brukes til jobben, fra Sund til Loddefjord (siden du er Bergenser regner jeg med du vet hvilket strekke jeg snakker om) og hem igjen. Om jeg så hadde hatt 1000 hester hadde jeg fremdeles måtte holde meg noenlunde til de knappe 50 KM/t en får i snitthastighet på dette strekket i rushet.Stranger skrev:De er så stygg att det er sjarmerende! De turkise detaljene på den på finn setter bare preg og personlighet over det. Mulig den hadde noe justeringer på høyden jeg ikke kjenner til, er 175 og måtte strekke beinet litt for og nå nedi. Men lånte den på tur fra bergen gjennom modalen og tilbake, men det var en kjekk tur det. Humper og høl ble bare slukt av fjøringen og var behagelig. Fort gikk det heller ikke, men det var helt ok.
Det var noe annet ja :-) Bortsett fra at fyren har satt drømmepris på den. Eller? Uansett blir det jo ikke noe handel akkurat NU. Må først finne ut av Duke-en, så selge den, så handle ny. Men sondere markedet, det må til!ArcticTiger skrev:Ja xt600 er vel litt "diger" til deg, tenker ikke så mye på det aspektet jeg vet du, med mine 196 cm....
En annen pålitelig offroad/motard med langt serviceintervall er Suzuki DRZ400, feks denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33416639" onclick="window.open(this.href);return false; Den er vel ikke fullt så diger?
fikse skrev:Er ikke ute etter en rakett, bare den holder trafikken og litt til, så er det greit. Duke-en holder helt fint følge den, med sine 15 HK, så jeg er ikke kravstor akkurat. Skal bare brukes til jobben, fra Sund til Loddefjord (siden du er Bergenser regner jeg med du vet hvilket strekke jeg snakker om) og hem igjen. Om jeg så hadde hatt 1000 hester hadde jeg fremdeles måtte holde meg noenlunde til de knappe 50 KM/t en får i snitthastighet på dette strekket i rushet.
Jeg er 1.73, med relativt korte ben i forhold til ryggen, så jeg liker ikke høye sykler. Punktum. Men mye kan gjøres, for all del. På Deauville-en jeg hadde, senket jeg gaffelbena ned rundt 5 mm. Det hjalp faktisk veldig bra både på lavere høyde og ikke minst litt mer tyngde framme, så den ikke dykket så mye ved nedbrems. CBR-en som fruen hadde, var forholdsvis lav som standard, og passet meg sånn sett fint. Men alt for masse hester, og alt for mye vilje (hos meg) til å slippe alle eslene ut. Himla morro, men galskap. Snart far til 4. Kan ikke rase rundt lenger da
Jepp, 15 HK er ikke "for mye", 25 hadde tatt seg godt ut på Duke-en :-) Ja, WR kan være noe å se på.. Fikk nettopp melding fra hun som har den Sting-en. Hun har den ennå... Så kanskje.... Det er iallfall KTM-kvalitet, selv om den er glad i drivstoff og olje (Yamaha DT125 motor i den)...Stranger skrev: Er så enig så enig, er ikke poeng med det store til denslags, men kjekt og ha litt og gå på iblandt. Cbr er morro de men til hverdags er det litt for sportslig. Om du har sansen for dual sport sykler, så kan kansje yamaha wr 125/250 r/x være noe? eller tilsvarende av andre fabrikater. Passe sittehøyde, bra kraft. meget behagelig etter mitt syn og tar seg like godt frem av veien som på. Nyere yzf er heller ikke verst.
Tøff sak det derJK95 skrev:Ta eventuelt en titt på denne: http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=33127690
Ny for året, å en modell jeg tror kommer til å slå ann![]()
KTM Sting 125 finner du litt bilder og slikt av, på nettet. Men det har du vel alt funnet ut avStranger skrev:Kjenner ikke personlig til sting, kan ikke huske og ha sett en engang. Men ser ut som en grei sykkel, og er det bedre enn inderen på ride som bedriver verkstedsvæting på gulvet og seg selv er jo det bare og kjøre på