Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Så var man hjemme fra 14 dager med nattskift, kjøresuget holdt meg våken i natt... men idag har jeg oppgaver å gjøre. Så må vente til imorra, da er det dessuten meldt bedre vær. :prf så det blir vel å starte tidlig og kjøre hele dagen :)
Hvor går turen... tja, jeg har en plan, den som leser får se :lol

Det skal bli hyggelig å treffes igjen :-k :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:Så var man hjemme fra 14 dager med nattskift, kjøresuget holdt meg våken i natt... men idag har jeg oppgaver å gjøre. Så må vente til imorra, da er det dessuten meldt bedre vær. :prf så det blir vel å starte tidlig og kjøre hele dagen :)
Hvor går turen... tja, jeg har en plan, den som leser får se :lol
Du er vel så kjørekåt etter å ha vært i havet nå..... det skal vel ikke mer enn en rundkjøring til.... du er vel eneste mennesket jeg tror som kunne funnet på å kjørt rundt og rundt der i timesvis :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av Olav K »

Haha, i min alder skal det mer enn en rundkjøring til, selv etter 14 dager med offshoretilværelse ;)
Men satser på å kjøre meg tilfreds for en stund, så man kan fortsette med å male hus :-)å

Blir herlig med tur imorra--- stram wire og breie glis :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av LordShaft »

Får håpe været holder seg da.... Selv om jeg ikke har for høye forhåpninger, så er det meldt relativt bra ;-) blir nok kjøring på meg også

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tro

Legg inn av Olav K »

Motorsykkel med sjel... vi har alle hørt det ikke sant.... at gamle skranglete Harleyer, Triumpher, Nortons, har "sjel"
Ja sågar Moto Guzzi påstås å være "sjelfulle" sykler.... Mens firsylindrede japser er unisont avskrevet som "sjelløse".... stakkars. I min lille verden har dette vært noe godt BS, stål og aluminium er livløse matrialer som aldri har hatt noen sjel.
Helt fram til idag... kom hjem fra havet tirsdag kveld med skumle planer, så i dag var jeg oppe i 5 tida, og litt før kl6 gikk jeg og hentet "The 1. Lady" i vognskjulet. Jeg kunne bannet på at hun såg sur ut, hadde hun fått nyss i mine planer?
Vrir om nøkkelen, trykker startknappen (og hun starter alltid på første kinninga)
og drar rundt.... nei, hun vil ikke... ikke på 2-3-4- eller 5 heller. Først på 6 runden hoster og harker hun litt, på 7 forsøk blir det endelig liv...men dauer ut.
nr 8 blir bra og vi kan rulle ut og sette fart mot bensinfylling, og deretter settes nesa østover.
Oppover Oddadalen med alle 6 fossene, til Seljestad og tar (selvsagt) gamlevegene utenfor alle tunnellene mot Røldal og så Haukeli.
Satt og funderte litt over "MC med sjel" da.... var akkurat som en ku som veit den skal slaktes.
Sist redigert av Olav K den 14 aug 2014, 23:15, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tro

Legg inn av AJ »

Olav K skrev: Ja sågar Moto Guzzi påstås å være "sjelfulle" sykler....
:eh
Er det noen MC som har sjel så må det jo være Moto Guzzi!
Ikke no' "sågår" der i gården ;-).

Benytter samtidig anledning til å gratulere med tripleoppgradering :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tro

Legg inn av Olav K »

Bilde

Bilde

Kjørte avgårde med godvær i vest, gråere jo lengre øst jeg kom. Svinger mot venstre i Edland, så langs Totak, og fra Rauland mot Nutheim. Ved Rauland får jeg regn, men ikke verre enn at livet kan nytes på to hjul. Videre blir det E134 hele veien, minus "snarvegen" via Skollenborg. Hadde en god spisepause i Sauland, med hjemmebakt brød, spansk skinke; brie og aioli. Var virkelig kjempegodt.... men frøkna min hang med nebbet... var ikke i formBilde

