BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: Esveen's BMW K100RS
ABS - Lyset blinker i takt med klikkingen, men går over til å lyse konstant etterhvert. Må være en grunn til at releet var tatt ut av holderen.
Fant en fin guide til resett/feilsøking med en 12v led man stapper i diagnosepluggen og teller antall blink.
Så har trua på å fikse dette. Må også bytte bremseveske og lufte systemet først
http://www.kbikeparts.com/classickbikes ... bs/abs.htm
Fant en fin guide til resett/feilsøking med en 12v led man stapper i diagnosepluggen og teller antall blink.
Så har trua på å fikse dette. Må også bytte bremseveske og lufte systemet først
http://www.kbikeparts.com/classickbikes ... bs/abs.htm
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS
Blir det pakningssett fra Tills? BMW har vel ikke enkeltdeler å tilby her?
Re: Esveen's BMW K100RS
Har ikke sjekket. Men må si Tills kan bli en dyr affære framover. Oversiktlig og fin side! Hva er normal leveringstid derifra?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS
Jeg var ganske rådvill selv da jeg måtte overhale tanklokket. BMW hadde den gangen gjort ende på tanklokkdeler.
Handlet da for første gang fra Tills. Tanklokk-kit og bladsøkere(i farger) minnes jeg. Kom etter rundt 1,5 uke. Du kan betale en liten sum og få det over natta om du vil.
Senere kjøpte jeg clutchkit og alt som er av han, for en langt hyggeligere pris enn BMW selv.
Handlet da for første gang fra Tills. Tanklokk-kit og bladsøkere(i farger) minnes jeg. Kom etter rundt 1,5 uke. Du kan betale en liten sum og få det over natta om du vil.
Senere kjøpte jeg clutchkit og alt som er av han, for en langt hyggeligere pris enn BMW selv.
Re: Esveen's BMW K100RS
Bensinpumpa kom ikke på Fredag, så jeg holdes på pinebenken en stund til desverre. Fikk tilbake tanken fra sveiseren på fredag, og nå er den tett.
Er fryktelig spent på om den fyrer og hvordan den kjører.
Har brukt litt tid siste dagene på å rydde i garasjen. Har montert opp sortemangskuffer på veggen og prøver å lage ett system på skruer, muttrer, skiver A2/A4, slangeklemmer, smådeler etc. Har fjernet alt snekker/elektrikker nips som nå ligger i boden. Tar utrolig mye tid å lage system!
Måtte polere over tanken og kåpa samt prøve den herrlige '80 talls tankveska som fulgte med. Den har også avtagbar rompetaske man kan feste på belte. Hvor tysk er ikke det?
Fikk også ABS delene i posten
Er fryktelig spent på om den fyrer og hvordan den kjører.
Har brukt litt tid siste dagene på å rydde i garasjen. Har montert opp sortemangskuffer på veggen og prøver å lage ett system på skruer, muttrer, skiver A2/A4, slangeklemmer, smådeler etc. Har fjernet alt snekker/elektrikker nips som nå ligger i boden. Tar utrolig mye tid å lage system!
Måtte polere over tanken og kåpa samt prøve den herrlige '80 talls tankveska som fulgte med. Den har også avtagbar rompetaske man kan feste på belte. Hvor tysk er ikke det?
Fikk også ABS delene i posten
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS
Skal si lakken på den ser fin ut!
Jeg synes tankveska er dritkul. Den jeg hadde hadde samme veska bare med gul stripe. Trolig beregnet til K1.
Jeg begynner å lure litt ang. Deler til disse litt eldre K-syklene. Merkverdig at det er så treigt å skaffe slitedeler som er brukt på utallige modeller relativt kjapt. Jeg venter fortsatt på ventilshims. Ringt fire BMW-verksteder, og ingen har dette hverken på delelager eller verksted.
Det kjappeste slik jeg ser det er Tills.de eller den danske forhandleren alle med interesse for gammel BMW vet hvem er(jeg har lovet dem å ikke promotere at de kan skaffe BMW-MC deler dog). Fordi de har såpass direkte kontakt med den tyske distribusjonen.
Jeg synes tankveska er dritkul. Den jeg hadde hadde samme veska bare med gul stripe. Trolig beregnet til K1.
Jeg begynner å lure litt ang. Deler til disse litt eldre K-syklene. Merkverdig at det er så treigt å skaffe slitedeler som er brukt på utallige modeller relativt kjapt. Jeg venter fortsatt på ventilshims. Ringt fire BMW-verksteder, og ingen har dette hverken på delelager eller verksted.
Det kjappeste slik jeg ser det er Tills.de eller den danske forhandleren alle med interesse for gammel BMW vet hvem er(jeg har lovet dem å ikke promotere at de kan skaffe BMW-MC deler dog). Fordi de har såpass direkte kontakt med den tyske distribusjonen.
