Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev::prf
Helt KONGE Olav K :thumleft
Gratulerer så mye :bb_p:
Jøss, er du skrivefør...enda?:-)
Tusen takk for det, det var gromme saker!! Den forrige sykkelen blei litt mopedaktig til sammenligning:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tror de

Legg inn av Olav K »

mortenolb skrev: Men å teste en triple må jeg!
.Ja det MÅ du, i en alder av 25, så er det like naturlig å kjøre trippel som å flytte ut fra mamman sin:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Kawagutten »

Gratulerer med Speed`n,hadde du sagt fra at du var i nærheten kunne jeg vist deg noen fine omveier Speed`n hadde vært gla for :D og så hadde jeg fått en god grunn til å komme meg på veien igjen etter en mnd`s tid i tørke :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Hjemme igjen, tur imorra? Tro

Legg inn av Bjerknez »

Kjørte avgårde med godvær i vest, gråere jo lengre øst jeg kom. Svinger mot venstre i Edland, så langs Totak, og fra Rauland mot Nutheim. Ved Rauland får jeg regn, men ikke verre enn at livet kan nytes på to hjul. Videre blir det E134 hele veien, minus "snarvegen" via Skollenborg. Hadde en god spisepause i Sauland, med hjemmebakt brød, spansk skinke; brie og aioli. Var virkelig kjempegodt.... men frøkna min hang med nebbet... var ikke i form

I Lier tar jeg av mot Oslofjordtunnellen, og nå begynner hu og skjelve også... er nok kjedet som har gjort sin misjon, men jeg er overbevist om hun stritter imot.
Seperasjonsangst muligens??
Jeg mistrives sterkt med så mye trafikk og beine veier, eneste avveksling med antydning til nedlegg er rundkjøringene... men det er jo nok av dem da:x
Men jeg er veldig takknemlig for at snille østlendinger klumper seg tett sammen på flatbyda og samler de kjedelige veiene rundt seg.... men ikke fatter jeg at de ORKER :-D
Etter litt gladgassing nedover mot Sarpsborg, ankommer jeg Alf Graarud, og der står Lene og venter:D
Etter litt papirarbeid blir The 1. Lady strippet for tlf/gps løsningen min, tank og salveska blir skrotet, en snill mekaniker skifter kjede og drev, vasker henne grundig mens Lene forsikrer om at hun nok havner i et godt hjem.
Så blir en easylock tankveske montert på Speedy G, de siste bilder av 1.Lady blir tatt, sammen med Speedy...

Så tar jeg raskt farvell og ruller i vesterled med nye doningen, og selv om de ser like ut, er forskjellen enorm.
Men begge to er SÅ smoothe å kjøre, gassresponsen er SÅ jevn, tror få andre produsenter får til det samme?
Kruser til Moss, tar fergja til Horten, men siden jeg var gryyytidlig oppe, blir jeg brått trøtt og søker tilflukt på Thon hotellet i Tønsberg.
Knipser noen bilder og nyter litt kjappmat, snart er det leggetid.
Imorgen skal vi bli mye bedre kjent Speedy G og meg <3
Noen bilder tok jeg også.... surprise surprise:P

.....håper bare "The 1. Lady" har det bra.....
Så det er du som kjøpte sykkelen som sto på Alf Graarud altså! Spurte om å prøvekjøre denne, men fikk vist ikke lov til det... :[-X

Jeg må bare få gratulere deg med flott sykkel :thumleft

Kunne spandert en kaffe på deg hvis du fortalte at du var i området (Bor i Fredrikstad). Har nemmelig en Statoilkopp for 2014, så det hadde ikke kostet meg noe heller :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

God morgen, og tusen takk til både Kawa og Bjerkenez.
Dette var et oppdrag i Secret Service' ånd...rask inn og raskt ut. Før noen helt skjønte hva som hadde skjedd...kanskje aller minst meg selv :lol
Så overnattingen i Tønsberg blei tatt etter innfallsmetoden, og det blei kun kjørt noen 100 mtr her på kvelden, bort til et gatekjøkken og hjem igjen til hotellet. Men nå... Er det frokost tid:-):-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Zadnez »

wow.... gratulerer med fantastisk kul sykkel med en lyd som gjør meg misunnelig :evil
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av AJ »

