Motorsykkel logg, «dypen» …
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Jeg ville kjøpt TechSpec tank grips. Disse er mye tykkere og er av høyere kvalitet enn de du har der. Texh spec sine tank grips er skikkelig gummi og gir godt grep i tillegg.
TechSpec selger slike til de aller fleste sykler. :)
TechSpec selger slike til de aller fleste sykler. :)
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Tipper den er 1,5 - 2 mm tykk, ett 3M produkt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39784
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Til sammenligning, sånn for moro skyld...dypen skrev: 29 jul 2024, 10:13 Fargen på tankbeskytter var ikke matchende med «Triple Black» sin GS slik jeg så for meg men det ser ut som den sitter bra og gjør sikkert jobben.
![]()

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Bedre farge mach der @AJ
Det som var viktig for min del var å beskytte lakken i nedre området mot sete der jakka kommer.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Sidestøtte (større plate) sammen med liten sort vinskjerm i hus, vindskjermen blir nok ikke montert med det første.
Overaskende hvordan fargen på Tankbeskytteren endrer seg i dagslys vs garasjelys.
Overaskende hvordan fargen på Tankbeskytteren endrer seg i dagslys vs garasjelys.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Nå har du vel fått deg noen km på bysykkelen. Hva er dommen vs tidligere kjøretøy.?
Hva liker du oh hva savner du i forhold til 1290 eller gt1600
Hva liker du oh hva savner du i forhold til 1290 eller gt1600
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
@lazyboy ja det kommer senere da jeg har kjørt sykkel’n veldig lite de tre siste ukene men det jeg skulle putte på av dilldall et på plass.
1250’n og 1290’n har veldig lik sittestilling, 1250 GSA er mer bamse med bokser og 30 liters tank. K1600’n og 1290’n har begge fantastiske turtallsvillige motorer med god lyd og K1600’n har veldig god beskyttelse mot regn og kaldt vær som gjør mye for de som er mye på langtur.
Har nevnt det før, du får en sykt grom sykkel ved å kjøpe en gammel K1600. Hvis jeg må si noe negativt om K1600’n må det være knevinkel, kunne godt vært litt mer avstand mellom sete og fothvilere.
Skal kose meg på 1250’n resten av sesongen og det vil rulle på mange mil forhåpentlig da jeg koser meg på den
1250’n og 1290’n har veldig lik sittestilling, 1250 GSA er mer bamse med bokser og 30 liters tank. K1600’n og 1290’n har begge fantastiske turtallsvillige motorer med god lyd og K1600’n har veldig god beskyttelse mot regn og kaldt vær som gjør mye for de som er mye på langtur.
Har nevnt det før, du får en sykt grom sykkel ved å kjøpe en gammel K1600. Hvis jeg må si noe negativt om K1600’n må det være knevinkel, kunne godt vært litt mer avstand mellom sete og fothvilere.
Skal kose meg på 1250’n resten av sesongen og det vil rulle på mange mil forhåpentlig da jeg koser meg på den

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Helt på linje med deg ang knevinkel, og det bli værre hvert år
. Fornøyd med moment ved daglig kjøring?
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Det er bra moment i 1250’n, fin å kjøre med høyreist sittestilling god vindbeskyttelse og god rekkevidde på en bensintanklazyboy skrev: 31 jul 2024, 20:00 Helt på linje med deg ang knevinkel, og det bli værre hvert år. Fornøyd med moment ved daglig kjøring?

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
En vakker dag må jeg jo omsider få prøvekjørt en GSA. Det er den sykkelen jeg har slengt mest kommentarer om som jeg ikke engang har prøvesittet
Dog er det kun utseendet som plager meg når det kommer til slike sykler, spesielt med sidevesker og toppboks. At dem er gode ellers har jeg aldri sagt noe om. Jeg har som nevnt aldri kjørt en
Men med 150ish NM og 150 ish hester så kan den neppe være noen sinke?

