I disse PMS stunder så sitter jeg å tester ut Evernote, noe jeg har gjort flere ganger før, dog noe halvhjertet. Nå har jeg derimot lest meg opp litt samt testet ut tjenesten skikkelig over tid og jeg har bare en ting å si. Fy f*** for et fantastisk opplegg!
Jeg er foreløpig fersk i gamet men føler jeg kunne skrevet en bok om dette.
De fleste va dere har sikkert hørt om Evernote. Dem er vel ganske alene der ute med tanke på mulighetene man har. Evernote er kort fortalt et helt superenkelt og genialt system for nedskribling av notater etc. Med Evernote Web clipper installert så kan man med to tasteklikk lagre skjermdumper av forskjellig grad rett inn i Evernote for så og etterbehandle notatet i etterkant ved å legge til mer info, flere bilder etc. før man flytter det til egnet mappe og gir de rette tagger etc.
Perfekt for oss som driver litt research på nettet, leter etter mc deler, roter rundt på finn, tar screenshot i forum etc. Perfekt til handlelister/huskelister, oppbevaring av kvitteringer, ja regelrett det meste. Evernote fungerer sømløst på alle enheter som Android, PC, iOS etc. og koster i utgangspunktet ingenting.
Et scenario:
Man skal ut på mc tur. Man gjør research ved å sjekke hyttepriser på forskjellige steder. Med to klikk så lagrer man ecreenshot/link etc. til hytten man ser på i Evernote og man kan klikke seg videre til neste hytte for å sjekke pris etc. Slik kan man fortsette til man blir grønn i trynet og etterpå kan man gå inn i Evernote og arbeide videre med det man har funnet ved å legge til flere notater eller evt. slette de som ikke faller i smak.
Alt av booking detaljer og kvitteringer sender man rett inn i Evernote og har tilgang til dette over alt hvor det finnes nett tilgang. Man kan så klart også dele ønskede notater med andre på en enkel måte og man kan også dele "mapper" slik at flere kan arbeide samt feks. planlegge turen live. Nevnte jeg at det også finnes en innebygget chat funksjon etc.?
Det tok litt tid før jeg fikk øynene opp for Evernote, men etter ett par dager så er jeg overbevist. Ingen over, ingen ved siden :)
Å nei... jeg får ikke betalt for å skrive dette