Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Leffy »

Faktisk +5 her nå. Regner og drypper av hustak.. Men det må vel vare ei hel uke om snøen skal forsvinne :-k I morra er det vel sikkert -15 igjen.. :roll
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Det passet seg vist sårlig i dag angående tur til Alf Graarud. Bilen var ikke tilgjengelig så da ble jeg heller hjemme. :thumleft

Kalleklovn kom dog innom meg i skrivende stund for å vise frem gliset sitt! Jeg måtte så klart prøvekjøre den en liten runde på byggefeltet. Hærlig lyd i den sykkelen altså! Jeg lå egentlig å tok en ettermiddagslur og plutselig hørte jeg telefonen i det fjerne. Sikkert en selger tenkte jeg, så jeg lot den ringe. Men så kom kjærringa og vekte meg og sa "ØY!!... du må våkne... det står en motorsykkel nede i veien"

Hehe, da skjønte jeg jo fort hve m det var. Det var nemlig Kalleklovn som hadde tatt advarselen min til etteretning og stukket innom :twothumbs:

BMW'en står egentlig klar i carporten og jeg kunne sikkert ha kjørt en tur, men jeg har blitt litt fisefin på været. Jeg makter ikke å dra den ut på våte vinter-vårtveier der den står gullende ren iført WD40 etc. Jeg venter nok noen dager til slik at veiene tørker opp litt. :redface

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sitter og venter på tørre veier, slik at jeg kan gjøre tradisjon av det årlige "kjøre-forbi-huset-til-Cutless" ritualet. :lol
Bare han ikke leser dette og kommer meg i forkjøpet... :-# :x

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

I går fikk jeg laget meg en ny Facebook side:
https://www.facebook.com/turerfjasogslaberas/

Alle innlegg jeg skriver i min private blogg vil automatisk bli postet på denne siden og det er også primært denne siden jeg kommer til å bruke når jeg poster bilder og innlegg fra turer etc. Synes det er mer oversiktlig med en egen side til slikt :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Nå har jeg endelig fått litt fart på den private bloggen min, og jeg har også opprettet en Facebook side tilknyttet denne bloggen, da jeg gjerne vil at evt. Kommentarer på innlegg i den private bloggen underskrives med et ansikt (Facebook) og ikke bare et nick fra en besøkende etc.

Klapper meg selv på hodet og sier flink gutt :janikk

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Den bloggen din har virkelig blitt fresh. :thumleft Artig hvordan noen elementer "popper" fram når man skroller :prf
Oversikrlig, lettlest font og fine bildeløsninger. Rett og slett veldig innbydende. :)

Edit: + ingen slitsom reklame :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Den bloggen din har virkelig blitt fresh. :thumleft Artig hvordan noen elementer "popper" fram når man skroller :prf
Oversikrlig, lettlest font og fine bildeløsninger. Rett og slett veldig innbydende. :)

Edit: + ingen slitsom reklame :thumleft
Takk for det fsva :redface
Jeg har drevet og fiklet litt med denne bloggen over lenger tid og hele tiden gjort små endringer. Målet mitt er som du tydeligvis allerede har oppfattet, å ha en lettlest og ryddig blogg som er lett og lese. Siden er 100% reklamefri etc. Jeg har gjennom årene lært og erfart at fancy effekter kan være tøft, men slitsomt hvis det blir for mye. Faktisk synes jeg de bevegelige bildene er helt i gråsonen. Men følte jeg måtte gjøre NOE for å få bloggen litt mer "levende"

De aller fleste bloggene jeg har besøkt består av sidemenyer, tagger, blinkende gif'er, reklame og annet som gjør at jeg mister lysten. Derfor har jeg valgt og ikke falle i en slik felle.

Dog er det fortsatt forbedringspotensiale med tanke på innholdet. "Om meg" siden er ikke helt slik jeg vil ha den og jeg er også usikker på hva jeg gjør med kontakt siden. Mulig jeg slår sammen disse under en side. Kontaktskjemaet er heller ikke testet skikkelig ennå. Men skal se om jeg får sett på dette i løpet av kvelden. Målet mitt er og holde det enkelt og lettlest med et snev av utskeielse med tanke på bildevisningen. Jeg får se hva jeg ender opp med :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Veldig enig med Fsva.
Oversiktlig blogg som er lett å lese. Absolutt et eksempel til etterfølgelse :thumleft .
Likte bildeeffekten også :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

YOHOOO!! \:D/

Nå har jeg nettopp kommet hjem etter årets første tur på halvtørre veier og strålende solskinn. Litt småkjølig, men har opplevd værre. Ble bare en liten tur på underkant av 5 mil, men gud så deilig å kjnne litt krefter igjen. Har jo kjørt VW UP i hele vinter :-# :x

Da kan 9. Februar 2016 settes som årets første MC-runde. To uker tidligere enn i fjord 8)

Mobilen glemte jeg hjemme så ingen bilder desverre, men det driiiter jeg i. :lol

EDIT: kjørte den god og varm og dro den til rødmerket. Fytti helvete det går! Hadde helt glemt de kreftene. Følte meg plutselig fri som fuglen igjen :roll

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:YOHOOO!! \:D/

Nå har jeg nettopp kommet hjem etter årets første tur på halvtørre veier og strålende solskinn.
Mobilen glemte jeg hjemme så ingen bilder desverre, men det driiiter jeg i. :lol
Det er en nisse her på forumet som pleier å si: Ingen bilder=ingen tur :crazy:
Bjerknez skrev:EDIT: kjørte den god og varm og dro den til rødmerket. Fytti helvete det går! Hadde helt glemt de kreftene. Følte meg plutselig fri som fuglen igjen :roll
E6?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:YOHOOO!! \:D/

Nå har jeg nettopp kommet hjem etter årets første tur på halvtørre veier og strålende solskinn.
Mobilen glemte jeg hjemme så ingen bilder desverre, men det driiiter jeg i. :lol
Det er en nisse her på forumet som pleier å si: Ingen bilder=ingen tur :crazy:
Bjerknez skrev:EDIT: kjørte den god og varm og dro den til rødmerket. Fytti helvete det går! Hadde helt glemt de kreftene. Følte meg plutselig fri som fuglen igjen :roll
E6?
Hehe, da får det heller være. Det viktigste er at jeg fikk en tur. At noen ikke tror på meg bryr meg svært lite for øyeblikket kjenner jeg :lol

Jepp, E6. Dro på ut på E6 ved sarp ved Biltema. Dra til helvete :O

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ikke for at jeg skal det, men ble litt nyskjerrig. Hvor mye koster det å lakkere en tank? Noen som har gjort dette?
Jeg snakker om hva det koster å sette den bort for så og få den igjen uten å gjøre noe som helst selv...

Det trenger ikke være merkeverksted, men fargekoden må stemme så klart. Det er ingen emblemer på tanken.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: RE: Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:YOHOOO!! \:D/

EDIT: kjørte den god og varm og dro den til rødmerket. Fytti helvete det går! Hadde helt glemt de kreftene. Følte meg plutselig fri som fuglen igjen :roll
Vet ikke hvor du har rødmerket men for meg ville det bety 1 gir og over E6 fartsgrense. Kan ikke dra til rødmerket på vei i Norge i de andre giren.
Godt du fikk kose deg med litt drag :)

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: RE: Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:YOHOOO!! \:D/

EDIT: kjørte den god og varm og dro den til rødmerket. Fytti helvete det går! Hadde helt glemt de kreftene. Følte meg plutselig fri som fuglen igjen :roll
Vet ikke hvor du har rødmerket men for meg ville det bety 1 gir og over E6 fartsgrense. Kan ikke dra til rødmerket på vei i Norge i de andre giren.
Godt du fikk kose deg med litt drag :)

mispelled with autocorrect
Rødmerket starter på 11.000rpm ... Tror jeg. Sier ikke hvilket gir, men gikk fort. Men bremset fort ned igjen. :redface

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Den siste tiden har jeg sittet og fomlet litt på pc'en og den siste oppdateringen på den fronten er at jeg nå fullstendig har konvertert fra Outlook med mail lagret lokalt til Gmail.

Alle mine mailer blir nå videresendt direkte til Gmail kontoen og den blir den tatt hånd om av et strengt filter system som kategoriserer alle mailer som kommer inn. Jeg har også konvertert til Chrome nettleseren etter mange år med Firefox. I hovedsak grunnet den tette integreringen med google sine tjenester.

Så klart har jeg også instalert et tillegg til Chrome som heter "Checker Plus for Gmail" som både gir meg skrivebordsvarsler samt varsler i nettleseren ved nye mail.

Nå slipper jeg lenger å tenke på backup av mail etc. og synkroniseringen mellom alle mine enheter går nå som en drøm :thumleft

Svar