https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=290740#p290740
Gleder meg stort til neste sesong med sykkel i topp trim og med nye dekk

Slik det ligger an nå blir MC høyeste pri i 2020.
Kan bli et spennende og innholdsrikt MC-år

Herlig. Den slags husflidsaktiviteter har jeg stor sans forAJ skrev: 20 des 2019, 18:24 Da nærmere julen seg med stormskritt og jeg sitter her og nyter min aller første egenproduserte juledram.
Basert på en viltvoksende bitterurt, som det vokser mye av her jeg bor, tilsatt bittelitt av en annen krydderurt og tørkede røtter fra en tredje krydderplante, som det også vokser en del av her i området.
Tørket urt lagt på glass med 40 % polinnkjøpt vodka (har verken utstyr eller kunnskap til å lage spriten selv...![]()
), latt essensen trekke noen dager for deretter å sile av urtene med hjelp av ekte indiskprodusert osteklede, for deretter å tynne ut med 40 % vodkaen i et forhold på ca. 1:10.
1:15 anbefales av mange, men jeg tenkte jeg fikk prøve 1:10 i denne omgang. Og drammen smaker godt, den!
Så skal det ikke avsløres hvilke urter som er brukt. Det får vi komme tilbake til på f.eks. MCsidens forumtreff til sommeren - hvis urtedrammen blir med på turen. Avhenger veldig av hvordan den utvikler seg på flaske fram til sommeren...:
Juledram.JPG
kjellv skrev: 20 des 2019, 19:52 Herlig. Den slags husflidsaktiviteter har jeg stor sans for![]()
Men nå har du skapt forventninger om at det blir medbrakt en klunk med smaksprøve til forumtreffet. Det synes jeg i alle fall er en svært god idé![]()
Jeg fikk en gang smake en fortreffelig "ankerdram", den var egenprodusert helt i fra sukker og gjærstadiet, krydret med blant annet kjørvel han hadde funnet i en veikant. Dette var virkelig god dram. Jeg ser fram til en smaksprøve av din ogsåAJ skrev: 20 des 2019, 19:57kjellv skrev: 20 des 2019, 19:52 Herlig. Den slags husflidsaktiviteter har jeg stor sans for![]()
Men nå har du skapt forventninger om at det blir medbrakt en klunk med smaksprøve til forumtreffet. Det synes jeg i alle fall er en svært god idé![]()
![]()
Ja, jo... vi får nå se....
Det er mer råvarer på lager så det vil ganske sikkert bli laget mer i løpet av januar, tenker jeg...![]()
Tror urtedrammen har godt av en lagring og godgjøringsperiode på noen måneder. Så januar, evt. februar tror jeg er en brad tid til å starte modningsprosessen.
Jo'a, jeg regner med at jeg tar risken på å få drammen sjekket av 'kjennere'.kjellv skrev: 20 des 2019, 20:15 Jeg fikk en gang smake en fortreffelig "ankerdram", den var egenprodusert helt i fra sukker og gjærstadiet, krydret med blant annet kjørvel han hadde funnet i en veikant. Dette var virkelig god dram. Jeg ser fram til en smaksprøve av din også![]()
niko skrev: 20 des 2019, 20:18 Hva med en egen "linie"-variant? Gi flaska en tur over fylkesgrensa i toppboksen før lagring :-).
Hør her!AJ skrev: 20 des 2019, 20:24niko skrev: 20 des 2019, 20:18 Hva med en egen "linie"-variant? Gi flaska en tur over fylkesgrensa i toppboksen før lagring :-).![]()
Det blir nok 'linie' påvirkning i løpet av vinteren og ikke minst på vei opp til treffet.
Men for din del er jo sjansene store for at du får en forsmak i god tid før treffet.
Ja, sånn er det jo å være blant de priviligerteniko skrev: 20 des 2019, 20:28Hør her!AJ skrev: 20 des 2019, 20:24niko skrev: 20 des 2019, 20:18 Hva med en egen "linie"-variant? Gi flaska en tur over fylkesgrensa i toppboksen før lagring :-).![]()
Det blir nok 'linie' påvirkning i løpet av vinteren og ikke minst på vei opp til treffet.
Men for din del er jo sjansene store for at du får en forsmak i god tid før treffet.
Slett ikke dum denne her, nei :)TGR skrev: 10 mar 2020, 14:24 Dæven, en sånn kunne jeg trenge. Har jo ikke rumpe, låra går rett i ryggen, og buksesiget er konstant![]()
Er glidelåsen fintannet, eller grov?
Stor glipe mellom bukse og jakke. Kald trekk i korsryggen.
https://www.motoin.de/Clothing/Pants/Le ... anguage=enTGR skrev: 10 mar 2020, 14:41 Nei, noen er fintannet. Men jeg har grov på både Scott og Halvarssons dressene mine
Har du link?
Flott. TakkAJ skrev: 10 mar 2020, 14:47https://www.motoin.de/Clothing/Pants/Le ... anguage=enTGR skrev: 10 mar 2020, 14:41 Nei, noen er fintannet. Men jeg har grov på både Scott og Halvarssons dressene mine
Har du link?
De var kjappe med å sende og jeg betalte 360,- kr. i norsk mva/tollbehandling da jeg hentet pakka i Post-i-butikk.
Det er jeg rimelig sikker på du slipper med dette interessante plagget :) .
Skal ikke påstå at jeg er bakløs, men har med tekstilbuksa merket buksesiget så det holder og har savnet bukseseler til denne. Men buka har ikke fester til skikkelige seler.TGR skrev: 10 mar 2020, 14:24 Dæven, en sånn kunne jeg trenge. Har jo ikke rumpe, låra går rett i ryggen, og buksesiget er konstant![]()
Bare så det er nevnt; snekkerbuksevesten har også sammenkoblingsglidelås til jakka, som dermed også gjør det mulig å koble jakka til buksa om man ønsker det (av ekstra sikkerhetsmessige hensyn).AJ skrev: 10 mar 2020, 14:16 Også synes jeg vestløsningen er bedre enn å koble buksa sammen med jakka.
Særlig på varme sommerdager hvor man altså da kan ta av seg jakka uten å tenke på sammenkoblingsglidelåsen.
oivindg skrev: 10 mar 2020, 20:42 Jeg har problemer med at badebuksa glir ned når jeg stuper. Har nå bestilt denne vesten fra Held og beordret kona til å sy glidelås på badebuksa!
Sjenialt, helt klart :)AJ skrev: 10 mar 2020, 20:06Bare så det er nevnt; snekkerbuksevesten har også sammenkoblingsglidelås til jakka, som dermed også gjør det mulig å koble jakka til buksa om man ønsker det (av ekstra sikkerhetsmessige hensyn).AJ skrev: 10 mar 2020, 14:16 Også synes jeg vestløsningen er bedre enn å koble buksa sammen med jakka.
Særlig på varme sommerdager hvor man altså da kan ta av seg jakka uten å tenke på sammenkoblingsglidelåsen.
Genialt fleksibelt plagg!