Jeg har bedrevet slike "farlige" aktiviteter stort sett hele livet. Da snakker vi om bygging av både enebolig og en 110 kvm garasje, totalrenovering av to gamle hus, inkl oppsetting av nye dragere til skråtak, jeg har renovert to gamle tak fullstendig, inkl undertak, takstein, murt opp ny pipe, klatra opp og ned av stillinger med verktøy og materialer, og i det hele tatt drevet med livsfarlige ting, i flg statistikker som sier at de fleste ulykker skjer i heimen.
Og jeg har faktisk aldri skadet meg, bortsett fra en prolaps for et par år siden.
Denne nasjonale dugnaden i fbm Covid-19 er en glimrende anledning til å få gjort ting i og rundt heimen, som man kanskje har tenkt på lenge, men ikke funnet plass til. Nå, er det tid og rom for å ta tak.
Gjør noe positivt ut av situasjonen. For det første får man gjort ting man har ønsket å få gjort lenge, og man aktiverer seg både fysisk og psykisk.
Og har man ikke hus, hage eller annen heim med behov, så poler sykkelen, bilen, båten, whatever. Alt annet enn passivitet funker bra