Desmo's skriverier.
Re: Desmo's skriverier.
Triumf Tiger må jo være sykkel for deg Pollti.
Eneste ulempen må jo eventuelt være at den er nærmere 1000 kubikk og 4takter, mens du vanligvis fabler om mindre enn det halve og totaktsolje
Eneste ulempen må jo eventuelt være at den er nærmere 1000 kubikk og 4takter, mens du vanligvis fabler om mindre enn det halve og totaktsolje
Re: Desmo's skriverier.
Traiumf Tiger 955 var det at det var ja. Inntrykket var veldig bra. Men noen handel blir det ikke. ØKH har nemlig satt sterke begrensninger på hvor mye jeg får lov å eie. 1 begrensning er at Cagge må selges hvis jeg skal ha ny sykkel . Og Cagge skal aldri,aldri selges ! Den andre betingelsen er at hvis jeg skal ha 2 registrerte sykkeler så må båten selges.
Derimot så har ikke Haus Gestapo sagt et eneste ord som indikerer at det er forbudt å eie registrerte 3 hjulinger.
1 ord - Spyker.
Men disse begrensningene er akademiske for meg. Selv om jeg banner Cagge nord og ned noen ganger så kan den aldri selges. Den er bare meg liksom. Og den duger mere enn nok mens jeg funderer på hvor veien går mht kjøyregreier til forlystelse, og båten er også inne her. Og KK. Den er også viktig.
Derimot så har ikke Haus Gestapo sagt et eneste ord som indikerer at det er forbudt å eie registrerte 3 hjulinger.
1 ord - Spyker.


Men disse begrensningene er akademiske for meg. Selv om jeg banner Cagge nord og ned noen ganger så kan den aldri selges. Den er bare meg liksom. Og den duger mere enn nok mens jeg funderer på hvor veien går mht kjøyregreier til forlystelse, og båten er også inne her. Og KK. Den er også viktig.
Re: Desmo's skriverier.
Nei, jeg kommer ikke til å spørre om Triumphen var trippel eller firer, for de lager bare tripler eller twin.Pollti skrev:Denne Sennaen er rød. Fargen på felgene er grå tror jeg. Eller var de gullfargede kanskje ?Traiumfen var ikke ligge sykkel. Rett opp og ned Pegaso style på dem. Skikkelig svær og høy. Du kommer sikkert til å spørre om den er 3 eller 4 sylindret. Det la jeg ikke merke til og ikke vet jeg hvor mange hk den har heller. Den var kjempegod å sitte på men neste gang skal jeg ihvertfall sjekke at det er bensin på tanken. Da kan jeg jo sitte litt lengre kanskje.

En halvluguber Tiger kunne da fint blitt Polltisykkel, så ble du kurert for disse minikubikkerne.

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Åja. Det viste jeg ikke. Mener å ha hørt at Triple motoren er veldig god og er brukt i en del forskjellige Traiumf modeller ? Vi fyllte bensin på den i dag og startet den opp igjen. Igjen glemte jeg å telle grenrør
Sikkert en 3 sylindret sak dette her. Den gikk veldig pent ihvertfall med en liten hissig hvisslelyd når en ruset motoren.
Siden det snødde så ble det ikke noe kjøring men oljeskift, kontroll av lys, nye bremseklosser og skifte av bremsevæske.
En veldig tiltalende sykkel er det her.
Og fargen på Senna felgene glemte jeg å sjekke også. Vi monterte Carbon potter på den og satte på kåper og sånt. Det bråker fælt med orginal potter og Carbon pottene er enda "værre", men dette er skikkelig godlyd da. Sykkelen er solgt men det kan ordnes en spesialhandel på denne her for deg Desmo. Det står en Mito Evo 2 parkert ved siden av Sennaen, det er flaut å si det kanskje men hadde det ikke vært for fabrikksmerkene så hadde det vært vanskelig å se forskjell ved et raskt blikk.

Siden det snødde så ble det ikke noe kjøring men oljeskift, kontroll av lys, nye bremseklosser og skifte av bremsevæske.
En veldig tiltalende sykkel er det her.
Og fargen på Senna felgene glemte jeg å sjekke også. Vi monterte Carbon potter på den og satte på kåper og sånt. Det bråker fælt med orginal potter og Carbon pottene er enda "værre", men dette er skikkelig godlyd da. Sykkelen er solgt men det kan ordnes en spesialhandel på denne her for deg Desmo. Det står en Mito Evo 2 parkert ved siden av Sennaen, det er flaut å si det kanskje men hadde det ikke vært for fabrikksmerkene så hadde det vært vanskelig å se forskjell ved et raskt blikk.
Re: Desmo's skriverier.
Jeg får greie meg med de syklene jeg har, ellers takk. En 916 Senna er et smykke av en sykkel å se på, men jeg skal også klare å kjøre med den. Sånne sittestillinger som nærmer seg fosterstilling har jeg for lengst vokst og stivnet fra.
Men å ta feil av Cagiva Mito og 916 er tilgivelig, de er så like at det er nesten vondt. Det er samme mann som har designet begge; Massimo Tamburini.
Men å ta feil av Cagiva Mito og 916 er tilgivelig, de er så like at det er nesten vondt. Det er samme mann som har designet begge; Massimo Tamburini.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Ja, og han er jo genial syntes jeg. Vi får se om Ducati klarer å holde koken på design siden etter at han pensjonerte seg.
Re: Desmo's skriverier.
Jeg synes den nye 1098 er et meget godt forsøk. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Desmo's skriverier.
Å bestemme seg for sykkel er like vanskelig som å
velge på øverste hylle på Hønan Agda .
velge på øverste hylle på Hønan Agda .

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Desmo's skriverier.
Det vil jeg ikke si, for det er sittestillingen som bestemmer for meg. Ikke tilbakelent med
"rund" rygg. Og heller ikke så framoverlent med skarp knevinkel. Da blir valgmulighetene snevret inn en del.
Ellers tror jeg at våren blir noe forsinket i år. Mjøsisen har lagt seg forbi Helgøya, og da holder kulda seg i lang tid utover. Det er ikke en god nyhet for oss som lengter etter tørr og varm asfalt.
"rund" rygg. Og heller ikke så framoverlent med skarp knevinkel. Da blir valgmulighetene snevret inn en del.
Ellers tror jeg at våren blir noe forsinket i år. Mjøsisen har lagt seg forbi Helgøya, og da holder kulda seg i lang tid utover. Det er ikke en god nyhet for oss som lengter etter tørr og varm asfalt.

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Det er jo i grunnen stillingen som avgjør velgene på Hønan Agda også. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Desmo's skriverier.
Ja, det kan hende at vi får. Men det kan jo også skje at den rapporten bare blir kort. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Blir nok ingen rapport fra Hønan Agda fra denne kanten. Hennes etablissement ligger ve Strømstadtraktene, og jeg holder meg til Tøcksfors når jeg skal på Harry-tur. Dessuten er Hønan Agda en god del utenfor mitt satsningsområde. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Desmo's skriverier.
Da så, jeg tenkte meg nesten det. Du frekventerer vel ikke slike etablissementer på harrytur heller. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo