Domino skrev: 15 des 2020, 13:41
Så det du sier er at denne trekker maks 2,4 og ikke 3,4?
USB.jpg
Har sjekka opp noen av de som er på nett-salg og mine egne -- de fleste sikres med 10 amp- 12V
og står det eksempelvis 1,4 Amp og 2,4Amp så yter de 3,8 Amp om begge er i bruk- men de kan trekke mer enn de 3,8 Amp .
Og når man leser argumentasjonen for sikringsbehov så sies det i omtrent alle tilfeller at sikringen er for å beskytte USB-kontakten og det du kobler til mot andre feil i anlegget.
Jeg har sikret mitt av denne grunn og mulige feil på eget tilkoblet utstyr som kan gi feil på sykkelens uttak.
På min ST 1100 så holder jeg alt orginalt fra batteri , henter dog styrestrøm fra effekt strøm på langlys. Alt ekstra som jeg har koblet til ligger som slave etter en hovedsikring på batteriet - så en sikring pr "kurs" / forbruker i tillegg så er det en bryter på alle kurser.
Så mine usb uttak kan et bare fungere om tenning er på og begge er avhengig av bryter . Det ene over tenninga er det som er skjult i "handskerommet" . Det andre er for å kunne lade når jeg tar en kjapp rast ved sykkelen og det er da snakk om å lade telefon.
Generellt så legger jeg heller en ny kurs fra Batteriet enn å koble meg på en annen kurs , da kan man ved trøbbel bare hekte av ekstra utstyret og feilsøke "bare" sykkelens orginal nett. Litt mer arbeide men når du jækles så er det en tanke enklere.
Samme prinsipp bruker jeg på bobil-prosjektet og huset/garasjen , sistnevnte så er det langt billigere å splitte hovedkabelen utenfor huset og eget sikringskap i garasjen enn å skulle legge nye kurser inn til huset sikringskap.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..