Er "bare" en 821 cc desverre.....Trondgv skrev:1200S stripe?Samme sykkelen jeg sikler på til jeg får tung lappen om 2 år
Ja, det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre. Størst utbytte vil jeg tro du har hvis du har slipon i tillegg. Mer luft og mer bensin blir god stemning.....biker7 skrev:Så booster-pluggen funker mener du altså ? Kanskje noe å vurdere på Tracern etterhvert også
Det denne pluggen gjør, hvis den er som 99% andre på markedet.Tobben84 skrev:Ja, det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre. Størst utbytte vil jeg tro du har hvis du har slipon i tillegg. Mer luft og mer bensin blir god stemning.....biker7 skrev:Så booster-pluggen funker mener du altså ? Kanskje noe å vurdere på Tracern etterhvert også
Ja, jeg ser poenget ditt, men boosterplugen er den eneste plugin-devicen med egen temperatursensor. Denne lurer ecu til å tro at det til enhver tid er 20 grader kaldere, slik at den feter blandingen over hele registeret. Står beskrevet hvordan den virker her:EasyRider skrev:Det denne pluggen gjør, hvis den er som 99% andre på markedet.Tobben84 skrev:Ja, det vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre. Størst utbytte vil jeg tro du har hvis du har slipon i tillegg. Mer luft og mer bensin blir god stemning.....biker7 skrev:Så booster-pluggen funker mener du altså ? Kanskje noe å vurdere på Tracern etterhvert også
Så overstyrer den co2 sensoren ved å gi en falsk volt verdi. Det er jo når sykkelen er i "close loop" området ecu n tar hensyn til co2 sensoren. Dette er området som blir brukt når en måler sykkelens utslipp. Det som da skjer er at ecu tror at den aldri er i dette området. og gir bensin
som den tror er riktig i forhold til o2 sensoren og tpc/cam sensor.
Så fort ecu er uten for "close loop" området 1000 til 4000 rpm (sånn ca) Så gir ecu totalt blanke i co2 sensoren.
Dette vil si.
De som setter på slip on og åpent luftilter får ikke noe bedre blanding av luft og bensin når den er utenfor sitt "close loop" område.
Og en skal i hvert fall være veldig ups på dette, særlig med sykler som har euro 4.
Disse går så mager med orginal anlegg at ved å "åpne" sykelen kan du risikere skader.
Skal du forhindre dette må du enten ta i bruk rapidbike, powercommander eller reflash av ecu.
Dette er helt klart noe en bør være klar over.
Ja, det tror jeg, men google litt hva eiere av mt-09 rapportererbadkernel skrev:Takker for linken Tobben84, det høres ut at den kan løse "blanding" problemet på Tracer![]()
Offtopic:
Hvor har du kjøpt windscreen extention?
Yup det var megTobben84 skrev:
Ja, det tror jeg, men google litt hva eiere av mt-09 rapporterer![]()
Jeg kjøpte denne, men ser de har sluttet å selge denprøv å skriv inn lignende beskrivelse på ebay å se. Veldig fornøyd med min, til halv pris av givi eller touratech. http://www.ebay.com/itm/-/141593224700? ... 1593224700
Ps, tror jeg så deg i Tjensvollkrysset tidligere i uka? Ikke mange Tracere i byen.....
No problembadkernel skrev:Yup det var megTobben84 skrev:
Ja, det tror jeg, men google litt hva eiere av mt-09 rapporterer![]()
Jeg kjøpte denne, men ser de har sluttet å selge denprøv å skriv inn lignende beskrivelse på ebay å se. Veldig fornøyd med min, til halv pris av givi eller touratech. http://www.ebay.com/itm/-/141593224700? ... 1593224700
Ps, tror jeg så deg i Tjensvollkrysset tidligere i uka? Ikke mange Tracere i byen....., har ikke sett mange tracer i byen heller.
Skal prøve på ebay, takker igjen