Gratulerer med nyinvesteringen!
Det påstås hardnakket fra pålitelig hold at 1050 motoren fra Triumph er en av verdens beste MC-motor gjennom tidene.
Med denne i ramma og det utseendet som sammen oser av viril kjørevillighet, kan ikke dette bety særlig annet enn at du skaffert deg en av verdens beste sykler :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:Gratulerer med nyinvesteringen!
Det påstås hardnakket fra pålitelig hold at 1050 motoren fra Triumph er en av verdens beste MC-motor gjennom tidene.
Med denne i ramma og det utseendet som sammen oser av viril kjørevillighet, kan ikke dette bety særlig annet enn at du skaffert deg en av verdens beste sykler :prf .
Det er store, men gode ord, AJ! :thumleft :prf Men akk så sanne :knegg
det finnes mange blodfans av denne sykkelen der ute, selvsagt ikke uten grunn.
Den er eller har iallefall vært "best" i klassen, selv om Zadnes sin S1000R, og Superduke nå er råere på specs. Men skal nok få det bra sammen med den... Bare få på nye Michelin Pilot Power dekk. Kjenner meg litt utilpass med disse "slicksa" fra Pirelli.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Zadnez »

Olav K skrev:
AJ skrev:Gratulerer med nyinvesteringen!
Det påstås hardnakket fra pålitelig hold at 1050 motoren fra Triumph er en av verdens beste MC-motor gjennom tidene.
Med denne i ramma og det utseendet som sammen oser av viril kjørevillighet, kan ikke dette bety særlig annet enn at du skaffert deg en av verdens beste sykler :prf .
Det er store, men gode ord, AJ! :thumleft :prf Men akk så sanne :knegg
det finnes mange blodfans av denne sykkelen der ute, selvsagt ikke uten grunn.
Den er eller har iallefall vært "best" i klassen, selv om Zadnes sin S1000R, og Superduke nå er råere på specs. Men skal nok få det bra sammen med den... Bare få på nye Michelin Pilot Power dekk. Kjenner meg litt utilpass med disse "slicksa" fra Pirelli.
er ikke slicsa spesialdesignet for R-versjonen?
Sist redigert av Zadnez den 15 aug 2014, 09:44, redigert 1 gang totalt.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av LordShaft »

Nå er jo du godt kjent med power dekkene!!! Og det er liten tvil om at de gir det grepet og gleden du trenger i forhold til din kjørestil. Selv har jeg ikke kjørt med pirelli dekkene, men har flere kompiser som har hatt sykler med disse dekkene i bergen, og de likte de ikke! Det er nok gode dekk, men uansett hvor gode dekk som sitter på sykkelen, må du ha dekk som du selv stoler på.

Uansett, over til noe mye viktigere.... MEG! :lol
Du planlegger tur sørover neste år ja.... hvilke datoer snakker vi? hvor lenge? Selv har jeg lyst å få meg minst 3 uker på tur der nedover i europa neste sesong. Jeg har heldigvis muligheten å bytte meg til noen vakter om jeg er ute i god tid, om det skulle komme utenom ferieturen min.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

Zadnez skrev: er ikke slicsa spesialdesignet for R-verskonen?
Det er godt mulig, men fikk egentlig grei beskjed fra mekanikeren hos Graarud om at de dekka var litt "slemme", særlig på vått føre. Så får bare ta det med ro, hadde faktisk to små glipptak i rundkjøringer igår, det kan såklart være fordi de er helt ny,men.....vil ha tilbake Michelin Pilot Power, de var jeg kjempefornøyd med. Beste gummi'n jeg har hatt :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Zadnez »

har du startet på hjemturen, du skal vel ikke innom Oslo igjen?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

Zadnez skrev:har du startet på hjemturen, du skal vel ikke innom Oslo igjen?
Ikke til Oslo nå, er innom Classic Motorcycles i Sem nå, så blir det E18 sørover mot Porsgrund; og deretter noe mer underholdende derfra mot vest :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av AJ »

Langtur som første tur med ny sykkel...
:-k

Pass på og kjør den inn skikkelig nå da ;-) .
Du finner en del råd og tips her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;

Lykke til :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- New in- Speedy G med Kant1 på sle

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:Langtur som første tur med ny sykkel...
:-k

Pass på og kjør den inn skikkelig nå da ;-) .
Du finner en del råd og tips her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;

Lykke til :vs .
Har pause i Drangedal, fyttigrisen for en sykkel :knegg :thumleft
Masse deilig power, uansett gear eller turtall :prf
og demperne.... waoow, for en forskjell fra KYB demperne på Striplen.
Jeg kjører inn ihht instruksjonen som er klistret på tanken,
ikke over 3500rpm mellom 0-160 km, ikke over 5000rpm mellom 160 til 480 km osv.
Så kan alle andre mene hva de vil, regner med produsenten vet hva de snakker om :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar