Ja, med "små" motorer fungerer det bedre med færre sylindre mener jeg også. Men jeg ble overrasket allikevel hvor kjip Tiger 660 var motormessig. Her har dem spart på det meste, for jeg erindrer at min gamle Triumph 675 Street Triple R var langt spenstigere enn denne.
Tracer 9 har jeg kjørt en del ganger og jeg synes denne har en veldig fin motor. Specs tilsier at denne skal være mer spennende enn 900XR, men med færre sylindre får man kanskje kompensert med litt mer spennende karakteristikk som kan lure en til å tro at sykkelen er friskere enn den faktisk er. Hvis det ga noen mening...
Personlig liker jeg veldig godt de 3-sylindrede motorene. Jeg har jo eid en Street Triple R og jeg har kjørt Yamaha MT09, XSR900, Tracer 9 etc. og jeg synes de 3-sylindrede motorene leverer det beste fra to verdener. Men akkurat Tiger 660 skuffet meg. Denne hadde nok heller dortjent en 2 sylindret. Den motoren var litt for kjip for min del.
Rocket har jo også 3 sylindre, men stiller jo i en helt annen klasse. Med så mye moment og power spiller det nesten liten trille hvor mange sylindre man har tror jeg. Men på en sykkel som F900XR så tror jeg en tosylindret er det beste og vil gi den morsomste opplevelsen :)