Stemningsfulle bilder som etter min smak er fint balansert mellom lyst og mørkt , selv om de kanskje ble litt for mørkt akkurat på sykkelen. Jeg er jo glad i forsiktige HDR bilder og siden det her er statiske motiver kunne dette vært et spennende HDR opptak.ega16 skrev:Får vel nesten slenge inn et innlegg her jeg også. Er i overkant interessert i foto og film, har vel holdt på i 10-12 år.
Det startet vel egentlig i å være mest opptatt av selve fotoutstyret, bruke mye tid på å snakke og lese om det. Den epoken er heldigvis over for meg og jeg har funnet ut at det enkleste ofte er det beste.Så nå bruker jeg stortsett bare et Leica M9 (uten autofokus) kamera med 2 fast objektiver (24 og 50mm). Det er på ingen måte lenger banebrytende når det gjelder oppløsning og støy i forhold til lysfølsomhet, (optikken derimot :)) men det funger såpass bra for meg at jeg har sluttet å holde meg oppdatert på kamera fronten. At kameraet er såpass manuelt og at jeg ikke har noen zoom muligheter tvinger meg til å tenke nøye igjennom ting som egen plassering, komposisjon, fokuspunkt og eksponering før jeg tar bilder. Det eneste ulempen jeg føler er at man ikke ser 100% utsnitt med et rammesøker kamera slik at det ofte blir noen forsøk på å få til et bra perfekt utsnitt i motiver som inneholder mye symmetri, men man har jo andre fordeler som f.eks at man kan se motiver og time de før de kommer inn i ramma.
Et par bilder av MCen :)
Jeg er enig i at den skjeve horisonten legges godt merke til , men skjønner tanken din. Kanskje burde landskapet bak ikke vært med i et slikt bilde , men igjen så tar vi ofte bilder for å tilfredsstille oss selv så om du synes dette er ok så er det det

Kameraet ditt er jo et ikon , men som du selv påpeker kan det bli litt støy. Jeg synes å se en del støy i bildet , men samtidig kler det bildet litt med den rustikke stilen på lyset.
Ellers synes jeg at det mangler en del detaljer i bildet , kanskje kan det være forsøk på støyfjerning som dessverre ødelegger detaljer. Kanskje kan det være at bildet er blitt behandlet og lagret for mange ganger i jpg , eller nedskalert for mye ?
Uansett et stemningsfullt bildet av en flott sykkel