Dog er det kun utseendet som plager meg når det kommer til slike sykler, spesielt med sidevesker og toppboks. At dem er gode ellers har jeg aldri sagt noe om. Jeg har som nevnt aldri kjørt en

Men med 150ish NM og 150 ish hester så kan den neppe være noen sinke?
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
GSA’n 1254 cc 143 NM 136 HK 0-100 kmh 3.3 s
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Hvor mye veier en GSA med sidevesker og full tank egentlig?
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
BMW R 1250 GS ADVENTURE Unladen weight, road ready, fully fueled 591 lbs (Det vil da bli 268 kg)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Okay. Er dette med sidevesker og toppboks?dypen skrev: 31 jul 2024, 23:00 BMW R 1250 GS ADVENTURE Unladen weight, road ready, fully fueled 591 lbs (Det vil da bli 268 kg)
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Infoen er fra fra BMW sin nettsider og det står ingen ting om kofferter … Fant en side hver koffert og toppkoffert ligger på ca 5 kg hver, koffert med utsparring for eksos er under 5 kg de to andre litt over. Det er kanskje noen som har dette nøyaktig, men la oss si mine tre kofferter veier ca 15 kg om det er inkl eller tillegg vet jeg ikke.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Okay, så man nærmer seg faretruende 300kg her med fullt oppsett. I tillegg sitter mye av vekten ganske høyt og ut på sidene. Det at koffertene i seg selv veier 15-20 kg. Inkludert braketter etc. er jo ganske insane spør du meg. 15-20kg. Er ganske mye. Prøv og løft 15-20kg. Det er like kye som en random fullpakket fullsized sydenkoffert...
Jeg vil påstå at all bagasjen jeg hadde med i sommer veide rundt 15-20kg. Inkludert veskene. Det er jo oike kye som selve koffertsettet veier alene her. I tillegg har man denne vekten lengst bak og høyt opp på sykkelen.
Med softbags hadde man fått ned vekten betraktelig da disse neppe veier mer enn maks 2-3 kg.
Jeg vil påstå at all bagasjen jeg hadde med i sommer veide rundt 15-20kg. Inkludert veskene. Det er jo oike kye som selve koffertsettet veier alene her. I tillegg har man denne vekten lengst bak og høyt opp på sykkelen.
Med softbags hadde man fått ned vekten betraktelig da disse neppe veier mer enn maks 2-3 kg.
-
- Innlegg: 369
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Stemmer nok ganske bra. Mine 37-liters sidekofferter er oppført med litt under 6kg per stykk mens toppboksen på 58 liter skal veie drøye 7kg. Da er jeg rett i underkant av 20 kilo uten bagasje, og for øvrig ikke iberegnet fester.
Når det er sagt så klarer selv en MC-amøbe som undertegnede å dra seg gjennom Alpene med alt dette + bagasje + fullstappet drybag uten å tenke over at det er noe ekstra bakpå. Ville dog ikke anbefalt det om man skal ut og bokstavelig talt hoppe i skog og fjell.
Når det er sagt så klarer selv en MC-amøbe som undertegnede å dra seg gjennom Alpene med alt dette + bagasje + fullstappet drybag uten å tenke over at det er noe ekstra bakpå. Ville dog ikke anbefalt det om man skal ut og bokstavelig talt hoppe i skog og fjell.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Så da snakker vi i ditt tillfelle om ca. 20kg. + fester? Som sikkert også veier rundt 5kg. samlet?
25kg. er dritmye. Prøv og løft 25 kilo. Å alt dette befinner seg da langt opp og langt bak på sykkelen. Det kan umulig være den optimale løsningen spør du meg. Sett bort fra det rent praktiske. I tillegg er dem firkantede og lite aerodynamiske.
Jeg forstår bare ikke hvordan folk orker å kjøre rundt med slike påskrudd hele året. Dem er jo mer eller mindre permanent festet til sykkelen også så vidt jeg vet? Altså ikke noen smarte løsninger vedrørende å lett koble dem av?
25kg. er dritmye. Prøv og løft 25 kilo. Å alt dette befinner seg da langt opp og langt bak på sykkelen. Det kan umulig være den optimale løsningen spør du meg. Sett bort fra det rent praktiske. I tillegg er dem firkantede og lite aerodynamiske.
Jeg forstår bare ikke hvordan folk orker å kjøre rundt med slike påskrudd hele året. Dem er jo mer eller mindre permanent festet til sykkelen også så vidt jeg vet? Altså ikke noen smarte løsninger vedrørende å lett koble dem av?
- FredrikE24
- Innlegg: 5030
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Selvfølgelig kan du ta dem av enkelt.
Denne vekten er ikke noe problem i det heletatt med mindre man velter hele tiden og skal måtte løfte den opp støtt.
Festene er bare noen alu-rør. Veier sikkert ikke mer en en kilo.
Jeg vil si at det er en ganske optimal løsning faktisk. Vekten merker man ingenting til.
Denne vekten er ikke noe problem i det heletatt med mindre man velter hele tiden og skal måtte løfte den opp støtt.
Festene er bare noen alu-rør. Veier sikkert ikke mer en en kilo.
Jeg vil si at det er en ganske optimal løsning faktisk. Vekten merker man ingenting til.
-
Online
- Innlegg: 164
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Disse motorsyklene er beregnet til å ha både passasjer og bagasje, så det er mye å gå på vektmessig før grensen er nådd. Jeg vet ikke hvordan det er med GS/GSA, men jeg har ikke noe problem med å kjøre der jeg føler for med Africa Twin med full oppakning. Joda man merker vekta, men det går fortsatt an å ha det veldig morsomt på svingete krokveier.Bjerknez skrev: 01 aug 2024, 09:04 Så da snakker vi i ditt tillfelle om ca. 20kg. + fester? Som sikkert også veier rundt 5kg. samlet?
25kg. er dritmye. Prøv og løft 25 kilo. Å alt dette befinner seg da langt opp og langt bak på sykkelen. Det kan umulig være den optimale løsningen spør du meg. Sett bort fra det rent praktiske. I tillegg er dem firkantede og lite aerodynamiske.
Jeg forstår bare ikke hvordan folk orker å kjøre rundt med slike påskrudd hele året. Dem er jo mer eller mindre permanent festet til sykkelen også så vidt jeg vet? Altså ikke noen smarte løsninger vedrørende å lett koble dem av?
-
- Innlegg: 369
- Registrert: 22 jul 2020, 13:31
- Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
- Bosted: Østfold
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Jeg klarer å løfte innerbaggene med innhold og det er det eneste som egentlig betyr noe, sidekoffertene bæres kun mellom hylla i garasjen og sykkelen når de skal av eller påBjerknez skrev: 01 aug 2024, 09:04 Så da snakker vi i ditt tillfelle om ca. 20kg. + fester? Som sikkert også veier rundt 5kg. samlet?
25kg. er dritmye. Prøv og løft 25 kilo.

Tja, det finnes jo ingen alternativer annet en ymse softbag-løsninger. Flesteparten av de har vekten på akkurat samme sted når det gjelder sidene da mange av disse til og med bruker tradisjonelle koffertfester. Hadde det vært en bedre løsning så tenker jeg at noen hadde funnet på det nå.Å alt dette befinner seg da langt opp og langt bak på sykkelen. Det kan umulig være den optimale løsningen spør du meg. Sett bort fra det rent praktiske.
Når det gjelder hardcase vs. softbag så finnes det ingen fasit da begge har en rekke fordeler og ulemper. Det blir litt som med selve syklene, man må nesten finne ut hva som passer best for sin egen bruk.
Og det påvirker i alle fall ikke syklene jeg har kjørt i de hastighetene jeg kjører. Om man skal dundre Autobahn i 180+ så ville jeg nok gått for en annen bagasjeløsning. Og for øvrig en annen sykkel, eller fortrinnsvis en bil.I tillegg er dem firkantede og lite aerodynamiske.
Jeg kan ta av (eller sette på) både toppboks og sidekofferter i løpet av sekunder. Festene blir igjen såklart, men for min del syns jeg det bare er kjekt med litt ekstra veltebeskyttelse på sideneJeg forstår bare ikke hvordan folk orker å kjøre rundt med slike påskrudd hele året. Dem er jo mer eller mindre permanent festet til sykkelen også så vidt jeg vet? Altså ikke noen smarte løsninger vedrørende å lett koble dem av?

Når det er sagt så tar jeg av sidekoffertene når jeg ikke bruker de da jeg ikke ser noe hensikt i å dure rundt med tom bagasjeplass. Toppboksen er alltid på til oppbevaring av drikke, snacks, ev. litt ekstra klær (en genser og et par varmere hansker på sensommeren i tilfelle det blir sent og kaldt) og til å slenge fra meg hjelmen om jeg parkerer et sted.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Bagasje og bagasjeløsninger på en større adventure sykkel er kun et problem i hodet for de som ikke vet hva de snakker om
(og de snakker som regel mest)
Selv kjører jeg stort sett med sidevesker eller bokser, pr idag bokser på sykkelen, da jeg synes de er mindre stygge å ha på sykkelen, enn å kjøre bare med toppboks (toppboksen er ubrukt) Mer plass er det også
Merker jeg dette? Nei, overhodet ikke
Jeg trenger litt bagasjeplass for klær hjem fra jobb (kaldt om morran) og jobbPC og denslags, samt matvarer.
Prøver å unngå å bruke bilen nå på sommeren, her i Hardanger er jo turistene blitt helt gale, OG ubrukelige i trafikken, blir f.eks fort en halvtime å vente ved Låtefoss f.eks, pga tullinger som skal se på vann som er utsatt for gravitasjon. Men med sykkelen så lurer jeg meg forbi.
Hva angår stabilitet i forbindelse med bagasje, så merkes ikke dette i norske hastigheter med GSAen, ikke i det dobbelte heller, for den del... har jeg hørt fra en venn, som ofte cruiser gjennom Tyskland
(og de snakker som regel mest)
Selv kjører jeg stort sett med sidevesker eller bokser, pr idag bokser på sykkelen, da jeg synes de er mindre stygge å ha på sykkelen, enn å kjøre bare med toppboks (toppboksen er ubrukt) Mer plass er det også
Merker jeg dette? Nei, overhodet ikke
Jeg trenger litt bagasjeplass for klær hjem fra jobb (kaldt om morran) og jobbPC og denslags, samt matvarer.
Prøver å unngå å bruke bilen nå på sommeren, her i Hardanger er jo turistene blitt helt gale, OG ubrukelige i trafikken, blir f.eks fort en halvtime å vente ved Låtefoss f.eks, pga tullinger som skal se på vann som er utsatt for gravitasjon. Men med sykkelen så lurer jeg meg forbi.
Hva angår stabilitet i forbindelse med bagasje, så merkes ikke dette i norske hastigheter med GSAen, ikke i det dobbelte heller, for den del... har jeg hørt fra en venn, som ofte cruiser gjennom Tyskland
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Bare til etterretning. Jeg har ikke noe i mot bagasje bak på sykkelen. Har selv kjørt 250 mil i år med rundt 30kg. på hekken i form av to drybag'er og sidevesker. Jeg har heller ikke noe i mot sidevesker. Ei heler toppbokser.
Det jeg er i mot er å installere bagasjeløsning som alene veier 25-30kg. Å i tillegg til dette så er spesielt toppboksen montert ganske høyt. I tillegg til egenvekten av veskene kommer jo den faktiske bagasjen som kanskje veier like mye til sammen. Da snakker vi vekten av en person lengst bak på sykkelen. Merker man ikke dette så er det veldig rart...
Man blir nok vant til vekten, men den kjennes. Når jeg tok av bagasjen på min sykkel så ble det noe helt annet. Kjente det veldig godt, i positiv forstand å jeg hadde kun 20-30kg. totalt.
Så at sideveskene på GSA funker og er praktiske i form av at dem er lette og lukke/låse etc. samt at man fort blir vant til vekten er jeg dog overbevist om.
Jeg synes jo også den første cruiseren min var lettkjørt. Men det hadde jeg IKKE syntes i dag, for å si det pent. Man blir vant til det man har.
Det jeg er i mot er å installere bagasjeløsning som alene veier 25-30kg. Å i tillegg til dette så er spesielt toppboksen montert ganske høyt. I tillegg til egenvekten av veskene kommer jo den faktiske bagasjen som kanskje veier like mye til sammen. Da snakker vi vekten av en person lengst bak på sykkelen. Merker man ikke dette så er det veldig rart...
Man blir nok vant til vekten, men den kjennes. Når jeg tok av bagasjen på min sykkel så ble det noe helt annet. Kjente det veldig godt, i positiv forstand å jeg hadde kun 20-30kg. totalt.
Så at sideveskene på GSA funker og er praktiske i form av at dem er lette og lukke/låse etc. samt at man fort blir vant til vekten er jeg dog overbevist om.
Jeg synes jo også den første cruiseren min var lettkjørt. Men det hadde jeg IKKE syntes i dag, for å si det pent. Man blir vant til det man har.
- FredrikE24
- Innlegg: 5030
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Jeg merker ingenting til stappa fulle kofferter og en bag bakpå min sykkel.
Det er litt løgn, når man pusher 200km/t så har jakka en tendens til å løfte seg opp bak om jeg har bag stroppet bakpå, samt at jeg blir mer følsom for sidevind.
Dette med kofferter og vekt er ikke et praktisk problem.
Du må nesten prøve det ut i praksis selv og gjøre deg noen erfaringer.
Det er litt løgn, når man pusher 200km/t så har jakka en tendens til å løfte seg opp bak om jeg har bag stroppet bakpå, samt at jeg blir mer følsom for sidevind.
Dette med kofferter og vekt er ikke et praktisk problem.
Du må nesten prøve det ut i praksis selv og gjøre deg noen erfaringer.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Tur i dag, Elverum Atna Ringebu Gausdal Gjøvik med Rundkiosken og Skreia hjem. Totalt 545 kilometer i flott vær, 16 grader over fjellet 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1