@Ketil Type telt er det du har her.Ketil skrev: 28 jul 2020, 22:41 Er fortsatt på tur i Nord og har i kveld satt opp teltet på yttersida av Senja. Nyter utsikten med en pils i hånda og tenker på hvor privilegert man er som opplever slike kvelder![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2024 - Del 1
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Ketil`s MC-logg
Re: Ketil`s MC-logg
Hei!ErikW skrev: 09 des 2024, 14:43@Ketil Type telt er det du har her.Ketil skrev: 28 jul 2020, 22:41 Er fortsatt på tur i Nord og har i kveld satt opp teltet på yttersida av Senja. Nyter utsikten med en pils i hånda og tenker på hvor privilegert man er som opplever slike kvelder![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Teltet heter Helsport Blefjell, men det er nok neppe å finne i handelen lenger, kanskje som brukt på Finn. Jeg kjøpte det på Helsport sin outlet, brukte det et par sesonger før jeg solgte teltet til en bekjent. Veldig romslig telt, selvstående og med to innganger. Mye bra med dette teltet, men det ble litt for stort og tungt for en person. Byttet det ut med Helsport Fjellheimen super light, tunelltelt med lav vekt. Det har jeg også vært veldig fornøyd med. Tar liten plass og raskt å sette opp, samtidig med at det har grei takhøyde. Nå har jeg kjøpt nytt telt igjen, fikk et supertilbud på XXL. Det er Barents Outdoor Stetind ultralight, som ligner mye på Blefjell, men er litt mindre og halvparten av vekta. Har savnet selvstående telt, spesielt på steder hvor det er vanskelig å få festet plugger, slik som på en strand. Ser frem til å prøve det ut. Tror det er ganske nære det perfekte teltet for meg; selvstående, lav vekt, lett å sette opp/ned og tåler litt vær.
https://barentsoutdoor.no/product/steti ... ght-brukt/
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
Takk for fin info
Sjekker ut dette.

Sjekker ut dette.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
Fint innlegg!
Men, speilrefleks...du kan droppe det, og gå for speilløst systemkamera.
Men, speilrefleks...du kan droppe det, og gå for speilløst systemkamera.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- Canutus
- Innlegg: 620
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
Eg kjøpte for endel år siden et litt "stort" kompaktkamera med enkel tilgang på manuelle innstillinger, med mål om at det var enklere å ha med rundtom og dermed mer bilder, men det motsatte skjedde.... fotoentusiasmen forsvant nesten heltGSXR-Erling skrev: 10 des 2024, 06:52 Fint innlegg!
Men, speilrefleks...du kan droppe det, og gå for speilløst systemkamera.