I Lier tar jeg av mot Oslofjordtunnellen, og nå begynner hu og skjelve også... er nok kjedet som har gjort sin misjon, men jeg er overbevist om hun stritter imot.
Seperasjonsangst muligens??
Jeg mistrives sterkt med så mye trafikk og beine veier, eneste avveksling med antydning til nedlegg er rundkjøringene... men det er jo nok av dem da:x
Men jeg er veldig takknemlig for at snille østlendinger klumper seg tett sammen på flatbyda og samler de kjedelige veiene rundt seg.... men ikke fatter jeg at de ORKER :-D
Etter litt gladgassing nedover mot Sarpsborg, ankommer jeg Alf Graarud, og der står Lene og venter:D
Etter litt papirarbeid blir The 1. Lady strippet for tlf/gps løsningen min, tank og salveska blir skrotet, en snill mekaniker skifter kjede og drev, vasker henne grundig mens Lene forsikrer om at hun nok havner i et godt hjem.
Så blir en easylock tankveske montert på Speedy G, de siste bilder av 1.Lady blir tatt, sammen med Speedy...
Bilde
Så tar jeg raskt farvell og ruller i vesterled med nye doningen, og selv om de ser like ut, er forskjellen enorm.
Men begge to er SÅ smoothe å kjøre, gassresponsen er SÅ jevn, tror få andre produsenter får til det samme?
Kruser til Moss, tar fergja til Horten, men siden jeg var gryyytidlig oppe, blir jeg brått trøtt og søker tilflukt på Thon hotellet i Tønsberg.
Knipser noen bilder og nyter litt kjappmat, snart er det leggetid.
Imorgen skal vi bli mye bedre kjent Speedy G og meg <3
Noen bilder tok jeg også.... surprise surprise:P

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



.....håper bare "The 1. Lady" har det bra.....
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tro

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:
Olav K skrev: Ja sågar Moto Guzzi påstås å være "sjelfulle" sykler....
:eh
Er det noen MC som har sjel så må det jo være Moto Guzzi!
Ikke no' "sågår" der i gården ;-).

Benytter samtidig anledning til å gratulere med tripleoppgradering :thumleft

Tusen takk, merker den nye trippelen krever noe mer, men vi skal nok bli GODE, eller nei, BESTEvenner etterhvert. :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av Olav K »

Elolz skrev:Gratulerer med ny sykkel! :D Sikkert rååå lyd :yeyeye

Takk for det unge mand, lyden er ganske behersket pr nuh, men uten lyddemper, skal det bli så bra så :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av LordShaft »

Se her ja... Dette liker vi. Ser du kommer til å bli kjempenarkoman framover. Skimter diverse carbon detaljer :lol

Nok en gang... Gratulerer med ny sykkel!

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Se her ja... Dette liker vi. Ser du kommer til å bli kjempenarkoman framover. Skimter diverse carbon detaljer :lol

Nok en gang... Gratulerer med ny sykkel!

Sony Z2

Det sies at carbon er som kokain... man blir umiddelbart hekta og må ha mer mer mer.... kg prisen er vel omtrent lik, også :-D

Og nok en gang, tusen tusen takk:):)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av mortenolb »

Grattis! Bare litt misunnelig.. Om ikke annet enn på alle dere som har råd til å bytte sykkel!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av Olav K »

mortenolb skrev:Grattis! Bare litt misunnelig.. Om ikke annet enn på alle dere som har råd til å bytte sykkel!
Tusen takk igjen
Som jeg skreiv i en annen tråd, jeg fikk et tilbud jeg vanskelig kunne si nei til, og man angrer som kjent mest på det man ikke gjorde :knegg Så da gjorde jeg det...Just do it :prf Just did :knegg
Men ting blir lettere å ordne etterhvert som man blir "voksen", og det må jo sier Morten... du har jo tiden forran deg, jeg derimot er omtrent på middagshøyden nå :lol
Ikke mye å se fram til, så må kompansere litt med trippelgleder:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av mortenolb »

Haha, ja! Jeg kunne kjøpt ny sykkel til neste år, men fant ut at det ikke er sosialt akseptert å bo hjemme hos mor i en alder av 25, så jeg må prioritere flytting før det. Nå har jeg prioritert gitarutstyr, bil og mc før å flytte ut de siste 4 åra, så nå er det vel på tide. Jeg har jo i det minste en mc å kjøre med som jeg er godt fornøyd med. Bare sunt å sikle litt!(later vi som)
Men å teste en triple må jeg!

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av Busa Trond »

:prf
Helt KONGE Olav K :thumleft
Gratulerer så mye :bb_p:

Svar