Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Rottenikken »

Har trilla rundt på Pirelli Angel ST i sommer på "norske" forhold, og har skaffet meg et inntrykk.

Så er det andre som har kvalifisert mening om nevnte dekk så si gjerne ifra!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Rottenikken skrev:Har trilla rundt på Pirelli Angel ST i sommer på "norske" forhold, og har skaffet meg et inntrykk.

Så er det andre som har kvalifisert mening om nevnte dekk så si gjerne ifra!
Og hva er ditt inntrykk?
Vil gjerne vite fordi jeg er ikke ubetinget fornøyd med Michelin PR3 på Tiger...
Vurderer Metzeler 8 eller annet alternativ. Angel ST kan gjerne være det aktuelle alternativet...

Rottenikken

Hadde både M5 og Z8 på biken forrige år og de var bra både på bane og landevei..
I år har jeg bare erfaring fra Pirelli ST på landevei, og de var OK

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Rottenikken skrev:Hadde både M5 og Z8 på biken forrige år og de var bra både på bane og landevei..
I år har jeg bare erfaring fra Pirelli ST på landevei, og de var OK
Ok... Javel?
Hm... :-k

Sier ikke så mye om slitasje, trapping og påvirkning av styrefølsomheten, retningsstabilitet, egenskaper ved svingskjøring, egenskaper på vått føre osv. osv...

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Har kjørt mye høyt og lavt på Angel ST, og vil varmt anbefale de. For tiden driver jeg å tester siste versjon av Z8 med betegnelsen O/M. De vinner mange tester for tiden, og har gått forbi PR3 på våttest også. Har bare rukket 3000km på de, så ikke så mye å si om de ennå.

Angel ST vil nok oppleves som noe "tregere" enn PR3, men samtidig mer stabil, jeg liker de godt på ZZR1400 i hvertfall. Hege har kjørt mye på de også, GSXR1000K8, men hun foretrekker nå PR3.
Angel ST ga meg like mange km som andre ST-dell, ca 9000 bak og 12-14 foran.

ZZR-Erling

Re: Dekktråden

Legg inn av ZZR-Erling »

TheBandit skrev:Da trenger jeg noen synspunkter om dekk igjen. :mk

Lufta siver ut av bakdekket på V-stromen og da må jeg nok bare bytte. ](*,) Jeg skal ha ett adventuredekk der det hovedsaklig skal kjøres på asfalt (men her i Klæbu er det veldig mye grus på veiene).

Jeg har nå Bridgestone TrailWing (som sykkelen ble levert med). Syntes dekket er ok, men syntes styreresponsen kunne ha vært kjappere. Ellers fornøyd med grepet og bremseegenskapene. :mc1

Har sett på Metzeler Tourance og Tourance EXP, men leste at sistnevnte ble fortere slitt. Noen som har erfaringer med dette dekket eller har andre anbefalinger om adventuredekk?

Edit: Ser også at Michelin Anakee 2 kan være ett alternativ?
Du kan jo også skumme det.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Dem på Gms anbefalte bridgestone 2 på Hayabusan. Det dekket skulle tåle en del hastiget og tyngde :mk
Satte på det like før jeg solgte den. Heldig den karen :thumleft Trapper vist ikke så lett på monsterbikene :P :p .

Rottenikken

Har fått 10000 km ut av mine Pirelli ST så langt, men sesongen er ikke slutt ennå.....!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Rottenikken skrev:Har fått 10000 km ut av mine Pirelli ST så langt, men sesongen er ikke slutt ennå.....!
Respektabelt :janikk

Rottenikken

Kjører stort sett alene og med lite bagasje, øker man vekt så økes slitasjen også

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Busa Trond skrev:Dem på Gms anbefalte bridgestone 2 på Hayabusan. Det dekket skulle tåle en del hastiget og tyngde :mk
Satte på det like før jeg solgte den. Heldig den karen :thumleft Trapper vist ikke så lett på monsterbikene :P :p .
Du mener BT023 eller BT021?

Rottenikken

021 er da vl sport trur eg

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Rottenikken skrev:Har fått 10000 km ut av mine Pirelli ST så langt, men sesongen er ikke slutt ennå.....!
hmmm, mye bedre mileage enn Pirelli Diablo Supercorsaene på KTMen: 6000km bak og 9000km fram er det jeg har fått ut av dem. Fine på tørt men dårlige på regn, lurer litt på å prøve noen som er bedre på regn, jeg utnytter jo ikke grepet til supercorsaene på veien likevel :knegg

Rottenikken

hehe, den derre "saken" du har, kan vi si er det litt spesiell når det gjelder dekkvalg.. :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jeg tenker ikke på at jeg har dekk. De tar meg dit jeg vil, stopper når jeg vil, og ellers bare er der.. Da er det vel greit da.. Har Pirelli Scorpion av et eller annet slag. Har aldri kjent noe sporing eller noe annet ubehagelig med de. Det kjente jeg derimot på gamle-MC'n. Der var det noen Metzler dekk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar