Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Re: Tobben84s logg - Hypermotard 1100 S
Banekjøring i kveld, bilder kommer:) Hyperen presterte utmerket 

- Tobben84
Jepps:)Andreas skrev:Reve?
- Tobben84

godt driv og kneskrap

- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Morsom liten bane
Kun kjørt på den med bil, ikke MC 

- Tobben84
Ja, den er helt konge på Hyperen hvertfall. Tidligere kjørt der med r-sykkel og det var ikke like morsomt.Andreas skrev:Morsom liten baneKun kjørt på den med bil, ikke MC
Hyperen er et monster på sånn bane med enormt mye krappe svinger, da den taper litt på strekkene mot liters r-sykler. Har fått satt opp fjæringen til min vekt og kjørestil også, så alt funker veldig bra nå

- Tobben84
I tillegg så fikk jeg i går ved en kuriositet kontakt med forrige eier av sykkelen. Jeg kjøpte den gjennoppbygget etter krasj hos forhandler så historikken var det så som så med, men fik opplyst at sykkelen hadde gått kun 12000 km uten at jeg fikk bekreftet det pga helt nytt dasjbord og instrumentering.
Av forrige eier fikk jeg bekreftet at det stemte, samt at jeg fikk full servicehistorikk og papirer samt ekstranøkkel med kodekort
sykkelen ble solgt ny i glasgow og ble importert hit pga den var så strøken og urørt. Alt av mods er gjort før levering kunde som ny:)
Av forrige eier fikk jeg bekreftet at det stemte, samt at jeg fikk full servicehistorikk og papirer samt ekstranøkkel med kodekort

- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Fikk du rød nøkkel og kodekort etter at det ble byttet dashbord? I såfall så ville de ikke fått programert startsperren, det må man ha den røde nøkkelen til..
Kanskje det også er noe å få sjekket opp der du kjøpte sykkelen?

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Hvordan trives du med Hyper'n? Hjulløft ved hvert lyskryss?
- Tobben84
Nei, jeg har to "gamle" nøkler og et kodekort nå, alt stammer fra opprinnelsen. Jeg tror ikke de har rørt tenningslåsen, men kun bytta instrument-cowlen i mangel på norsk ord.......er det mulig? Har ikke testa ekstranøkkelen dog.Andreas skrev:Fikk du rød nøkkel og kodekort etter at det ble byttet dashbord? I såfall så ville de ikke fått programert startsperren, det må man ha den røde nøkkelen til..Kanskje det også er noe å få sjekket opp der du kjøpte sykkelen?
- Tobben84
Trives veldig godt med den, du kjører den ALDRI uten å bli engasjert hvertfall. Luftkjølt to-ventils L-twin med tørrclutsj uten noen form for elektronikk begynner å bli sjeldent å møte rundt omkring, og jeg synes for først gang på lenge at sykkelen min har skikkelig sjelCutless skrev:Hvordan trives du med Hyper'n? Hjulløft ved hvert lyskryss?

Den går veldig lett på hjulet ja helt opp i tredje gir uten clutsj, men jeg kjører pent på gata altså, men på bane er både jeg og sykkelen en symbiose av galskap

- Tobben84
Testa ekstranøkkelen i dag, og det gikk som forventet bra det. Eneste som er rart at det står "key 1" i displayet med den også, burde vel stått "key 2"? I tillegg skal det stå "ducati performance" på displayet ved oppstart pga jeg har Termipotte og performance-ecu, men det gjør det heller ikke. Tipper alt dette skyldes nytt display, og ikke noe jeg gidder å bry meg om.....Tobben84 skrev:Nei, jeg har to "gamle" nøkler og et kodekort nå, alt stammer fra opprinnelsen. Jeg tror ikke de har rørt tenningslåsen, men kun bytta instrument-cowlen i mangel på norsk ord.......er det mulig? Har ikke testa ekstranøkkelen dog.Andreas skrev:Fikk du rød nøkkel og kodekort etter at det ble byttet dashbord? I såfall så ville de ikke fått programert startsperren, det må man ha den røde nøkkelen til..Kanskje det også er noe å få sjekket opp der du kjøpte sykkelen?
- Tobben84

Fin tur i nydelig vær i dag. Bildet er tatt mellom Byrkjedalstunet og Vikeså. Min sykkel og kompis sin splitter nye Monster