Egenevaluering: burde nok lagt på litt og gått for ett systemkamera med ett el. to anvendelige objektiver.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
18-55mm synes jeg er høvelig
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
Det er nok speilløse systemkamera som gjelder nå, men mitt 5-6 år gamle Nikon DX 7500 holder nok i mange år ennå til mitt bruk. Bruker et 16-80 mm objektiv for det meste, men har også med et 70-200 når jeg er ut på «fototur». Men som nevnt noen ganger tidligere, så er det dessverre lengre mellom at dette kameraet blir med på mc-turer. Det er så enkelt å bare bruke iPhone, kvaliteten er overraskende god og veldig praktisk å knipse bilder på farten og med hjelm på. Dessuten er jeg nok mer opptatt av bildekomposisjon enn det rent fototekniske.
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
@Ketil Lest din MC-logg før, men nå sittet og kost meg med god tid til å se den igjen med alle de flotte turene dine Helt fantastiske bilder og skildringer altså og herlig å få ta del i dette. Flott med at du skriver stedsnavn, så jeg noterer og noterer i boka mi. Spørre deg om et par ting om etpar av turene dine.
Har hatt Lofoten, Sortland, Andøya tur i 11 daget i 2021, men vi var 8 stk. på tur. Tor jeg må opp igjen en tur, men tenker da også lenger opp til Nordkapp og rundt omkring der oppe i nord.
Vurderer reise ca 15/17 Juni fra Telemark (Skien.) med god tid oppover og skal ha med meg Sortland, Andøya + Senja. Er tidspunktet for tidlig tro? Hva er deres mening som kjenner området.
Fri til å reise når jeg vil ang. tidspunkt.
Alternativt.
Litt kopi av din tur nedover Polen til Romania. Du kjører jo alene og spørsmålet er. Føler du deg trygg? Hva med bruk av telt ?
En sykdom setter meg litt ut av spill etter hvert, så jeg har noen turer jeg bare må gjennomføre før MC livet kanskje må legges bi. Får nesten litt panikk når en ser alle disse flotte turene. Har aldri fått rotet meg nedover, så må prøve på det også.
Har hatt Lofoten, Sortland, Andøya tur i 11 daget i 2021, men vi var 8 stk. på tur. Tor jeg må opp igjen en tur, men tenker da også lenger opp til Nordkapp og rundt omkring der oppe i nord.
Vurderer reise ca 15/17 Juni fra Telemark (Skien.) med god tid oppover og skal ha med meg Sortland, Andøya + Senja. Er tidspunktet for tidlig tro? Hva er deres mening som kjenner området.
Fri til å reise når jeg vil ang. tidspunkt.
Alternativt.
Litt kopi av din tur nedover Polen til Romania. Du kjører jo alene og spørsmålet er. Føler du deg trygg? Hva med bruk av telt ?
En sykdom setter meg litt ut av spill etter hvert, så jeg har noen turer jeg bare må gjennomføre før MC livet kanskje må legges bi. Får nesten litt panikk når en ser alle disse flotte turene. Har aldri fått rotet meg nedover, så må prøve på det også.
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
Hei!ErikW skrev: 11 des 2024, 11:32 @Ketil Lest din MC-logg før, men nå sittet og kost meg med god tid til å se den igjen med alle de flotte turene dine Helt fantastiske bilder og skildringer altså og herlig å få ta del i dette. Flott med at du skriver stedsnavn, så jeg noterer og noterer i boka mi. Spørre deg om et par ting om etpar av turene dine.
Har hatt Lofoten, Sortland, Andøya tur i 11 daget i 2021, men vi var 8 stk. på tur. Tor jeg må opp igjen en tur, men tenker da også lenger opp til Nordkapp og rundt omkring der oppe i nord.
Vurderer reise ca 15/17 Juni fra Telemark (Skien.) med god tid oppover og skal ha med meg Sortland, Andøya + Senja. Er tidspunktet for tidlig tro? Hva er deres mening som kjenner området.
Fri til å reise når jeg vil ang. tidspunkt.
Alternativt.
Litt kopi av din tur nedover Polen til Romania. Du kjører jo alene og spørsmålet er. Føler du deg trygg? Hva med bruk av telt ?
En sykdom setter meg litt ut av spill etter hvert, så jeg har noen turer jeg bare må gjennomføre før MC livet kanskje må legges bi. Får nesten litt panikk når en ser alle disse flotte turene. Har aldri fått rotet meg nedover, så må prøve på det også.
Så hyggelig at du liker mine turreferat. Ikke alltid så greit å vite om det som legges ut er interessant for så mange. Jeg har ikke lagt ut så mye det siste året, men får se om jeg får komme med en oppdatering fra årets sesong.
Å reise til Nord-Norge i midten av juni er en veldig fin periode. Da er det full midnattssol og ennå ikke så mange turister. Andøya og Senja er utrolig fine reisemål, anbefaler også å kjøre innom Steigen hvis du kjører E6 på tur nord eller sørover.
Jeg har hatt to turer alene nedover i Øst-Europa og har aldri følt meg utrygg. Har stort sett bare møtt hyggelige folk. Kjørte gjennom en nasjonalpark i Romania på ei kjørerute jeg fikk fra en rumensk youtuber, det var en rimelig dårlig kjerrevei gjennom en skog og over et fjell, da var jeg litt usikker på hvordan det skulle ende, men det gikk det også

Håper helsa di holder Erik, slik at du får tatt de turene du ønsker. Lykke til med planleggingen av neste sesong! Å se på kart og planlegge turer er jo også en del av eventyret

-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023
Takk for svar @ketil, så får jeg se hva det blir. Heller mest for nodover 2025, så får tiden vise hva 2026 bringer.
Digger å planlegge og noterer stedsnavn, men legger sjelden opp noen GPS ruter da jeg da har det i hodet hvor jeg sånn ca. skal. Så blir turen til etter hvert utover dagen og overnattings sted
Digger å planlegge og noterer stedsnavn, men legger sjelden opp noen GPS ruter da jeg da har det i hodet hvor jeg sånn ca. skal. Så blir turen til etter hvert utover dagen og overnattings sted

Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2024 - Del 1
Denne mc-sesongen ble ikke helt som forventet, siden BMW`n ble stående på verksted i Tromsø nesten hele høsten, mer om det senere. Hadde noen småturer i nærområdet i vår, ellers ble den store mc-opplevelsen i år en to ukers tur i Finland, Sverige og Norge. Får starte med et tilbakeblikk fra den turen, som faktisk bød på ganske mange høydepunkt.
De siste årene har jeg fått mer og mer sans for å utforske det enorme nettet av grusveier som er en del av TET - Trans Euro Trail. Et av målene for sommerens tur var å kjøre over til Åland via alle småøyene som danner et arkipel, fra Åbo i Finland til Åland. På veien sørover fra Kirkenes ønsket jeg å kjøre mest mulig av rutene til finske TET. Jeg hadde en grov skisse til rute og steder jeg ville besøk, men litt av eventyret er også å ha noe åpent for innfall og muligheter som byr seg underveis.
Første dagsetappe tok meg over grensen til Finland ved Neiden og rett sørover noen mil sør for Ivalo. Her forlot jeg fast dekke og tok inn på delen av TET som går gjennom noen av de mest øde områdene i Nord-Finland, helt øst mot grensen til Russland. Denne delen hadde jeg kjørt for noen år siden, men hadde likevel lyst til å oppleve ødemarka på nytt. Når du starter innover her bør du ha GPS og helst også en reserveløsning for navigeringen, det er et nettverk av grusveier og mange muligheter for å kjøre feil. Jeg hadde lagt inn inn sporet på BMW navigatoren og i tillegg hadde jeg en mobiltelefon med appen Guru maps.
Fra Niekka, i finsk sammenheng et fjell, en høyde i norsk forstand.

Første camp på turen.


Kartutsnitt fra hvor jeg lå første natt

Midnattsol over åsen
På tur sørover retning Salla, stort sett veien helt for meg selv, kun noen rein her og der

Det er som nevnt et stort ødemarksområde, kjørte vel ca. 350 km på skogsveier før jeg kom ned til Salla. Så er lurt å planlegge litt i forhold til bensinforbruk og rekkevidde, for de som ikke kjører GSA
Ved Salla er det grenseovergang til Russland. I motsetning til Norge så har Finland stengt grensen til Putins diktatur.

Fra Salla kom jeg inn på asfalt igjen og satte kursen mer sørvest. Kjørte litt inn og ut av TET, og eller for det meste på mindre trafikerte landeveier. Hvis man forsøker å unngå de store hovedveiene så er ikke Finland så ensformig og kjedelig som en del hevder. Skogen brytes ofte opp av både elever og større innsjøer. Det er trivelige småsteder og lenger sør mer landbruk og bebodd landsbygd.

På enkelte av innsjøene er det også mindre ferjer som knytter veinettet sammen. Disse ferjene er gratis å ta.


Når jeg er i siget så går milene rimelig fort, liker å holde meg i bevegelse og tar ikke mange pauser i løpet av en kjøredag. På tur gjennom sentrale Finland ble det derfor ikke mange bildene. Fikk et lite væromslag i løpet av dagen, med mørkere skyer i horisonten og varsel om regn. Derfor ble det søkt etter ly med fast tak for natten. Valget falt en liten campingplass med hytter til leie. Har ikke store krav til husrom, men hytta jeg fikk må være den minste jeg har sovet i, føltes mer som ei dukkestue. Likevel rent og med ferdig oppredd seng, da kan man ikke klage. Finnlender er et interessant folkeslag, ikke kjent for å være spesielt ekstroverte og sprudlende, men med rå humor og stor forkjærlighet for karaoke av alle ting. På tur over campingplassen gikk jeg forbi en campingvogn hvor det var høylydt sang, i forteltet sto et eldre ektepar og sang av full hals mot en tv-skjerm, og helt uten publikum. Fremme ved cafehuset på campingen hørtes det ut ut i fra volumet som det var vill fest der inne, men der var det kun en enslig fyr som mer gaulet enn sang til et playback av finsk heavyrock! Kjøpte meg en burger og en pils, satt meg i et hjørne og bare tok inn over meg kveldens underholdning.
Frokost utenfor dukkestua

Ferden gikk videre mot sørvest og kysten ved Bottenviken. Som guttunge var jeg ned mine foreldre på bilferie fra Trondheim til Finland og en av de sterkeste minnene fra denne turen, som nok var på slutten av 70-tallet, var fra et stort badehotell i Pori/Bjørneborg. Så for å mimre litt fra barndommen hadde jeg tenkt å ta en avstikker for å se om jeg kjente igjen hotellet. Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye skog i Finland, det er derfor litt fint nå man kommer ut til kysten og får se havet igjen. Det er også litt skjærgård og noen steder har de lagt veien over broer som knytter øyer og fastland sammen. Så vestkysten kan by på mange idyller, absolutt verdt et besøk. Hotellet fant jeg, og det så ikke ut til å ha endret seg så mye. Parkerte og gikk meg en tur på stranden, før jeg fortsatte sørover langs kysten.
Hotel Rantasipi Yyteri


