Jøss, er du skrivefør...enda?:-)Busa Trond skrev:![]()
Helt KONGE Olav K![]()
Gratulerer så mye
Tusen takk for det, det var gromme saker!! Den forrige sykkelen blei litt mopedaktig til sammenligning:)
Jøss, er du skrivefør...enda?:-)Busa Trond skrev:![]()
Helt KONGE Olav K![]()
Gratulerer så mye
.Ja det MÅ du, i en alder av 25, så er det like naturlig å kjøre trippel som å flytte ut fra mamman sin:)mortenolb skrev: Men å teste en triple må jeg!
Så det er du som kjøpte sykkelen som sto på Alf Graarud altså! Spurte om å prøvekjøre denne, men fikk vist ikke lov til det...Kjørte avgårde med godvær i vest, gråere jo lengre øst jeg kom. Svinger mot venstre i Edland, så langs Totak, og fra Rauland mot Nutheim. Ved Rauland får jeg regn, men ikke verre enn at livet kan nytes på to hjul. Videre blir det E134 hele veien, minus "snarvegen" via Skollenborg. Hadde en god spisepause i Sauland, med hjemmebakt brød, spansk skinke; brie og aioli. Var virkelig kjempegodt.... men frøkna min hang med nebbet... var ikke i form
I Lier tar jeg av mot Oslofjordtunnellen, og nå begynner hu og skjelve også... er nok kjedet som har gjort sin misjon, men jeg er overbevist om hun stritter imot.
Seperasjonsangst muligens??
Jeg mistrives sterkt med så mye trafikk og beine veier, eneste avveksling med antydning til nedlegg er rundkjøringene... men det er jo nok av dem da:x
Men jeg er veldig takknemlig for at snille østlendinger klumper seg tett sammen på flatbyda og samler de kjedelige veiene rundt seg.... men ikke fatter jeg at de ORKER :-D
Etter litt gladgassing nedover mot Sarpsborg, ankommer jeg Alf Graarud, og der står Lene og venter:D
Etter litt papirarbeid blir The 1. Lady strippet for tlf/gps løsningen min, tank og salveska blir skrotet, en snill mekaniker skifter kjede og drev, vasker henne grundig mens Lene forsikrer om at hun nok havner i et godt hjem.
Så blir en easylock tankveske montert på Speedy G, de siste bilder av 1.Lady blir tatt, sammen med Speedy...
Så tar jeg raskt farvell og ruller i vesterled med nye doningen, og selv om de ser like ut, er forskjellen enorm.
Men begge to er SÅ smoothe å kjøre, gassresponsen er SÅ jevn, tror få andre produsenter får til det samme?
Kruser til Moss, tar fergja til Horten, men siden jeg var gryyytidlig oppe, blir jeg brått trøtt og søker tilflukt på Thon hotellet i Tønsberg.
Knipser noen bilder og nyter litt kjappmat, snart er det leggetid.
Imorgen skal vi bli mye bedre kjent Speedy G og meg <3
Noen bilder tok jeg også.... surprise surprise:P
.....håper bare "The 1. Lady" har det bra.....
Det er store, men gode ord, AJ!AJ skrev:Gratulerer med nyinvesteringen!
Det påstås hardnakket fra pålitelig hold at 1050 motoren fra Triumph er en av verdens beste MC-motor gjennom tidene.
Med denne i ramma og det utseendet som sammen oser av viril kjørevillighet, kan ikke dette bety særlig annet enn at du skaffert deg en av verdens beste sykler.
er ikke slicsa spesialdesignet for R-versjonen?Olav K skrev:Det er store, men gode ord, AJ!AJ skrev:Gratulerer med nyinvesteringen!
Det påstås hardnakket fra pålitelig hold at 1050 motoren fra Triumph er en av verdens beste MC-motor gjennom tidene.
Med denne i ramma og det utseendet som sammen oser av viril kjørevillighet, kan ikke dette bety særlig annet enn at du skaffert deg en av verdens beste sykler.
![]()
Men akk så sanne
![]()
det finnes mange blodfans av denne sykkelen der ute, selvsagt ikke uten grunn.
Den er eller har iallefall vært "best" i klassen, selv om Zadnes sin S1000R, og Superduke nå er råere på specs. Men skal nok få det bra sammen med den... Bare få på nye Michelin Pilot Power dekk. Kjenner meg litt utilpass med disse "slicksa" fra Pirelli.
Det er godt mulig, men fikk egentlig grei beskjed fra mekanikeren hos Graarud om at de dekka var litt "slemme", særlig på vått føre. Så får bare ta det med ro, hadde faktisk to små glipptak i rundkjøringer igår, det kan såklart være fordi de er helt ny,men.....vil ha tilbake Michelin Pilot Power, de var jeg kjempefornøyd med. Beste gummi'n jeg har hattZadnez skrev: er ikke slicsa spesialdesignet for R-verskonen?
Ikke til Oslo nå, er innom Classic Motorcycles i Sem nå, så blir det E18 sørover mot Porsgrund; og deretter noe mer underholdende derfra mot vest :)Zadnez skrev:har du startet på hjemturen, du skal vel ikke innom Oslo igjen?
Har pause i Drangedal, fyttigrisen for en sykkelAJ skrev:Langtur som første tur med ny sykkel...
![]()
Pass på og kjør den inn skikkelig nå da.
Du finner en del råd og tips her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;
Lykke til.