AJ skrev: 26 mai 2025, 20:27
Tore L skrev: 26 mai 2025, 20:16
dypen skrev: 26 mai 2025, 19:59
Tore L skrev: 26 mai 2025, 19:21
Har ikke fått kjørt noe de siste dagene, pga været.
Og i dag blåser det så mye her nede, at det ikke har fristet å kjøre en tur.
Den har kjørt 148 mil og jeg får ikke dra den lenger en til 4250 o/min, så jeg har ikke fått testen den så mye kan du si. Men det må vel bli litt kjøring i løpet av uken, og da får jeg håpe at vi snart kan få litt mere turtall på den etter hvert.
Hvem sier det, 4250 opm … selv ser jeg ikke på teller’n under innkjøring. Forsøker å variere kjøring med bruk av alle gear og alle turtallsområder men unngår de laveste og høyeste
Jeg har kommet opp i 6000 o/min på noen forbikjøringer, men varslet går fortsatt på 4250 o/min, så jeg håper at den grensen blir flyttet snart som jeg får kjørt på noen flere km.
Tror nok ikke den varslingsgrensa endrer seg automatisk.
Her må du aktivt gå inn å sette grensa sjøl. Anbefaler å sette den til enten 6800 eller, som jeg har gjort, til 7000 o/min.
Kom til å tenke på det...
Kan det være at verkstedet har glemt å justere turtallsvarselet

?
Hvis dette ikke justeres automatisk som det gjorde på min BMW R 1200 GS, så har de glemt det. Skal få litt flere mil på sykkelen først, så får vi se hva som skjer - men den flyttet seg automatisk fra 4000 til 4250 etter 250 km, eller hva det var.
Dette er hva jeg klarer å finne på nett om V7 og innkjøring -
Running in
Running in is essential to ensure the durability of the vehicle. During the first 1,500
Km (932.06 mi), observe the following rules to ensure the reliability and performance
of the vehicle throughout its lifetime:
• Avoid full throttle starts and hard acceleration;
• Avoid exceeding 4500 rpm;
• Avoid hard or prolonged braking;
• Do not ride for prolonged periods at sustained high speed; preferably ride the
motorcycle on varied routes with frequent, gentle acceleration and deceler
ation;
• Ride prudently to gradually gain familiarity with the motorcycle, testing pro
gressively higher throttle apertures only as you gain confidence
En kan si mye Moto Guzzi, men de ligger mil vis unna både Triumph og BMW sin informasjons pakke, når en kjøper ny sykkel. Det som fulgte med V7'en står til stryk, i forhold til de to andre jeg nevnte.
Men en finner mye på nett