Egentlig hadde jeg planer om å kjøre mer av finsk TET, men jeg det tar litt tid å kjøre grusvei, både i forhold til at du har lavere hastighet og at de ofte utgjør noe omvei. Derfor bestemte jeg meg heller for å sette kursen rett sør mot Åbo, det var blitt ettermiddag og ennå hadde jeg ikke bestemt meg helt for hvordan leg skulle legge opp turen over mot Åland. Værutsiktene de neste dagene gjorde meg usikker på om øyhopping av og på små ferjer i skjærgården egentlig fristet. Det ble sent kveld før jeg ankom Åbo, heldigvis hadde campingen selvbetjent innsjekking og noen ledige teltplasser. Etter en del studier av værkart og vurdering av mulighetene jeg hadde, så ble prosjekt øyhopping i finsk skjærgård avblåst. I siste liten fikk jeg plass på en av ferjene til Stockholm dagen etter, med stopp underveis på Åland.
Telting i Åbo

Det ble en regnfull natt i Åbo, men teltet holdt stand mot regnet. For å holde innerteltet tørt, kneppet jeg det løst og pakket det ned i en egen vanntett pose, før jeg til slutt tok ned ytterteltet. Pakket på sykkelen og kjørte rett ned til servicehuset hvor jeg fikk laget meg en frokost. Campingen ligger like ved havna, så det ble en kort kjøretur ned til ferjeterminalen. Det er en egen opplevelse å sitte på en motorsykkel i ferjekø i øsende regnvær, fikk mange empatiske blikk fra de som ventet i bilene. Heldigvis ble det ikke lang ventetid, og Klim Badlandsdressen holdt meg helt tørr. Vel om bord var det bare å vrenge av seg mc-klær og forberede seg på en 5-6 timers ferjetur.
På tur over klarer været noe opp og det ble en veldig fin overfart mot Sverige

Dette får blir del 1 av oppsummeringen, resten av turen og sesongen får komme senere.
De siste årene har jeg fått mer og mer sans for å utforske det enorme nettet av grusveier som er en del av TET - Trans Euro Trail. Et av målene for sommerens tur var å kjøre over til Åland via alle småøyene som danner et arkipel, fra Åbo i Finland til Åland. På veien sørover fra Kirkenes ønsket jeg å kjøre mest mulig av rutene til finske TET. Jeg hadde en grov skisse til rute og steder jeg ville besøk, men litt av eventyret er også å ha noe åpent for innfall og muligheter som byr seg underveis.
Første dagsetappe tok meg over grensen til Finland ved Neiden og rett sørover noen mil sør for Ivalo. Her forlot jeg fast dekke og tok inn på delen av TET som går gjennom noen av de mest øde områdene i Nord-Finland, helt øst mot grensen til Russland. Denne delen hadde jeg kjørt for noen år siden, men hadde likevel lyst til å oppleve ødemarka på nytt. Når du starter innover her bør du ha GPS og helst også en reserveløsning for navigeringen, det er et nettverk av grusveier og mange muligheter for å kjøre feil. Jeg hadde lagt inn inn sporet på BMW navigatoren og i tillegg hadde jeg en mobiltelefon med appen Guru maps.
Fra Niekka, i finsk sammenheng et fjell, en høyde i norsk forstand.

Første camp på turen.


Kartutsnitt fra hvor jeg lå første natt

Midnattsol over åsen

På tur sørover retning Salla, stort sett veien helt for meg selv, kun noen rein her og der

Det er som nevnt et stort ødemarksområde, kjørte vel ca. 350 km på skogsveier før jeg kom ned til Salla. Så er lurt å planlegge litt i forhold til bensinforbruk og rekkevidde, for de som ikke kjører GSA

Ved Salla er det grenseovergang til Russland. I motsetning til Norge så har Finland stengt grensen til Putins diktatur.

Fra Salla kom jeg inn på asfalt igjen og satte kursen mer sørvest. Kjørte litt inn og ut av TET, og eller for det meste på mindre trafikerte landeveier. Hvis man forsøker å unngå de store hovedveiene så er ikke Finland så ensformig og kjedelig som en del hevder. Skogen brytes ofte opp av både elever og større innsjøer. Det er trivelige småsteder og lenger sør mer landbruk og bebodd landsbygd.

På enkelte av innsjøene er det også mindre ferjer som knytter veinettet sammen. Disse ferjene er gratis å ta.


