Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

kalleklovn skrev:Hahaha... Synd vi ikke møttes på veien. Jeg kjørte til Halden, Sarp, Råde og hjem igjen. Fin men kald tur :)
Jeg kjørte nok etter at jeg sendte deg SMS så jeg var nok senere på veien. Ble bare en tur rett bort til Høk på meg og hjem igjen, inkludert en liten rundtur nedom Fredrikstad Sentrum.

Helt grei temp, men litt kjølig ja. :thumleft

Brukeravatar
kvase
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Kontakt:

Legg inn av kvase »

Her på rette sia av fjorden (Sørlandet) var det stort sett bare plussgrader i dag så sant du ikke dro til indre strøk-
I plankebyen (FR) er det vel ganske likt som her vell - å Utmed Skjærhalden på Kirkøya er vel fint nå
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kvase. skrev:Her på rette sia av fjorden (Sørlandet) var det stort sett bare plussgrader i dag så sant du ikke dro til indre strøk-
I plankebyen (FR) er det vel ganske likt som her vell - å Utmed Skjærhalden på Kirkøya er vel fint nå
Var veldig fin temperatur i Fredrikstad i dag. Kjørte som sagt til Høk som ligger ca. 2 mil i retning Halden. Begynte å bli kjølig når kl. nermet seg 17:00, men ikke akkurat svinkaldt. Hadde jeg kjørt litt tidligere i dag hadde jeg nok kunnet kjørt mye lenger, men da fikk jeg ikke til desverre :)

Brukeravatar
kvase
Kontakt:

Legg inn av kvase »

Da blir det vel en tur på meg til Moss etter hvert her nå - Vårstemning rett rundt fjellrabben her
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kvase. skrev:Da blir det vel en tur på meg til Moss etter hvert her nå - Vårstemning rett rundt fjellrabben her
Send meg en notis når du er i området så kan vi jo møtes for en kaffekopp og litt dekksparking :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Næææhh..... I morgen bærer det av sted på en liten tur sammens med kalleklovn! GoProen vurderes medbrakt :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: GoProen vurderes medbrakt :)
Det høres ut som en plan :thumleft

kalleklovn
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R

Legg inn av kalleklovn »

Gleder meg :) I dag var det faktisk nesten "varmt" å kjøre. I morgen blir magisk!
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Dere er i grunnen heldige. Jeg har en stund blinket meg ut kommende helg som første mulighet for en prøvetur med FJRen. Tanken var en kort tur til Atlanterhavsveien, med obligatorisk fotografering av sykkelen foran Storseisundbrua. Men det kan faktisk se ut som hele planen regner/sludder bort når jeg ser på værmeldinga...
Men ha en flott tur, kos dere dere som kan :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Bilde
I dag var tiden inne for å samle en gjeng og kjøre en liten tur da været var såpass bra at det ville vert en skam om vi ikke tok denne turen.

Klokken 14:00 i dag møtte tre av oss opp på Statoil Østsiden i Fredrikstad. Sistemann kjørte rett fra jobb i Moss og møtte oss derfor på Solbergtårnet Rasteplass ved E6. Det ble ikke lange turen, men vi bestemte oss for å kjøre en tur til Strømstad for litt dekksparking og is spising på kaia. Etter at vi hadde fått jugd fra oss så kjørte vi en tur innom Høk på vei hjem. Det begynte å bli sent, årstiden tatt i betraktning, så det var ikke veldig mange MC’er å se der, men vi rakk nå vertfall å juge enda litt til.

Som bildene viser, så var været strålende. Faktisk var det til tider litt for varmt bak skinndressen, men det kan mildt sagt anses som et luksusproblem. i 17:30-tiden så skilte vi våre veier og kjørte hjemover. Det ble også tatt opp video fra deler av den lille turen og denne vil bli postet senere…

kalleklovn

Legg inn av kalleklovn »

Husk å sladde og fjerne en del fra filmen ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kalleklovn skrev:Husk å sladde og fjerne en del fra filmen ;)
Hehe, jeg har ikke engang begynt på den. Men er usikker på hvor mye som blir igjen av filmen etter at vi sladder bort grisekjøringen. Men denne videoen er litt nedprioritert foreløpig :thumleft

Blir så mye å ta hensyn til når flere er med i videoen. Med tanke på skiltnummer og hva vedkommede vil skal publiseres etc. Tar tross alt litt tid og få redigert disse videoene skikkelig. Går fort med en kveld.

Men den kommer vel etter hvert som en strippet versjon, men usikker på hvor spennende dette blir som sagt...