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS
Hvordan er fremdriften her? Fått bensinpumpe enda?
Re: Esveen's BMW K100RS
Kommer muligens i morgen. Men hadde time på biltilsynet i dag og fikk tatt ut skilt. Så er enda ett skritt nærmere vegen 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS
Its alive!
Fikk endelig bensinpumpa. Ble kjapt montert. Slo på tenning, primet rikelig med bensin med killswitchen. Trykket bestemt på startknappen, dro rundt 6-7 sek og fyrte opp! Hørtes rimelig frisk ut. Litt rakkling fra clutch som vanlig, men pen gange og lite røyk. Kjørte en runde i nabolaget, oppdaget desverre at det fortsatt lekker litt bensin fra en pore i tanken. Dro på Thansen og kjøpte kjemisk metall og klasket på. Er det tett om en time, blir det kjøretur

Legger med en video fra oppstart:
https://youtu.be/_sW5Vn_RgQ0
Fikk endelig bensinpumpa. Ble kjapt montert. Slo på tenning, primet rikelig med bensin med killswitchen. Trykket bestemt på startknappen, dro rundt 6-7 sek og fyrte opp! Hørtes rimelig frisk ut. Litt rakkling fra clutch som vanlig, men pen gange og lite røyk. Kjørte en runde i nabolaget, oppdaget desverre at det fortsatt lekker litt bensin fra en pore i tanken. Dro på Thansen og kjøpte kjemisk metall og klasket på. Er det tett om en time, blir det kjøretur
Legger med en video fra oppstart:
https://youtu.be/_sW5Vn_RgQ0
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS
Tanken holdt tett så det ble en liten runde. Gikk nestem tom for bensin på turen, trudde ett øyeblikk motoren fusket. Dro ingenting over 4000rpm. Ble bare værre og værre. Måtte trille ned bakkene mot bensinstasjonen. Med tanken full av fersk bensin ble det noe annet.
Må si den er god å kjøre. Bremsene er mye bedre enn den hvite 8ventileren. Styredemperen og loddene på styret gjør også sitt. Meget behagelig sykkel.
Må se på hvorfor bensinmåleren ikke fungerer, hverken lyset eller måleren. Bynner med pluggen mellom tank og sykkel.
Må si den er god å kjøre. Bremsene er mye bedre enn den hvite 8ventileren. Styredemperen og loddene på styret gjør også sitt. Meget behagelig sykkel.
Må se på hvorfor bensinmåleren ikke fungerer, hverken lyset eller måleren. Bynner med pluggen mellom tank og sykkel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS
Kjempebra! Litt usikker på dette med tanken. Mulig det beste hadde vært å benytte to-komponent epoxy/super-epoxy fra Biltema. Den er sterk som fy.
Bremsene på disse er virkelig bra ja. Min kollega hadde en VFR800 Vtec før, og synes K100en har bedre bremser..
Gikk kjempefint! Har nok vært passet på denne!
Bremsene på disse er virkelig bra ja. Min kollega hadde en VFR800 Vtec før, og synes K100en har bedre bremser..
Gikk kjempefint! Har nok vært passet på denne!
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS
Synes du bør få satt på trekkspillbelger på gaffelbeina, har lett for å gå jevnt med simringer hvis ikke!
Re: Esveen's BMW K100RS
Ja må gå over tanken igjen til vinteren. Belger på gaffelbeina er kult, så det må til. Måtte ut en tur til å kjenne litt på sykkelen. Den er utrolig god å kjøre, veldig stabil og lite nervøs. Merker at den er litt rykkete når jeg går av gassen og på igjen. Så det blir gjennomgang av gummi/dyser og gasswire til vinteren.
Måtte knipse noen bilder i det fine kveldslyset.
Måtte knipse noen bilder i det fine kveldslyset.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS
Har et komfortsete til den om du er interessert!
Er den salen jeg kjørte med på den jeg hadde. Kollegaen min er litt lav, så måtte få på originalsal, men er ikke så godt å sitte på synes jeg. Du skal få det billig.
Ser forøvrig veldig fin ut! Bærer preg av lav km. Stand igrunn! Ser veldig fin ut i lakken og alle små detaljer!
Er den salen jeg kjørte med på den jeg hadde. Kollegaen min er litt lav, så måtte få på originalsal, men er ikke så godt å sitte på synes jeg. Du skal få det billig.
Ser forøvrig veldig fin ut! Bærer preg av lav km. Stand igrunn! Ser veldig fin ut i lakken og alle små detaljer!
Re: Esveen's BMW K100RS
Ja, kanskje det. Er det voldsomt mye breiere? Legg ut ett bilde da 
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992