Sverigeturen - del II:
Jeg har allerede glemt hva campingplassen vi lå på heter, men det var i alle fall en flott plass med utmerket servicde:
Så dro vi til Mora...:
... og snakket oss litt 'bort' med et par svenske MCister her også, som anbefalte oss å stikke innom Tällberg på østsiden av Siljan sjøen.
Før vi kom til Tällberg var vi innom Rättvik og hilste blant annet på Morahästen:
og denne flott skulpturen og vannfontenen:
Mens vi var i Dalarna var det et Amcar treff i området. Mange fine biler, men vi tror
ikke at denne var med på å vinne noen av de gjeveste prisene...:
Rättvik bød også på noe av det mest midstsommertypiske i Sverige, nemlig denne:
Kjempefin og godt synlig!
Så dro vi innom Tällberg, som var nærmest ubeskrivelig vakkert og yndig i all sitt 'katthulske' preg med smale veier, velpleide eiendommer og ursvenske preg med r¨da stugar överalt

. Glemte helt å ta bilder, dessverre... Men knipset nå i hvedrt fall dette...:
En tur inn Tällberg anbefales uten videre!
Vi fór videre mot Leksand, Borlänge og Ludvika og endte etter hvert opp i Sunne etter åha passert Hagfors hvor vi tok nok en lengre pause sammen med noen ender i båthavna...:
Sulte som vi var dro vi innom søndagsåpne ICA obg handlet det som skulle til for å lage velsmakende baguetter (eller hva man foretrekker å kalle det...):
Svensk baconost på ferdig oppskåret og grovkornet brød/rundstykker...
Salatablader...
Røkt skinke...
Litt paprika (siden ICA butikken åpenbart var gått tom for tomater...)
Litt mer grønt...
Voila! en smakfull baguette!!
Deretter dro vi hjem og var enige om at vi hadde hatt en fin tur. Været var strålende og nesten
for varmt midt på dsagen.
Et skår i gleden var at bakdekket som jeg hadde punktert tidligere i år ikke holdt på luften, noe vi merket mot slutten av turen.
Da vi kom hjem viste det seg at dekket hadde sluppet ut mer luft enn vi trodde og
det forklarer hvorfor vi følte at sykker'n oppførte seg 'merkelig' i svingene de siste milene hjem...
Så nå blir det dekkbytte. Heldigvis har jeg et liggende og selv om det ikke er populært på alle MC-verksteder har jeg likevel fått et av de lokale til å gjøre det i løpet av det par dager.
Å`kjøre MC i Sverige er helt OK, men veiene er nok langt kjedeligere enn de norske. I hvert på den strekningen vi kjørte; lite svinger og kupert terreng og mye skog... Men slik er det jo i denne delen av Sverige.
Uanset så var det en flott tur, som vi antakelig også kommer til å gjenta senere, men da vil vi ta oss bedre tid til å oppleve mer der vi stopper og tar pausene våre.