MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Krystall-Rally 2015!

Legg inn av MLeikarnes »

@Lordshaft

Fungerer helt sikkert grei den der! Jeg bruker å handle på ebay, syns det er enklere der. Men jeg kunne ha tenkt meg en dobbel lader, da det tar en stund å lade ett og ett batteri!
Kjøpte denne nå sist:
http://www.ebay.com/itm/151236657138?_t ... EBIDX%3AIT
Helt greie batterier som gir samme filmingstid som orginalbatteriene (2t12min på 32gb kort, 1080p Superview 60fps). Er også veldig grei med tanke på at jeg har samme typen lader på begge Canon speilrefleksene og Hero2, så man trenger kun å drasse med seg en 12V ledning.
Problemet mitt er nok minnekort, har 3 x 32gb og 2x 16gb nå, men det er ikke nok :lol Har 2x 32gb og ett 64gb på Hero2 og det holder sånn passe, filene er noe mindre enn på 3+'n (har dog 11 batterier på hero2 og 7 på hero3+...)

Wasabi batteri & lader skal vist være bra ifølge en test jeg så en plass, dette er også noen billige de selger på Ebay;
http://www.ebay.com/itm/Wasabi-Battery- ... 27d9b5da0d

@JK95
Da er det jo plutselig mulighet for en tur til Trondheim og prøvekjøre til våren/sommeren da! :vs Er jo 25mil til Trondheim også, men det er halve turen iforhold til Oslo... (kanskje ett fint avbrekk på en IKEA tur som må taes i sommer en gang... :-k )
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Krystall-Rally 2015!

Legg inn av MLeikarnes »

Fant noen gamle bilder mens jeg lette etter noe annet på en gammel hardisk... Litt bilder fra lett mc kjøring, siden folk har det med å snakke om salt og hvordan ting blir seende ut etter kjøring i saltlake så kan vel kanskje noen av disse bildene vise akkurat det... :prop:

Bilder fra Nordsjøfestivalen i 2010:
Bilde

Bilde
Bilde

Denne Harley'en tilhørte forøvrig samme fyr som jeg var og hentet en Indian Brave hos i høst, denne er fult restaurert (Reading Standard)
Bilde
Bilde
Bilde

Bilde

Salt... (ingenting en god vask ikke vil fjerne!)
Bilde

Bilde

Bilde

Vinter!
Bilde

Bilde

...
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: MLeikarnes's MC blogg - Krystall-Rally 2015!

Legg inn av Flattop »

@LordShaft


Jeg kjøpte denne og er meget fornøyd. Da du til enhver tid har mulighet for 2 på lading skal det meget til før enn du får tom.

Og til den prisen er det lite å si om en skulle bli skukffet. Det originale GoPro batteriet glir inn i laderen uten problem.

Jeg bruker å starte med to ladede batteri i holderen og bytter ettersom kameraet går tomt.
Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MLeikarnes's MC blogg - Krystall-Rally 2015!

Legg inn av JK95 »

MLeikarnes skrev: Da er det jo plutselig mulighet for en tur til Trondheim og prøvekjøre til våren/sommeren da! :vs Er jo 25mil til Trondheim også, men det er halve turen iforhold til Oslo... (kanskje ett fint avbrekk på en IKEA tur som må taes i sommer en gang... :-k )
Kjør på, og ta gjerne kontakt når enn du tar turen! Har enda ikke vært i nylokalet deres, men tenkte å ta turen nå snart :prop:

:vs Huff ja, IKEA... Kjenner jeg kjeder meg allerede :sleepy Er jo opprinnelig fosning, så hver j****a bytur skulle mamma innom IKEA, "kun servietter og lys" ble fort full rundtur inkl. noe rammel fra billigkroken ](*,)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Krystall-Rally 2015!

Legg inn av LordShaft »

Flattop skrev:@LordShaft


Jeg kjøpte denne og er meget fornøyd. Da du til enhver tid har mulighet for 2 på lading skal det meget til før enn du får tom.

Og til den prisen er det lite å si om en skulle bli skukffet. Det originale GoPro batteriet glir inn i laderen uten problem.

Jeg bruker å starte med to ladede batteri i holderen og bytter ettersom kameraet går tomt.
Suverent.....takk for tilbakemelding. Da bestiller jeg en slik. Om det ikke gir like mye som et nytt original batteri har ikke så mye å si... har jeg 3 stykk som varer ca 1 time hver så er jeg godt fornøyd.

Note 4

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

Redigerte en av mange Gopro filmer som ligger og venter på forskjellige hardisker. Denne filmen er en av 10 stk filmet på turen over Aursjøen i fjor vår, har liksom aldri kommet så langt at jeg har redigert dem... Så driver jeg og prøver og feiler med Adobe Premiere Elements 13.1 så da må jeg øve litt! :mk
[video]https://www.youtube.com/watch?v=wAzSz5j ... e=youtu.be[/video]

Skal se om det ikke blir en video til idag!
Filmen er filmet med GoPro Hero HD2 med skeleton housing og mikrofon i baklomma på kjørejakka, men den mikrofonen der er ikke spesielt god, knitrer noe jævlig...
Må vel handle inn en Zoom opptaker :prop:
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av Kawagutten »

MLeikarnes skrev:Redigerte en av mange Gopro filmer som ligger og venter på forskjellige hardisker. Denne filmen er en av 10 stk filmet på turen over Aursjøen i fjor vår, har liksom aldri kommet så langt at jeg har redigert dem... Så driver jeg og prøver og feiler med Adobe Premiere Elements 13.1 så da må jeg øve litt! :mk
[video]https://www.youtube.com/watch?v=wAzSz5j ... e=youtu.be[/video]

Skal se om det ikke blir en video til idag!
Filmen er filmet med GoPro Hero HD2 med skeleton housing og mikrofon i baklomma på kjørejakka, men den mikrofonen der er ikke spesielt god, knitrer noe jævlig...
Må vel handle inn en Zoom opptaker :prop:
Hvilken microfon er det som var dårlig ?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

Kawagutten skrev:Hvilken microfon er det som var dårlig ?
Kina kopi av denne mikrofonen regner jeg med:
Bilde
Kostet meg hele 2 dollar mener jeg :lol

Er ikke helt sikker på om det er mikrofonen eller kabelen, har ikke tenkt så langt at jeg kan prøve mikrofonen uten kabel enda. Må neste prøve det i helga (om jeg finner mikrofonen... :scratch )
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

MLeikarnes skrev: Filmen er filmet med GoPro Hero HD2 med skeleton housing og mikrofon i baklomma på kjørejakka, men den mikrofonen der er ikke spesielt god, knitrer noe jævlig...
Må vel handle inn en Zoom opptaker :prop:
Så mye filmer som du lager, så ville jeg absolutt invistert i en zoom h1.. Du får så utrolig mye bedre lyd. Dette er samme driten som jeg slet med... Det blir så forferdelig mye knitring.... liksom før du når helt toppen av lydbildet. Å det ødelegger for meg når jeg selv gjør opptak.

Ellers så var filmen en fryd å se på :thumleft Godt å se det er andre som liker å kose seg på svingete vei

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev: Så mye filmer som du lager, så ville jeg absolutt invistert i en zoom h1.. Du får så utrolig mye bedre lyd. Dette er samme driten som jeg slet med... Det blir så forferdelig mye knitring.... liksom før du når helt toppen av lydbildet. Å det ødelegger for meg når jeg selv gjør opptak.

Ellers så var filmen en fryd å se på :thumleft Godt å se det er andre som liker å kose seg på svingete vei
Må nok gå til investering av en Zoom H1 ja! Fordelen er jo at man kan få bra lyd samme hvilket vær det er! Nå kan jeg kun bruke ekstern mikrofon i rettlig finvær :sk?
Adobe kan fjerne den knitringen for meg, men da forsvinner alt av godlyden fra sykkelen :sorry Med Hero 3+'n er det enda værre lyd i vanntett huset enn det er med Hero 2, vindstøyen er helt forferdelig :evil

Angrer på at jeg ikke kjøpte en for 2 år siden, fikk ett tilbud på 500kr for en som var litt brukt, men da hadde jeg ikke tenkt over at det var greit å ha :sk?

Veiene innover fra Eidsvåg til Eikesdalen må bare oppleves, veldig bra veier! :D
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

er ikke eikesdalen helt inne i på baksiden av fjellet med trollveggen er? Må en ikke kjøre fra molde for å komme til disse veiene? Er litt usikker på hvor dette er.... Prøvd å glo litt på kartet :-k

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:er ikke eikesdalen helt inne i på baksiden av fjellet med trollveggen er? Må en ikke kjøre fra molde for å komme til disse veiene? Er litt usikker på hvor dette er.... Prøvd å glo litt på kartet :-k
Det er mellom Sunndal og Romsdalen vis man ser litt grovt på det :-k

https://www.google.no/maps/place/Eikesd ... 128b7eefca

Strekningen på filmen:
https://www.google.no/maps/dir/62.75125 ... m2!4m1!3e0
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

Ja nå vet jeg hvor du er..... En tidligere kompis hadde hytte rett opp i dalen for eidsvåg, husker ikke nøyaktig hva plassen het, men husker bare det var en populær lakseelv i nærheten. Har kjørt der med bil faktisk, men aldri med sykkel. :-)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Ja nå vet jeg hvor du er..... En tidligere kompis hadde hytte rett opp i dalen for eidsvåg, husker ikke nøyaktig hva plassen het, men husker bare det var en populær lakseelv i nærheten. Har kjørt der med bil faktisk, men aldri med sykkel. :-)
Da er det bare å ta turen oppover! :prop: Eira er vel nærmeste lakseelv vil jeg tro, er den broa over den elven er der hvor filmen slutter, ca 16km fra Eidsvåg innover mot eikesdalen. Nokså mange som har hytte i Eresfjorden/Eikesdalen som er laksefiskere. Holder meg på to hjul der hvor det er svinger og fine veier jeg, kan faktisk ikke fordra å kjøre bil (og jeg kjører nærmere 20k i året med blikkboksen! :-# :x )
Eneste problemet med videoredigering er jo dette:
Bilde

Må nok bli en ny pc til sommeren, har ikke nok kraft denne her, tar jo en hel evighet å rendre filen for hver gang man gjør endringer :sk?

(bestilte også akkurat en Zoom H1, nok får være nok, jeg vil ha bedre lyd! :D )
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

Der har vi navnet....eresfjorden var navnet :thumleft Skjønner jeg må ta med biken til ålesund kjøre mer der oppe.... Har foreldre som bor der enda. Greit å ha Ålesund som base :prf

Ja skal ha meg ny maskin selv. Er for lite å sitte med en bærbar når jeg skal redigere osv. Samt få den litt mere optimalisert for nettopp redigering :thumleft

Er noe jeg syns er ålreit å sysle med på kveldene. Bare synd det er så helvetes mye jobb å filme alle scenene. Liker å skifte mellom kameravinkel osv. Men et gopro kamera eller lignende til, også bruke rx100 kompaktkamera til å filme litt med også, så tror jeg det kan bli veldig bra.

Svar