oivindg skrev: 21 mar 2020, 05:26
Sjarmerende bil, og mange smarte løsninger. Jeg synes det ser ut som Honda har truffet bra med denne.
Ja, det synes jeg også. Moderne designuttrykk, men samtidig mye historie i linjene, spesielt til Honda 600

:
1970_Honda_N600.jpg
Jeg er ikke særlig i tvil om at designerne av Honda e har brukt en del tid på å kikke nøye på arkivbildene.
pekle skrev: 20 mar 2020, 23:56
Kult. Fikk du en ordentlig tur? Syns Honda trår vannet forsiktig, men én modell er da bedre enn ingen :) Måtte den få mange storesøsken!
Det ble kun en snau times kjøring. Kortere enn vanlig pga. forskjellige forhold. Men man fikk da kjørt i "Sport" modus og kjent på e-pedalens funksjon bremse- og regenerings og stopp funksjon, og hvor fort man venner seg til innvendige kamerabakspeil, parkeringsassistenten og hvordan bilen oppfører i kurvekjøring og forbikjøringen i "Sport" modus.
Her kjenner man virkelig at bakhjulsdriften tar tak og gir en ganske annerledes kjøreopplevelse enn en forhjulstrekker.
Vektfordelingen kjentes perfekt ut og styrefølelsen var presis og direkte, på grensen til det sportslige.
Og svingradiusen på bare 4,3 m. (!) var nærmest svinmlende. Dvs. man ble nesten svimmel når man prøvde fullt rattutslag i litt hastighet utover det man vanligvis kjører i når man skal "snu på en femøring.
Sittekomforten i førersetet var overraskende god, stoffkvaliteten i setene som i høykvalitets skandinaviaproduserte møbler. Det samme med det diskrete stoffmønsteret.
Trangere plass i baksetet, selvfølgelig i den 383 cam lange bilen. Grei plass til to og overraskende god takhøyde for meg med mine 184 cm med lang torso/overkropp.
Ellers; sparsommelig bagasjerom. Men dette er ingen bil med ambisjoner om langturer, noe også rekkevidden gir klar beskjed om med drøye 200 km.
Vel, det var noen av inntrykkene jeg kom på akkurat nå.
Kan hende det kommer flere inntrykk etter hvert.
Til slutt kan jeg nevne at dette er en bil jeg godt kunne tenkt meg som et utenom-MC-sesong kjøretøy lokalt og kjøring til de nærmeste byene. Men noen langturbil er det ikke.
Iflg. bilbutikkinnehaveren er Honda i el-siget for alvor. Det vil komme el-Hondaer på rekke og rad de kommende månedene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.