Når jeg er i siget så går milene rimelig fort, liker å holde meg i bevegelse og tar ikke mange pauser i løpet av en kjøredag. På tur gjennom sentrale Finland ble det derfor ikke mange bildene. Fikk et lite væromslag i løpet av dagen, med mørkere skyer i horisonten og varsel om regn. Derfor ble det søkt etter ly med fast tak for natten. Valget falt en liten campingplass med hytter til leie. Har ikke store krav til husrom, men hytta jeg fikk må være den minste jeg har sovet i, føltes mer som ei dukkestue. Likevel rent og med ferdig oppredd seng, da kan man ikke klage. Finnlender er et interessant folkeslag, ikke kjent for å være spesielt ekstroverte og sprudlende, men med rå humor og stor forkjærlighet for karaoke av alle ting. På tur over campingplassen gikk jeg forbi en campingvogn hvor det var høylydt sang, i forteltet sto et eldre ektepar og sang av full hals mot en tv-skjerm, og helt uten publikum. Fremme ved cafehuset på campingen hørtes det ut ut i fra volumet som det var vill fest der inne, men der var det kun en enslig fyr som mer gaulet enn sang til et playback av finsk heavyrock! Kjøpte meg en burger og en pils, satt meg i et hjørne og bare tok inn over meg kveldens underholdning.
Frokost utenfor dukkestua

Ferden gikk videre mot sørvest og kysten ved Bottenviken. Som guttunge var jeg ned mine foreldre på bilferie fra Trondheim til Finland og en av de sterkeste minnene fra denne turen, som nok var på slutten av 70-tallet, var fra et stort badehotell i Pori/Bjørneborg. Så for å mimre litt fra barndommen hadde jeg tenkt å ta en avstikker for å se om jeg kjente igjen hotellet. Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye skog i Finland, det er derfor litt fint nå man kommer ut til kysten og får se havet igjen. Det er også litt skjærgård og noen steder har de lagt veien over broer som knytter øyer og fastland sammen. Så vestkysten kan by på mange idyller, absolutt verdt et besøk. Hotellet fant jeg, og det så ikke ut til å ha endret seg så mye. Parkerte og gikk meg en tur på stranden, før jeg fortsatte sørover langs kysten.
Hotel Rantasipi Yyteri


Egentlig hadde jeg planer om å kjøre mer av finsk TET, men jeg det tar litt tid å kjøre grusvei, både i forhold til at du har lavere hastighet og at de ofte utgjør noe omvei. Derfor bestemte jeg meg heller for å sette kursen rett sør mot Åbo, det var blitt ettermiddag og ennå hadde jeg ikke bestemt meg helt for hvordan leg skulle legge opp turen over mot Åland. Værutsiktene de neste dagene gjorde meg usikker på om øyhopping av og på små ferjer i skjærgården egentlig fristet. Det ble sent kveld før jeg ankom Åbo, heldigvis hadde campingen selvbetjent innsjekking og noen ledige teltplasser. Etter en del studier av værkart og vurdering av mulighetene jeg hadde, så ble prosjekt øyhopping i finsk skjærgård avblåst. I siste liten fikk jeg plass på en av ferjene til Stockholm dagen etter, med stopp underveis på Åland.
Telting i Åbo

Det ble en regnfull natt i Åbo, men teltet holdt stand mot regnet. For å holde innerteltet tørt, kneppet jeg det løst og pakket det ned i en egen vanntett pose, før jeg til slutt tok ned ytterteltet. Pakket på sykkelen og kjørte rett ned til servicehuset hvor jeg fikk laget meg en frokost. Campingen ligger like ved havna, så det ble en kort kjøretur ned til ferjeterminalen. Det er en egen opplevelse å sitte på en motorsykkel i ferjekø i øsende regnvær, fikk mange empatiske blikk fra de som ventet i bilene. Heldigvis ble det ikke lang ventetid, og Klim Badlandsdressen holdt meg helt tørr. Vel om bord var det bare å vrenge av seg mc-klær og forberede seg på en 5-6 timers ferjetur.
På tur over klarer været noe opp og det ble en veldig fin overfart mot Sverige

Dette får blir del 1 av oppsummeringen, resten av turen og sesongen får komme senere.
Sist redigert av Ketil den 26 des 2024, 13:33, redigert 1 gang totalt.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2024 - Del 1
Flotte bilder 
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2024 - Del 1
Åh nå fikk jeg lyst til å ta en lang tur igjen
Men holder meg til asfalt.
Gleder meg til neste del av historien din.
Men holder meg til asfalt.
Gleder meg til neste del av historien din.

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2024 - Del 1
Flotte bilder og bra skrevet. Håper det kommer mer 

Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/