Men internt kan vi jo more oss litt :knegg

HansBaggerød
Motorsykkelen din: Yamaha MT09

Legg inn av HansBaggerød »

Bjerknez skrev:
kalleklovn skrev:Husk å sladde og fjerne en del fra filmen ;)
Hehe, jeg har ikke engang begynt på den. Men er usikker på hvor mye som blir igjen av filmen etter at vi sladder bort grisekjøringen. Men denne videoen er litt nedprioritert foreløpig :thumleft

Blir så mye å ta hensyn til når flere er med i videoen. Med tanke på skiltnummer og hva vedkommede vil skal publiseres etc. Tar tross alt litt tid og få redigert disse videoene skikkelig. Går fort med en kveld.

Men den kommer vel etter hvert som en strippet versjon, men usikker på hvor spennende dette blir som sagt...

Men internt kan vi jo more oss litt :knegg
Hehe :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skal prøve og slå sammen videoen (GoPro lager jo flere klipp) og poste den privat uten videre redigering så kan vi ta en titt før redigeringen starter :)

kalleklovn

Legg inn av kalleklovn »

Høres bra ut :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Om noen ytterst få strakser (videoen er på vei opp på Youtube i skrivende stund) så blir videoen fra Strømstadturen publisert her i tråden :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da var den klar :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XxI3ObIFdFg[/video]

Brukeravatar
kvase
Kontakt:

Legg inn av kvase »

Bjerknez hva er den litt uklare saken ved sidna turtelleren :mc_p:

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kvase. skrev:Bjerknez hva er den litt uklare saken ved sidna turtelleren :mc_p:
Haha, aner ikke. Har aldri forstått meg på denne :lol

Brukeravatar
kvase
Kontakt:

Legg inn av kvase »

Bjerknez skrev:
kvase. skrev:Bjerknez hva er den litt uklare saken ved sidna turtelleren :mc_p:
Haha, aner ikke. Har aldri forstått meg på denne :lol
Tror det er sånn fra mc fabrikken sandblåst glass lager slik effekt på filmrullene he he

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

@herr Bjerknez! :)

Du, dette må ha vært en meget sterkt sensurert utgave du presenterte her.
Ikke en gang over 6k rpm.. Er det sperre på sykkelen din? :erte

Når jeg satt å så på denne filmen så tenkte jeg jøss han har jo sånt stor fin "hvit blinklys indikator" på dash´n sin. Men ble jo skuffet når jeg forstår at den ikke virker. Men BMW er vel litt kjent med å ha rare blinklys brytere osv. Så er nok noe der. :-J

Eneste action i filmen er jo når gutta drar på i 60 sona der ved kroa.. hehe ikke lett å holde igjen der av erfaring :P

Men fint vær da. Det er jo pluss :)
Og en ting til Ikke for å si noe galt med S1000R eller RR.. men de motorene høres jo ut som takras til du får 6k rpm eller mer på de DA er det go lyd!!! :twothumbs:

Sånn da har jeg fått ut litt gørr. Jeg har jo ikke fått startet sesongen enda.. og blir jo ikke bedre humør av å se bilder og filmene dine. :crazy:
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

EasyRider skrev:@herr Bjerknez! :)

Du, dette må ha vært en meget sterkt sensurert utgave du presenterte her.
Ikke en gang over 6k rpm.. Er det sperre på sykkelen din? :erte

Når jeg satt å så på denne filmen så tenkte jeg jøss han har jo sånt stor fin "hvit blinklys indikator" på dash´n sin. Men ble jo skuffet når jeg forstår at den ikke virker. Men BMW er vel litt kjent med å ha rare blinklys brytere osv. Så er nok noe der. :-J

Eneste action i filmen er jo når gutta drar på i 60 sona der ved kroa.. hehe ikke lett å holde igjen der av erfaring :P

Men fint vær da. Det er jo pluss :)
Og en ting til Ikke for å si noe galt med S1000R eller RR.. men de motorene høres jo ut som takras til du får 6k rpm eller mer på de DA er det go lyd!!! :twothumbs:

Sånn da har jeg fått ut litt gørr. Jeg har jo ikke fått startet sesongen enda.. og blir jo ikke bedre humør av å se bilder og filmene dine. :crazy:
Haha, jepp, dette er en meget sensurert utgave. AKtpågivende og varsom kjøring hele veien. Var stort sett de andre som sto for grisekjøringen her :knegg

Jeg regner med du tenker på Turtalls varsel lyset i dashen der? Denne er satt til å begynne å blinke når turtallet passerer 11.000rpm. og da begynner det å gå sykt fort, selv i førstegir, så det er nok den naturlige forklaringen :thumleft

Ja, det finnes sykler med heftigere lyd enn dette, men husk nå uansett på at lyden kommer fra en mikrofon på størrelse med et knappenålshode, som samtidig befinner seg inne i et forseglet vanntett hus. Slikt gjør ikke akkurat saken bedre heller :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

I dag var planen og kjøre en tur til Vinterbro for å besøke tor2502 og slå av en prat. Alltid hyggelig å besøke Tor og slå av en prat i solveggen mens konemor fikser kaffe :thumleft

Skulle treffe Xyvind på Tusenfryd som også skulel slå seg med på en kaffekopp hos Tor, men når jeg ankom Tusenfryd litt tidligere enn ventet så så jeg en "bølle" som drev og øvde seg på bakhjulskjøring på parkeringsplassen ved Tusenfryd, akkurat der jeg skulle vente på xyvind.

Han kom etter hvert bort til meg og slo av en prat og da spurte han etter noen minutter småprat: "Er du Bjerknez"? Ja, sa jeg overrasket, hvem er så du? Joda...det var selveste Blaamand :thumleft

Kalleklovn kom også en tur men bestemte seg for å kjøre hjemover igjen en annen vei.

Men så til det EGENTLIGE poenget:
I dag prøvekjørte jeg sykkelen til Blaamand som var en KTM 690SMC(?)
Jeg trodde ikke jeg skulle bli så positivt overrasket som jeg ble, men denne sykkelen var bare så fantastisk lettkjørt. Var nesten som å kjøre moped! (altså ikke motormessig) En artig sykkel med heftig lyd som overrasket stort i forhold til forventningene jeg hadde. Artig bøllesykkel dette :twothumbs: Jeg merket jo fort at denne var mer egnet samt nok hadde føltes tryggere på grusveier etc. Jeg likte også den noe høye setehøyden. Alt i alt en spennende sykkel :twothumbs:

En annen ting som skremte litt vannet av meg i dag var at Blaamand fant oljeflekker under sykkelen min. Vi kikket litt ekstra og fant ut at denne oljen nok kom fra kjedet. Jeg renset og smurte kjedet med rikelige mengder med WD40 for to dager siden samt smurte det med en Biltema kjedeolje som jeg hadde for hånden (har gått tom for Motul Road) Etter 45 minutter på E6 så var det nok en del oljeklin som hadde samlet seg rundt der framdrevet er og når det ble varmt nok så dryppet det nok derfra. Vertfall det jeg tror.

Kjørte også E6 hjemover og når jeg parkerte i garasjen hjemme så kom det bare en bitteliten dråpe. Jeg sjekket igjen etter 10 minutter og intet mer enn denne lile dråpen var kommet så jeg antar at det kommer fra kjedet/fremdrevet etc. Sikkert pakket seg mye dritt der. Er vel det eneste stedet jeg ikke har vasket da jeg ikke kommer til skikkelig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: En annen ting som skremte litt vannet av meg i dag var at Blaamand fant oljeflekker under sykkelen min. Vi kikket litt ekstra og fant ut at denne oljen nok kom fra kjedet. Jeg renset og smurte kjedet med rikelige mengder med WD40 for to dager siden samt smurte det med en Biltema kjedeolje som jeg hadde for hånden (har gått tom for Motul Road) Etter 45 minutter på E6 så var det nok en del oljeklin som hadde samlet seg rundt der framdrevet er og når det ble varmt nok så dryppet det nok derfra. Vertfall det jeg tror.

Kjørte også E6 hjemover og når jeg parkerte i garasjen hjemme så kom det bare en bitteliten dråpe. Jeg sjekket igjen etter 10 minutter og intet mer enn denne lile dråpen var kommet så jeg antar at det kommer fra kjedet/fremdrevet etc. Sikkert pakket seg mye dritt der. Er vel det eneste stedet jeg ikke har vasket da jeg ikke kommer til skikkelig.
:knegg
Gikk i samme fella på en Pre-Høst tur for noen år siden hvor noen påpekte oljeflekken på bakken under Triumph Tiger'n som jeg hadde da.
Du vet, Triumph og oljelekkasjer har sin historie...

Men ingen lekkasje fra motor, selvfølgelig.
Var kjedet som var "kjeltringen", ja... ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, grunnen til at vi stusset litt var at denne oljen var ganske sort og tykk. Men det kan nok være at det har vert en del størknet olje der som ble varm og flytende etter 45 minutter på E6. Jeg er ikke 100% sikker, men føler meg ganske trygg på at det ikke kommer fra motoren. Spesielt var støtta ganske tilsmusset og den ligger jo lke under kjedet. Hadde det lekt såpass med olja at støtta hadde blitt så tilsmusset så hadde jeg nok muligens fått en feilmelding med tanke på oljetrykket etc. Oljenivået var også perfekt i følge blaamand. Så jeg er nok ganske trygg....

Svar